Huilende peuter

27-05-2017 13:55 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Mijn peuter (nou ja, bijna 2) is constant zijn speen uit het ledikant aan het mikken. Ik ben al 5 x teruggeweest en heb de laatste keer gezegd: mama komt niet meer terug, als je je speen uit bed gooit heb je pech en slaap je zonder. Je raadt het al, nog geen minuut later speen uit bed. En nu dus janken en krijsen. Al een half uur! Hoe lang laat je dit doorgaan? Ik begin me inmiddels best ontaard te voelen maar ik wil ook niet toegeven. Maar het is zo moeilijk. Zelf ook 35 weken zwanger en zou wel een slaapje kunnen gebruiken. Tips? Hart onder de riem? Of misschien pak ik het juist fout aan?
Alle reacties Link kopieren
Speen aan zo'n clipje doen ?
Reservespeen in bed ?
Er even naast blijven zitten ?
Oordoppen in doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Speen afleren, ben je van het gezeik af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb vroeger met mijn zoon ook een hoop gedoe gehad met zijn speen. Ik heb toen gezegd dat een speen voor baby's is en dat hij al een grote jongen was. Heb hem zelf al zijn spenen in de kliko laten gooien en hij was ineens van zijn speen af en werd ook niet meer wakker elke nacht.
Alle reacties Link kopieren
Zou het misschien gewoon te warm zijn om te slapen?
Ik zou een peuter geen half uur laten huilen, maar dat is persoonlijk.
Ik zou hem uit bed halen, dan maar geen dutje en dan vanavond op tijd er in mikken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan allemaal! Hij heeft meestal meerdere spenen in bed. Het gaat me ook niet om die speen maar om het feit dat hij dus expres dat ding uit bed mietert zodat ik terug moet komen. Hij snapt heel goed als ik zeg dat dot de laatste keer was. Als ik nu terugga is het dus toegeven aan zijn gedrag. Maarja zo wordt er ook niet geslapen dus
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-05-2017 13:59
Speen afleren, ben je van het gezeik af.
Dan is het waarschijnlijk z'n knuffel of iets anders
Alle reacties Link kopieren
Dan 1 keer doorzetten en kijken waar het schip strandt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
27-05-2017 14:00
Zou het misschien gewoon te warm zijn om te slapen?
Ik zou een peuter geen half uur laten huilen, maar dat is persoonlijk.
Ik zou hem uit bed halen, dan maar geen dutje en dan vanavond op tijd er in mikken.
Dat kan ook idd. Moet zeggen dat hij de hele ochtend al dwars is, misschien toch last van de hitte
Alle reacties Link kopieren
Het is ook veel te warm ! Probeer anders een uurtje later of zo.
Dat er niet geslapen wordt is toch niet zo erg. Misschien heeft hij het wel te warm en wordt daar misschien wat chagrijnig van. Ik zou hem uit bed halen. Slapen is iets natuurlijks en kun je niet dwingen. Mijn zoon sliep vanaf 1,5 jaar niet meer overdag.
Alle reacties Link kopieren
EvaHier schreef:
27-05-2017 14:01
Dan is het waarschijnlijk z'n knuffel of iets anders
Lekker laten duimen die kan hij niet kwijt raken.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij is wel moe... constant oogjes wrijven en gapen. Misschien haal ik hem toch maar uit bed dan en probeer ik het straks nog even. Bah wat is dit lastig soms
Alle reacties Link kopieren
Nou duimen lijkt me niet zo'n heel goed advies. Dan kun je beter een speen hebben
Doe samen met hem even een dutje in het grote bed?
Knap je beiden van op ;-)
Alle reacties Link kopieren
EvaHier schreef:
27-05-2017 14:06
Nou duimen lijkt me niet zo'n heel goed advies. Dan kun je beter een speen hebben
Dan is het ook tijd om de speen af te leren.
http://www.opvoedadvies.nl/duimen.htm
Alle reacties Link kopieren
Even op bank met een filmpje (niet te spannend) aan. Als ze echt moe zijn, dan vallen ze zo in slaap.
snowy2 schreef:
27-05-2017 14:00
Zou het misschien gewoon te warm zijn om te slapen?
Ik zou een peuter geen half uur laten huilen, maar dat is persoonlijk.
Ik zou hem uit bed halen, dan maar geen dutje en dan vanavond op tijd er in mikken.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
27-05-2017 14:10
Dan is het ook tijd om de speen af te leren.
http://www.opvoedadvies.nl/duimen.htm

Ja speen afleren staat zeker in de planning. Hij heeft hem nu alleen bij in slaap vallen. Duimen kan hij de hele dag.

Inmiddels slaapt hij!
Even eruit gehaald en bij me genomen. Gevraagd of hij uit bed wilde of wilde slapen. Slapen.
En dat ligt hij nu te doen! Hopelijk kan ik nu ook even m'n ogen dichtdoen.
Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij het gewoon te warm heeft om te slapen. Ik zou, al helemaal met dit weer, een kind niet zolang laten huilen. Haal 'm eruit en ga lekker samen op de bank hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ah hij slaapt, fijn
EvaHier schreef:
27-05-2017 14:01
Ja dat kan allemaal! Hij heeft meestal meerdere spenen in bed. Het gaat me ook niet om die speen maar om het feit dat hij dus expres dat ding uit bed mietert zodat ik terug moet komen. Hij snapt heel goed als ik zeg dat dot de laatste keer was. Als ik nu terugga is het dus toegeven aan zijn gedrag. Maarja zo wordt er ook niet geslapen dus
Misschien zeg ik iets geks hoor maar....zo zijn kinderen. Wen er maar aan want het wordt nog veel erger allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet hij perse slapen?
Haal het jong uit bed en gooi hem buiten in een bak water. Lekker spelen.
Veel te mooi weer om te gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
27-05-2017 15:18
Haal het jong uit bed en gooi hem buiten in een bak water. Lekker spelen.
Veel te mooi weer om te gaan slapen.
Die van mij ligt lekker te slapen in volledige pyjama inclusief bedsokken en onder een dekentje😳

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven