Baby - en dreumeskleding < maat 44 tot maat 92

26-05-2017 14:45 399 berichten
In het verleden hebben we een vast Baby-en Kinderkleding topic gehad dat 9 leuke delen heeft gekend. Toch werd de wens uitgesproken voor twee aparte topics: eentje apart voor baby's en dreumesen en eentje apart voor oudere kinderen.

Bij deze het topic voor diegenen met kleintjes onder ons. We gaan van maat 44 en daaronder, tot maat 92.
Schrijf gezellig mee en bij voldoende animo, komt er ook weer een tabel.

Afbeelding
anoniem_291221 wijzigde dit bericht op 26-05-2017 14:51
1.79% gewijzigd
Met nog tien weken te gaan in mn zwangerschap wil ik in ieder geval vast meelezen :) Ben tegen de tijd dat ze is geboren vooral heel benieuwd HOEVEEL kleding ze aan moet, wel lange mouwen, geen lange mouwen. En snoetige kinderkleertjes zijn altijd leuk om te zien :)
Welkom Rosings. :hello: Wat spannend zeg! Vuur je vragen af zou ik zeggen, genoeg ervaringsdeskundigen die weten hoeveel je minimaal nodig hebt.
Ik heb bij Next deze week een pyjama set gekocht voor mijn jongste. Bedacht me ineens dat het warm weer ging worden en dat ik nog geen pyjama's voor de zomer had. :whistle:

Staan heel erg leuk! Beetje lastig te zien merk ik nu, maar zijn dus pyjama's met dierenprintjes er op. Eentje met eenhoorns, zebra's en katjes.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Present!

Vandaag bestelling van Next ontvangen en ben wel tevreden. Valt wel ruim, maar das voor de pyjama's en het uv pakje niet zo erg. De zonnehoedjes zijn wel wat groot maar geen zin om die terug te sturen...

Rosings, leuk om je hier tegen te komen! We hebben een tijdje samen geschreven in het uppies topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven ben nu 23 weken zwanger maar kleertjes kijken en ervaringen uitwisselen is altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook nog precies 10 weken Rosings!
Verwacht jij toevallig ook een jongen? Ik vind het lastig welke kleding ik moet aanschaffen, een baby moet na de geboorte toch waarschijnlijk gewoon een rompertje, shirt met lange mouwen en broek aan toch? Deze schat ik dan maar op maat 50 in, en voor de zekerheid 56. Maar voor hetzelfde geldt past hij gelijk in 56 en heb ik daar dus meer zomerse outfits in nodig.
Er zal vast het een en ander ongedragen op marktplaats belanden. Maar ik heb nog niet heel veel gekocht, denk dat als hij geboren is ik gewoon over internet wat kleding bestel waarvan ik weet dat het dan past.
Ik herken je nick Chica, maar ik ben de details wel een beetje kwijt :)

Ik verwacht een meisje. Hoeveelheid kleertjes maak ik me nog niet zo druk om, ik ben meer benieuwd wat je een baby in vredesnaam aandoet gebaseerd op weer en temperatuur enzo :)
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Rosings ;-) Mijn dochter is inmiddels ruim 16 maanden dus het is al een tijdje geleden dat we samen schreven. Vind het echt super dat het voor jou nu ook eindelijk zover is!

Stelregel is dat je een baby hetzelfde aandoet als jijzelf + 1 extra laag (de romper), mits ze zich natuurlijk zelf op temperatuur kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er bij!! Oudste is 1,5 en draagt maat 86 voor shirts en 80 voor broeken (hij heeft ook een korte broek in maat 86 en die zakt steeds af en dan loopt hij zo schattig rond met zijn broek in zijn handen zodat hij niet naar zijn enkels zakt haha), de jongste komt over 11 weken pas (al hoop ik dat hij toch wel iets eerder dan de uitgerekende datum komt).

Rosings en Anno, hebben jullie vooral lange mouwen of korte mouwen in de kleinste maatjes? Ik heb helemaal niks nog met korte uwen en twijfel of ik iets bij moet halen omdat het begin augustus nog erg lekker weer kan zijn. Oudst is van september en had toen alleen lange mouwen.

Leuk Fleet! Ik zou die met de eenhoorns bijna voor de oudste kopen, hij is dol op zijn wit-roze eenhoorn knuffel met roze glitter vleugels haha. Hoe vallen setjes bij jou? Hier is het dan altijd zo dat het shirt past en de broek te groot is of de broek past en het shirt is al te klein...
Ik heb een mengeling lange en korte mouwen. Ik ga binnenkort even een overzichtje maken van wat ik heb. Heb zelf een en ander gekocht, al wat kado gekregen, en een stapel 2e hands. Dus even kijken wat er nou nog nodig is.
Rosings: Ach, sorry, verkeerd gelezen. Mijn oudste is van juni en die heb ik toen ook vestjes gekocht. Die kun je snel aantrekken als het toch fris is. Dunne longsleeves zijn ook fijn voor de frissere dagen.

MLAP: Elf weken nog maar! Zo, dat schiet al op! Voel je je nog goed?

Bij de jongste zit eh... alles lekker krap momenteel. ;-) Ze is naar maat 92 aan het groeien. Ze is wel nogal een spekkie hoor. :hihi: Al is ze sinds gisteren aan het lopen geslagen dus ben benieuwd hoe haar figuur zich gaat vormen. Was bij de oudste ook nogal een verrassing. Gelukkig heb ik wel nog broeken van de oudste in verschillende modellen dus ik zit niet verlegen en kijken we even aan wat haar goed past de komende weken. Jurkjes passen haar wel goed dus die ga ik nog een paar extra halen voor d'r.

Moet morgen wel op schoenentocht. Ze heeft een oud paar van de oudste maar of het een goede schoen is voor haar weet ik niet. Dus even de boel laten opmeten en een soepel schoentje uitzoeken dan maar.
Oh leuk, ik lees/schrijf ook mee! Zoon is nu 22 maanden en zit in maat 80-86. Hij loopt nog niet, maar kruipt als de beste. Ik blijf dus momenteel maar nieuwe broeken aanschaffen. ;-) Zoon 2 is in de maak: ben nu 26 weken zwanger en begin september uitgerekend.
Ah, ik ga ook eens meelezen en pas nog net aan in dit topic met mijn zoontje (14 maanden). Hij zit in maat 86 momenteel, maar dat is ook nogal merk afhankelijk ;-) Heb al heel lang pyjama's van next in maat 80-86 die zoontje maar niet past en waar het nu te warm voor wordt. Toch jammer! Ik had gisteren mijn man de opdracht gegeven om wat korte broeken te kopen, maar dat moet ik in het vervolg misschien maar weer zelf doen, al had hij wel echt over zijn keuze nagedacht :-P
Alle reacties Link kopieren
En ik ben er ook bij! Zoon is net 1 jaar, past nog in maat 74 (hoewel zomerse t-shirts in maat 80 ook niet absurd te groot meer zijn).
Heb mezelf een shopverbod opgelegd qua t-shirts omdat ie er serieus 20 heeft (waarvan merendeel gekregen, maak jullie geen zorgen). Nog wel naarstig op zoek naar korte of 3/4 broeken voor niet teveel geld. Meneer weigert te kruipen, en tijgert dus overal heen, ook over grindtegels/andere ruwe ondergrond als dat zo uitkomt. Iemand tips?

@Fleet, leuke pyama's! Ik ga eens kijken of ze voor jongens ook zoiets leuks hebben. Lange mouwen zijn nu toch wel warm..

Rosings/Anno/MLAP wat spannend allemaal! 10/11 weken nog maar, dus dat is dan begin augustus? Mijn zoontje is van mei, en ik had in zijn eerste hittegolf moeite om t-shirts en korte broekjes te vinden in maat 56, meeste begint bij 62 was mijn idee. En eerlijk is eerlijk, bij echt warm weer liggen ze toch gewoon in een rompertje. Ik zou dus vooral investeren in leuke rompers, en in longsleeves voor als het wat frisser is.
Alle reacties Link kopieren
Goed initiatief Fleet en leuke pyjama's! Ik zal vooral in het andere deel meeschrijven aangezien mijn kinderen nu in maat 92 (maar al genoeg in de kast in die maat) en 116/122 zitten. Maar ik zal hier vast nog wel regelmatig meelezen.
Alle reacties Link kopieren
my-little-appletree schreef:
26-05-2017 16:35
Rosings en Anno, hebben jullie vooral lange mouwen of korte mouwen in de kleinste maatjes? Ik heb helemaal niks nog met korte uwen en twijfel of ik iets bij moet halen omdat het begin augustus nog erg lekker weer kan zijn. Oudst is van september en had toen alleen lange mouwen.
Mijn oudste is van begin augustus en had de eerste week longsleeves en lange broeken aan en de 2 weken daarna alleen rompers, toen was er een hittegolf. Daarna weer longsleeves en lange broeken. Ik zou niet teveel investeren in shirtjes met korte mouw, misschien een enkele voor de leuk. Eerder inderdaad wel in leuke rompers en wat longsleeves of vestjes, zodat je met laagjes kunt werken als het bijv. 's ochtends nog fris is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meeschrijven, bij het oude topic niet gedaan omdat dat al echt een groepje was.

Dochter is net 1jaar en zit (nog) in maat 68. In september verwacht ik nr 2.

Pas heb ik iets besteld bij next, geweldige site en mooie kleertjes. Toch wil ik niet teveel online bestellen, bang dat ik dan een volle kast en lege bankrekening overhoud :proud:
Hier in het centrum hebben we alleen zeeman/ wibra en Hema en hoewel daar ook best leuke kleertjes te vinden zijn vind ik het niet leuk dat alle baby's hier hetzelfde dragen. Naar de stad kan ik helaas ook niet zo heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook melden! Dochter zit al een tijdje in maat 74. Twijfel steeds om nog zomerse kleren te kopen. Ik gok op een mooie zomer en koop nu de meeste zomerkleren in maat 74-80 of 80. Vandaag ook sandaaltjes gekocht bij van Haren.

Afbeelding
Leuk! Mijn zoon is 16 mnd en draagt maat 86. :) Ik zal hier lekker meelezen en meeschrijven/plakken.
cookie84 schreef:
26-05-2017 21:00
Ik wil ook meeschrijven, bij het oude topic niet gedaan omdat dat al echt een groepje was.

Oh jammer om te horen, je bent meer dan welkom hoor! :)
Leuk om mee te schrijven, mijn dochter zit nu in maat 62.
Ik had van de week onder andere een pakje van tumble dry gekocht. een kort broekpakje voor het mooie weer.
Ik ben ook fan van noppies ook Zo'n leuk merk die mooi smal valt.
Ik zocht nog naar een zonnehoedje maar kon niets leuks vinden tot nu toe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat z8 een limited edition Black and White heeft. Ik ben fan van zwart/wit en vind deze zo leuk, maar heb met mezelf afgesproken geen z8 meer te kopen ivm kwaliteit. Ik zit op mn handen dus nu ;-)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ourea schreef:
26-05-2017 21:27
Oh jammer om te horen, je bent meer dan welkom hoor! :)
Snap ik hoor, was ook niet rot bedoeld ofzo. Ik val er zelf gewoon minder makkelijk in als er al veel geschreven is in een topic. Ben zelf ook niet dagelijks actief ;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven