Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
quote:beetjegek schreef op 23 juli 2016 @ 23:27:

[...]



Manege V te V toevallig?



Nee manege O



Blijkbaar zijn er meer ponykampen deze week
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ook tè toevallig zijn
Ik ben een keer aangehouden voor gordelcontrole. Dochter op de achterbank zat vast, net als twee knuffelbeesten en ik keurig in de gordel. En de maxicosi met jongste stond los op de voorstoel Gelukkig was het goed gegaan en kon de agent er wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Haha!



Bij ons is het vaker andersom... M'n dreumes m'n haar laten kamen en dan lekker liggen te genieten van dat gekriebel. Tot ik hoor "Mama helpen?! Is een beetje vast..." Na een half uur kreeg ik de borstel pas uit m'n haar. Onder de douche, met crèmespoeling.



Dat hij tussenin ligt en dat dan eerst m'n kussen al uit bed valt omdat hij zoveel ruimte inneemt. En daarna ik.



Dat hij keihard aan komt rennen, terwijl ik hete thee vast heb. En dat ik daar dan zo van schrik dat ik het snel linksomhoog zwiep, en niet droog blijf.



Dat hij m'n voeten wil insmeren met crème, en dat is hij dan weer na 2 minuten zat. Moet ik om de één of andere manier weer snel achter hem aanrennen. En dan zijn je voeten dus heel glad en dan glijd je uit.



Zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje lekker rustig ergens zien zitten (jaja, NU weet ik dat je dan juist op je hoede moet zijn) en zeggen ach kijk haar lief zitten en lekker spelen. En er dan door de zwarte handen en mond een hintje krijgen dat je baby al een kwartier modder uit de plantenbak naar binnen zit te werken.



In slaapstand mijn kind van bed af getrapt die gezellig de ochtend bij mama in bed wilde kruipen. En ik blijkbaar dacht dat de kat weer naar boven geslopen was en even lief doch dwingend een duw met mijn voet wilde geven.



Om mijn kind lachen die aan het deurtje van de oven hangt, die overigens wel uit stond, en dat de deur vervolgens open vliegt en zij 'm op haar eierdoppie krijgt. Ik heb eerst tig keer gewaarschuwd dat juist wel eens kon gebeuren.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 23 juli 2016 @ 23:31:

Ik ben een keer aangehouden voor gordelcontrole. Dochter op de achterbank zat vast, net als twee knuffelbeesten en ik keurig in de gordel. En de maxicosi met jongste stond los op de voorstoel Gelukkig was het goed gegaan en kon de agent er wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalief schreef op 23 juli 2016 @ 22:30:

Pas na 6 maanden ofzo doorhebben dat je de flapjes van de luier wel naar buiten moet "vouwen" en dat rompers ook over het hoofd uitgetrokken kunnen worden.Hoe deed je de rompers uit dan, kan toch alleen maar over het hoofdje. Of je moet zo'n overslagromper hebben
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind van een jaar, zat in een inklapbare wandelwagen, die je uit geklapt met ringen vast moest zetten. Liep in de winkelstraat, ging een stoep af en de wagen klapte in elkaar met kind erin. De vlammen sloegen mij uit en ik kreeg de wagen niet uitgeklapt. Gelukkig kwam er hulp. Kind keek verbaasd rond.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 23 juli 2016 @ 23:40:

[...]

Hoe deed je de rompers uit dan, kan toch alleen maar over het hoofdje. Of je moet zo'n overslagromper hebbenKan ook naar beneden over de schoudertjes, zodat je niet de romper over t hoofdje trekt als je kind een spuitluier heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Ik ben geen moeder, maar ik lees mee
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 juli 2016 @ 23:43:

[...]



Kan ook naar beneden over de schoudertjes, zodat je niet de romper over t hoofdje trekt als je kind een spuitluier heeft gehad.Ah weer wat geleerd, ga ik onthouden! Nog geen ervaring met spuitluiers.
Alle reacties Link kopieren


Geweldig topic! Ik zie het zo allemaal voor me denkende dat gaat mij niet gebeuren..
quote:cookie84 schreef op 23 juli 2016 @ 23:53:



Geweldig topic! Ik zie het zo allemaal voor me denkende dat gaat mij niet gebeuren..Ik zie het voor me, wetende dat het mij gaat gebeuren
quote:Nouschi schreef op 23 juli 2016 @ 22:31:

Oh shit, ik had een kind idd.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 23 juli 2016 @ 23:54:

[...]



Ik zie het voor me, wetende dat het mij gaat gebeuren Mij vast ook.. Dochter is net 10weken dus kan mezelf nog voorhouden dat t niet gebeurt
Alle reacties Link kopieren
In de ene hand de luiertas, in de andere de maxicosi. Ik wilde de tas in de hoek gooien toen ik binnenkwam. Niet de maxicosi dus. Ai.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bezzzz schreef op 24 juli 2016 @ 00:00:

In de ene hand de luiertas, in de andere de maxicosi. Ik wilde de tas in de hoek gooien toen ik binnenkwam. Niet de maxicosi dus. Ai.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, de maxicosy!!



Hier trouwens ook knuffels in de riemen vast gemaakt..
Toen mijn zoontje pas zindelijk was waren we met de auto op pad. Hij had nog niet geleerd dat hij tijdig moest zeggen wanneer hij moest plassen, dus midden op de snelweg kwam hij met het bericht: "Ik moet nu plassen". " Kun je het nog ophouden?" "Neehee. Snik." Er was absoluut geen tijd meer om rustig naar een parkeerplaats toe te rijden om te stoppen, dus ik heb het enige gedaan wat op dat moment mogelijk was. De plastic doos met snacks omgekeerd en hem daarin laten plassen, midden in een rijdende auto op de snelweg. De tranen biggelden over zijn wangen, maar het lukte. De snackdoos hebben we daarna weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die knuffels ga ik ook een keer doen, denk dat zoon het geweldig vindt!

Ideeën opdoen en willen uitvoeren uit een topic voor moeder blunders. Dat vat wel een beetje samen hoe blunderig ik ben als moeder.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
quote:Xaiandra schreef op 24 juli 2016 @ 00:19:

Toen mijn zoontje pas zindelijk was waren we met de auto op pad. Hij had nog niet geleerd dat hij tijdig moest zeggen wanneer hij moest plassen, dus midden op de snelweg kwam hij met het bericht: "Ik moet nu plassen". " Kun je het nog ophouden?" "Neehee. Snik." Er was absoluut geen tijd meer om rustig naar een parkeerplaats toe te rijden om te stoppen, dus ik heb het enige gedaan wat op dat moment mogelijk was. De plastic doos met snacks omgekeerd en hem daarin laten plassen, midden in een rijdende auto op de snelweg. De tranen biggelden over zijn wangen, maar het lukte. De snackdoos hebben we daarna weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik laatst met mijn jongste zoon van 3 mijn dochter van school ging halen, moest ik binnen nog wat aan de juf vragen en zoon bleef buiten spelen op het plein (wonen in een dorp) toen ik weer naar buiten. Liep met dochter ben ik zo naar huis gelopen en bedacht me thuis shittt ik ben hem vergeten... Gelukkig is het op 5 min loop afstand , toen ik weer op school aan kwam zat hij nog heerlijk te spelen in het huisje hahaha. Hij had het niet eens Door gehad , ik schaamde mij kapot , andere moeders konden er op school wel om lachen. Die daar nog stonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bezzzz schreef op 24 juli 2016 @ 00:00:

In de ene hand de luiertas, in de andere de maxicosi. Ik wilde de tas in de hoek gooien toen ik binnenkwam. Niet de maxicosi dus. Ai.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had dochter van 3 voor het eerst een vriendinnetje te spelen, haar nichtje van bijna 5. Ik zat voor het raam de baby te voeden terwijl de meiden in de omheinde achtertuin aan het spelen waren. Op een gegeven moment kijk ik op, en zie ze niet meer in de tuin. Omdat ik bang ben dat nichtje van 5 misschien een manier heeft gevonden om het kinderslot van het hek open te maken, ren ik in paniek, met half ontblote borst naar buiten. Tot ik gegiechel hoor vanachter het konijnenhok; ze waren verstoppertje aan het spelen
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 23 juli 2016 @ 22:27:

In het vingertje knippen met het nagelschaartje. Maar een heel klein stukje. Kind huilde 1 minuut, ik 1 uur. Minstens Hahahah deze ken ik!! hier ook kleine was het al vergeten en ik zat nog te janken..
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven