Bijles

02-05-2017 21:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zal binnenkort bijles geven aan een kindje van het 3 de leerjaar. Hetgaat om verschillende vakken zoals: taal, wiskunde, wo, ...

De moeder van het kind vraagt me hoeveel dat ik voor 1 uurtje zou willen. Daar heb ik totaal geen idee. Kan er iemand mij helpen?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Voortgezet onderwijs? Welk niveau? En wat is je eigen achtergrond?
Zwart? Of wit?

En wat is het de moeder waard?



Voor de Nederlanders: 3de leerjaar = groep 5 (lager onderwijs)





Ik heb in mijn omgeving al alle mogelijke bedragen horen voorbij komen.

Gaande van gratis via vrijwilligers, 10 euro per uur, 25 euro per uur, 50 euro per uur, ...
Kindje? Groep 3?
quote:patchouli_ schreef op 02 mei 2017 @ 21:50:

Voortgezet onderwijs? Welk niveau? En wat is je eigen achtergrond?Denk eerder basisonderwijs, gezien het 'kindje'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 02 mei 2017 @ 21:54:

[...]



Denk eerder basisonderwijs, gezien het 'kindje'.Ik lees wiskunde, wo.....
quote:patchouli_ schreef op 02 mei 2017 @ 21:57:

[...]





Ik lees wiskunde, wo.....Wiskunde = rekenen, wo=wereldoriëntatie.
quote:patchouli_ schreef op 02 mei 2017 @ 21:57:

[...]





Ik lees wiskunde, wo.....



Dat is dan denk ik wereld oriëntatie (lees: topo als ik terugdenk aan mijn eigen schooltijd)



Een goede vriendin (met onderwijsbevoegdheid) doet dit ook, en vraagt 17 euro per uur (wit)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zzp-er en ik vraag 22 euro per uur voor bijles. Dit is wel wit dus met factuur en opgave aan de belastingdienst. Dit werk is wel vrijgesteld van BTW omdat de belastingdienst het ziet als een aanvulling op regulier onderwijs.

Als de factuur wordt betaald door een bedrijf dan moet er wel BTW bovenop.
Wiskunde in groep 3?

Op de middelbare school van mijn dochter geven bovenbouwers bijlessen voor 7,50 per uur. Ze worden dan eerst 'goedgekeurd' door een docent.

Dit is in zoverre 'wit' dat de bijlesgevers allemaal leerlingen zijn en dus nog niet zoveel bijverdienen dat ze belasting moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik (Master student) gaf voor €10,- per uur bijles aan middelbare scholier (VMBO 4), wit, via een bedrijf.



Ik weet dat sommige bijlesbedrijven €8,- voor basisschool uitbetalen per uur en €10-12,50 voor middelbare scholieren.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf een paar jaar terug bijles aan een meisje in groep 8 t/m 2havo. Vroeg 10 euro per uur, zwart.
Alle reacties Link kopieren
Rond 30 euro als je zelf leerkracht bent.
Alle reacties Link kopieren
-
doorenvogels55 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 14:29
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter(20) van vriendin krijgt 10 per uur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin betaalt 40 euro per uur voor haar dochter in groep 6.

Degene die de bijles geeft is wel opgeleid tot intern begeleider of zoiets en werkt voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef bijles aan basisschool kinderen voor 15 euro per uur zwart.

Ben wel opgeleid tot onderwijsassistente.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:prinses30 schreef op 02 mei 2017 @ 23:23:

Een vriendin betaalt 40 euro per uur voor haar dochter in groep 6.

Degene die de bijles geeft is wel opgeleid tot intern begeleider of zoiets en werkt voor zichzelf.

Dit heb ik zelf ook betaald, voor iemand die nog hoger opgeleid was.

Voor iemand met pabo of lager zou ik max 20 euro over hebben. Voor een student die het er bij doet max 10.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank aan iedereen !!!
Les 1: kindje = kind.
Die was gratis.
Alle reacties Link kopieren
Wij betaalden vorig jaar aan een masterstudent met onderwijsminor gevolgd €15 per uur, zoon zat toen in 5 vwo. Zoon heeft in groep 8 ook particuliere remedial-teaching gehad voor zijn spelling €35,00 per uur. Maar dat gebeurde bij het bedrijf zelf. En dat is al een aantal jaren geleden, kan me voorstellen dat dat nu €40,00 oid zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2017 18:26
Reden: spam
96.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kindje? ik hoop niet dat een kind uit groep 3 bijles krijgt? of bedoel je middelbare school? 10 euro per uur? Ligt ook aan je eigen situatie, ben je ook scholier of heb je al een diploma ergens voor?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2020 12:50
Reden: spam
98.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven