Topprestaties van moeders

25-03-2016 13:51 115 berichten
De eerste maanden als moeder van je baby: dat stuit nog wel eens op problemen. Clustervoeden, urenlange huid honger, krampen, poep tot halverwege de rug: soms zijn dat simpelweg je dagen.



Dan lijkt zoiets simpels als douchen, de wasmand leeg krijgen, het aanrecht schoon hebben of het avondeten klaar hebben voor man thuis komt ineens een hele topprestatie!



Wat zijn jouw topprestaties van vandaag? TO trapt af, moeder van een dreumes van 21 maanden en een baby van twee weken: ik heb mijzelf een cappuccino weten te maken en deze op weten te krijgen voordat deze koud was. De vaatwasser is leeggehaald en gevuld en ik draag een - nog - niet ondergespuugd shirt.



Nu jij!



(Maar: laten we het leuk houden en er geen wedstrijdje van maken)
Alle reacties Link kopieren
Mag je ook meedoen als je oudere kinderen hebt? Vóór de lunch hebben ze al het speelgoed van de ochtend moeten opruimen, het is nu 13.56, ruim een uur ná de lunch, en ik kan nog steeds van de tafel naar de keuken lopen zonder dat het kraakt onder mijn voeten (van eten/speelgoed/playmobil/lego/hotwheels/barbies die op de grond verspreid liggen).
Alle reacties Link kopieren
Ze alle twee tegelijk op bed hebben (22 en 3 maanden) en slapen!



De oudste de hele ochtend doorgekomen zonder dat ze haar onderkleding incl luier uitgedaan heeft



Niet ondergespuugd shirt is mij helaas niet gelukt...
Lekkere ochtendseks terwijl baby nog heerlijk sliep
Ik heb vier kinderen verspreid over de stad gedeponeerd en ben een weekend weg.



Nu zijn de mijne al wat ouder, maar evenzogoed een uitdaging heur
Alle reacties Link kopieren
Een dreumes (20 mnd) en baby (7 wkn): 2 warme koppen thee, vaatwasser die aan staat, kleding van alledrie nog schoon en de bordjes/beschuitbus/muisjes staan klaar voor het bezoek dadelijk. Oh ja en 2 stuks speelgoed-met-lampjes-en-liedjes voorzien van nieuwe batterijen.



Leuk dit! Normaal moet ik dit naar mijn man appen om dat gevoel van trots toch ergens kwijt te kunnen haha
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar elko!



Grootste prestatie is dat ik nu ook lekker in bed ben gaan liggen nu ze alle twee slapen ipv de was te gaan doen of andere huishoudelijke klusjes die best van het weekend ook wel kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Uh.. ik ben van bed naar de bank verhuisd?

Zoon is 7 weken en we zijn al 2 dagen wat ziekjes..
Een hele ochtend zonder omgestoten bekers, op de grond gevallen voedsel, heb de administratie van manlief zijn bedrijf gedaan, beide kinders (2,5 en 5) in bad gedaan, beide bedden verschoond en ze liggen nu allebei onder zeil. Moeders op de bank. Oja, en visite gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met twee loslopende kinderen (2 en 6, geen buggy) boodschappen gedaan, over de markt gelopen, een stroopwafel gekocht, mijn gerepareerde fiets opgehaald, nog een drankje met ze gedaan en weer naar huis gelopen zonder ze kwijt te raken.
Oudere kinderen mogen uiteraard ook!



Oceana, veel beterschap! Naar de bank verkassen is al heel wat!
quote:Jolene89 schreef op 25 maart 2016 @ 13:59:

Lekkere ochtendseks terwijl baby nog heerlijk sliep Hier lekkere ochtendseks terwijl de kinderen voor de tv geplakt zaten.
Was opgehangen met baby op de arm. "Sok van mama, sok van papa" was blijkbaar slaapverwekkend genoeg om toen ik klaar was wél te slapen
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk topic.

Baby van 5 weken hier die geboren is met een keizersnede.

Dus mijn "topprestaties" van vandaag zijn warme thee drinken, baby verschonen en flesjes geven en het wiegje verschonen. Ook is mijn shirt inderdaad nog schoon
Een schoon shirt als je een baby hebt is idd. een prestatie. Dat is mij heel lang niet gelukt.
Al sinds vanochtend een romper en shirt droog kunnen houden. Dochter van 15 weken heeft buikgriep en braakt alle flessen uit sinds gistermiddag. Echt heel zielig die laatste keer, ze kromp helemaal ineen. Nu ors met water wat er gelukkig in blijft. En ik ben de hele nacht rustig gebleven (vind ik voor mij al heel wat haha)
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen voor het eerst een peuter gehad die huilend op de grond in de supermarkt ging zitten nadat hij al een hele tijd slecht aan het luisteren was. Ikzelf 31 weken zwanger dus ik kan niet zo heel veel hebben.

Maar: mijzelf bij elkaar geraapt en we hebben toch nog gezellig een taart gebakken zonder dat de hele keuken ontploft was, dat vond ik wel een prestatie
Ik heb grote kinderen en op maandag is mijn hele huis bijna elke week vlak voordat ik de oudste ga halen helemaal netjes. Dat ene half uur dat ik onderweg ben is altijd echt fijn.

Maarja daarna komt er vaak een vriendinnetje mee en is het weer een puinbak.
Alle reacties Link kopieren
Twee stuks hier, van 1 en 5. Ik heb net twee broodjes uit de oven gehad en ik heb er ongestoord van kunnen genieten, terwijl de jongste zijn eigen boterham at. De oudste kwam wel even mee-eten van mijn broodjes, maar dat was ook wel gezellig.
Vrouwen wat een prestaties van formaat allemaal! Ik heb met een ongeëvenaarde chaos veroorzakende kleuter met een studiedag en een dreumes met een doorkomende hoektand al warme koffie op, aardappelen geschild, de vaatwasser in- en uitgeruimd en maar een keer of 7 "Jongens!!!!" gebruld. Nu slaapt dreumes waarschijnlijk nog een half uurtje, is het opgeruimder dan voor hij naar bed ging en heb ik nog tijd over om even te forummen.
Leuk topic! Ik word er vrolijk van.

Hier zijn ze al wat ouder maar het is allemaal zo herkenbaar!



Over een half jaar gaat de jongste van de drie naar school. Wat moet ik dan toch met mijn tijd op de dagen dat ik niet werk..........
Applaus voor jullie!



Vanmorgen met baby van 8 mnd wezen babyzwemmen. Hij huilde zowaar niet tijdens het aankleden. Weer schoon en droog achter de oren moe naar huis gegaan (wat een onderneming is dat zwemmen). Sinds thuiskomst alweer vaatwasser uitgeruimd, woonkamer opgeruimd en wasje gedraaid en opgehangen.

Ondergespuugd vest: check!
Alle reacties Link kopieren
Ik gedoucht, hij gebadderd, beiden nog schoon, was schoon in de kast, mascara opgedaan, ik al twee hele maaltijden op vandaag en hij slaapt gelukkig net weer. Moest de voorhoofd-oogjes-aai-methode toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik, moeder van 3 kinderen van 4 jaar, 2 jaar en 5 weken: heb vanochtend 2 stuks gewassen en in de kleren gekregen (maar ik speel vals, want mijn man gaf ondertussen de baby een flesje) en van ontbijt voorzien. Verder heb ik al twee keer kunnen kolven. Maar ik speel wederom vals, want mijn moeder is er nu ook om her en der een helpende hand te bieden. Laten we het erop houden dat ik heel blij ben dat ik het nog niet allemaal helemaal alleen hoef te doen
quote:Frizz schreef op 25 maart 2016 @ 14:47:

Ik gedoucht, hij gebadderd, beiden nog schoon, was schoon in de kast, mascara opgedaan, ik al twee hele maaltijden op vandaag en hij slaapt gelukkig net weer. Moest de voorhoofd-oogjes-aai-methode toepassen.Wat lijkt me dat heerlijk als die methode werkt! Hier is het altijd de op-bed-leggen-en-op-hoop-van-zegen-methode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven