Hou jij van al je kinderen evenveel?

12-04-2016 21:54 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het me gewoon even af..

Ik ben net twee maandjes moeder van een zoon. En ik kan me niet indenken dat ik nog meer kinderen heb waar ik net zoveel van hou als van hem!



Heb jij een voorkeur voor 1 van je kinderen? Of kan dat echt, van al je kinderen evenveel houden?
Alle reacties Link kopieren
ik heb er 3 en hou van alle 3 evenveel, ze zijn alle 3 heel verschillend gelukkig en daarom hou ik evenveel van ze.. Ik heb geen voorkeur, al is de 1 wel wat makkelijker dan de ander. Ik zou nooit kunnen kiezen iig..
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van al mijn kinderen even veel.

Maar de manier waarop ik dat voel, de dingen waar ik van geniet en de intensiteit van emoties verschilt wel per kind en ook in het verloop van de tijd.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 12 april 2016 @ 21:55:

ik heb er 3 en hou van alle 3 evenveel, ze zijn alle 3 heel verschillend gelukkig en daarom hou ik evenveel van ze.. Ik heb geen voorkeur, al is de 1 wel wat makkelijker dan de ander. Ik zou nooit kunnen kiezen iig..Heel goed verwoord, zo is het voor mij ook, als moeder van 3 kids.
Alle reacties Link kopieren
Ja, van beide onvoorwaardelijk veel.

Kon het me ook niet voorstellen toen ik er nog maar 1 had... maar zo werkt het toch echt :-) Bij de volgende is het precies zo.
Ik heb er ook 3 en ik kan echt volmondig zeggen dat ik van alledrie evenveel hou.



Ik heb ook absoluut geen voorkeur voor een van drieen, wel hebben ze alledrie een totaal eigen en andere persoonlijkheid, maar dat is nou juist zo leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoel heeft iedereen denk ik...dacht dat ik ook never nooit zoveel zou kunnen houden van een tweede kind maar niets is minder waar.

Ik kan echt zeggen dat ik even veel houd van al mijn kindern....maar de ene dag vind ik de een wel leuker/liever dan de ander...het roteert zeg maar ????
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van allebei evenveel. Ik vind aan allebei andere dingen leuk, dus het voelt wel anders, maar zeker evenveel.



Wat ik wel merkte is dat mijn liefde groeit. Toen onze 2e geboren werd was de oudste 1,5. Zij reageerde al op ons, lachen, kroelen, woordjes zeggen. Allemaal dingen waardoor ik elke dag nóg meer van haar ging houden. Elke dag werd het leuker naarmate ze ouder werd. Toen onze 2e geboren werd hield ik meteen van hem, maar nog niet zoveel als van dochter. Toen voelde ik wel verschil. Ik weet niet meer wanneer dat helemaal gelijk werd. Denk met een paar weken / maanden?



Maar nu? Ik zou absoluut niet kunnen kiezen. En ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik van een derde evenveel kan houden als van deze twee :-)
Jaaaaaa ik houd van al m'n kinderen evenveel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2 en die kwamen tegelijk.

En ja, van allebei houd ik evenveel.
quote:poldervrouw schreef op 12 april 2016 @ 21:55:

ik heb er 3 en hou van alle 3 evenveel, ze zijn alle 3 heel verschillend gelukkig en daarom hou ik evenveel van ze.. Ik heb geen voorkeur, al is de 1 wel wat makkelijker dan de ander. Ik zou nooit kunnen kiezen iig..Idem
Van alle drie even veel.



Ik hield van de eerste ongeloofelijk veel, dacht niet dat ik meer van een kind kon houden. Toen kwam nummer twee en het mooie was dat ik van de eerste niet minder ging houden, maar gewoon nog zo veel in huis had aan liefde. Ik ging niet ineens van ieder de helft minder houden. En toen kwam er ook nog een derde.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hou van beiden evenveel. Voor veel mensen blijkt dat vreemd te zijn, want krijg vaak de vraag die jij ook stelt. Komt omdat één kind wel en de ander niét uit mijn buik komt. Maar een kind hoeft voor mij niet in mijn lijf gegroeid te zijn om tóch in heel mijn hart te zitten. Zou ze beiden nooit meer willen missen!
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 12 april 2016 @ 22:11:

Van alle drie even veel.



Ik hield van de eerste ongeloofelijk veel, dacht niet dat ik meer van een kind kon houden. Toen kwam nummer twee en het mooie was dat ik van de eerste niet minder ging houden, maar gewoon nog zo veel in huis had aan liefde. Ik ging niet ineens van ieder de helft minder houden. En toen kwam er ook nog een derde.

Ik ben kind nr 8 en volgens mijn ouders zet dit principe zich tot in het oneindige voort. En dat voel ik ook zo. Liefde heeft geen limiet.

Heeft de natuur heel mooi geregeld.
quote:permis schreef op 12 april 2016 @ 22:21:

[...]



Ik ben kind nr 8 en volgens mijn ouders zet dit principe zich tot in het oneindige voort. En dat voel ik ook zo. Liefde heeft geen limiet.

Heeft de natuur heel mooi geregeld.Toch maakt de natuur ook foutjes. Schoonouders hebben echt een favoriet kind. Sterker nog; met drie kinderen is er een duidelijke rangorde. Ook bij de kleinkinderen. Kleinkinderen van favoriete zoon, zijn logischer wijze ook de voorkeurskleinkinderen.
quote:bibi72 schreef op 12 april 2016 @ 22:01:

Ik heb er ook 3 en ik kan echt volmondig zeggen dat ik van alledrie evenveel hou.



Ik heb ook absoluut geen voorkeur voor een van drieen, wel hebben ze alledrie een totaal eigen en andere persoonlijkheid, maar dat is nou juist zo leuk :-)Dit
quote:fietsie schreef op 12 april 2016 @ 22:26:

[...]



Toch maakt de natuur ook foutjes. Schoonouders hebben echt een favoriet kind. Sterker nog; met drie kinderen is er een duidelijke rangorde. Ook bij de kleinkinderen. Kleinkinderen van favoriete zoon, zijn logischer wijze ook de voorkeurskleinkinderen.Wat vreselijk pijnlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee, meisjes. En ik hou van beide evenveel. Maar met jongste doe ik sommige dingen wel anders dan met oudste.
quote:WaaromPorque schreef op 12 april 2016 @ 22:30:

[...]





Wat vreselijk pijnlijk...Het ergste vind ik nog dat man nog heel lang heeft gehoopt op of een gooi heeft gedaan naar de eerste plaats.
Alle reacties Link kopieren
Jaa evenveel! Wel heel anders maar is moeilijk uit te leggen ze zijn zo verschillend daar moet ik soms wel aam wennen.. mijn eerste is een dochter en toen ik wist dat de 2de ook een meisje werd verwachte ik op de een of andere manier hetzelfde kind . Maar er is niks het zelfde haha maar dat maakt het ook heel leuk en ik hou van alletwee oneindig veel ?
Mijn oudste daar hou ik van omdat hij zo eerlijk is, een heel puur lief jongetje dat geen vlieg kwaad doet en soms zomaar naar me toe komt omdat hij me even een knuffel wil geven.

Mijn jongste is een doerak, zoekt de grenzen op maar is vreselijk ontwapenend en heeft een flinke dosis humor.

Ik hou van ze op hun eigen manier, ik zie bij beide zoveel mooie eigenschappen en er is bij beide zoveel om van te houden.

Nee, ik hou niet van de een meer als van de ander maar ieder om hun eigen redenen.
quote:fietsie schreef op 12 april 2016 @ 22:26:

[...]



Toch maakt de natuur ook foutjes. Schoonouders hebben echt een favoriet kind. Sterker nog; met drie kinderen is er een duidelijke rangorde. Ook bij de kleinkinderen. Kleinkinderen van favoriete zoon, zijn logischer wijze ook de voorkeurskleinkinderen.

Helaas heel herkenbaar bij mijn eigen moeder.



Mijn eigen 3 kinderen zijn me even dierbaar, wel heb ik met alle 3 een andere band, maar dat komt door hun karakters.
Alsof hier iemand gaat zeggen dat ze meer van het ene dan van het andere kind houdt. Dat hangt in dezelfde taboesfeer als spijt van je kind hebben.



Hier geen kinderen overigens dus geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bij zowel mijn ouders als schoonouders is er een minder geliefd kind, al beweren ze van niet. Je kan er alleen haast niet omheen dat bij dat ene kind alles negatief wordt uitgelegd/ingevuld, dat het nooit genoeg kan geven terwijl het met minder dan de anderen genoegen moet nemen in zowat alles. Ter compensatie van dat tekort schieten wordt dan alles wat voor diegene gedaan wordt zo uitvergroot om maar te bewijzen dat 'iets' niet zo is. Zo triest, ook als sommigen anderen meegezogen worden in die bedachte waarheid. Ze zullen het nooit toegeven ook. Het bestaat dus zeker wel.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook absoluut van allebei evenveel. Wel is het niet altijd hetzelfde gevoel, de oudste is al begonnen met puberen en de jongste is nog klein en schattig, maar de hoeveelheid liefde die ik voor ze voel is hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven