kapla

16-10-2015 17:51 52 berichten
Zoon is binnenkort jarig en weet nog niet echt iets dus ben aan het oriënteren.

Vriendin had het over kapla. Ik zie het leuke er niet in maar aangezien zoon in andere belevingswereld zit zou het vast leuk kunnen zijn. Voordat ik het ga aanschaffen vinden jullie kinderen het leuk om hiermee te spelen ?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt bij ons op school in de bouwhoek. Er wordt veel en fanatiek mee gespeeld, niet alleen door de jongens. Ik snap zelf ook niet wat er leuk is aan een stapel houtjes, maar daar lijken de kinderen echt anders over te denken.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen spelen heel graag met kapla. We hebben het nu zo'n drie jaar in huis en het is nog steeds een grote hit. Het is duurspul maar wel onverwoestbaar. We hebben nu twee grote dozen en nog een paar dozen met kleurenplankjes. De kinderen bouwen van alles. Regelmatig kijken ze online naar foto's van kapla bouwwerken en dan bouwen ze het na.
Hier in de familie zijn ze er dol op. Mooie torens en gebouwen maken, evt aan de hand van een voorbeeld. Is je kind iemand die van lego en dergelijke houdt?
Alle reacties Link kopieren
Kapla is fantastisch. Aanrader! Wel heel duur, maar geen splinters en ze breken niet. Bij mij bouwden ze vaak tot het plafond.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook een groot succes. Lekker bouwen met iets simpels prikkelt juist de fantasie.
Alle reacties Link kopieren
Groot succes. Zowel thuis als op school.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook nep kapla, is goedkoper.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier worden de dozen (grote basisdoos en enkele losse met kleurenblokjes) al jaren zeer intensief gebruikt, zoons inmiddels 11, 9 en 6. Op een regenachtige middag bouwen ze er een kasteel van voor de Playmobil-ridders; of een garage voor alle auto's. Beste aanschaf ooit
Alle reacties Link kopieren
Kapla is geweldig! Hier is het, naast lego, het populairste speelgoed. ( 3 jongens van 6,5 en 2)
Op de BSO waar ik werkte was het ook onder hele verschillende leeftijden een dikke hit! Kinderen zijn ontzettend creatief, en die onnozele plankjes roepen dat op de een of andere manier op.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is Kapla erg populair. Kinderen spelen er alledrie mee. en hoe meer je hebt, hoe leuker het is. Je kunt dus eindeloos blijven uitbreiden!



We belangrijk om te weten: let op met nep-Kapla. Spul doet het prima, maar past vaak nét niet lekker op de echte. 1/2 mm hoogteverschil en je toren staat niet lekker....
Positief allemaal!!



Zit er verschil in echte kapla en de nep variant?



Hoeveel heb je nodig wil je er iets mee kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit niet veel verschil in, dat is nou net het gemene. Maar precies genoeg om je toren niet stabiel te laten staan. Zal wel patent op de maten zitten of zo. Allemaal b-merk is ook goed hoor. Maar iig 1 merk.
Ik heb laatst micki plankjes voor iemand gekocht, 300 voor 30 eur ofzo

maten zouden hetzelfde moeten zijn als Kapla maar of dat echt zo is weet ik niet. Het is iig een stuk goedkoper en met 300 latjes kun je iig al iets doen.
Als het bevalt en je wil de set later uitbreiden is hef natuurlijk wel makkelijker om een bekend merk als Kapla te hebben, dan kan je het makkelijker op een verlanglijstje zetten.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen van mijn broer deden er weinig mee, dus heeft Sinterklaas hun Kapla stiekem hier afgeleverd. En hier is het zeker een succes. Er worden 'officiële' bouwwerken gebouwd, maar het wordt ook gebruikt als knikkerbaan of garage.

Wij hebben een bus van 200 plankjes en dat is genoeg. 100 meer zou ook nog wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nep Kapla ken ik niet maar het is wel belangrijk om niet meerdere merken door elkaar te gebruiken. Het wijkt namelijk allemaal net iets af. Mijn kinderen zijn begonnen met een doos met 200 stukjes en dat was prima. Inmiddels nog een doos met 200 stukjes erbij gekocht en verschillende kleurendozen. 40 plankjes per kleurendoos. In totaal hebben we nu dus 520 stukjes. Daar kan je veel mee.

200 is echter een prima startset; zeker als het maar voor een kind is.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft opa de maten opgezocht en het zelfgemaakt. Het is zo mooi geworden! Met allemaal mooie glimmende kleuren. Helaas spelen beide zonen er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een boek gezien met allerlei voorbeeld om te bouwen met kapla. Ziet er geweldig uit. Maar wat ik me dan afvraag: als je dat bouwt met nep-kapla (uitgaande wel van een en hetzelfde merk) zou het dan ook goed uitkomen of mislukt het bouwwerk uiteindelijk omdat de maten net iets afwijken? Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens Kapla voor mijn dochter gekocht, ze heeft er alleen nooit wat mee gedaan.
Enjoy the little things in life
Mijn dochter doet er ook niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter speelde er juist op school mee dus wilde ze het thuis ook hebben...
Enjoy the little things in life
Mijn kinderen hebben de ikea-versie en spelen er regelmatig mee. Inderdaad om te bouwen, maar ook als dominostenen of knikkerbaan.
Kapla is super! Hier al een paar jaar een grote hit, naast lego en playmobil.

Ze maken hele bouwwerken maar vaak ook gewoon een omheining voor hun playmobil dierentuin of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven