Baby's april 2017

02-05-2017 12:55 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



2 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. Heb ook een dochter van 22 maand rondlopen en tot nu toe gaat alles goed. Onze dochter vind haar broertje heel leuk en ondanks dat ze nog niet zo heel oud is, wil ze overal mee helpen!

Het lijkt me leuk (en handig) om ervaringen uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel graag meeschrijven . 3 weken geleden bevallen van ons eerste kindje en hoewel ik dacht goed voorbereid te zijn, blijkt het toch wel zoeken naar wat 'normaal' is voor een baby en wanneer er echt iets aan de hand is. Zo huilt ze veel meer dan ik verwacht had, maar weet ik niet zeker of het er gewoon bij hoort of dat het toch wel erg veel is. Het vervelendste eraan vind ik dat haar wel degelijk iets dwars lijkt te zitten, maar wát dan? Gisteren huilde ze echt de hele dag door, zelfs tijdens voedingen. Gelukkig gaat het vandaag een heel stuk beter en huilt ze alleen een paar minuten in de draagzak voordat ze lekker in slaap valt.



Wat wel heel leuk is: ze lijkt nu echt gericht te kijken naar zaken. Tijdens de borstvoeding kijkt ze me af en toe recht aan en vanmorgen volgde ze ook mijn hand als ik die heel langzaam voor haar gezicht langs haalde



Ben benieuwd naar de ervaringen van andere april moeders!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een april baby''s topic!

ik ben 19 april bevallen van mijn 6de kindje, een meisje. Mijn zoontje die daar boven komt is 2, 5jaar oud en de andere kinderen zijn al wat ouder. Al met al een gezellige drukte hier. Ik moet echt een ritme zien te krijgen weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 12 april bevallen van onze eerste. Een mooie (al zeg ik het zelf) zoon van 53 cm en 4110 gram. Wel onverwacht via een keizersnee, maar herstel gaat top.



Had me voorbereid op veel slapeloze nachten, maar gaat tot nu toe super goed. Vannacht zelfs 6 uur achter elkaar geslapen, toen fles, en weer 4 uur slaap. Huilt tot nu toe eigenlijk alleen als hij honger heeft of er een boertje dwars zit. (Dit zal binnenkort ook vast wel eens anders zijn, maar geniet er nu maar van) Eerste 1,5 week wel flink last van krampjes, maar maken de melk nu met rooibosthee (tip verloskundige) en hij heeft er nu eigenlijk geen last meer van.



Wel merk ik dat ik af en toe wat tijd voor mezelf nodig heb. Dus vorige week oppas geregeld en lekker even naar de stad geweest. Even tijd voor mezelf. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Hoe kijken jullie terug op de bevalling?



Jantienje heerlijk dat jullie zoon ook zo weinig huilt. Hier is het eigenlijk ook alleen als hij honger heeft of wat krampjes. Hoe maak je de fles precies met rooibos? Wij gaven dochter eerder wel klein beetje rooibos thee maar was midden in zomer (35 graden) dus toen had ze ook meer vocht nodig. Ben benieuwd!



Vervelend Is dat he Nena dat je niet precies weet haar dwars zit. Hopelijk wordt het gauw minder. Krijgt ze wel genoeg binnen met borstvoeding? Zijn het misschien krampjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook gezellig mee. Vorige week bevallen van een zoon. Verder nog een kleine rondlopen van 21 maanden. Het is nog een beetje zoeken naar ritme, maar op zich gaat alles goed.



Waarom rooibosthee Jantien? Zou dat de darmen moeten kalmeren? Onze kleine heeft ook vrij veel last van krampjes dus ik ben vooral venkelthee aan het drinken in de hoop dat het daar misschien wat beter van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad rooibosthee omdat het de darmen schijnt te kalmeren. Sinds we er mee zijn begonnen merken we ook echt verschil. Was eerst tussen 7 en 11 s avonds drama en nu dus niet meer. Heeft heus nog wel wat last van krampjes, maar niet meer zo extreem.



Maak s ochtends en s avonds een thermosfles met rooibosthee en als dit nog te warm is vul ik de fles aan met wat water en natuurlijk de melkpoeder.



De bevalling is op zich redelijk relaxt gegaan. Had al 1,5 week voorweeen en die dag waren ze toch net iets sterker. In het ziekenhuis bleek dat inmiddels al van 2/3 naar 4/5 cm was gegaan en om 16:00 wen ruggenprik gehad en zat ik op 6 en hebben ze de vliezen gebroken. Hij had gepoept, maar deed het prima. 20:00 was het 9 cm en dat was het 2:00 nog . Ook flink aan de weeenopwekkers gezet, in de hoop dat hij beter in zou dalen en op die manier de 10 te bereiken. Kleine man deed het nog wel goed, maar kans was erg klein dat dit nog 10 cm zou worden, dus besloten tot een keizersnee. Dit ging lekker relaxt en om 3 uur konden we hem eindelijk bewonderen. Heel anders gegaan dan vooraf verwacht, maar super hoe het is opgepakt. Erg goed gevoel aan over gehouden.



Zonder ruggenprik had ik er waarschijnlijk heel anders over gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen idd gefeliciteerd!



Hoe ik terug kijk op de bevalling. Ik vond het best weer heftig. Ik kan gwn niet snel en makkelijk bevallen, haha



Op 19 april, de uitgerekende datum, braken s morgens mijn vliezen. Een vriendin zou mijn bevalling doen, ze was ook mijn vk. De weeën kwamen heel langzaam op gang. Na 5 uur, het was toen 13uur had ons meisje opeens in het vruchtwater gepoept en moesten we helaas naar het ziekenhuis. Ik had toen 3 cm ontsluiting. In het ziekenhuis aan de weeenopwekkers omdat ik toch geen goede weeën had. Ons meisje werd hier niet heel blij van en haar hartslag daalde tot 80. Ik heb toen een poosje zuurstof gekregen. Om 19uur had ik 6 bijna 7 cm ontsluiting en werd er beslist de weeenopwekkers nog wat op te voeren. Ik werd toen ook gecatheteriseerd . Vanaf toen kon ik de weeën niet goed meer opvangen en raakte ik in paniek. Wat ben ik achteraf blij met de steun van m'n man en mijn vriendin. Ze hebben me er echt doorheen gesleept! Omdat de bevalling medisch geworden was zou mijn vriendin de bevalling niet meer mogen doen maar door een spoedgeval werd het toch aan haar overgedragen. Omdat ze niet echt vertrouwen had in een goede afloop en bang was voor een keizersnede had ze op een gegeven moment al overleg gehad met de dienstdoende gynaecoloog dat ze hem mogelijk nog nodig zou hebben. Toen ik om 20.30uur nog steeds op 7 cm zat heeft ze idd de gynaecoloog opgeroepen, ook omdat de hartslag van ons meisje steeds te veel dipte en ze ook echt niet wilde zakken. Hij is toen gekomen en heeft met z'n handen in een paar minuten de ontsluiting volledig gemaakt. Wat deed dit vreselijk zeer zeg! Vreselijk, ik heb nog nooit een kik gegeven tijdens eerdere bevallingen maar nu heb ik echt gegilt. Daarna moest ik haar er op eigen kracht uit persen. Ik dacht echt dat het nooit zou lukken maar door de peptalk en dwingende ogen van de gynaecoloog is het me toch gelukt. Op een gegeven moment kreeg ik een enorme bloedneus en ontstond ereacties paniek. Pfff ik ben zo blij dat het allemaal achter de rug is

Ik wil dit echt nooit meer!
anoniem_41323 wijzigde dit bericht op 03-05-2017 10:49
Reden: Spelfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat als een heftige bevalling zeg, Miezemuis!! Dat zorgt er denk ik ook voor dat het herstel allemaal wat langzamer gaat. Hoe voel je je nu? Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven?



Fijn dat je er toch positief op terug kunt kijken Jantien, ondanks dat alles wat anders liep dan verwacht/gehoopt. Hoe gaat het herstel van de keizersnee? Valt dat mee of ben je nog erg immobiel?



Ik magwat betreft mijn bevalling echt niet klagen. Ik heb een superkorte bevalling van drie uurtjes gehad. Om twee uur snachts moest ik plassen en toen ik weer in bed lag voelde ik opeens weeën opkomen. Ze kwamen vrij vlot en regelmatig dus gelijk de vk gebeld. Toen ik op 6cm zat heeft ze de vliezen gebroken en bleek onze kleine in het vruchtwater te hebben gepoept. Omdat ik vrij snel daarna 9 cm had ben ik thuisgebleven (ambulance stond wel voor de deur). De hartslag van ons mannetje bleef gelukkig heel gelijkmatig, hij heeft het geen moment moeilijk gehad. Hij is toen uiteindelijk drie uur na de eerste wee geboren.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat klinkt dat als een top bevalling! Dat had ik ook gehoopt haha.



Herstel gaat prima. Liep na een week al een klein stukje buiten. Heb nu geen pijn meet, maar moet nog wel rustig aan doen om complicaties te voorkomen. Is alleen erg lastig als je je goed voelt.



Ga elke dag lekker even een eind lopen. Elke dag een stukje verder en laat mijn vriend het huishouden doen (moet me evht rustig houden en krijg op m'n kop als ik toch iets doe).
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige bevallingsverhalen meiden! Krijg gewoon kippenvel van je bericht Miezemuis. Heb je het een beetje een plekje kunnen geven?

Hoe gaat jullie herstel?



Hier een goede bevalling gehad. In 6 uurtjes is onze zoon geboren. De weeen waren heel goed op te vangen en verder geen complicaties. Kijk er heel goed op terug (dat was bij mijn dochter destijds wel anders) dus ben blij dit ook meegemaakt te hebben. Herstel gaat ook goed. Geen last gehad van hechtingen maar merk wel dat ik m'n conditie langzaam moet opbouwen. Vandaag voor eerst zoon meegehad in draagdoek, merk ik wel gelijk met m'n bekken.

MHvdW hoe gaat jou zoontje er mee om? Hier vind dochter het helemaal leuk. Wil graag helpen. Moet wel opletten dat ik haar ook genoeg aandacht geef, gelukkig is man nog thuis en onderneemt allemaal leuke dingen met haar!
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraal, de borstvoeding loopt vanaf het begin super en eigenlijk als vanzelf. Ons meisje groeit ook heel goed, dus geen zorgen over te weinig voeding. Ik vermoed wel een beetje reflux, ze heeft veel gespuugd (maar sinds we haar voornamelijk in de draagzak of op ons houden niet meer) en we horen haar nu nog af en toe veel slikken (lang) na een voeding. Ook ruikt zo soms wel heel erg zuur en slaapt ze erg onrustig (veel piepen, kreunen en rochelend ademhalen). Vannacht heeft ze voor het eerst de hele nacht rustig geslapen en vandaag huilt ze ook alleen maar als er iets aan de hand is, dus so far so good. Aanpak van haar overdag zo veel mogelijk rechtop houden, lekker veel huid-op-huid en alleen 's nachts op haar rug leggen lijkt wat dat betreft te werken. Hopelijk blijft het zo!



Jantientje, fijn dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan de bevalling! En dat je herstel zo goed gaat.



Miezemuis, dat klinkt heftig zeg! Snap helemaal dat je dit nooit meer wil. Hoe waren je andere bevallingen?



MHvdW, jeetje wat een korte bevalling! Daar had ik inderdaad ook op gehoopt.



Zonnestraal, fijn dat jouw bevalling ook goed is gegaan en dat je er zo goed op terug kijkt.



Hier kijk ik ondertussen wel goed terug op de bevalling, maar dat heeft wel even geduurd. De dag ervoor al voorweeën gehad en de ontsluitingsweeën begonnen om 2 uur 's nachts. De eerste paar uur waren goed te doen, maar rond 7 uur 's ochtends was het zo pijnlijk dat ik toen al pijnstilling wilde. Het voelde alsof er een gekarteld mes in mijn onderbuik werd gestoken en flink werd rondgedraaid. Ik ben geen watje en bekend met flinke menstruatiepijn, maar wát een pijn zeg. Vk was er rond 9 uur en toen bleek ik pas op 2/3 cm te zitten. Om 10 uur waren we in het ziekenhuis en heb ik nog geprobeerd de weeën in bad op te vangen, maar ook dat ging niet meer. Rond 11 uur aangegeven toch écht die ruggenprik te willen, maar de vk vond dat ik het zo goed deed en ik heb me om laten praten om eerst nog lachgas te proberen. Om half 2, met ondertussen 7 cm, zat uiteindelijk de ruggenprik erin en wat een verademing zeg! Ik heb zelfs nog even 10 minuten geslapen. Rond half 4 kwam de persdrang dwars door de ruggenprik heen en op aanraden van de vk heb ik die zo lang mogelijk geprobeerd op de vangen, maar rond half 5 hield ik het niet meer en mocht ik gaan persen. 40 minuten later was ons meisje er en haar geboren zien worden was toch wel echt helemaal fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Zo mooi als die bevallingsverhalen

Nu kunnen we iig allemaal genieten van onze kindjes!



Mijn verhaal is nog niet helemaal klaar in de nacht na mijn bevalling kreeg ik hele erge pijn aan mijn been . De volgende dag zat er een grote rode plek en dikke ader. De huisarts gebeld en kreeg toen ibuprofen. Vlgde dag weer contact gehad met de huisarts die toen ook langs kwam en gelijk het ziekenhuis ging bellen toen hij mijn been zag. Vervolgens hebben we de hele avond s.e.h gezeten om een trombosebeen uit te sluiten wat het gelukkig niet is. Ik moet nu 6 weken bloedverdunners spuiten omdat je na een bevalling meer risico loopt. Nu gewoon lekker herstellen zonder gekke dingen.



Mijn bevalling heb ik nog niet echt verwerkt maar het is heel fijn dat mijn vriendin er van het begin tot het eind bij is geweest. Ze heeft ook uitgelegd wat er precies allemaal gebeurd is en wat de gynaecoloog precies gedaan heeft. Dat helpt wel.



Ik reageer later op iedereen. Nu ff voeden...
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik schrijf ook graag mee. Ik heb nog niet al jullie verhalen gelezen maar hier is de mijne;

Ik ben op 30 april bevallen van onze eerste dochter. Het was een lange bevalling die al begon 2 dagen eerder. Omdat de weeen te zwak (maar wel pijnlijk) waren zijn we op zondagochtend naar het ziekenhuis gestuurd voor bijstumulatie van de weeen. Vanwege de uitputting (2dagen en nachten niet geslapen) heb ik voor een ruggeprik gekozen en binnen 7 uur was onze dochter ter wereld gekomen met een knip en klein trekje van de vacuum. Tijdens het persen voelde ik al een knak en nu na 2 dagen ben ik er zeker van dat mijn stuit toen een flinke optater heeft gekregen. Van de hechtingen nauwelijks last en het vloeien valt mij ook reuze mee, het is nu afwachten hoe en hoesnel mijn stuit zich hersteld.



Ik ga morgen op een rustig moment jullie verhalen lezen en verder reageren. Ik ben nogsteeds vermoeid van de bevalling en de afgelopen 2 dagen. Gelukkig gaat het met dochter goed en sinds vandaag hebben we ook de bv techniek mbv tepelhoedje helemaal onder de knie.



@miezemuis; heftige bevalling zeg, neem je tijd om het te verwerken want het klinkt behoorlijk heftig.
Goedemorgen iedereen!



Ik ben op 24 april bevallen van ons eerste kindje, een gezonde zoon! Lange en heftige bevalling gehad. Rond 0.30 begonnen de weeën, maar ze werden gedurende de nacht maar niet sterk en regelmatig genoeg. Rond 10 uur 's ochtends pas 4 cm ontsluiting. De verloskundige besloot dat ze de vliezen wilde gaan breken, maar omdat ik graag pijnbestrijding wilde (stond ook in m'n geboorteplan) eerst naar het ziekenhuis. Daar een ruggenprik gekregen en vervolgens zijn toen de vliezen gebroken. Ook 's middags wilde het allemaal niet echt vlotten en kreeg ik wee opwekkers. Aan het begin van de avond 8 cm ontsluiting en ontzettende persdrang (daar helpt een ruggenprik dus niets tegen). Tegen 8 uur had ik eindelijk 10 cm en mocht ik gaan persen. Helaas lag de kleine man gedraaid en te hoog. Ik kon persen wat ik wilde, maar er gebeurde weinig. Hij lag te hoog voor een verlossing met de vacuüm en vandaar dat er na bijna 2 uur persen zonder resultaat besloten is toch de kleine man te halen d.m.v. een keizersnede. Zo gezegd, zo gedaan en om 22.30 had ik een gezonde zoon in m'n armen



Ruim een week later gaat alles op rolletjes! Heb nog wel flink last van stuwing (ik geef geen borstvoeding). Maar verder ben ik al actiever dan ik in eerste instantie dacht. Baal alleen dat ik niet mag autorijden (ik woon nogal afgelegen). Baby doet het ook super, is al weer terug op z'n geboortegewicht van ruim 8 pond.
Alle reacties Link kopieren
Judith-Anna, daar loop ik id ook tegenaan. Heel vervelend! Wij wonen namelijk ook best afgelegen en moeten de auto gebruiken om naar de winkel te gaan. Heb contact gehad met de verzekeraar en die gaf aan dat ik 4 weken na de keizersnee weer mag autorijden. Nog 1 week wachten!
Hoi Jantien,



Is lastig he? Heb nu nog niet heel veel behoefte om op pad te gaan, maar mezelf kennende gaat dat snel komen. Van mijn autoverzekering mag het pas weer na de controle afspraak bij de gyneacoloog en die is pas op 2 juni!

Heerlijk voor je dat jij nog maar een weekje hoeft!



Iemand nog goede tips tegen stuwing? Ben er na 5 dagen wel klaar mee als ik eerlijk ben. Loop 24/7 in een loeistrakke sport-bh, masseer ze twee keer op een dag leeg in de douche en gebruik koude kompressen, maar het wil nog niet echt over gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week mijn moeder gecharterd voor een morgen shoppen haha. Vriend op laten passen en er heerlijk even op uit. Heb genoten!



Thuis zitten is namelijk ook helemaal niks voor mij. Moest er echt uit na 4 dagen in een kleine ziekenhuiskamer en thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat betreft de stuwing. Ik heb er twee dagen last van gehad en heb er echt niet aan gezeten. Dus niet gemasseerd e.d. Was dus na twee dagen weg. Misschien dat dat de truc is?
Alle reacties Link kopieren
@zonnestraal, onze oudste vindt het heel erg leuk. Hij is alles aan het observeren en probeert dan ook alles na te doen. Hij wil de hele tijd met de kleine knuffelen en hem kusjes geven. De kleine heeft ook al een bal tegen zijn hoofd gehad om onze oudste met hem wilde spelen, hahaha. Gelukkig was het een hele zachte bal.... Hij kwam ook gister met een zoogcompres aanzetten. Ik wilde na het voeden mijn kleding weer goed doen en toen keek onze oudste een beetje fronsend riep oh nee en rende naar de tafel om mijn zoogcompres te pakken. . Hij weet dus inmiddels precies hoe het hoort.

Hier is manlief gelukkig ook nog een paar dagen thuis zodat hij de oudste veel aandacht kan geven. Ik merk dat dat wel wat lastiger is met zo'n kleintje waarmee je toch best een groot deel van de dag mee op de bank vastgeplakt zit. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ik alleen met de twee kids thuis ben.



Wat een bevallingsverhalen allemaal zeg.... Pff... Jullie hebben het niet echt makkelijk gehad.



Nu alweer op pad Jantien? Ik moet er nog niet aan denken om een middag te gaan shoppen. Mentaal op zich wel, maar ik denk dat ik dat fysiek gewoon nog niet haal. Ik ben nog niet eens buiten geweest sinds de bevalling. Maar als het goed is wordt het dit weekend mooi weer, dus dan maar een rondje gaan lopen denk ik.



Wat stuwing betreft wordt er ook wel geadviseerd om koolbladeren in je bh te doen. Maar ik weet niet zeker of dat een heel ander effect zal hebben dan koude compressen. Misschien is het ook wat Jantien zegt, misschien wat minder leegkolven. Wel een beetje zodat de ergste druk eraf is, maar niet helemaal leeg. Misschien scheelt dat, anders stimuleer je het wellicht juist wel. Maar anders kun je ook nog even de vk bellen, zij hebben misschien ook nog goede tips! Wel lastig dat het al zo lang aanhoudt joh....
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor: idd koolbladeren heeft hier geholpen tegen stuwing! Hoeft niet in vriezer. Heb ook niet gemasseerd, heb er 3 dagen last van gehad.
Hoi dames!



Bedankt voor de tips! Denk dat ik maar gewoon doorga met koelen, maar het leegmasseren vanavond maar eens over sla. Vanochtend wel gedaan, maar niet helemaal geleegd, dus hopelijk gaat het morgen wat beter



Wie van jullie is er al buiten geweest met haar baby?
Alle reacties Link kopieren
Judith-anna, ik hoorde van de kraamverzorgende ook de tip van koolbladeren. Uit de koelkast, even kneuzen en in je bh. Iets in de koolbladeren blijkt echt te helpen bij de stuwing. Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad, ons meisje drinkt nogal veel .



Wij zijn al een aantal keer op pas geweest met baby. De eerste keer met anderhalve week, even snel naar het winkelcentrum. Dat ging hartstikke goed en vanaf 2 weken oud zijn we bijna dagelijks met haar buiten geweest, vaak gewoon even een rondje wandelen. Dat is eigenlijk meer voor onszelf dan voor haar, hoor, maar het is wel lekker om regelmatig even buiten te zijn. Sinds een paar dagen lijkt ze alleen steeds onrustiger te zijn, dus ik doe het nu even rustig aan met haar.



Ik heb net contact gehad met een lactatiekundige vanwege de onrust bij ons meisje en we hebben een plan van aanpak! Hoewel het moeilijk was om over de telefoon te beoordelen, denken we dat mijn tsr en melkproductie mogelijk wat overenthousiast zijn en dat ze te snel een hele plens van de magere melk binnen krijgt, waardoor zij last van haar buik/darmen krijgt én haar zuigbehoefte niet voldoende bevredigd wordt. Ik ga dus vanaf nu alle voedingen plat op mijn rug doen zodat zij de melk wat rustiger binnen krijgt en ze wat langer kan zuigen. Hopelijk is dit inderdaad het probleem en hebben we nu een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook vanaf dat hij 1,5 week is elke dag een eindje wandelen. Elke keer een stukje verder ivm herstel keizersnee.



We zijn afgelopen zondag even lekker naar het strand geweest en in de strandtent even geluncht. Vond het wel even spannend, maar is super gegaan. Kan dus wel vaker! Daar gewoon de fles klaar gemaakt.
Hoi Dames!



Bedankt voor de tips over stuwing. Ben gestopt met leegmasseren en het koelen flink opgevoerd. Wat een verschil met eergisteren zeg!! Stuwing is nu zo goed als weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven