Help graag tips om de 6 weken zomervakantie door te komen!

23-04-2012 15:44 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een beperkt budget.



We gaan dit jaar niet eventjes weg omdat ik nieuwe dingen in huis moet aanschaffen.



Nu wil ik natuurlijk wel leuke dingen doen met onze zoon maar heb een beperkt budget woon in de omgeving van Enschede en geen auto.



Nu zullen we af en toe wel even een auto kunnen lenen en zou ook graag naar apenheul willen gaan maar dat is behoorlijk prijzig voor 4 personen.



Wie heeft er tips of paginas waar je kortingen kunt krijgen op dit soort dingen.



Of andere tips wat erg leuk is met een kind van 4,5 jaar (die het niet heeft op van de pretpark attracties vind de draaimolen voorlopig nog voldoende).



Ik wil eigenlijk in ieder geval iedere week iets ondernemen zodat hij steeds uit kan kijken naar het volgende.



Nu ben ik rond die tijd ook nog eens zo 5/6 maanden zwanger dus kan wel fietsen maar het moet echt niet te ver worden.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een tips al!!! Ik ben nu alle sites al even aan het bekijken en ben heel heel blij met jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
http://www.zuiderspeeltuin.nl/





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 23 april 2012 @ 16:01:

Ah en terwijl ik mijn lijstje zat te typen, was het allemaal al gezegd Ik geloof mijn ogen niet. Kom in mijn armen!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij KidzValley!

Dé speeljungle voor kinderen van 1 tot 12 jaar



KidzValley is de leukste overdekte speeltuin van Twente.

KidzValley biedt kinderen van 1 tot 12 jaar de gelegenheid

overdekt te hollen, rennen, klimmen, klauteren én dansen.

Ouders en verzorgers kunnen in de brasserie plaatsnemen

en rustig een krantje of tijdschrift lezen.

(Kinder zonder begeleiding mogen niet bij ons naar binnen

dit i.v.m. de veiligheid van de kinderen)





Entree prijs kinderen ¤ 5,25 per kind

Entree prijs volwassenen ¤ 1,95 per persoon
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mijn Hemel! Ik geef je een Paquerd
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Speelpark Hoge Boekel





Omschrijving





Soort activiteit



outdoor





Plaats



Enschede





Datum



Van 13-10-2010 tot 13-10-2015





Kosten





Link



www.hogeboekel.nl





Locatie



Hogeboekerlerweg 410
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksmuseumtwe ... _self=3887&PMax=0&PSkip=0





Kinderen van alle leeftijden kunnen spelen in de Kinder-doe-galerij: een speciale speelplek uitgerust met knutselspullen, bouwmaterialen en doe-het-zelf lol. Ontdek wat jij kunt maken met alle spullen in de galerij. Het resultaat is direct te bewonderen in het museum!





Thema Kostuums



Tijdens de tentoonstelling Ladies & Gentlemen staat de galerij in het teken van kostuums.

Dit kan je doen in de galerij:



• Ontwerp je eigen kledingstuk

• Waan je in het verleden en verkleed je als iemand uit de 18de eeuw!

• Ga op de foto verkleed als een echte dame of heer





Gratis



Spelen in de Kinder-doe-galerij is gratis. Kinderen jonger dan 7 jaar spelen in de galerij onder begeleiding van een (groot)ouder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
www.uitmetkorting.nl
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 23 april 2012 @ 16:11:

Oh Mijn Hemel! Ik geef je een Paquerd Heb je het Kleine Huis ook aanstaan?
Alle reacties Link kopieren
Haha ben gewoon erg blij kennelijk is mijn geheugen is zeef de laatste tijd want ik ken de meeste dingen gewoon al maar was ze helemaal vergeten.



Ook de simpele optie als marktplaats....



Die foto van de speeltuin is echt vlak achter mij komen we regelmatig maar blijft leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 23 april 2012 @ 16:14:

[...]





Heb je het Kleine Huis ook aanstaan? Nee man, ik kom hier even uitblazen van het poetsen (ook een leuke activiteit in de vakantie TO ;0))
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 23 april 2012 @ 16:21:

[...]





Nee man, ik kom hier even uitblazen van het poetsen (ook een leuke activiteit in de vakantie TO ;0))

Ja, om maar even on topic te blijven.

Forummen, ook n leuke.
Alle reacties Link kopieren
vakantieveilingen staan ook kaartjes op voor apenheul dolfinarium ed voor weinig.



Nu in de weekkrant ook de klik en win actie voor dierentuin Rheine...is ook niet zover ( ik woon waar jij ook woont haha) en met de trein te doen. 50 vrijkaarten geven ze weg.



heel veel wat bgb heeft genoemd idd. maar een zwembadding kopen met speelgoed en waterpistolen vinden mijn kids nog leuker dan een dag weg. Echt.(nu nog wel)..
Puck
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, ik moest even Doortje kussen! *ben weer weg! *
Alle reacties Link kopieren
Heb je Airmiles? Daar kun je vaak ook pretparkkaartjes etc. mee 'kopen'.



Kijk op Marktplaats bij pretparkkaartjes en typ dan gratis in. Staan vaak dingen als 2de kaartje gratis.



Site via Mp gevonden met korting op attractieparken, dierentuinen etc. : http://www.kortingkaartjes.nl/pretparke ... tieparken/
Alle reacties Link kopieren
Een kijkdoos maken is ook tof.



Of zelf bloempotjes a.k.a puddingbakjes beschilderen en dan daar plantjes in kopen die hij zelf kan verzorgen, zoals een tomatenplantje ofzo.



*gaat Paque even zoeken met loepje*
Hallo?!
Vissen, zwemmen, speeltuin, met vriendjes spelen, rondje fietsen en picknicken, kinderboederij, dieren voeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 23 april 2012 @ 16:24:

vakantieveilingen staan ook kaartjes op voor apenheul dolfinarium ed voor weinig.



Nu in de weekkrant ook de klik en win actie voor dierentuin Rheine...is ook niet zover ( ik woon waar jij ook woont haha) en met de trein te doen. 50 vrijkaarten geven ze weg.



heel veel wat bgb heeft genoemd idd. maar een zwembadding kopen met speelgoed en waterpistolen vinden mijn kids nog leuker dan een dag weg. Echt.(nu nog wel)..Haha al geklikt
Wat ik nog niet gezien heb is midgetgolfen of bowlen (misschien niet zelf doen als je zwanger bent). Dat vinden mijn dochters ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:priempje schreef op 23 april 2012 @ 15:44:

Met een beperkt budget.



We gaan dit jaar niet eventjes weg omdat ik nieuwe dingen in huis moet aanschaffen.



Nu wil ik natuurlijk wel leuke dingen doen met onze zoon maar heb een beperkt budget woon in de omgeving van Enschede en geen auto.



Nu zullen we af en toe wel even een auto kunnen lenen en zou ook graag naar apenheul willen gaan maar dat is behoorlijk prijzig voor 4 personen.



Wie heeft er tips of paginas waar je kortingen kunt krijgen op dit soort dingen.



Of andere tips wat erg leuk is met een kind van 4,5 jaar (die het niet heeft op van de pretpark attracties vind de draaimolen voorlopig nog voldoende).



Ik wil eigenlijk in ieder geval iedere week iets ondernemen zodat hij steeds uit kan kijken naar het volgende.



Nu ben ik rond die tijd ook nog eens zo 5/6 maanden zwanger dus kan wel fietsen maar het moet echt niet te ver worden.





Ik heb niet alle posts gelezen dus val waarschijnlijk deels in herhaling.



- maak per paar dagen een overzicht wat jullie gaan doen, dat geeft houdvast en iets om naar uit te kijken.

- probeer afspraken te maken met andere kinderen/ouders die niet op vakantie zijn in de zomervak (iedereen is wel een deel van de zomervak thuis). Ergens logeren, laat iemand bij jou logeren

- logeren bij opa/oma/tante-oom/vrienden... en zet dat in de agenda

- regel een paar dingen om naar uit te kijken en zet dat ook in de agenda

- in de buurt vab Arnhem zit de Spelerij/uitvinderij (?), vooral dat eerste is heel leuk vond ik

- dierentuin Arnhem

- kortingsbonnen elke week googlen vanaf nu

- met 5-6 mnd was ik tot meer fietsen n staat dan mijn kind van die leeftijd... maar eeb dagje fietsen was prima te doen, overal picknicken en route uitzoeken met leuke stop (kost voorbereiding, wel leuk)

- zwemmen (ff de weergoden aanbidden....)

-samen iets bakken

- samen knutselen

- zomerdagkampen van een speeltuinvereniging

- houdt de buurtaktiviteiten in de gaten (ongelofelijk wat er soms wordt georganiseerd voor kinderen wat geen drol kost en erg leuk is)



Ik snap best dat veel van deze dingen je misschien aanvliegen als je nu besteft dat je dan 5-6 mnd zwanger bent (aan de andere kant, ik was dan steeds op mijn best). Houd de vakantie en de dagen overzichtelijk en veel aktiviteiten zijn ook dagbrekers. Doe het dus niet gelijk om 8:00 's morgens. Ga je zwemmen, rustig ontbijten, spullen pakken en weg. Net als hij ben jij om om 14:00 moe, lekker naar huis: hij filmpje kijken en jij op de bank slapen of rusten. Met mooi weer zijn dit goede herhalingen!



Vriendjes te spelen haalt de druk van jou af, samen spelen ze makkelijker. en de volgende keer speelt hij ergens anders.



Houdt de planning wel duidelijk. Vandaag dit, morgen afhankelijk van het weer, daarna dat etc...
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Vanuit Enschede zijn het Ruthbeek en het Hulsbeek allebei op de fiets te bereiken. Er zijn ook campings, kun je ook een nachtje/weekje kamperen.
-Tent bouwen in huis en er echt in slapen. Gewoon van dekens en dekbedhoezn. Hoeft niet ingewikkeld



-Samen koken en eten of als restaurant voor opa en oma.



-Knutselen een hele middag.



-Samen uitgebreid de badkamer poetsen. Kind in bad en dat poetst hij en jij de rest.



-Samen al het speelgoed opruimen en uitzoeken, weggooien schoonmaken.



-Samen ramenlappen en lekker met water knoeien.



Poetsklusjes werden door mij altijd zeer enthousiast gebracht en daardoor ook zo ontvangen. Een paar uur pret en ook nog eens iets nuttigs gedaan.
En voor de slechtweerdagen de Aktion leegkopen qua knutselspullen (als je kleuter van knutselen houdt tenminste )



Verder:

*een verkleedkoffer aanleggen en een toneelstuk opvoeren

*laten helpen met koken

*in de tuin kliederen met zand en water

*gezelschapsspelletjes (memory en zo)

*een paar stroken oud behang achterstevoren aan de muur prikken en een mooie muurtekening maken

*een brievenbus maken van een ouwe schoenendoos en postbodetje spelen met zelfgemaakte brieven/enveloppen

*doktertje spelen en de huisgenoten mummificeren met zelfgemaakt verband van een oud laken

*lege verpakkingen van voedingsmiddelen bewaren en een winkeltje inrichten
quote:sandt schreef op 23 april 2012 @ 17:15:

-Tent bouwen in huis en er echt in slapen. Gewoon van dekens en dekbedhoezn. Hoeft niet ingewikkeld



Haha, dat vinden mijn 7- en 11-jarige nog steeds leuk!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het spoordeelweken boekje in de bus gekregen? 2e kaartjes gratis voor bijv omniversum, sea life etc maar ook bijv een kortingskaart voor 1,50 met de trein naar het dolfinarium! Zo heb je ook vervoer en toch een leuke dag weg.

En verder is er al heel veel aangedragen hier. Komt vast helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven