Restaurants met speelhoek

19-01-2008 15:28 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedere moeder, ben ik op zoek naar een restaurant waar ze ook een speelhoek hebben voor kinderen, én waar je ook nog eens lekker kan eten. Laten we dat hier verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
Ikea X-D
mc donald's :smile



maar even serieus, in ouderkerk aan de amstel zit Praq, leuke tent, goed eten en helemaal ingesteld op kinderen.
anoniem_37169 wijzigde dit bericht op 19-01-2008 15:47
Reden: wel goed spellen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
restaurant Praq in Oudekerk aan de Amstel
Alle reacties Link kopieren
haha Kikkie, mosterd...
Alle reacties Link kopieren
Oppas huren?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ik ben in Praq geweest, vond er niks aan, het eten belachelijk duur voor een satestok met wat frites en zó leuk was het nou ook weer niet voor kinderen...
Alle reacties Link kopieren
Praq zit ook in Amersfoort. Maar van mij hoeft dat niet zo nodig, een restaurant dat zichzelf als zeer kindvriendelijk aanprijst. Mijn dochter vermaakt zich ook wel aan tafel (lekker eten en tussendoor spelen). Uit eten gaat bij haar om het eten, niet om de speelhoek (vind ze veel te druk)
Alle reacties Link kopieren
De Zilte Zoen, op de boulevard in Egmond aan Zee.



Heeeerlijk eten, goede kinderkaart ook, kleurplaat met kleurtjes aan tafel (al neem ik die zelf ook wel mee) en leuke uitgebreide speelhoek. De bediening is heel vriendelijk en heel kindgericht. En het restaurant is ook nog eens rookvrij.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kids maar weet wel dat ze bij het wapen van rhoon in Rhoon dus een kinderhoek hebben, ik ben er wel eens geweest en het eten is er erg lekker en de sfeer is ook gezellig.
Alle reacties Link kopieren
collega schreef op 19 januari 2008 @ 15:28:

Zoals iedere moeder, ben ik op zoek naar een restaurant waar ze ook een speelhoek hebben voor kinderen




Hm, ik zoek restaurants eigenlijk nooit uit op 't hebben van een speelhoek :)

De jongens weten ze dat 'restaurant' betekent dat ze aan tafel blijven zitten en zich netjes moeten gedragen. Tekenpapier en kleurpotloden gaan mee voor noodgevallen.
zandfoort aan de Eem, in Amersfoort.
Alle reacties Link kopieren
Café Restaurant Amsterdam in Amsterdam. En dan vooral op zondag.
Alle reacties Link kopieren
juffrouw tok (ede, apeldoorn, didam, en nog meer volgens mij)



prinsheerlijk in rheden
Alle reacties Link kopieren
Dhelia schreef op 19 januari 2008 @ 18:06:

[...]





Hm, ik zoek restaurants eigenlijk nooit uit op 't hebben van een speelhoek :)

De jongens weten ze dat 'restaurant' betekent dat ze aan tafel blijven zitten en zich netjes moeten gedragen.


Snap ik, alleen mijn zoontje is nog geen twee jaar oud, dus dat werkt nog niet zo...



Verder heb ik wel ervaring met Bazar in Amsterdam, geen speelhoek, maar wel een hoop herrie en een hoop te zien.



En Eten & Zo in Hoorn.
Alle reacties Link kopieren
Luxe is het niet,

maar de pannekoekenbakker is super voor kinderen.

Die zit in verschillende plaatsen.

De meeste restaurants houden wel rekening met kinderen,

zo krijg je bij Tante Pietje in Den Bosch kleurpotloden en een kleurplaat voor de kleine, en doen ze iets heel leuks met het dessert.

(en niet onbelangrijk: eten is daar errug lekker)
Alle reacties Link kopieren
Collega, geen ervaring met restaurants met speelhoek. Maar dit is mijn inziens ook niet nodig, zolang je je kind vanaf het begin dat je uit eten gaat leert dat hij/zij netjes aan tafel moet blijven zitten totdat het eten klaar is.



Emdin heeft vanaf jongsaf aan geleerd dat hij netjes in zijn stoeltje moet blijven zitten totdat we klaar zijn met eten. Uiteraard moet je wel wat spulletjes mee hebben om hem/haar bezig te houden. Maar tot nu toe gaat het elke keer goed en heel veel mensen verbazen zich erover dat hij zich zo keurig gedraagt voor zo'n klein mannetje (bijna 2 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Drenthe:

Het pannenkoekschip in Meppel,

Pannenkoekenboerderij in Dwingeloo,

Pannenkoekhuis in Ruinen, (jaja, gek op pannenkoeken ;-) )

Steakhouse Silverado in Meppel,

Yankee Doodle in Assen. (buffetrestaurant beetje op kids ingericht met complete schminkhoek enz.)



Dit zijn zo een aantal restaurants waar wij weleens komen. De bovenste deelt kleurplaten en kleurtjes uit, de rest heeft een heuse speelhoek.
Hoi Collega,

Jij zegt 'zoals iedere moeder' maar dat gaat niet helemaal op! :smile:

Ik begrijp nooit zo goed waarom kinderen ten alle tijden van hun plek moeten kunnen of vermaakt moeten worden.

Oók niet als het om hele kleintjes gaat.

In de auto is het reuze vanzelfsprekend dat je één of twee uur rustig op je plek zit, zo vanzelfsprekend kan het in een restaurant toch ook zijn?



Je kunt de hele dag thuis lekker spelen, maar een restaurant is geen speelplek en daar zit je aan tafel, en je praat zachtjes.

Als je dat vanaf baby leert is het toch even logisch als andere vanzelfsprekende dingen.



Onze kinderen (nu net 3 en 6) vinden niets leuker dan met z'n allen gaan lunchen of uit eten te gaan. Gezellig, mooie kaarsjes, al dat lekkers, beetje kleuren, beetje kletsen.

Ze vinden het heel bijzonder, juist omdát het geen speelplek is! En het zich op die manier onderscheidt.

Ik herinner me dat gevoel ook wel van vroeger, alles was in mijn ogen dan zo feestelijk en mooi. (niet naar de Mac gaan he |-) )

Ze mogen ook altijd mooie kleren aan van tevoren, om in de stemming te komen. Gewoon voor de pizzeria!



Voordeel is dat je zo ongeveer naar élk restaurant kunt waar je zelf maar zin in hebt. En dat je heel relaxed zit.

Wij gaan wel altijd vroeg (bijvoorbeeld van zes tot half acht) zodat de kinderen niet moe zijn
Alle reacties Link kopieren
In hooglanderveen vlakbij Amersfoort restaurant Dims. Lekker eten mooie tent, net 1 jaar uit en ook een leuk kindermenu. Kinderhoek met keukentje ed van ikea, stripboeken.



In hoogland ook vlakbij Amerfoort restaurant De gloeiende Gerrit / pannenkoekboerderij de Langenoord. Is een eetcafe aan de ene kant en pannenkoekrestaurant aan de andere kant. In eetcafe mogen kids ook pannenkoeken eten. Is een ballenbak ed bij. Wel voor wat oudere kids geschikt vanaf 4jr ofzo is op een zolder nl. Niet in hetzicht.



Naar beide restaurants geweest met Familie en lading kids. Allebei als erg gezellig ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Paradijs in Uden, Chinees en Japans eten. Dagelijks buffet, en bij de buffetzaal is een aparte speelkamer voor kinderen. Met klimtoestel, tv met videospel, tafeltje met kleurplaten etc. Wij reserveren daar vaak een tafel vlakbij die kamer.

Het buffet is uit de kunst, echt heerlijk eten.



In Herpen een wok-restaurant met echt grote speelzaal voor kinderen.

In Voorst bij Deventer heb je een pannenkoekenrestaurant met heel grote binnenspeeltuin, draaimolen en in de lente/zomer ook buitenspeelgoed. Alleen jammer voor de niet-pannenkoekenliefhebbers, naast pannenkoeken hebben ze maar heel weinig.



xx lisa.
jemamem schreef op 28 januari 2008 @ 10:05:

Hoi Collega,

Jij zegt 'zoals iedere moeder' maar dat gaat niet helemaal op! :smile:

Ik begrijp nooit zo goed waarom kinderen ten alle tijden van hun plek moeten kunnen of vermaakt moeten worden.

Oók niet als het om hele kleintjes gaat.

In de auto is het reuze vanzelfsprekend dat je één of twee uur rustig op je plek zit, zo vanzelfsprekend kan het in een restaurant toch ook zijn?



Je kunt de hele dag thuis lekker spelen, maar een restaurant is geen speelplek en daar zit je aan tafel, en je praat zachtjes.

Als je dat vanaf baby leert is het toch even logisch als andere vanzelfsprekende dingen.



Onze kinderen (nu net 3 en 6) vinden niets leuker dan met z'n allen gaan lunchen of uit eten te gaan. Gezellig, mooie kaarsjes, al dat lekkers, beetje kleuren, beetje kletsen.

Ze vinden het heel bijzonder, juist omdát het geen speelplek is! En het zich op die manier onderscheidt.

Ik herinner me dat gevoel ook wel van vroeger, alles was in mijn ogen dan zo feestelijk en mooi. (niet naar de Mac gaan he |-) )

Ze mogen ook altijd mooie kleren aan van tevoren, om in de stemming te komen. Gewoon voor de pizzeria!



Voordeel is dat je zo ongeveer naar élk restaurant kunt waar je zelf maar zin in hebt. En dat je heel relaxed zit.

Wij gaan wel altijd vroeg (bijvoorbeeld van zes tot half acht) zodat de kinderen niet moe zijn




Inderdaad zoekt niet iedere moeder een restaurant met speelplek. Ik vind ook dat restaurants geen speelplek zijn, misschien met uitzondering van een pannekoekrestaurant ofzo, dan kan ik me een speeltuin buiten nog wel voorstellen, maar verder is een restaurant volgens mij gewoon een plek om lekker te eten.



Ik vraag me ook altijd af of kindjes die in restaurants rondrennen dat thuis ook mogen? Mijn dochter zit gewoon aan tafel als we tene. Of dat nou thuis is of in een restaurant en schreeuwen mag ze thuis aan tafel ook niet dus in een restaurant ook niet. FDit jaar mag ze vor het eerst kiezen wat ze wil eten met haar verjaardag (ze wordt 3 in maart), maar ze heeft ons als laten weten dat ze liever wil beslissen waar we gaan eten dan wat. En dat werd dus het minstkindgerichte restauantje waar ze het afgelopen jaar geweest is. Waarom ze daarheen wil? Omdat ze het eten zo lekker vond, kindermenu daar bestaat dan ook niet uit patat met een kroket ofzo, maar gewoon alles van de volwassenkaart, maar dan in kleinere porties.



Volgens mij kun je kinderen dus naar elk restaurant meenemen en kunnen ze het inderdaad ook gewoon heel erg leuk gaan vinden. Ook (of misschein wel juist) zonder speelhoek.
Alle reacties Link kopieren
Gut, gut, wat lopen we hier allemaal braaf te doen zeg! "Ik vind dat een kind niet moet rondrennen, mijn kind blijft braaf zitten, bla bla, bla.



Ik geloof toch echt niet dat een kind het leuk vindt als hij 2 uur lang moet blijven zitten en wat zit je dan als ouder relaxed te eten zeg als je je kind alleen maar moet bezighouden! Mijn kind blijft tijdens het eten lekker zitten en als hij klaar is mag hij best even in het speelhoekje spelen, wordt het voor hem ook nog leuk. Ik vind rondrennende, gillende kinderen een heel ander verhaal dan kinderen die zoet zitten te spelen in het speelhoekje.



Dus, de vraag was volgens mij waar kindvriendelijke restaurants zitten in plaats van ongevraagde, pedagogisch verantwoorde antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Restaurant vink in elten, net over de grens bij arnhem is heel kindvriendelijk restaurant. Ze hebben zelf een kinderspeelzaal en ze doen ook vaak thema's en uiteraard is het eten lekker en vrij goedkoop. Het restaurant is in handen van nederlandse eigenaars.

Zelf ben ik ook bij prinsheerlijk in rheden geweest, maar vond daar het eten tegen vallen, het is wel leuk voor kindern zowel binnen als buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Praq prima te doen, gewoon relaxed eten met vrienden en kinderen (2 stellen met bij elkaar 6 kinderen).



Toen we alleen nr 1 (nu 6 jaar) hadden konden we makkelijk uit eten met hem, hij was altijd heel zoet aan tafel en bleef keurig op z'n plek. We gingen dan ook vaak met hem weg.

Met nr 2 is 't een ander verhaal, hij is nu bijna 2 en met hem is 't een drama! Hij krijgt dezelfde opvoeding als nr 1 , we zijn zelfs strenger voor hem (heeft 'ie nodig), maar is een heel ander kind met veel meer temperament!

Het is niet leuk om met hem uit eten te gaan, je zit geen moment rustig, continu hem corrigeren, proberen hem te vermaken en op z'n plek te houden (ook niet fijn voor andere gasten), je voelt je enorm opgelaten!

We gaan dus niet meer met hem uit eten, alleen uitgebreid ontbijten/lunchen/high tea, hij moet 't wel leren.

Hij is ook geen super-eter (hoewel hij dol is op Indiaas), de oudste wel, vanaf dat 'ie heel klein was eet hij alles, hij is bijvoorbeeld dol op alle soorten kaas, indisch eten, en zijn favoriet;sushi (gedeelde 1e plaats met McDonalds).

Ik ben het niet eens met mensen die zeggen "thuis zitten ze ook aan tafel en rennen ze ook niet rond", thuis zitten we 20-30 minuten aan tafel (en ze moeten gewoon blijven zitten tot iedereen klaar is) en in een restaurant zit je minimaal anderhalf uur, maakt toch wel verschil.

Moet er wel bijzeggen dat we meestal naar betere restaurants gaan (Yamazoto, Bokkendoorns, Beluga, Parkheuvel, Librije, Seinpost), die zijn minder geschikt voor kleine kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven