Hoe vaak zien jouw kind(eren) opa en oma?

31-10-2016 11:59 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumleden,



Hoe vaak zien jullie kind(eren) hun opa's en oma's? En zien jullie kinderen bijv de opa en oma van moeders kant vaker? Of ga jij als moeder ook regelmatig naar je schoonouders met je kind(eren)?
Eens per 6-8 weken. Ze zien beide grootouders even vaak, en we gaan nagenoeg altijd met z'n allen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zien hun opa's en oma's heel vaak.

Meerdere keren per week is meer regel dan uitzondering.

In ieder geval één keer per week wel.



We leggen het hier gelukkig niet op een weegschaal, dat is ook totaal niet nodig.

Het aantal keer dat ze de ene opa en oma zien, ontloopt het aantal keer met de andere niet zoveel volgens mij.



Het kan ook prima dat ze ze een week niet zien, maar dat gebeurt eigenlijk bijna niet.

We wonen in hetzelfde dorp, dus dat scheelt denk ik behoorlijk.



Waarom vraag je dit?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind ziet grootouders van ex zijn kant minder omdat zowel ex als grootouders geen vervoer hebben en op ong 40 auto minuten verder wonen.



Soms breng ik kind erheen voor een logeerpartij.
Ene opa en oma iets vaker dan de andere. Die wonen wat dichter bij.



Ik denk zo eens per 6 - 8 weken
Meerdere keren per week, beide kanten. Ze wonen dan ook praktisch om de hoek. De hele familie eigenlijk.

Zoon gaat vaak gewoon even een uurtje spelen of wat drinken bij opa/oma/tante/whatever.
Alle reacties Link kopieren
Een oma 1 keer in de 3/4 weken, andere oma en opa's zijn helaas overleden
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Beide 1-3 x per week wel. Mans familie iets minder want die zijn wat meer op zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld eens per 6 weken denk ik. De ene oma werkt nog en woont (zonder auto) op 1,5 uur reizen. De andere opa en oma wonen op 3 uur reizen en opa werkt daar nog. zelf hebben we geen auto.



Ik zou het iedereen in onze familie gunnen dat we elkaar vaker zien maar dat gaat gewoon niet. De band tussen de grootouders en kleinkind is er echter niet minder om.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Weinig. Wij wonen 200km van onze familie af en gaan er niet elke maand heen.

Mijn ouders zijn een aantal keer bij ins geweest, van man zijn kant is het al bijna 3maanden geleden..
Schoonvader: gemiddeld 2 keer per week (hij wandelt vaak met een van de kinderen als ik kook en eet daarna mee)

Schoonmoeder: gemiddeld 1x per week (als zij hier komt of wij er als gezin op bezoek gaan)

Mijn vader: gemiddeld eens per 4 weken (hij komt dan naar ons)

Mijn moeder: gemiddeld eens 7-8 weken (als wij naar mijn ouders gaan, door ziekte is mijn moeder niet in staat de bezoekjes samen met mijn vader af te leggen)



Ik zou mijn ouders ook wel vaker willen zien/bezoeken maar de afstand van 100km maakt dat met twee jonge kinderen moeilijk en daarmee bezoeken we/ik minder frequent dan ok eigenlijk wenselijk vind. Vind het wel fijn dat mijn vader dus af en toe hier komt.

Schoonouders wonen niet meer samen maar wel allebei binnen ca 3km.
quote:Dragisa schreef op 31 oktober 2016 @ 12:03:

Meerdere keren per week, beide kanten. Ze wonen dan ook praktisch om de hoek. De hele familie eigenlijk.

Zoon gaat vaak gewoon even een uurtje spelen of wat drinken bij opa/oma/tante/whatever.Dat is ook leuk. Gaat hier helaas niet. Twee uur rijden voor een uurtje is ook zo zonde
Alle reacties Link kopieren
Ene opa en oma 4/5 x per jaar

andere opa en oma zijn overleden
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zien opa minstens twee keer per week.
quote:Captain_Obvious schreef op 31 oktober 2016 @ 12:05:

[...]



Dat is ook leuk. Gaat hier helaas niet. Twee uur rijden voor een uurtje is ook zo zondeJa, dat. Een bezoek is meteen een onderneming van minimaal een dag en voor een ontspannen bezoek kost het ons het hele weekend. Dus dan lukt het jammer genoeg niet zo vaak.
Alle reacties Link kopieren
zowel mijn ouders als de ouders van mijn man wonen op ongeveer 1,5 uur rijden bij ons vandaan. We zien mijn schoonouders denk ik vaker, omdat zij alle verjaardagen nogal uitgebreid vieren. Mijn ouders zien we weer meer één op één omdat ik daar op een vrije dag nog wel eens met de kinderen naar toe ga.



Beide overigens zo eens in de 4-6 weken.
quote:Pantax schreef op 31 oktober 2016 @ 12:08:

[...]





Ja, dat. Een bezoek is meteen een onderneming van minimaal een dag en voor een ontspannen bezoek kost het ons het hele weekend. Dus dan lukt het jammer genoeg niet zo vaak.Ja hier ook. Vaak icm logeren (wij en kids of opa en oma bij ons)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders en schoonouders wonen vlak bij. Onze kinderen zien alle opa's en oma's meerdere keren per week. Er zijn weken dat ze elke dag opa en oma zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 31 oktober 2016 @ 12:08:

[...]





Ja, dat. Een bezoek is meteen een onderneming van minimaal een dag en voor een ontspannen bezoek kost het ons het hele weekend. Dus dan lukt het jammer genoeg niet zo vaak.Is bij ons ook zo, als we richting familie gaan wil iedereen ons zien. Heel leuk maar het past niet in een dag, weekend word ook lastig omdat iedereen druk is met de sporten, het werken en de kinderen.
Ik dacht trouwens dat mijn kind niet echt een band zou kunnen hebben met opa en oma omdat hij ze niet wekelijks ziet, maar hij herkent ze al vanaf jonge leeftijd en er is echt een goede band aan beide kanten. Dat valt me reuze mee.
Opa en oma van mans kant bij verjaardagen en als er al een week of 5-6 geen verjaardag is geweest komen ze meestal even langs.

Oma van mijn kant ik denk een keer of 3-4 per jaar, ook bij verjaardagen. Tussendoor komt zij niet meer langs.



Nou wonen ze niet dichtbij en is het ook totaal niet te bereiken per OV, maar ik denk niet dat ik anders wel met de kinderen bij mijn schoonouders op bezoek zou gaan. Naar mijn moeder ging ik nog wel 1x per jaar met het OV maar dat heb ik dit jaar ook niet gedaan.



Schoonouders waren kortgeleden nog hier maar waren na een uur al weer weg. (En het was een verjaardag...) Dus de kinderen hebben er ook weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 oktober 2016 @ 12:09:

[...]



Ja hier ook. Vaak icm logeren (wij en kids of opa en oma bij ons)Logeren doen we niet, wij hebben helaas de ruimte niet ervoor. Als het nodig is dat wij dat zouden moeten dan liever een hotelletje, even rust dan hoor
Alle reacties Link kopieren
Wij zien onze kleindochter iig eens per twee weken omdat we dan oppassen. En tussendoor komt ze regelmatig logeren. De andere opa en oma zien haar ongeveer net zo vaak.

Kleinzoon zie ik/zien we wat vaker omdat dochter dichterbij woont en er alleen voor staat en wij geregeld bijspringen.

Kleinzoons andere grootouders zijn helaas niet in beeld.
Mijn schoonouders zien ze denk ik eens per 2 weken. Mijn ouders zien ze minimaal eens per week, soms wel 3 of 4x per week. Mijn ouders wonen dichtbij, 5 minuten lopen/fietsen en mijn schoonouders op 3 kwartier rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 oktober 2016 @ 12:13:

Ik dacht trouwens dat mijn kind niet echt een band zou kunnen hebben met opa en oma omdat hij ze niet wekelijks ziet, maar hij herkent ze al vanaf jonge leeftijd en er is echt een goede band aan beide kanten. Dat valt me reuze mee.Dat is wel fijn om te horen, denk daar zelf ook wel eens aan.. Bellen jullie veel tussendoor of Skypen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven