Oma trekt neefje voor

05-10-2014 13:21 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3 kinderen, (jongste 10) mijn broer 1 van 5. Mijn moeder onderneemt met mijn neefje regelmatig uitstapjes. Mijn mijn kinderen echter zelde of nooit. Vooral mijn jongste vind dit (logisch) niet leuk en ik heb dit ook al meerdere keren aangegeven. Maar altijd heeft mijn moeder wel een excuus om haar niet mee te vragen. Theater voorstelling is te kinderachtig, film niet leuk voor een meisje enz.



Zijn er meer die dit herkennen en hebben jullie er wat meegedaan of het zo gelaten
Woont het gezin van je broer dichtbij je moeder en jullie verder weg?
Alle reacties Link kopieren
Wij op 10 min hij op 5 min denk ik, dus niet noemens waardig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zo laten. Het is niet leuk voor jouw kinderen, maar het nogmaals aankaarten zal de verhoudingen niet verbeteren. Je hebt het aangegeven, je moeder reageert daar niet op. Dan is het wel een beetje klaar, veranderen zal het niet.
ja ik herken het helaas



mijn ouders en zussen maakten verschil tussen mijn kinderen onderling maar ook tussen mijn kinderen en die van 1 van mijn zussen



uiteindelijk, na veel gesprekken, heeft het er toe geleid dat wij niet meer met de familie omgaan (er waren meer redenen hoor maar dit was er 1 van)



voor mijn kinderen was het niet meer leuk maar voor onszelf ook niet meer, er kwamen steeds problemen van tussen de kinderen en ik vond het erg vervelend om te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 05 oktober 2014 @ 13:26:

Ik zou het zo laten. Het is niet leuk voor jouw kinderen, maar het nogmaals aankaarten zal de verhoudingen niet verbeteren. Je hebt het aangegeven, je moeder reageert daar niet op. Dan is het wel een beetje klaar, veranderen zal het niet.Merk vooral, dat mijn dochter het vervelend vind. En dat vind ik sneu. Komt ze weer thuis oma en neefje gaan zondag dat en dat doen, zou ik ook wel willen. Dan vind ik het moeilijk om mijn mond te houden.
Op tienjarige leeftijd kan je kind toch zelf naar oma toe om af te spreken?
Nee, dan kan het daar niet aan liggen, heeft je moeder nu meer tijd dan vroeger?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: misschien is er een simpele verklaring.

Kun je het niet aankaarten bij je moeder, dat het je dwars zit? Hou het bij jezelf en zonder medeweten van de kinderen.
En je jongste zelf quality time met oma laten doorbrengen, dus een op een? Misschien vindt je moeder meerdere kinderen te veel?
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 05 oktober 2014 @ 13:28:

ja ik herken het helaas



mijn ouders en zussen maakten verschil tussen mijn kinderen onderling maar ook tussen mijn kinderen en die van 1 van mijn zussen



uiteindelijk, na veel gesprekken, heeft het er toe geleid dat wij niet meer met de familie omgaan (er waren meer redenen hoor maar dit was er 1 van)



voor mijn kinderen was het niet meer leuk maar voor onszelf ook niet meer, er kwamen steeds problemen van tussen de kinderen en ik vond het erg vervelend om te zienBen wel al zo ver dat ik Sinterklaas niet meer samen wil vieren. Dan koopt ze voor mijn neefje veel duurdere cadeaus als voor mijn kinderen. (Want die zijn al zo groot) Net of ze cadeaus dan niet meer leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 05 oktober 2014 @ 13:30:

Op tienjarige leeftijd kan je kind toch zelf naar oma toe om af te spreken?Doet ze regelmatig, maar dan onderneemt mijn moeder niets met haar, zit zitten ze gewoon binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 05 oktober 2014 @ 13:31:

En je jongste zelf quality time met oma laten doorbrengen, dus een op een? Misschien vindt je moeder meerdere kinderen te veel?Ze gaat regelmatig zelf naar haar toe. Maar oma vraagt dan vaak of haar neefje ook komt. En mijn neefje is er zo en zo al 2 middagen na schooltijd.
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 13:32:

[...]



Ben wel al zo ver dat ik Sinterklaas niet meer samen wil vieren. Dan koopt ze voor mijn neefje veel duurdere cadeaus als voor mijn kinderen. (Want die zijn al zo groot) Net of ze cadeaus dan niet meer leuk vinden.





dat maakten wij elke verjaardag ook mee: kreeg 1 van mijn kinderen altijd de cadeaus van over de 100 en de 3 anderen iets van een tientje......

en de kinderen van mijn ene zus ook altijd van over de 100



ging me niet om het geld maar wel om het voortrekken

heb er alles aan gedaan om dat te laten stoppen maar dat lukte dus niet
Heb je het idee dat je moeder neefje leuker/specialer vindt dan jouw kinderen?

Ondernam ze vroeger wel wat met jouw kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 05 oktober 2014 @ 13:30:

Nee, dan kan het daar niet aan liggen, heeft je moeder nu meer tijd dan vroeger?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: misschien is er een simpele verklaring.

Kun je het niet aankaarten bij je moeder, dat het je dwars zit? Hou het bij jezelf en zonder medeweten van de kinderen.Mijn kinderen waren vroeger ook altijd 1 middag na schooltijd bij haar, maar dan ondernamen ze niets.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt oma dat ze met alle 3 de kinderen tegelijk iets moet doen en is dat haar teveel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 05 oktober 2014 @ 13:37:

Heb je het idee dat je moeder neefje leuker/specialer vindt dan jouw kinderen.

Ondernam ze vroeger wel wat met jouw kinderen?Af en toe in de zomervakantie, maar veel minder als met mijn neefje
Alle reacties Link kopieren
Ben even weg, lees later bij
quote:lisaviva schreef op 05 oktober 2014 @ 13:30:

Nee, dan kan het daar niet aan liggen, heeft je moeder nu meer tijd dan vroeger?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: misschien is er een simpele verklaring.

Kun je het niet aankaarten bij je moeder, dat het je dwars zit? Hou het bij jezelf en zonder medeweten van de kinderen.Als ze nu meer tijd heeft kan ze nu toch ook eens weg met die oudste?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Dat was hier mede de reden om afstand van schoonouders te nemen. Het veroorzaakte verdriet bij onze jongens waardoor wij iedere keer excuses en smoesjes voor opa en oma's gedrag zaten te verzinnen. En dat houdt een keer op. Ze hadden het zelf regelmatig in de gaten, heel sneu. Sinterklaas samen werd als eerst afgeschaft. Neefjes, twee stuks, zaten glimmend blij te spelen met hun duplo trein van opa en oma en onze jongens kregen een cadeaukaart van 10 euro. Ze zijn even oud dus waarom dit zo doen? Geen idee maar afstand heeft veel rust gebracht
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Mijn schoonmoeder is helemaal idolaat van de 2 kinderen van mijn zwager (bomen planten bij geboorte, dure kadootjes die wij niet kregen etc) Tsja, wat doe je er aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zou zelf je moeder er op aanspreken en uitleggen hoe jij dit voelt en ervaart.
Belachelijk van die grootouders, wat een plaat heb je dan voor je hoofd. Zelf hebben ze het waarschijnlijk niet in de gaten, of ze willen het niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk zo'n grootouders. Natuurlijk hebben ze 't zelf in de gaten ze weten toch dat ze, zoals bij Djin, voor de een dure cadeau's kopen en voor de ander niet.

Ik vind dat grootouders altijd alle kleinkinderen gelijk moeten behandelen. Doen mijn ouders en schoonouders gelukkig ook.



Ik zou een gesprek aangaan hoe je dit ervaart en vragen waarom ze dat zo doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wat triest dat dit zoveel voorkomt



Geen ervaring of tips, behalve toch nog eens praten? En dan heel concreet aangeven: "door dit-en-dat gedrag heeft dochter het gevoel dat je haar niet leuk genoeg vindt om mee te nemen". Misschien dat het kwartje dan valt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven