Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Hier ook een zoontje van eind oktober!

Wij schrijven nog met een groepje nog in het uitgerekende datum topic!



Hoelang heeft je dochter in het ziekenhuis gelegen ?
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter van begin okt. Zou eigenlijk eind september zijn maar kleine had geen zin om geboren te worden zelfs met de bevalling was ze nog dwars en werd het een keizersnede. Verder is het een heel lief meisje die goed groeit
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie wondertjes!



Ik schrijf ook nog mee in een uitgerekend in topic, maar daar zijn de meeste op dit moment niet zo actief. Snap ik natuurlijk, iedereen is aan het genieten van hun kleine ukkie



Ze heeft 4 weken in het zkh gelegen, en nu is ze bijna 8 weken, dus dat is best lang.

Hier ook een keizersnee. Maar dat kwam omdat ze in stuit lag. Ook lekker dwars dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat meen je niet! Dat is best lang, ik vond vier dagen al lang haha!

Was er iets ergs met haar?



Heerlijk om te zien hoe snel ze groeien en ontwikkelen he?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt he, dat gaat zo snel. Dat echte baby is er nu al een beetje vanaf vind ik.



Ze had wat moeite met ademhalen af en toe. Een soort apneu. Ze was ook geboren bij 37 weken, ze noemen het niet meer prematuur, maar zo gedroeg ze zich wel. Nu we thuis zijn, zijn we die weken eigenlijk zo weer vergeten. Het duurde lang en was af en toe best zwaar, maar nu kunnen we lekker van haar genieten. Op een heel leven is 4 weken niet zo lang, maar ik had mijn kraamtijd toch iets anders voorgesteld.
Hoi!

heftig om te beginnen in het ziekenhuis lijkt me.

hier ook een dochtertje van halfverwege oktober. Is ons 2e kindje.

verloopt eigenlijk allemaal soepel alleen is het wel vermoeiend. 2 kindjes, oudste is 2jaar 4 maanden... baby krijgt borstvoeding wat ook wel veel energie kost!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk. Ik schrijf graag mee. Van harte allemaal met jullie kleintjes!



Mijn dochter is van begin november. We hebben nu een mooi ritme te pakken, dat was wel even zoeken in de eerste weken. Ze heeft nu haar 6 weken sprongetje. Ze drinkt haar fles tot de laatste druppel op en is verontwaardigd dat ze niet meer krijgt.



Gaan jullie al veel op stap met de kleine of ook nog redelijk aan huis gebonden?
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
@gekkepo4 het was indd heftig af en toe maar hebben ons er goed doorheen gered.

Lijkt me inderdaad vermoeiend af en toe nu je 2 kids hebt, de oudste vraagt natuurlijk ook veel aandacht. Is de oudste het inmiddels al een beetje gewend?



@jmzwolle, hier ook een sprongetje gehad denk ik. Hele dag huilerig en niet willen slapen. Alleen maar bij me zitten. Best frustrerend vind ik het, want je weet niet wat er is en kan niets voor ze doen.



Wij gaan hier gewoon lekker met haar wandelen buiten, en zijn zelf al ergens gaan lunchen. Ging allemaal goed
Wij gaan vaak op pad, maar dat doe je denk ik ook sneller als je al kindje hebt.

Peuter is inmiddelsmgoed gewend, maar regeldagen vind ze lastog. Ik ben dan heel kntensief bezig met de baby dus dan gaatze veel aandacht vragen (positief en negatief...)

Ritme zit er soms net een paar dagen in en dan veranderd het weer.



Hoe gaan jullie nachten en voedingen overdag?

baby komt s nachts vaak 2x... en overdag om de 2.5 a 3uur!
Ik lees en schrijf ook graag mee, ik schrijf met Eefsz nog in het uitgerekend topic maar ik vind het altijd leuk om meer ervaringen van anderen te lezen. Ik ben begin november bevallen van een dochter. We hebben nog niet echt een ritme, hoewel het wel steeds beter gaat. En wat gekkepo4 zegt, elke paar dagen is het ritme weer anders.



's Nachts is het nog onrustig met 2 voedingen, overdat komt ze om de 3 uur.
Hoi ik schrijf ook mee. Ik heb een dochtertje van 9 weken oud nu.

Heb ook een zoontje van 3,5. Hij is super trots op zijn zusje, en ik moet

hem goed in de gaten houden omdat hij soms iets te enthousiast is.

Als ze in de box ligt wil hij een kusje geven en dan trekt hij aan het armpje zodat ze dichter bij hem is.

Ze is sinds zondag wat meer wakker, sliep aldoor heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de avond een late voeding rond elf en dan komt hij rond half vijf.

Overdag tussen de 3&4 uur voedingen.

Overdag is slapen hier een dingetje heb veel geprobeerd maar ga vanaf nu hem volgen.

Hij valt zelf niet in slaap dus mag hij bij mij in slaap vallen als het hem niet lukt.

Heb eerst geprobeerd met de 5-minuten tegel maar hier is hij nog niet aan toe (lees een groot drama ).



Herkenbaar mobo! Hier een enthousiast z4-jarig nichtje dat we veel zien. Hing laatst half op hem om zijn tutje terug te doen. Heel lief bedoeld natuurlijk
Mobo, wat lief dat hij zo trots is!



Eefsz, komt hij zelf om 11 uur of maken jullie hem wakker? Ons meisje slaapt namelijk heel diep, ik moet haar zelfs om 8 uur al wakker maken voor de fles, ze komt dan vaak om 2 en 5 uur weer.
Alle reacties Link kopieren
Meestal word hij wel wakker rond die tijd! We pakken hem dan ook mee naar boven en doen hem dan in de swaddle me. Als ik hem later wakker maak voor de fles van 12 slaapt hij korter (typisch) en als we hem laten slapen word hij rond 00.15 wakker en slaapt hij ook korter!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ook ik schrijf graag mee!

Allereerst gefeliciteerd met jullie kindjes. Ikzelf ben eind oktober bevallen van een meisje en deze week is ze 6 weken oud. Vandaag heeft ze haar eerste prikjes gehad en is de hele dag al slaperig. Stiekem kan mama vandaag even bijtanken.



Mijn dochter krijgt rond 23:30 uur haar laatste flesje en ze meld zich zelf vaak rond 05:00 uur. Overdag om de 3 uur, 's avonds nog wel eens sneller. Hoe veel voeding krijgt jullie kindje? Ik bied elke voeding 100 Cc Nutrilon aan (90 Cc water + 3 scheppen voeding). Volgens het consultatiebureau nog te veel voor haar gewicht (ze weegt +- 3800 gram), maar lees ook veel forums waar hun kindjes al weer veel meer krijgen. Ze doet het momenteel goed en ik bied tussendoor ook rustig wat extras aan als ze honger heeft. Mama knows best! Maar ben puur nieuwsgierig wat jullie aanbieden aan jullie kindjes.
Ik bied mijn tiet aan als ze wil! Hahahah

1e kindje kreeg van mij ook flesvoeding endeed ik net zoals jij doet zuster038, borst op verzoek dan fles ook. Kindje regelt zelf wel wat ie nodig heeft.



hier laatste voeding rond 22u dan 2u-5u en 7u... maar vaak na 5u ook wel meer. Lijkt of ze dan wil inhalen wat ze s nachts niet heeft gekregen. Inmiddels 8 weken oud. Grote zus sliep met 3 weken oud al door! Dan is dit wel even ander ritme..
Alle reacties Link kopieren
Lastig dat voeden. Hier gestart met borstvoeding, maar na 3 weken gestopt. Nu de fles, doet ze het goed op. Ze krijgt 120cc (4 schepjes) per keer en krijgt om de 4 uur. Te veel volgens het cb. Ze doet het er goed op en heeft een goed ritme, dus ik laat het er bij. Mijn dochter is overigens wel wat zwaarder als jouw meisje zuster038. Ze was bij de geboorte al bijna 8 pond.



Gekkepo. .. dat doorslapen met 3 weken is ook wel uitzonderlijk hoor. Hier meldt ze zich s nachts om de 4 a 5 uur.
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
Zuster onze zoon is ongeveer even zwaar momenteel!

Krijgt 6x 120ML melk, is volgens mijn vroedvrouw de max.

Ik woon in België en heb een vroedvrouw waar ik op terug kan vallen, heel fijn!

Heb in het begin heel weinig hulp gehad (geen kraamzorg ofzo) maar het is me toch best goed afgegaan!



Eerste prikjes zijn die met 6 weken in NL? Hier met 8. Hij krijgt ze a.s. Dinsdag..



De regel van flesvoeding is gemiddeld 150ml per kilo dus 4kilo is 600ml op een dag en dat dan delen door het aantal flessen. Max. Is volgensmij 200ml per kilo per dag.

Maar idd je kindje geeft het het best aan!
Alle reacties Link kopieren
@eefsz hier nl en mijn dochter kreeg haar eerste prikjes ook op dinsdag. Ze werd er lekker slaperig van. Heeft ook maar 5 min gehuilt.



@bleubell balen zeg 4 weken in het ziekenhuis ik was ht na 4 dagen al helemaal zat en blij dat ik naar huis mocht. AL hing dat ook aan een draadje omdat onze dochter teveel afviel. Hier keizersnede omdat nadat de vliezen gebroken waren haar hartslag steeds daalde. Bij de keizersnede kwamen ze erachter dat ze een dunne navelstreng had en deze zat om haar lichaam heen. Tevens lag ze met haar hoofdje niet goed in de bekken (ze lag overig volgens de papieren van het ziekenhuis ) waardoor de ontsluiting niet vorderde na 36 uur weeen had ik 4 cm en dat kwam alleen door ballonnetje. Wel fijn dat het achteraf gezien de 4 weken best zijn meegevallen. Is de keizersnede gepland bij de 37weken of kwam het doordat de bevalling al begonnen was? Meestal word die gepland later uitgevoerd vandaar mijn vraag.



@jmzwolle ja die 6 weken sprong hebben we hier ook gehad om de 2 uur willen drinken.



@slapen gaat hier best goed. snachts slaapt ze van half 11 tot 5 a 6 uur. Gisteren dachten we doen haar een half uur eerder naar bed (de tijden van de voeding waren beetje raar dan moest ik uur later weer voeden dus dacht probeer het) toen was het half uur drama dan helpt niks meer en kwam ze vannacht om 2 uur nog een keer voorvoeding ze had die laatste voeding nog echt nodig. Overdag komt ze meestal om de 3 uur en in de avond om de 2 uur al is dit schema ook alweer veranderd de laatste dagen sochtens om de 2 uur en savonds ineens 3 uur ertussen. We go with the flow. De laatste dagen slaapt ze overdag ook veel. Ben ik niet gewend was eerst een half uur steeds en dan weer wakker. Gisteren heeft ze paar keer een uur geslapen en tegen avondeten nog eens 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
@Zuster038, wij bieden ook 100 cc Nutrilon aan (90 cc + 3 scheppen) ze woog de laatste keer bij het CB 3700 en toen zeiden ze dat we dit mochten gaan proberen.



Hier laatste voeding tussen half 11 en 11 uur en dan komt ze tussen 3 en 4 uur ergens. Ligt eraan of we haar in de Swaddel Me leggen. Als we dat niet doen komt ze al om 2 uur. We maken haar trouwens wel wakker voor de laatste fles. En eigenlijk overdag ook om te zorgen dat er 3 uur tussen zit. Anders komen we niet uit met de 6 voedingen.



Hier ook de eerste prikjes met 8 weken. Dus volgende week! Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren.



@83angel. De geplande keizersnee stond later gepland begin november bij 39 weken. Maar ik had bij de controle op 37 weken al 6 cm ontsluiting zonder dat ik hier iets van gevoeld had. En toen voelde ze een voetje en dat de vliezen op spanning stonden. Hierdoor hebben ze besloten om de keizersnee diezelfde avond nog te doen omdat ze anders bang waren dat als de vliezen braken het voetje + navelstreng naar buiten zouden komen.



Zo... net voor de 4e keer naar boven gelopen omdat ze niet wilde slapen. Heb haar maar in de Swaddle Me gelegd, misschien dat dit helpt om haar rustig te krijgen. Dit doen we eigenlijk alleen snachts omdat het niet goed schijnt te zijn voor de ontwikkeling van de armen als je haar er altijd in laat slapen. Ben benieuwd of het nu rustig wordt
Alle reacties Link kopieren
Hè! Ik schrijf ook graag mee, gezellig schrijf ook nog net als Eefsz en Fiona mee in het andere topic maar leuk om ook andere verhalen en ervaringen te horen.



Onze kleine man is nu 8 weken en vandaag zijn eerste prikjes gehad. Merk er alleen niets van haha.



Kwa voeding zit hij nu op 5x 150+5 en als hij nachts komt een 90+3. Eerst deed ik overdag wisselend 150 120. Maar het cb gaf aan gewoon alles 150 te doen en de nachtfles kleiner. Hij weegt nu 5050 gram.
Lees veel babytjes die in de swaddle me worden gelegd. Onze ook haha! Anders slaapt ze echt niet...



nu bezig met nachtvoeding nr 2 -_- moe!

Drinken gaat gelukkig weer stuk beter. Ze had veel last van spruw. Medicatie vd huisarts gaf als bijwerking hele erg kramprn dus snel mee gestopt. Nu gebruik ik virgin kokosolie en na 1 dag merktte ik al verschil! Dus als een kindje last van spruw heeft raad ik je dat aan!



Hier volgende week 1e prikjes, ze is dan 9 weken oud.



hopelijk zo weer verder slapen!!!
Alle reacties Link kopieren
Gekkepo4 wat vervelend van de spruw en al helemaal dat ze dan ook nog bijwerkingen kreeg van de medicatie! Gelukkig gaat het nu beter.



Hier geen seaddle me of iets anders. Tot nu toe heeft hij het niet nodig.



Vandaag de nachtvoeding weer kunnen rekken met een speentje tot 05:45. Alleen is dat zo'n rottijd, kan nu echt niet meer slapen maar het is nog zo vroeg haha.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je dan niet meer kan slapen Ennel. Hier was het vannacht 3 uur en half 8. Wilde net nog een poging wagen om te gaan slapen maar daar denkt E anders over. Denk dat ze haar huil uurtje heeft. Dan maar beneden op de bank.



Echt zo zielig als ze huilt komt er bijna geen geluid uit haar stem is hees. Denk dat ze verkouden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven