Geboortebedankjes

13-07-2011 15:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje.



Laatst had ik met mijn moeder een discussie over wel of geen geboortebedankjes geven aan de kraamvisite.



Volgens mij wordt dit (bijna) niet meer gedaan. Volgens mijn moeder moet dit nog steeds gedaan worden. Mijn moeder zou het vreemd vinden als ik het niet zou doen.



Wat vinden jullie? Wordt er nog aan geboortebedankjes gedaan?



Groetjes Kira
Alle reacties Link kopieren
Nope. Wij hebben het hier niet gedaan. Ook nog nooit van gehoord eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord. Is dat iets regionaals?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een soort cadeautje gekregen na een babyshower (gewoon een flut-dingetje), maar van een geboortebedankje heb ik nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker doen wat je zelf wil. Ik moet er niet aan denken om aan het eind van mn zwangerschap nog van dat soort frutsels te maken, die bij de kraamvisite waarschijnlijk meteen de prullenbak ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het ook niet. Is dat zoiets als: 'Hartelijk bedankt voor de lelijke luiertaart' maar dan op een tegeltje?
Alle reacties Link kopieren
Niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord idd!

En iets doen omdat het hoort daar hou ik niet van!
Sorry hoor, maar dat vind ik wel erg bizar! Nooit van gehoord en als je moeder dat zo graag wil, dan geeft ze zichzelf maar een bedankje.



Je hebt in je kraamtijd wel andere dingen waar je je druk over moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort het volgens mij veel in Belgie maar dat kan ik mis hebben hoor, ik vind het super overdreven...



Waarom moet jij iemand anders een kado'tje geven, wie heeft er al het werk verricht ? Jij toch ? niet hun hoor, jij hoort in de watten gelegd te worden en niet andersom.
Niet doen, is helemaal niet (meer) gebruikelijk. En je moeder is nu niet degene die een kind krijgt. Als zij zo nodig van die dingen wil gaan uitdelen aan het bezoek, dan gaat ze zelf maar weer een kind baren. Dingen moeten terwijl je hartstikke zwanger bent en je echt wel wat anders aan je hoofd heb, wat een een gedoe. Ik vind bezoek sowieso al niet zo handig in de kraamtijd, je kunt dan juist je rust gebruiken! Kortom; maak het jezelf niet moeilijk. Gezeur over wat hoort en niet hoort, moet je moeder lekker voor zich houden.
Ik heb het alleen een keer gekregen bij een van oorsprong Engels gezin, een beertje met een zakje bruidsuikers eraan.

Heb het nog nooit in NL gezien en ging ervanuit dat het een Engelse traditie was eigenlijk.



Zou er zelf niet over piekeren om zoiets te doen.. Dan liever een origineel dingetje bij de koffie ipv beschuit met muisjes ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het idee is dus hetzelfde als bruidssuiker.



Ik kan me ook alleen maar herinneren dat mijn nichtje het heeft gegeven bij de geboorte van haar kindje.



Maar ik heb hetzelfde idee dus. Het wordt toch weggegooid, dus waarom zoveel geld er aan uitgeven. Alleen mijn moeder dacht er anders over :-) Ik hou het dus gewoon bij beschuit met muisjes!
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord. Deze wereld gaat onderhand aan ludiek geknutsel en gefröbel ten onder, ik wacht nog op de zelfgedecoreerde cupcakes ter gelegenheid van het knippen van de nagels van de hamster.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 13 juli 2011 @ 15:22:

Nooit van gehoord. Deze wereld gaat onderhand aan ludiek geknutsel en gefröbel ten onder, ik wacht nog op de zelfgedecoreerde cupcakes ter gelegenheid van het knippen van de nagels van de hamster.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg jij een kind en niet je moeder. Dus vind dit meer iets tussen je man en jij en moeten jullie doen en niet doen wat jullie willen en niet omdat iets in is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nou Kira, lijkt me duidelijk: tot dusver heeft bijna niemand hier van gehoord, en daarom denk ik dat niemand het zal missen als je niks geeft. En wat mijn voorgangers gebruiken: je kunt je rust echt wel gebruiken dan.



Gefeliciteerd trouwens!
Ik kreeg bij kraamvisites meestal een klein netje met geboortesuiker (al dan niet met amandel). Ik vind dat zelf wel leuk. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:kira1 schreef op 13 juli 2011 @ 15:22:

Het idee is dus hetzelfde als bruidssuiker.



Ik kan me ook alleen maar herinneren dat mijn nichtje het heeft gegeven bij de geboorte van haar kindje.



Maar ik heb hetzelfde idee dus. Het wordt toch weggegooid, dus waarom zoveel geld er aan uitgeven. Alleen mijn moeder dacht er anders over :-) Ik hou het dus gewoon bij beschuit met muisjes!Die beschuit met muisjes zie ik al een beetje als bedankje omdat die gene langs komt .. Ja toch ?
Alle reacties Link kopieren
...want je moet je visite bedanken omdat jou baby is geboren? of bedanken omdat ze er wel even in de wieg wilden gluren? ik zie het nut niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 13 juli 2011 @ 15:22:

Nooit van gehoord. Deze wereld gaat onderhand aan ludiek geknutsel en gefröbel ten onder, ik wacht nog op de zelfgedecoreerde cupcakes ter gelegenheid van het knippen van de nagels van de hamster.Hoezo wachten? Dat is inmiddels alweer zo 2010!
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me het van vroeger nog, was dat niet bruidsuiker inderdaad, of suikeramandelen? Of is dat hetzelfde, geen idee. Maar dat was mid - jaren 90, heb het sindsdien niet meer gezien ook.



Ik zou het laten, na de bevalling lijkt het dat je al zat aan je hoofd hebt, en je man/vriend ook.
Alle reacties Link kopieren
Er stond een schaaltje met geboortesuikers op tafel en men kreeg een beschuit met muisjes. Thats it. Je zou je moeder wijs kunnen maken dat het gebruik is dat de oma's daar voor zorgen???
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, jullie zijn het allemaal met mij eens :-)



Volgens mij is het nog nooit zo snel gegaan in een topic haha. Sluiten maar :-)
Ik had er ook nog nooit van gehoord..



Maar ik zou het dus inderdaad niet doen, een geboortekaartje en beschuit met muisjes tijdens de kraamvisite is toch al leuk genoeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven