Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
TO trapt zoals gebruikelijk af.



Over ongeveer 2 maanden wordt dochterlief 3 jaar. Het cadeau van ons zal een trampoline zijn. Nu ben ik bezig met een lijstje voor opa en oma's, ooms en tantes enz.



2 maanden later is het natuurlijk tijd voor Sinterklaas en kort daarna de kerstman.



Qua Sinterklaas zijn we al aardig op weg;

De eerste schoencadeautjes liggen al klaar in de cadeaukast (puzzels 2 voor 3,- bij de Trekpleister), kleertjes voor de baby born (89 ct bij de Action).



Voor (stief)zoonlief (9,5 jaar) is het dit jaar wat lastiger, maar daar komen we wel uit.



Beiden krijgen sowieso een adventskalender van playmobil, deze liggen al klaar (uitverkoop in januari) en een doos Kapla (gespaard met freebees).
Voor dochter vroeg ik me af of een bilibo leuk is of juist eerder een regenboog van Grimm. Iemand ervaring met een van deze?
Alle reacties Link kopieren
Tvp :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, heb zoontje van in dec 2,5 en eentje van 6 maanden. MOeilijk vind ik dat het beide jongens zijn dus wat we hebben van de eerste ook gebruikt gaat worden door de tweede. Wat is er dus leuk om te kopen voor een baby van een half jaar, want ja in de ogen van zoon komt sinterklaas ook voor zn broertje natuurlijk



Voor oudste heb ik ondertussen Nijntje spel (speelt tikkertje) gekocht bij kruidvat voor 5 euro en nog leesboek gespaard bij jumbo. Wil ook iets van een muziekinstrument kopen maar weet niet wat en een houten loopfiets. Probeer beetje budget aan te houden van max 100 euro waarbij we 1 groot cadeu doen en wat kleine cadeautjes. Ik denk dat hij dit jaar voor het eerst zn schoen gaat zetten dus ben benieuwd. Wat is jullie budget eigenlijk per kind en is dat totaal of alleen thuis? Ik weet niet of we dit jaar bij beide opas en oma's doen maar daar geef ik meestal gewoon wat cadeautips door en zien we wel hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent er vroeg bij smart79. Ik heb nog helemaal niets alleen ideeën maar die veranderen continu want mijn dochters zijn wisselvallig in wat ze leuk vinden.

Ik wil wel dit jaar 1 groot cadeau doen en 3/4 kleinere en in schoen mini cadeautjes max 5 euro.

Bij mijn oudste denk ik momenteel aan iets van My little pony ( groot) een kwartet en shopkins ( als ik daar aan komen) mijn jongste vind ik echt heel moeilijk waarschijnlijk iets van Playmobile ( groot) en Sofia speel setje en een vormen/kleuren spel
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik het ook wel leuk vinden te horen welke (be)spaartips jullie hebben .

Zo spaar ik bijvoorbeeld de kortingscode van de optimel, doe mee aan spaaracties van de lokale supermarkt en loop regelmatig de rekken bij kruidvat af op zoek naar leuke hebbendingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook alvast mee... Denk dat Sinterklaas vooral LEGO en playmobil wordt voor zoon. Alleen de maand ervoor wordt dochter 1 dus daar moet ik nog qat dingen voor bedenken. Daarbij moet ze natuurlijk ook schoen zetten en voor Sinterklaas dingen krijgen dus daar moet ik ook nog even over gaan denken.

Ik hoop vooral goed kado's te kunnen instrueren want ik zit heel eerlijk gezegt niet echt te wachten op allerlei kleine dingen (van dezelfde mensen die daarna zeggen dat mijn kinderen teveel speelgoed hebben) al gaat dat laatste tijd stukken beter.

Maar goed ik ben voor aanbiedingen
Alle reacties Link kopieren
Hm nee geen ervaring met de regenboog van grimm of bilibo.



En ook nog geen idee wat we gaan doen met Sinterklaas en kerst. Ik ben nog ideeënloos , dus ik lees wel mee komende tijd :-)

Hier 2 jongens van 4jr & 1 jr.
quote:gordijn87 schreef op 09 augustus 2016 @ 08:56:

Overigens zou ik het ook wel leuk vinden te horen welke (be)spaartips jullie hebben .

Zo spaar ik bijvoorbeeld de kortingscode van de optimel, doe mee aan spaaracties van de lokale supermarkt en loop regelmatig de rekken bij kruidvat af op zoek naar leuke hebbendingetjes.



De adventskalenders heb ik dus in januari al gekocht bij de Trekpleister. Voor ik geloof 7,- of 8,- per stuk. Dat scheelt dus serieus geld.



Dit jaar moet manlief veel op pad met deauto dus flink freebees sparen en daar 2 dozen kapla van 200 plankjes mee gescoord.



Inderdaad ook veel in de 50% bak bij kruidvat en trekpleister rondneuzen. En vooral meenemen waar je wat aan denkt te hebben. Zoals in dit geval schoencadeautjes.



Voor stiefzoon heb ik inmiddels van die houte dinosaurussen die je zelf in elkaar moet zetten. Ook leuk voor in de schoen.
quote:gordijn87 schreef op 09 augustus 2016 @ 08:54:

Ik lees mee, heb zoontje van in dec 2,5 en eentje van 6 maanden. MOeilijk vind ik dat het beide jongens zijn dus wat we hebben van de eerste ook gebruikt gaat worden door de tweede. Wat is er dus leuk om te kopen voor een baby van een half jaar, want ja in de ogen van zoon komt sinterklaas ook voor zn broertje natuurlijk



Voor oudste heb ik ondertussen Nijntje spel (speelt tikkertje) gekocht bij kruidvat voor 5 euro en nog leesboek gespaard bij jumbo. Wil ook iets van een muziekinstrument kopen maar weet niet wat en een houten loopfiets. Probeer beetje budget aan te houden van max 100 euro waarbij we 1 groot cadeu doen en wat kleine cadeautjes. Ik denk dat hij dit jaar voor het eerst zn schoen gaat zetten dus ben benieuwd. Wat is jullie budget eigenlijk per kind en is dat totaal of alleen thuis? Ik weet niet of we dit jaar bij beide opas en oma's doen maar daar geef ik meestal gewoon wat cadeautips door en zien we wel hoe het loopt.



Je kan ook wat nuttige dingen geven, dan krijgt hij toch iets en heeft grote broer het niet door.



Hier is het vaste prik om een dekbedovertrek te krijgen met Sinterklaas. Toen dochterlief 2 maanden oud was heeft zij ipv een dekbedovertrek een slaapzak gekregen.



Hier is het budget een beetje discutabel. Ooit hebben we 50,- bedacht, maar dat was weer exclusief dekbedovertrekken en schoencadeautjes. Nu vind ik dat de Kapla er ook niet onder valt, want dat was gratis. Maar manlief denkt daar anders over, dus daar moeten we het nog even over hebben

Daarnaast hebben de opa en oma's ook nog budget dus bij elkaar is het best veel.
quote:queenfan25 schreef op 09 augustus 2016 @ 08:56:

Je bent er vroeg bij smart79. Ik heb nog helemaal niets alleen ideeën maar die veranderen continu want mijn dochters zijn wisselvallig in wat ze leuk vinden.

Ik wil wel dit jaar 1 groot cadeau doen en 3/4 kleinere en in schoen mini cadeautjes max 5 euro.

Bij mijn oudste denk ik momenteel aan iets van My little pony ( groot) een kwartet en shopkins ( als ik daar aan komen) mijn jongste vind ik echt heel moeilijk waarschijnlijk iets van Peppa ( groot) verder nog geen idee



Dat ik er vroeg bij ben komt ook door de a.s. verjaardag. Ik kom uit een wat groter gezin dus moet een lijstje maken met suggesties of als ik iets groots bedenk dan leggen ze geld bij elkaar. Maar dan moet ik natuurlijk wel wat bedacht hebben.



De schoencadeautjes hebben bij ons ook een max van 2,- a 3,-. Dat moet gewoon een leuk kleinigheidje zijn.
quote:pimpelmeesje123 schreef op 09 augustus 2016 @ 08:57:

Ik lees ook alvast mee... Denk dat Sinterklaas vooral LEGO en playmobil wordt voor zoon. Alleen de maand ervoor wordt dochter 1 dus daar moet ik nog qat dingen voor bedenken. Daarbij moet ze natuurlijk ook schoen zetten en voor Sinterklaas dingen krijgen dus daar moet ik ook nog even over gaan denken.

Ik hoop vooral goed kado's te kunnen instrueren want ik zit heel eerlijk gezegt niet echt te wachten op allerlei kleine dingen (van dezelfde mensen die daarna zeggen dat mijn kinderen teveel speelgoed hebben) al gaat dat laatste tijd stukken beter.

Maar goed ik ben voor aanbiedingen Ik houd ook van aanbiedingen, vandaar dat ik er het hele jaar wel een beetje mee bezig ben
quote:ikbenik01 schreef op 09 augustus 2016 @ 08:57:

Hm nee geen ervaring met de regenboog van grimm of bilibo.



En ook nog geen idee wat we gaan doen met Sinterklaas en kerst. Ik ben nog ideeënloos , dus ik lees wel mee komende tijd :-)

Hier 2 jongens van 4jr & 1 jr.Jij zit met Duplo waarschijnlijk sowieso goed.
Ik ben ook altijd vroeg, meestal in oktober al helemaal klaar. Juist nu en net na de vakantie komen er mooie aanbiedingen.



Moet je wel je kinderen nog wat bijsturen bij het maken van de lijstjes.



Zal voor ons het laatste jaar worden dat dochter gelooft. Ze gaat na de vakantie naar groep 4, wordt 7. Volgend jaar gaat die aan de surprises.



Ik heb al wel wat ideeën voor de kinderen. Tiptoi lijkt me mooi nu dochter redelijk kan lezen. Verder natuurlijk de boekenkast aanvullen.



Voor zoon twijfel ik nog, wordt waarschijnlijk LEGO of iets van constructiemateriaal. Ook een boek.



En beiden krijgen altijd de pyjama die mama nooit zou kopen.
Tvp.



@smart: ik ken verschillende mensen met een grimms regenboog en het is óf een groot succes óf er wordt juist helemaal niks mee gedaan. Degenen bij wie het wel een succes is hebben dan wel meteen de grote versie dus mogelijk dat het daar in zit? Al is zeker de grote versie wel enorm duur.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2016 @ 09:21:

Tvp.



@smart: ik ken verschillende mensen met een grimms regenboog en het is óf een groot succes óf er wordt juist helemaal niks mee gedaan. Degenen bij wie het wel een succes is hebben dan wel meteen de grote versie dus mogelijk dat het daar in zit? Al is zeker de grote versie wel enorm duur.



Ik wil dan inderdaad ook de grote versie. Maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien, dus ik weet niet hoe groot die dan precies is.

Lastig lastig
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 09 augustus 2016 @ 09:10:

[...]





Je kan ook wat nuttige dingen geven, dan krijgt hij toch iets en heeft grote broer het niet door.



Hier is het vaste prik om een dekbedovertrek te krijgen met Sinterklaas. Toen dochterlief 2 maanden oud was heeft zij ipv een dekbedovertrek een slaapzak gekregen.



Hier is het budget een beetje discutabel. Ooit hebben we 50,- bedacht, maar dat was weer exclusief dekbedovertrekken en schoencadeautjes. Nu vind ik dat de Kapla er ook niet onder valt, want dat was gratis. Maar manlief denkt daar anders over, dus daar moeten we het nog even over hebben

Daarnaast hebben de opa en oma's ook nog budget dus bij elkaar is het best veel.Ja nuttige cadeaus had ik ook al aan gedacht, had super leuk dekbedovertrek voor zoon gekocht want idee was dat hij naar een groot bed zou gaan net voor siinterklaas. Helaas was hij er al flink uitgegroeit dus heeft hij bed nu gekregen inclusief overtrek maar een pyjama of slaapzakje krijgen ze inderdaad ook al is dat meestal bij opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben over een maand de verjaardag van onze zoon (die word 1), ideeën genoeg alleen niet alles is even handig. We gaan waarschijnlijk verhuizen naar een andere stad, en moeten nog bepaalde dingen horen om te weten of dat al binnen 6 maanden is of binnen een jaar. Gaan we snel verhuizen geven denk ik juist ook spullen voor zijn nieuwe kamer en kunnen de dingen wat groter (hier geen plek voor de keuken van ikea bijvoorbeeld).



Schoencadeaus wil ik 2 keer doen ofzo, gewoon voor de leuk, hij merkt er nog weinig van maar vind uitpakken erg leuk. Ik denk dat ik daar tweede hands boekjes voor gebruik.



Ik was trouwens all klaar voor zijn verjaardag, tot ik me niet in kon houden en nu heeft hij al met alles gespeeld en is hij op zijn loopfiets meerdere keren de kamer rond gegaan... Nu vind ik dat ik iets anders moet kopen



Ik koop veel tweedehands of van de kruitvat/trekpleister/action/wibra. Op deze leeftijd is daar nog veel leuks te vinden en hij merkt er echt niks aan als er al een kasje op zit of niet.
Tvp
O wacht, Grimms regenboog xxl is rond de € 500,-

Die wordt het dus niet, maar ik bedoel de L versie van rond de € 50,-
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt hier ook 3. Gelukkig vraagt bijna iedereen of ik ideeen heb

En ik geef dan dus ook gewoon een helder antwoord. Dit jaar krijgt ze een poppenhuis met meubels en poppen. Dit 'splits' ik op in losse kamers ed voor iedereen die vraagt wat ze wil. Wat nuet compleet is komt met sinterklaas en kerst wel.

En degene die niks vragen en zelf iets kopen vind ik ook prima. Wat oude zooi weg en nieuwe erin, ook wel verfrissend
Tvp.
quote:funnymiss schreef op 09 augustus 2016 @ 09:38:

Dochter wordt hier ook 3. Gelukkig vraagt bijna iedereen of ik ideeen heb

En ik geef dan dus ook gewoon een helder antwoord. Dit jaar krijgt ze een poppenhuis met meubels en poppen. Dit 'splits' ik op in losse kamers ed voor iedereen die vraagt wat ze wil. Wat nuet compleet is komt met sinterklaas en kerst wel.

En degene die niks vragen en zelf iets kopen vind ik ook prima. Wat oude zooi weg en nieuwe erin, ook wel verfrissend



Leuk! Welk poppenhuis ga je geven?



Ik heb hier het Victoriaans poppenhuis van Playmobil op zolder staan (nichtje ooit gekregen maar deed er niets mee), ik denk dat ik die volgend jaar voor Sinterklaas ga geven. Moet ze nog net even wat groter voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tvp



(en het is "Een dezer dagen" niet "In dezer dagen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven