Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
WDB: ik krijg juist bij Daany ``kotsneigingen`` (om even in jouw woordkeuze te blijven).. Waarom niet Dani? Het lijkt zo ordinair zo geschreven.

Smaken verschillen, mijn zoontje heet dus Daan (volluit Daniel) , ik had dus niet zo`n last van die kotsneigingen.. alhoewel, de bevalling ging niet vlekkeloos.
Alle reacties Link kopieren
Dani/Daany/Daani is leuk zolang ze klein zijn. Zie je een kerel van 2M zich al voorstellen

"Hallo ik ben Dani."
Nee daarom heet mijn zoontje ook Daan.. Ik vind Dani wel erg leuk klinken, dus noem hem wel vaak zo.
Alle reacties Link kopieren
De Scandinavische namen zijn juist heel mooi bij de naam van je zoon WDB. Ook voor een meisje zou ik weer voor een apartere, minder voorkomende Scandinavische naam gaan.

Persoonlijk vind ik voor een meisje Solveig heel mooi!
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam op de naam doordat ik hem op vakantie in Denemarken gehoord had.

Bjærne vond ik ook mooi. Denk alleen dat je dan áltijd je naam mag spellen.
quote:WDB schreef op 02 oktober 2015 @ 10:49:

Dani/Daany/Daani is leuk zolang ze klein zijn. Zie je een kerel van 2M zich al voorstellen

"Hallo ik ben Dani."



Daan is leuk, maar Dani, Daany, Daani is wel erg voetbalpubliek.

Ik zie dan meteen zo'n blond jochie voor me met zo'n kuifje en stekeltjeshaar.
quote:sinnombre schreef op 02 oktober 2015 @ 11:42:

[...]





Daan is leuk, maar Dani, Daany, Daani is wel erg voetbalpubliek.

Ik zie dan meteen zo'n blond jochie voor me met zo'n kuifje en stekeltjeshaar.Ja die associatie heb ik als je het zo schrijft: Daany... In de trend van Danny of Dylan
Alle reacties Link kopieren
Bjaerne (ik weet niet eens waar de juiste letter zit als ik op mn telefoon zit), wordt inderdaad wel erg ingewikkeld qua spelling.
David en Jonathan verlaten vandaag de lijst.
Hoe wordt Bjærne uitgesproken? En dan met name de æ?

Misschien dan iets als Bjarne, Jarne, Bjorne?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 oktober 2015 @ 13:08:

David en Jonathan verlaten vandaag de lijst.



David vind ik wel een stoere naam. Jonathan klinkt zo degelijk.



Ben benieuwd wat uiteindelijk de naam word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 02 oktober 2015 @ 13:12:

Hoe wordt Bjærne uitgesproken? En dan met name de æ?

Misschien dan iets als Bjarne, Jarne, Bjorne?



Ik wou hem dan op zijn Deens uitgesproken zeg maar. Beetje moeilijk te omschrijven, Deense klant is anders.



Bjeune komt denk ik het dichtste bij. Alleen dan is de eu klant nog net anders. De R spreek je vrijwel niet uit.



Mijn moeder vind dat ik voor een Russiche naam moet gaan. Krijg je soms nòg ingewikkeldere praktijken.



Ilia vond in dan wel een mooie naam. Maar staat zo raar geschreven.



Eliaija vind ik ooi mooi, maar dan wel op het Engels. Vind het in combinatie met de achternaam van vriend té buitenlands klinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:WDB schreef op 02 oktober 2015 @ 13:19:

[...]





Ik wou hem dan op zijn Deens uitgesproken zeg maar. Beetje moeilijk te omschrijven, Deense klant is anders.



Bjeune komt denk ik het dichtste bij. Alleen dan is de eu klant nog net anders. De R spreek je vrijwel niet uit.



Mijn moeder vind dat ik voor een Russiche naam moet gaan. Krijg je soms nòg ingewikkeldere praktijken.



Ilia vond in dan wel een mooie naam. Maar staat zo raar geschreven.



Eliaija vind ik ooi mooi, maar dan wel op het Engels. Vind het in combinatie met de achternaam van vriend té buitenlands klinken.Bedoel je dan Elijah?
Oh ik vind David zooo leuk..

Voor ons geen optie, want zo heet zwager al, maar anders kwam ie in top 3
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 oktober 2015 @ 13:08:

David en Jonathan verlaten vandaag de lijst.Oh allebei mooie namen!
Stef en Chris gaan er vandaag uit.
Jesse en Seppe van de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Neeee NYC, Stef, Jesse en chris vind ik juist zulke mooie namen!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bij de jongens is het zoooo moeilijk te bepalen welke namen eruit gaan. Er zijn veel meer jongensnamen die ik mooi vind dan meisjesnamen...
Stef en Chris staan ook op mijn lijst.

Stef als favoriet tot nu toe.

Ik twijfel alleen soms van het feit dat mijn zoontje Daan heet en ik het een klein beetje afgezaagd vind om 2 korte namen te hebben met 1 lettergreep.
Ik vind dat niet afgezaagd hoor, liefzoontje. Maar dat komt ook omdat ik veel korte jongensnamen juist zo mooi vind! Stef en Chris zijn er bijv vooral uit omdat we geen familieleden willen vernoemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd wel leuk hoor Liefzoontje. Toevallig hebben mijn kinderen ook een gelijk aantal lettergrepen in hun naam terwijl wij daar niet bewust voor hebben gekozen. Blijkbaar vinden wij dat de mooiste namen. Overigens stond Daniël met roepnaam Daan ook hoog op ons lijstje, hele leuke naam.
Ik vind korte namen ook erg mooi!.

Maar als je dan bijvoorbeeld Bas en Daan bij elkaar hebt, dan vind ik het een beetje saai/afgezaagd.

Al vind ik die namen los van elkaar weer prachtig.
Modus, ja het is maar een kleine twijfel hoor, want waarschijnlijk ga ik het toch gewoon doen (weer een korte naam) want die vind ik gewoon het mooist..

Ben benieuwd wat het dan is geworden bij jou Modus, al snap ik als je dat niet wil zeggen.

Leuk dat je Daan (daniel) ook zo leuk vindt, heb wel lang getwijfeld omdat het een top tien naam is.

Maar wij houden van simpel en ik vind de klank zo mooi en stoer.. Het spreekt zo lekker uit Daan.

Thijs is ook een favorietje, maar zo heet een neef al, dus dat wordt het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven