Baby's van september 2016

26-09-2016 20:40 326 berichten
NaamLeeftijd# Bevallen opZoon/dochterLein201331/30eerste1 augustuszoonLin1206?/?eerste9 augustusdochterSuze2728/30eerste27 augustusdochterLuiksewafel?/?eerste5 septemberdochterK0ekiejj2727/27eerste7 septemberzoonFitzgerald22/24eerste7 septemberzoonDien9125/25eerste12 septemberdochterVivamf28/33tweedeeind septemberdochterLys_25/26eerste26 septemberdochter





Hallo allemaal

Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die in september 2016 zijn bevallen.

Het is de eerste keer voor mij op een forum.



Ik zal me eerst even voorstellen..

Ik heet K0ekiejj, ben 27 jaar en mijn man ook.

Wij zijn bijna 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd.

Wij zijn ouders geworden van ons eerste kindje. Met een zwangerschap van 35,6 weken ben ik spontaan bevallen. De bevalling ging heel snel en gelukkig zonder complicaties. Wel hebben baby en ik 5 dagen in het zkh moeten blijven. Inmiddels zijn we al 2 weekjes thuis.



Baby doet het erg goed..slaapt lekker. Krijgt volledig moedermelk..ik kolf om de 3uur, en ik leg hem ook aan.

Papa en kleine koekiej liggen nu heerlijk in dromenland
Alle reacties Link kopieren
Nou he he! Dit topic zocht ik.



Baby doet het goed hier maar is een hongerlapje! Buikkrampjes worden verholpen door infacol gebruik. Baby slaapt als een roos s nachts en wil tussendoor nog 1 keer lekker eten. Komen wel steeds meer te weten over dit meisje. Ze vindt het bijv heerlijk als we haar door de haren woelen in bed, slaapt dan as een roos.
Hoi Luiksewafel

Gezellig dat je komt meekletsen!



Fijn zeg dat baby het goed doet. Vervelend van die buikkrampen. Kleine koekiejj heeft er soms ook last van. Heb je infacol op advies van de arts gekregen, of kun je die gewoon ergens kopen?

Hihi schattig dat ze het lekker vindt, wanneer jullie door haar haartjes gaan woelen
Aah, gezellig!



Hier ook een klein hummeltje! Een heel tevreden slaapkopje, die precies weet wat ze wil.

Komt in de nacht nog 1 of 2 keer, maar slaapt direct lekker verder..

Krijgt volledig BV, en wacht vandaag op het kolfapparaat..
Fijn zeg dat ze zo goed slaapt! En wat goed dat ze volledig uit de borst drinkt..!!

Nou heb ik een vraag: sinds vorige week spuugt koekiejj best vaak. Ondanks dat hij een boertje gelaten heeft, en even met hem gezeten te hebben. Er komt gewoon weer melk uit z'n mondje. Het is niet veel. En soms wilt hij tijdens het drinken uit een flesje, gulzig drinken.

Kan dit soms reflux zijn??
hoeft niet.. hier ook soms een beetje melk wat terug komt.. maar dat is dan omdat ze te gulzig drinkt denk ik..



misschien helpt onderstaand artikel jou?

http://www.oudersvannu.nl ... ijk/baby-spuugt-melk-uit/
Bedankt voor je reactie dien

En dan heb ik nog een vraag.. Sorry voor zoveel vragen



Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie baby volledig aan de borst drinkt..omdat ik om de 3uur kolf, ook snachts. Het liefst zou ik live voeden. Maar ik heb geen idee, of hij daarmee voldoende voeding binnenkrijgt. Ik kolf telkens minstens 80cc. Hoe weet je of je baby voldoende voeding uit de borst krijgt. Hoelang zet je hem/haar aan de borst?????
Alle reacties Link kopieren
Hoi koekiej, mijn kindje is van augustus maar ik zag jouw vragen.



Wat is de reden dat je kolft? Dat begrijp ik niet uit je verhaal.



Op het moment dat mini genoeg plasluiers heeft en voldoende groeit, kun je er vanuit gaan dat mini voldoende krijgt.



Hetgeen dat je kolft is niet hetzelfde als dat mij krijgt. Sommige mensen kolven nou eenmaal slechter maar dat betekent niet dat ze maar weinig melk hebben.
Hoi Lein,

De reden dat ik nog er bij kolf is dat, wanneer baby aan de borst heeft gedronken en ermee klaar is,na 5 min weer begint te sabbelen op z'n handjes.. en omdat hij een maand eerder geboren is, wil ik dat hij zo goed mogelijk drinkt.

Moet ik hem dan weer aanleggen, zodra hij begint te sabbelen. En hoelang leg je hem aan? Wanneer weet je dat hij er klaar mee is??
Alle reacties Link kopieren
Ik geef geen Bv dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:K0ekiejj27 schreef op 28 september 2016 @ 09:09:

Hoi Lein,

De reden dat ik nog er bij kolf is dat, wanneer baby aan de borst heeft gedronken en ermee klaar is,na 5 min weer begint te sabbelen op z'n handjes.. en omdat hij een maand eerder geboren is, wil ik dat hij zo goed mogelijk drinkt.

Moet ik hem dan weer aanleggen, zodra hij begint te sabbelen. En hoelang leg je hem aan? Wanneer weet je dat hij er klaar mee is??

Sabbelen op handjes kan ook betekenen dat hij moe is.



Een baby geeft zelf in principe aan wanneer hij klaar is met drinken. Het is niet de bedoeling dat je er elke keer bij blijft kolven omdat jouw lichaam dan de productie niet kan afstemmen met jouw zoon. Geef je hem de andere borst als hij loslaat? En hoe lang drinkt hij?



In jouw geval (gezien jouw vragen) zou ik een lactatiekundige laten langskomen. Die kan jou van advies voorzien en richtlijnen geven zodat je niet zo hoeft te twijfelen. Vaak wordt dit de eerste vergoed door jouw aanvullende verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb een dochter die geboren is op 27 augustus. Zou ik hier ook mee kunnen schrijven? Ten eerste: allemaal gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes!



Koekie, ik zag je bv-vragen. Ik geef ook bv en voed live, op verzoek.

Ik geef meestal twee borsten, uit borst 2 neemt dochter dan maar een paar slokken. Hoe weet ik dat ze genoeg heeft: bij borst 1 trekt ze haar hoofd weg als hij leeg is. Als ik twijfel leg ik haar nog eens aan maar vaak gaat ze dan klieren en laat ze snel weer los.

Ik bied dan altijd nog borst 2 aan en vaak gaat ze direct normaal drinken (zonder met m'n tepels te spelen) dus weet ik dat ze nog niet genoeg had. Ze trekt dan zelf haar hoofd terug als ze vol zit. Ze zoekt dan ook niet meer.

Tussendoor probeer ik haar vaak een boertje te laten.

Verder heeft ze genoeg (veeeeel) poep- en plasluiers en groeit ze voldoende. Ik zie haar gewoon dikker worden. In een maand was ze ong 700 gram aangekomen en 4.5 cm gegroeid. Ze is iets kleiner dan gemiddeld (nu 51.5 cm en 3.770 kilo) maar dit was al zo bij de geboorte dus waarschijnlijk is het gewoon een kleine meid.



Sabbelen op handjes: doet ze al vanaf geboorte. Zij heeft een behoorlijke zuigbehoefte. Daarom hebben wij haar al na 4 dagen een speen aangeboden en deze zorgt voor rust. Ik kon namelijk blijven "voeden" maar ze dronk niet en wilde alleen maar "zuigen".



Het verschil tussen sabbelen en honger merk je snel genoeg: als ze trek heeft gaat ze zoeken, is ze niet meer tevreden met haar speen en maakt ze echt andere geluiden. Soms huilt ze dan ook. Maar dat zal per kind verschillend zijn, ik ga het in ieder geval steeds beter herkennen.



Wanneer word jouw kindje weer gewogen? Dan weet je snel genoeg of hij genoeg aankomt. Je kan altijd, bij twijfel, eerder naar het CB gaan om eens te wegen!
Goedemorgen dames,

Suze welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven..gezellig



Lein en Suze, bedankt voor jullie adviezen. Vannacht ging het echt super!! Ik heb hem alleen maar aangelegd, ik heb helemaal niet gekolfd. En het ging echt goed. Wel kwam hij soms iets eerder, want tijdens het voeden viel hij weer in diepe slaap. Dus dan wist ik dat hij eerder dan 3 uur Zou komen. En dan legde ik hem weer aan. Ik hou zijn luiers al vanaf het begin in de gaten, en het zijn goede plas en poep luiers. Krampjes waren ook veel minder, ik weet niet of het door live voeden komt, maar oh wat was dat fijn zeg



Toevallig hebben we vandaag onze eerste afspraak bij de kinderarts. De laatste keer dat hij gewogen was, woog hij 2660..en dat is 2 en een halve week geleden. Ik ben echt zo benieuwd!!
mooi om te lezen, Koekiej



Hier komt ze in de nacht ook wel om de 4 uur, en dan overdag haalt ze een beetje in (komt ze vaak om de 3 uur, ' s avonds nog vaker..)



Vanmiddag komt het consultatiebureau langs. Ben benieuwd, ze woog de vorige keer 3380 ( was eerst bijna 10 % afgevallen van het geboortegewicht maar inmiddels zit ze al ruim boven het geboortegewicht, aan het einde van de 1e week kwam ze binnen 24 u 200 gram aan... ,)



Succes bij de kinderarts, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn koekiej! Heerlijk he als het goed loopt!!

Mijn dochter valt snachts ook sneller in slaap dan overdag: eerst ging ik haar wakker maken voor borst 2 maar inmiddels laat ik het lekker! Scheelt een hoop getob.



Gister heb ik haar rond 19.00 uur gevoed, daarna in bad en om 20.00 uur op bed gelegd. Eerder maakte ik haar dan rond 23.00 uur wakker voor een laatste avond voeding maar in principe voed ik op verzoek en hoef ik haar niet wakker te maken omdat ze zo goed groeit. Daarnaast slaapt ze soms zo diep dat ze nauwelijks drinkt.

Maar nu werd ze pas om 03.30 wakker!! Heerlijk natuurlijk, 7,5 uur geslapen maar ik heb liever dat ze van 23-6.30 slaapt. Misschien was het maar 1 keer hoor, normaal word ze na 4-5 uur wakker s nachts.

Wat zouden jullie doen? Toch wakker maken rond 23.00 uur? En zou er nu te lang tussen haar voedingen zitten? Ze is heel tevreden, huilt niet en was super vrolijk vanochtend... Heb niet het idee dat ze enorm honger had dus.

Ze heeft om 03.30 gegeten en daarna rond 8 uur weer.



Dien, wauw, ook zo lekker aan het groeien, fijn zeg!! Wanneer ben jij bevallen?



Koekiej, succes vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Ps: is het een idee om een tabel te maken met onze namen en geboortedag van onze kindjes?

Ik kan hem eventueel wel maken en dan kan Koekiej hem in de openingspodst zetten.

Maar als het van jullie niet hoeft is het ook goed hoor. Meer voor mijn overzicht en hoef ik niet steeds te vragen wanneer jullie kindjes geboren zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf, als jullie t niet erg vinden, dan graag mee praten. Onze uk is van 1 augustus.



@Koekiej: Fijn dat de bv goed ging!! Lekker live blijven voeden op verzoek. Dat is beter coor de productie.



@dien: fijn dat ze zo aankomt. Hier was uk ook meer dan 10% afgevallen maar hij haalt het zo hard in. Weegt nu in 8 weken tijd bijna t dubbele van zijn laagste gewicht!



@Suze: het hangt een beetje van het gewicht af. Hoeveel is ze aangekomen tov het geboortegewicht? De meeste kindjes doen hun langere slaap vroeg in de avond. Wij maken hem inmiddels wel wakker
Alle reacties Link kopieren
quote:Lein2013 schreef op 29 september 2016 @ 11:24:



@dien: fijn dat ze zo aankomt. Hier was uk ook meer dan 10% afgevallen maar hij haalt het zo hard in. Weegt nu in 8 weken tijd bijna t dubbele van zijn laagste gewicht!



@Suze: het hangt een beetje van het gewicht af. Hoeveel is ze aangekomen tov het geboortegewicht? De meeste kindjes doen hun langere slaap vroeg in de avond. Wij maken hem inmiddels wel wakker



WoW, goed aangekomen zeg!!



Onze meid woog 3000 gram bij geboorte, alleen de eerste dag afgevallen. Na een week zat ze alweer op geboortegewicht. Nu weegt ze 3770 gram. Gevraagd bij consultatiebureau over wakker maken om te voeden en zij vonden dit niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?



Ik ben op 7 september bevallen van een zoon. Hij krijgt borstvoeding. De ene keer drinkt hij super, de andere keer wat rommelig. Vaak als er iets dwars zit.

Het is een heerlijk ventje. Hij is sommige dagen wel vrij onrustig en huilerig en lijkt last te hebben van krampjes. Daarom infacol in huis gehaald en daar ben ik vandaag mee begonnen.

Ik twijfel een beetje of ik met hem naar de huisarts zal gaan want hij laat wel wat dingen zien van verborgen reflux, maar als ik lees dat sommige moeders een 3uur non stop huilende baby hebben, komt dat niet helemaal overeen.

Na een voeding houd ik hem lang rechtop en regelmatig (maar dus niet altijd) komt er wat voeding(?) omhoog wat hij weer inslikt en vervolgens huilt hij eventjes. Ook heeft hij vaak de hik. Ik heb best veel melk en hij drinkt vaak maar 1 borst, en ook behoorlijk gulzig. Dus misschien komt het hierdoor?

Ik vind het lastig hoor, want hij is soms zichtbaar ongemakkelijk, maar dat hoort er ook een beetje bij de eerste weken dus waar trek je de grens? Hij is wanneer je hem vast hebt en rechtop houdt, redelijk te troosten. Daarnaast gaan de nachten naar mijn idee prima.



Wat betreft het sabbelen op vuistjes, dat doet hij hier ook nog vaak na een voeding. Maar als ik dan nog een borst aanbied, hapt hij in eerste instantie en laat daarna continue los. Als ik hem zijn speen geef, zuigt hij daar driftig op los. Dus dat lijkt mij dan gewoon zuigbehoefte. Ook niet zo raar, aangezien hij vaak binnen 5/10 min. klaar is met drinken.



Leuk om jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
@Suze: ja hij weegt nu ruim 5300 met 8 weken. Dus hij groeit als kool.



Heel leuk om van iedereen te lezen en vooral met de borstvoeding heb ik zoveel vragen gehad. Gelukkig kan ik de lactatiekundige altijd whatsappen of bellen.



@fitzgerald: ik heb dezelfde problemen en klachten. Ben al naar huisarts geweest en zij dacht ook aan verborgen reflux. Maar ik vind het persoonlijk niet ernstig genoeg om hiervoor al naar de kinderarts te gaan omdat hij het best goed doet, behalve dan dat hij slecht plat kan liggen en met de borstvoeding heel onrustig is. Heb je al gecontroleerd of her geen spruw is? Die klachten komen vaak overeen.



Omdat hij zo onrustig drinkt en aanhapt en los laat heeft hij veel lucht in zijn buikje. Volgens mij heb jk sowieso een fiks toeschietreflex want hij verslikt zich echt heel vaak. Dat is zo zielig. Verder is het echt een lachebekje.



Het enige dat echt nog niet lukt is om zelf in slaap te vallen. Hij moet op dit moment echt gewandeld worden, en vaak huilt hij dan als hij bijna slaapt. Heel vervelend voor hem. Dat is het enige moment van de dag dat hij huilt.



S nachts gaat het wel fijn, want dan slaapt hij eigenlijk al weer tijdens de voeding. Dus dan is het een kwestie van hem even rechtop houden en dan weer terug leggen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Ik schrijf ook graag mee.. mijn dochtertje is geboren om 9 augustus met 38 weken!



Ik geef volledig borstvoeding.. dit gaat eigenlijk heel erg goed! Heb genoeg melk en mijn kleine meid laat zich makkelijk aanleggen. Ik voed wel nog om de 3 uur (dan meld ze zich vanzelf) ook s'nachts!



Alleen is slapen echt een probleem! En dit probleem word steeds groter. Sinds 2 weken slaapt ze niet meer in! Ik ben niet van de 'late huilen' methode. Dat werkt voor mij en mijn dochter niet.. heb het wel al vaker geprobeerd wat resulteerde in een 12 uur wakkere baby en hartstikke oververmoeid! Ze viel eigenlijk altijd op mijn borst in slaap en dan ging ze na bed.. nu haal ik de gekste trucjes uit om haar in slaap te krijgen en vaak lukt het niet eens..



Hoe gaat dit bij jullie?
Welkom nieuwe dames

@ Fitzgerald: mijn zoontje is ook op 7 september geboren



Bij de kinderarts ging het goed. Kleine koekiejj weegt nu 3140. Dat is heel fijn, hij is sinds gisteren 3weekjes oud Wat gaat de tijd snel zeg!!

Ik had nog gevraagd over Krampjes en het spugen..schijnt normaal te zijn. Krampjes kunnen wel tot 12 weken aanhouden, vind het wel zielig..en spugen omdat hij best veel voeding binnenkrijgt is het normaal dat hij wat terug geeft.



@ tabel: lijkt me heel leuk om er eentje te maken. Ik ben 7-9 bevallen, met een zwangerschap van 35,6 weken.



Ik reageer later op de dag op iedereen. Moet nog het huis schoonmaken en zelf een beetje uitrusten. Het was de eerste keer dat we net z'n drieën naar buiten gingen. Dus voor het eerst luiertas ingepakt.. alles dubbchecken vervolgens wanneer we op het punt staan om uit huis te gaan, had koekje honger, dus even nog een flesje gegeven wat ik had gekolfd. Heb een voorraadje staan in de koelkast. Kwam wel goed uit
Ik ben 12 september bevallen,, kleine is nu dus 2,5 week. Vanmiddag gewogen door CB, en is weer als kool gegroeid, harder dan gemiddeld..

Onze kleine slaapt in principe altijd rond een uur of 22.00, maar gister al eerder, rond half 9, en sliep toen ook door tot 03.30.. Altijd beetje afwachten met haar.. xD

Ze valt zelf in slaap, vaak in onze schoot, of vlak nadat we haar in de wieg leggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is van 05-09. Heb vandaag ons weeguurtje gemist hier bij het cb en balen!! Want ze is al 1,5 week niet gewogen en was zoooo benieuwd of we het goed doen met de voeding (die ik dus stiekem wat verhoogd heb). Ik zie haar wel goed groeien dus ik denk dat t wel goed zit.
@luiksewafel jammer zeg, dat jullie jullie weeguurtje gemist hebben. Balen! Kunnen jullie niet snel opnieuw een afspraak maken?



@dien wow! Wat groeit jullie kleine hard zeg! Fijn hoor



@Lin gebruik je een speentje voor je dochter? Vervelend zeg dat het slapen bij haar moeizaam verloopt. Misschien dat inbakeren een oplossing is? Ik Baker mijn zoontje ook soms in, als hij heel onrustig is, maartoch moet slapen. En dan binnen no-time is meneer in dromenland.



@lein wow! Die van jou groeit ook hard zeg!!



Ontzwangeren: merken jullie nu al een verschil van toen he zwanger was en nu? Ik was verslaafd aan waterdrinken. Ik dronk echt een paar liters op een dag heerlijk en daardoor moest ik ook om de haverklap naar het toilet. Paar dagen voordat ik ging bevallen, vond ik water drinken heel vies, en met tegenzin dronk ik het, wanneer ik vitamines innam. En nu ga ik hooguit 3x op een dag naar het toilet.



En wie van jullie gebruiken een kinderwagen of een draagzak/draagdoek of beide??

Wij hebben geen kinderwagen, wel een draagzak. Die gaan we morgen voor het eerst gebruiken, ik ben super benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven