tips antibiotica geven peuter

08-05-2015 13:34 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje van 2 heeft roodvonk en heeft hier vandaag antibiotica voor gekregen.



een heel vies roze drankje.

en dit wil hij dus niet.



geprobeerd uit een spuitje te geven, proberen te laten drinken uit een klein plastic bekertje. geprobeerd door een fles ranje met een flinke scheut siroop.



maar hij is niet gek en drinkt het gewoon niet. heb ook geprobeerd met een beetje dwang maar toen heeft hij overgeven dus dat was geen succes.



maaat hoe dan wel?? ik zie t namelijk niet gebeuren nu!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben ze geen 'lekkere' antibiotica gegeven, mijn dochter heeft denk ik al 15 kuren gehad en die waren met sinaasappel smaak. Dat slikte ze zo weg.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook ooit gehad. Nou kon mijn twee jarige wel pillen slikken. Dus heb in de apotheek gevraagt om tabletten, dat werden capsules. Was wel wat lastig. Maar de keuze voor hem was drankje of capsules en hij koos capsules. Maar hij was wel al bijna 3 toen.



Verder zou ik uitleggen waarom hij dit moet nemen. En hopen op dat het wel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot hij slaapt en het naar binnen spuiten? Het lijkt me, sorry voor de vergelijking, net zo'n ramp als het geven van een pilletje aan een hond of een kat. Vertel zo'n hummel maar eens dat het voor zijn eigen bestwil is, dat begrijpt hij nog niet.
verba volant, scripta manent.
Door appelmoes roeren, zeggen dat het moet van de dokter om beter te worden, iets anders lekkers of aardigheidje of leuke activiteit of stickerkaart als motivatie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ja het is felroze spul dus vermoedt wel dat er iets van een smaakje aan zit.



maar uitleggen helpt dus echt niet intreseert hem niks. en omdat ik het in zijn fles had gedaan wil hij nu dus absoluut niks meer drinken pfff.



in zijn slaap zou kunnen. is dat niet gevaarlijk?
Life is like an hourglass glued to the table.
Kun je al met hem 'onderhandelen'? Of is hij daar nog niet ontvankelijk voor?



Mijn zoon is wat ouder (3 jaar) en wij hadden laatst hetzelfde probleem. In de winkel zelf héééle lekkere snoepjes laten uitzoeken (normaal eten we alleen met verjaardagen snoep, dus dat was echt een traktatie), en afgesproken dat hij meteen na het drankje twee snoepjes mocht. Dus eerst mocht hij alvast in elke hand een snoepje pakken, dan het drankje uit het maatbekertje drinken, en dan mocht hij gauw zijn snoepjes opeten. Meteen erachteraan. Anders ging hij ook gruwelen en kokhalzen van het drankje.



De smaak verdoezelen werkt vaak niet, die is zo overheersend. Er iets lekkers na geven (dat kan ook een hap appelmoes of pudding zijn) werkt beter, maar dan moet hij wel snappen dat het eventjes vies is en er dan iets lekkers volgt. En antibiotica is ook niet iets waarmee je het zelf even kunt voordoen (anders dan met bijv hoestdrankje ofzo).



Succes met het drankje, en beterschap voor je zoontje!
Mijn baby heeft het laatst gehad en die smulde ervan! Soort gesmolten softijs met vanillesmaak. Misschien hebben ze een ander smaakje bij de apotheek?
Alle reacties Link kopieren
Vreemde ogen dwingen. Zo heeft oma het gegeven, een vriendin, een buurvrouw....



Iets anders werkte gewoon niet. Als we in de buurt kwamen met de lepel begon de draak te blazen.



Dus even creatief zijn met uitnodigen en je komt een heel eind. Succes
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad vreemde ogen dwingen.

Dus om 9.00 bij het KDV en om17.00 nog een keer. Hier hebben de meeste kinderen thuis grote moeite met het nemen van AB en krijg ik hele gebruiksaanwijzingen mee. En vaak is het dus helemaal geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oh, drama, ik herinner het me nog wat een feest dat was toen mijn zoontje dat voorgeschreven kreeg.



Ik kreeg toen de tip om het door vla of ijs met dezelfde kleur te roeren en te verzwijgen dat het drankje erin zat. Niet pedagogisch verantwoord, wél het enige dat werkte.
Believe none of what you hear, only half of what you see
Alle reacties Link kopieren
Even proeven wat voor smaak het is en dan door een bijpassende vla roeren. Of als 'siroop' door yoghurt.



Wel even checken of de bijsluiter iets zegt over mengen met vla/yoghurt.
quote:FawnForrester schreef op 08 mei 2015 @ 13:52:

Oh, drama, ik herinner het me nog wat een feest dat was toen mijn zoontje dat voorgeschreven kreeg.



Ik kreeg toen de tip om het door vla of ijs met dezelfde kleur te roeren en te verzwijgen dat het drankje erin zat. Niet pedagogisch verantwoord, wél het enige dat werkte.Dan wel eerst even de bijsluiter checken; sommige soorten antibiotica mogen niet met melkproducten gecombineerd worden (dat geldt niet voor alle antibiotica hoor, maar is wel het checken waard).



En niet-pedagogisch, tja, hij zal het toch binnen moeten krijgen. Onderhandelen is ook niet pedagogisch verantwoord; kind in de houdgreep en je fysieke overmacht inzetten ook niet. En je kind dan maar ziek laten zijn ongetwijfeld ook niet. Je moet toch iets ;) .
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 08 mei 2015 @ 13:43:

ja het is felroze spul dus vermoedt wel dat er iets van een smaakje aan zit.



maar uitleggen helpt dus echt niet intreseert hem niks. en omdat ik het in zijn fles had gedaan wil hij nu dus absoluut niks meer drinken pfff.



in zijn slaap zou kunnen. is dat niet gevaarlijk?Hij kan zich wel verslikken natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
het mag niet met eten tegelijk heb net de apotheek gebeld.



van het drinken had ik ook niet gezegt dat het erdoor zat maar dat proeft hij gewoon.



voor onderhandelen is hij normaal wel vatbaar maar nu absoluut niet.



vreemde ogen ga ik proberen loop zo even naar de buurvrouw!
Life is like an hourglass glued to the table.
Mocht het met die vreemde ogen ook niet lukken, dan zou ik de apotheek of huisarts bellen en vragen of ze een andere vorm of smaak hebben. klein tabletje (voor in een hap appelmoes), poeder dat door het eten mag, drankje dat met eten of melkproducten gecombineerd mag worden, zoiets.



In zijn slaap geven zou ik niet zo snel doen, zou ik zelf eng vinden. Of het moet maar om héél kleine hoeveelheden (druppeltjes) gaan. Maar als hij er wakker van wordt voelt hij zich bedot en zal de komende dagen misschien niet goed willen slapen. Dat is ook weer vervelend met zo'n ziek hummeltje.



Lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
het is 5 ml dus teveel voor zijn slaap.

buurvrouw heeft het geprobeerd en lukt ook niet. heb zelf geproefd en het is echt heerek smerig! niet gek dat hij het overal door heen proeft. hij is telkens helemaal overstuur.



apotheek al gebeld die geven geen andere opties. ga nu de huisarts bellen want op deze manier kan het niet. hij moet gewoon overgeven omdat hij overstuur is.



volgens mij is antibiotica bij roodvonk ook niet persee nodig maar alleen om het wat sneller te helpen. dus als er niks anders is dan maar niet
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Welke antibiotica heeft hij voorgeschreven gekregen? (amoxicilline/clavulaan zuur?)
Alle reacties Link kopieren
Oeh, dat vieze roze antibioticadrankje. Die heb ik ooit ook een keer gehad toen ik 4 was en ik weet nu nog hoe ontzettend smerig dat was. Je hebt hier verder niks aan verder, wilde even mijn kindertrauma delen
Ik deed het meestal in de speen van de melk/drinkfles. Ik weet niet of jouw kindje nog een speen heeft? Misschien werkt het dan beter. Dus flesspeentje in zijn mond doen, als het goed is begin hij dan al te zuigen en dan dus antibiotica in het speentje spuiten. Voor hij het in de gaten heeft is het al opgezogen. Althans zo ging het hier.
Alle reacties Link kopieren
ik heb gebeld en hij krijgt een ander drankje met een betere smaak. werkt dit niet laten we het gaan en dan duurt het maar wat langer tot het over is.



studiemiepmiep hij heeft feneticilline(fenoxymethylpencilline)
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
melas hahah kan me voor stellen dat trauma heb het zelf geproefd en het is ook echt heel smerig!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel verschillende smaakjes te maken blijkbaar. I had het in het ziekenhuis, ze kregen het zoon niet naar binnen. Uit wanhoop weggegaan daar want het hielp niet en degene die er verstand van zou moeten hebben had totaal geen verstand van autisme en aanverwanten. Na 2 dagen mislukkingen naar de apotheek Maar mevrouw, waarom hebben ze die gegeven! we hebben ook wel andere hoor. Kreeg een dubbele dosis mee (voor het morsen) en die van hun ging prima naar binnen. Ga dus gewoon even naar de apotheek en leg uit dat je het echt niet binnen krijgt en of ze een alternatief hebben. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Alle kinderziektes komen van een virus maar uitgerekend roodvonk niet, vandaar die AB. Ik begrijp niet dat zoiets niet kan worden verstopt in een pilletje met een laag suiker erom (even niet mekkeren over ongezonde suiker en slecht voor de tandjes), dat gaat wel naar binnen, tenzij hij erop bijt natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
ze hebben deze antibiotica ook in pil vorm he...(wellicht zelf fijn prakken en door voedsel mengen).



Dat werkt over het algemeen vaak veel beter om een smaak te verdoezelen dan een vloeibare vorm waar ze een zogenaamd "smaakje"aan geven met een sterke smaak.



(daarnaast zijn er genoeg andere penicilinne derivaat antibiotica zoals amoxicilline (=breedspectrum die ook uitstekend werken tegen een streptokokken infectie = roodvonk). (je krijgt nu een small spectrum overigens wat opzich beter is voor de rest van je microflora in je lijf).



(en het merendeel is te verkrijgen als injectie...dan krijgt je zoon dus een prikje)...





Al moet ik eerlijk zeggen ik zou dan zelf eerder geen AB meer geven (iig niet bij roodvonk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven