Slijm (uit potje intertoys) in kleding, hoe gaat het eruit?

07-07-2014 09:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand ervaring heeft. Mijn zoon heeft voor zijn verjaardag een potje slijm gekregen (hoera), zoiets; http://www.intertoys.nl/s ... ijm-met-spin-574738.html.

Nu heeft hij er natuurlijk mee zitten klooien en zitten er opgedroogde resten in zijn kleding en ook op de vloerbedekking. Het lijkt op een lijmvlek, maar alle manieren om lijm eruit te krijgen (strijkijzer, aceton) werken niet. Iemand de gouden tip?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Sms wil het wel eens gaan door de lijm te " bevriezen" dus kleding in vriezer en dan later voorzichtig de slimme eraf krabben. Op de vloerbedekking zou je dit kunnen proberen met ijsklontjes.



Evt is terpentine ook nog het proberen waard.

Laatste redmiddel stickeroplosser maar weet niet of dat kwaad kan voor kleding of vloerdekking.



Staat er anders geen telefoonnummer van klantenservice ofzo ergens van de fabrikant. Zoja even contact opnemen met hen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit wat?



http://atypicalmomblog.wo ... 8/15/how-to-remove-slime/
love2dance wijzigde dit bericht op 07-07-2014 09:28
Reden: Link werkte niet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt love2dance, vriezer heb ik nog niet geprobeerd, daar zal ik het (nieuwe, voor zijn verjaardag gekochte ggrrrrr) shirt zo eens ingooien. Je link/plaatje kan ik niet zien.

Ik heb het potje met inhoud meteen weggemikt, dus ik kan helaas niet meer achterhalen welk merk het precies was.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het er ook is van mattel maar ik hoop dat het met mijn link die nu wel werkt het probleem opgelost is
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 07 juli 2014 @ 09:30:

Je link/plaatje kan ik niet zien.Oh, heb het toevallig net aangeklikt. Daar staat dat je 't kunt verwijderen met azijn. Azijn op de plekken en even goed laten 'soaken'. Dan uitspoelen met warm water. Daarna wassen in de wasmachine.
In de link van love2dance staat dat je het kunt oplossen met azijn.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels weer uit de vriezer gehaald, behandeld met azijn en uitgewassen. De vlekken zijn aanzienelijk minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Ik denk dat ik het dus nog een keer ga herhalen, vermoedelijk is het dan opgelost. Bedankt!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
tot mijn grote schrik had mijn zoontje zijn matras en knuffels onder de putty ellende gekregen....op internet zag ik allemaal tips maar dacht het is op basis van lijm waar ik mijn twijfels hij had of dit echt zou gaab werken. ik heb dus van hg de sticker verwijderaar erbij gepakt. het te reinigen stuk hier een kwartier in laten weken en toen gaan schrobben over elkaar heen met de stof. 5 min later was alles eruit....in de wasmachine voor de lucht en helemaal schoon!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de vlek van TO er na vier (!) jaar wel uit is. Of dat het zoontje het shirt inmiddels niet meer past.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
25-05-2018 11:23
Ik denk dat de vlek van TO er na vier (!) jaar wel uit is. Of dat het zoontje het shirt inmiddels niet meer past.
Wha ha ha, ik durf niet eens met zekerheid meer te zeggen wat er uiteindelijk met het shirt is gebeurd. De vlek in de vloerbedekking zit er in ieder geval nog steeds... ;-D
The time is now
Alle reacties Link kopieren
DREFT Citroen scheutje erover, even 1 minuut laten intrekken...
goed wrijven (eventueel stoffen over elkaar).
Daarna uitspoelen met warm water en blijven wrijven en het eraf trekken.
en schoon is uw kleding / dekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven