Cadeautje meisje 1 jaar

29-01-2008 10:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt de dochter van vrienden van mij 1 jaar. Ik vind het erg lastig een cadeautje te bedenken......Ik heb zelf (nog) geen kinderen en ben dus geen ervaringsdeskundige :)



Speelgoed heeft ze al in overvloed, een bedelarmbandje krijgt ze al van andere vrienden.....hebben jullie ideeen?



Je hebt tegenwoordig ook een goede doelen bon. Dan kunnen de ouders namens mij een bepaald bedrag doneren aan een goed doel. Leuk?



Suggesties zeer welkom! :worship:
Alle reacties Link kopieren
irenek schreef op 29 januari 2008 @ 11:09:

Vind het idd ook geen goed idee. Ouders zijn daar heel gevoelig voor, weet ik inmiddels uit ervaring!

Als je een goede doelenbon geeft, kan dat overkomen als een afwijzing van het kind. Je geeft iets aan een ander ipv aan hun kind. En dat ligt dus heeeeeel gevoelig. Een eerste verjaardag is nou eenmaal heel belangrijk voor de ouders, ze willen dat hun kind in het middelpunt staat.
Oké, geen bon!
Alle reacties Link kopieren
voor het kind maakt t niet zoveel uit wat er in zit. Als het pakpapier maar lekker ritselt en scheurbaar is, dat ze t zelf open kan maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
TO, het gaat er toch niet om of jíj het niet leuk vind dat het speelgoed de eerste weken/maanden niet gebruikt wordt?



Je geeft toch een cadeautje om het kind blij te maken, niet jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan kan je net zo goed een oude krant geven. Ritselt ook, en is ook scheurbaar.

Kan me voorstellen dat TO iets wil geven wat niet "op de grote bult terechtkomt". Ik heb datzelfde gevoel altijd, ik wil ook iets geven wat ze écht leuk vinden. Als ik zie hoeveel speelgoed kinderen soms hebben, dan denk ik, ik ga geen geld uitgeven aan iets wat daartussen verdwijnt en waar vervolgens nauwelijks naar wordt omgekeken.



Maar TO, je zegt alleen "oké, geen bon", maar heb je al een idee wat je wél kan geven??
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 29-01-2008 11:49
Reden: typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hele leuke cadeau's gekregen voor de eerste verjaardag van mijn dochter. Deze belanden echt niet op de grote stapel. Ze speelt er volop mee. Met name ook omdat sommige cadeautjes weer in een kistje verdwijnen zodat het ook leuk blijft. Wat vond ons meiske leuk:



- poppetjes van little people

- pyama's

- schilderijtjes voor op haar kamer

- puzzel van Lief!

- Stapelblokken etc.





Een goede doelenbon zou ik echt niet gegeven hebben. Het gaat om het kind niet om jou. Dat is toch niet leuk voor haar verjaardag. Vooral de eerste.. dat is zo bijzonder. En dan beland je cadeau maar op de grote stapel, komt er vanzelf een keertje vanaf hoor. Goede doelenbonnen zijn voor volwassenen en niet voor kinderen, in mijn ogen dan hè! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een broertje dat een flink aantal jaren jonger is en als kind heb ik mogen ervaren dat de verpakking inderdaad veel interessanter is dan de inhoud op die leeftijd.



Bij verjaardagen van kinderen tot 3 jaar geef ik dus altijd een hele grote, leuk verpakte doos met een hoop flauwekul van een paar centen, dingen die troep en geluid maken en daarin verpakt een envelop met inhoud en een geschreven kaartje met hoe blij en gelukkig de ouders met de kleine zijn, hoe trots en ongerust ze zullen zijn als de hun grote/kleine meid/vent later in de kroeg geheel zelfstandig een biertje gaat drinken van de centen die ik nu geef.



Het levert altijd positieve reacties op! En het eerste biertje van mijn centen kan niet gekocht worden, omdat toen de gulden nog in omloop was en je daar niks meer voor koopt. Maar het is wel leuk als een nu opstandige puber van 16 mij verteld dat ze nog een 'geeltje' van me heeft van toen ze een jaar werd om er later bier van te kopen en dat dat dus niet kan nu.



'Pfff. Ok hier heb je 15 euro en maak er een leuke avond van!'
Alle reacties Link kopieren
http://www.fisher-price.com/nl/playstages/

Op deze site kun je zelfs per maand/ fase selecteren .





1 maand oud



2 maanden oud



3 maanden oud



4 maanden oud



5 maanden oud



6 maanden oud



7 maanden oud



8 maanden oud



9 maanden oud



10 maanden oud



11 maanden oud



12 maanden oud



12 tot 18 maanden oud



18 tot 24 maanden oud



2 tot 2.5 jaar oud



2.5 tot 3 jaar oud



3 tot 4 jaar oud



4 tot 5 jaar oud



5+ jaar oud
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf n kind van 3-4(weet niet precies meer) eens n puntenslijper van 1 gulden, maanden later maakte zn broertje t ding stuk. dat was huilen want dat was nu net "t mooiste wat hij had"

Sinds die tijd zoek ik echt niet meer in waarde van het cadeau (de zilverkleurige bal op mn eigen communiefeest was ook t mooiste cadeau)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties!



Ik denk dat ik een mooi voorleesboek voor haar ga kopen. Dat is iets blijvends en ik kan er inderdaad iets persoonlijks voor haar inschrijven.



@maudym: tuurlijk koop je iets wat zij leuk vind, maar iets geven waar ze nu nog niet mee kan spelen is voor haar volgens mij ook niet leuk.
Een buggy omdat ze nog niet loopt.. ik kan me voorstellen dat dat in eerste instantie niet echt leuk geeft. Aan de andere kant kan het juist stimuleren tot de eerste stapjes. En als ze eenmaal kunnen lopen zijn ze niet meer achter de buggy weg te slaan. Wij hebben laatst een buggy cadeau gedaan en kregen van de week nog te horen dat het haar favoriet is.



Een boek is ook leuk hoor!!!
ik vond die bon juist een superleuk idee! Wij hebben voor de geboorte van onze dochter ook geld gevraagd voor een goed doel -en veel gekregen- de bevestiging daarvan (van het goede doel) in haar babyboek geplakt; dat is toch ook blijvend en leuk? Die kleertjes en knuffels zijn eerder vergeten dan die gift denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die bon ook niet zo'n heel gek idee. Zeker niet als je er nog een klein pakje bij doet wat de jarige zelf kan uitpakken. Het hangt er meer vanaf wat de ouders ervan vinden.

Misschien kan je ze gewoon bellen om te vragen of ze nog wensen hebben en of ze anders zo'n bon of bijvoorbeeld kleertjes een leuk idee vinden.



Mijn dochter is net 1 geworden en vindt haar nieuwe speelgoed wel erg leuk. Ik heb inderdaad veel weg gezet voor over een paar maanden zodat ik tegen die tijd ook wat leuks kan geven.

Boekjes zijn hier altijd favoriet, vooral als er van die "flapjes" inzitten die je open kan maken. Van Nijntje hebben we net dit weekend een heel mooi groot gebonden boek met flapjes gekocht.
Alle reacties Link kopieren
http://www.eigen-wijs.nl/index.html



Als je iets unieks wilt hebben kijk dan eens op deze website
Alle reacties Link kopieren
Een bon is echt geen leuk cadeau voor een kindje.

Als je geen speelgoed wil geven geef dan kleertjes. Let wel op de smaak van de moeder, want anders beland het achter in de kast.

Een boekje is ook erg leuk. Dat blijft ook erg lang leuk.
Alle reacties Link kopieren
schuin schreef op 29 januari 2008 @ 13:35:

Ik denk dat ik een mooi voorleesboek voor haar ga kopen. Dat is iets blijvends en ik kan er inderdaad iets persoonlijks voor haar inschrijven.
Bedoel je een boek waar je zelf iets persoonlijks inschrijft, of die suggestie de genoemd werd waarin je het kind de hoofdrol kan laten spelen?? Zie

hier



Persoonlijk vind ik dat laatste errug leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven