Kind wel of niet naar frankrijk

27-05-2017 23:39 76 berichten
Mijn dochter van 11 word in augustus 12.
Ik heb zelf op het moment niet de mogelijkheid om haar een mega vakantie aan te bieden naar het buitenland.

Mijn lieve broer en zijn vrouw willen mijn dochter nu graag mee nemen naar Frankrijk.
Eigenlijk gun ik mijn dochter dit wel (zelf nooit mee gemaakt een vakantie) en het lijkt mij de mooiste ervaring.
Maar heb er nu geen geld voor en geen mogelijkheid wegens omstandigheden.

Ik gun het haar met mijn hele hart en ziel en vertrouw mijn broer en zijn vrouw wel.

Toch maak ik mij druk en dat komt omdat het 3 weken zouden zijn ver weg..... aanslagen gedoe... en mijn onwetendheid misschien en angst dat er van alles kan gebeuren.

Ben ik overbezorgd? Ik ken dit allemaal niet! Op vakantie zo ver weg...
Zoals ik al zei ik gun haar alles wat ik niet ken en niet gehad heb maar waarom houd iets mij dan zo tegen?

Ik weet niet of ik ja of nee ga zeggen en dat weten mijn broer en dochter ook.
Mijn dochter wil nu mee... Maar hij kon beter eerst met mij bespreken want nu ben ik de boeman als ik nee zeg.
En ik weet niet wat ik moet zeggen.. Ik gun het ze allemaal.. vind de kans mooi en lief.
Maar ik ben bang!

Ben ik een overbezorgde moeder?
Of wat zouden jullie doen?

Alle reacties en meningen zijn welkom ook als ik ze niet wil horen.
Ik vind je overbezorgd ja. Maar ik vind Frankrijk heel dicht bij ipv heel ver weg. Maar ik denk dat je vooral moet zien te achterhalen of dit angst voor het onbekende is of moeders intuitie. Ik denk dat je dan pas een goede beslissing kunt nemen.
Ps.
Dit hele vakantie gebeuren is niet vanaf mijn kant gekomen ofzo. Ik heb er nooit over geklaagd dat ik dingen niet kan of kon.
Het is besproken en werd mij gevraagd.
Dus niet dat ik zielig doe of deed.. mijn dochter had gezegd nooit echt op vakantie geweest te zijn.
Ik hoor het nu net pas en wil graag meningen.
Frankrijk is een mooie ervaring en kans die zij kan krijgen.
Maar ik heb een vertekend beeld misschien.
Zelf ben ik namelijk nergens geweest en mijn broer gaat ieder jaar overal heen.
Heeft meer geluk gehad en ik gun mijn dochter dat echt wel.

Laat ik mij bang maken door nieuws en afstand?
Ben ik dan overbezorgd als ik nee zou zeggen en een egoïst?
Ik vind het gewoon eng.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar lekker gaan. Hou contact, eventueel Skypen via de WiFi daar en zorg dat ze daar leuke herinneringen kan maken. Het is een hartstikke lief gebaar en ik denk dat ze naar een camping gaan? Dan hoef je echt niet bang te zijn. Daarnaast kan hetmorgen zomaar hier in Nederland raak zijn. Maak goede afspraken :), wel spannend inderdaad om haar los te gaan laten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zonder twijfel doen. Frankrijk is relatief om de hoek, mobiele telefoons zorgen ervoor dat je altijd met elkaar in contact kan komen en ze gaat met familie mee.
Heeft je broer nog andere kinderen waar ze mee op kan trekken? Wat voor soort vakantie gaat het worden? Gaan ze kamperen of in hotels, veel van het platteland of de kust zien? Of juist steden bezoeken?
Kashri schreef:
27-05-2017 23:42
Ik vind je overbezorgd ja. Maar ik vind Frankrijk heel dicht bij ipv heel ver weg. Maar ik denk dat je vooral moet zien te achterhalen of dit angst voor het onbekende is of moeders intuitie. Ik denk dat je dan pas een goede beslissing kunt nemen.
Oke.
Wat eerlijk van je dat je dit zo zegt!
Dank je wel voor je reactie. Ik ben ook op zoek naar eerlijke mensen doe het van een afstand kunnen bekijken!
Het is het onbekende denk ik. Ik ken dit niet.
Maar dat betekend niet dat zij het niet mag kennen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je laat je bang makem. Wie wil er nou een aanslag plegen of een afgelegen camping op het Franse platteland?
Slaap er een nachtje over en laat je dochter dan lekker op vakantie gaan. Je zegt het zelf, je gunt het haar.
Lostit schreef:
27-05-2017 23:44
Ik zou dit zonder twijfel doen. Frankrijk is relatief om de hoek, mobiele telefoons zorgen ervoor dat je altijd met elkaar in contact kan komen en ze gaat met familie mee.
Heeft je broer nog andere kinderen waar ze mee op kan trekken? Wat voor soort vakantie gaat het worden? Gaan ze kamperen of in hotels, veel van het platteland of de kust zien? Of juist steden bezoeken?
Nou het duurste van het duurste zal het wel worden. Zo zie ik ze altijd op vakantie gaan.
Eigenlijk gun ik het haar enorm. Ook een sterk gevoel. Net als mijn angst.
Veel zou hier afhangen wat de plannen van je broer juist zijn.

Kamperen in een dorp ... laat maar komen!
Gaan flaneren in Marseille of Parijs ... laat maar zitten.

Daarnaast zou meespelen of ze het enige kind is.
3 weken lang alleen zou mij te eenzaam lijken voor haar.
Een paar neefjes of nichtjes die meegaan ... veel leuker.
anoniem_337209 wijzigde dit bericht op 27-05-2017 23:47
33.47% gewijzigd
Falathiel schreef:
27-05-2017 23:44
Laat haar lekker gaan. Hou contact, eventueel Skypen via de WiFi daar en zorg dat ze daar leuke herinneringen kan maken. Het is een hartstikke lief gebaar en ik denk dat ze naar een camping gaan? Dan hoef je echt niet bang te zijn. Daarnaast kan hetmorgen zomaar hier in Nederland raak zijn. Maak goede afspraken :), wel spannend inderdaad om haar los te gaan laten!
Camping denk ik niet. Maar als ze mij eens per dag een sms sturen dat ze veilig is ben ik tevreden.
Als ze maar veilig zijn.
Is alles wat ik belangrijk vind nu.
Lampie1986 schreef:
27-05-2017 23:44
Oke.
Wat eerlijk van je dat je dit zo zegt!
Dank je wel voor je reactie. Ik ben ook op zoek naar eerlijke mensen doe het van een afstand kunnen bekijken!
Het is het onbekende denk ik. Ik ken dit niet.
Maar dat betekend niet dat zij het niet mag kennen vind ik.
Nouja weetje. Als jij maar voor jezelf duidelijk hebt waar jouw angst zit. Ik kan je niet vertellen of je je dochter wel/niet moet laten gaan (ik ken jullie allemaal niet namelijk) maar ik kan je wel vertellen dat je je keuze moet maken om de juiste redenen.

Angst voor aanslagen zou ik me niet door laten leiden. De kans dat je iets in de efteling gebeurt met aanslagen oid lijkt me groter dan op de gemiddelde franse camping/vakantiewoning.
waar gaat dit over? een tiener die met haar oom en tante op vakantie mag? Gaat toch nergens over
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
27-05-2017 23:46
Nou het duurste van het duurste zal het wel worden. Zo zie ik ze altijd op vakantie gaan.
Eigenlijk gun ik het haar enorm. Ook een sterk gevoel. Net als mijn angst.
Maar dat weet je dus nog niet? Dan zou ik eerst praten met je broer over wat zijn plannen zijn. Daarna verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zet je zorgen opzij en gun je dochter dit.
Frankrijk is echt niet zover weg. En er kan overal wat gebeuren.
Echt, doe het voor je dochter. Loslaten is moeilijk maar wel je moet het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter mocht met 9 met mijn zus en haar gezin in het vliegtuig mee naar Spanje als cadeautje en een jaar later is ze nog eens meegeweest en toen hebben wij daar gewoon een vergoeding voor gegeven.
Daarnaast is ze vanaf 9 een aantal jaar op een paardrijkamp geweest en met 12 met mijn schoonmoeder in de trein naar Oostenrijk.
Met 15 naar Berlijn, met 16 naar Italie (beide met school) en ze mocht met een vriendin mee naar Engeland.

Ze heeft een prima richtinggevoel, loopt niet in zeven sloten tegelijk, de kinderen van haar begeleiders zijn allemaal nog in leven én ik ga er vanuit dat ze het beste met mijn kind voorhebben. En ja, er kan iets gebeuren. En ja, dat kan thuis ook. Je weet het niet he.

Vraag je broer om dagelijks wat foto´s door te sturen via whatsapp, dat is echt leuk. Je weet hoe het gaat, wat ze doen en je reist een beetje mee. Doen wij ook altijd. Ook andersom trouwens, als we zelf weg zijn gooien we ´s avonds ook wat foto´s over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Is ze overigens wel es eerder een week of langer van huis weggeweest (uit logeren)?
Want je loopt natuurlijk wel de kans dat ze na een week of 10 dagen heimwee heeft en naar huis wil als ze nog nooit langer dan een paar dagen zonder jou is geweest.

Zal wel aan mij liggen dat ik "3 weken vakantie" een eeuwigheid vind.

Ooit 10 dagen met een tante mee gegaan en vreselijke heimwee. Zeker de laatste helft van de vakantie heb ik letterlijk elke minuut zitten aftellen tot ik terug naar huis mocht. Het mocht er nog zo leuk zijn als wat ... ik wou maar op 1 plek zijn: Thuis!
Alle reacties Link kopieren
Je mag het best eng vinden (daar ben je moeder voor) maar bedenk wat voor ervaring het voor je kind is. En ze zal wel eens een keer heimwee hebben, en jij zal haar missen. En die aanslagen? Jij kunt haar een dagje Amsterdam of Den haag of Rotterdam beloven en daar heen gaan. Weet jij wat je daar te wachten staat?
Denk dat die 3 weken voor jou langer zullen duren dan voor haar, en 3 weken veel duurder leven dan je gewend bent is ook een leuke ervaring maar maakt niet meteen dat je je niet meer kunt vinden in je eigen leven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Eens met TinyBel, enige zorgen die ik zou hebben zijn heimwee...

Heeft je broer kinderen? Of gaat ze dan met 2 volwassenen?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Jullie hebben gelijk. Heb net met mijn broer contact gehad en gun het haar wel.
Het probleem blijkt te zijn dan ik dan 2 weken vrij moet vragen voor school.
Dat doen ze niet snel denk ik en het is een schoolverlater dus afscheid zit er dan niet bij. Even kijken wat ok moet doen. Maar ik lees dat als het wel kan ik haar moet laten gaan voor haar eigen ervaring en zal dat dan ook doen.
Soms plaats ik misschien onzin topics dat komt omdat ik niet goed weet wat wel en niet normaal is.
Ik weet wel dat ik mijn kind alles gun en wil geven. En ik mijn broer vertrouw.
Soms wil ik het van buitenstaanders horen. Ik heb veel levens ervaring maar niet hoe je geliefs kunt zijn en wat het is om een kind te zijn.
Dus ik weet van veel een heleboel maar niks van kinderen en een jeugd.
Vandaar nu weer zo'n stom topic.
Zal vast vaker gebeuren.
S-Meds schreef:
27-05-2017 23:51
waar gaat dit over? een tiener die met haar oom en tante op vakantie mag? Gaat toch nergens over

Nee. Het gaat nergens over.
Maar ik weet niet wat normaal is en ben in van alles ervaren maar niet in het wat wel en niet normaal en goed is voor een kind als het om dit soort dingen gaat.

Zoals ik al zei gun ik haar en mijn broer dit enorm.
Maar ik heb geen voorbeeld gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
28-05-2017 00:11
Jullie hebben gelijk. Heb net met mijn broer contact gehad en gun het haar wel.
Het probleem blijkt te zijn dan ik dan 2 weken vrij moet vragen voor school.
Dat doen ze niet snel denk ik en het is een schoolverlater dus afscheid zit er dan niet bij. Even kijken wat ok moet doen. Maar ik lees dat als het wel kan ik haar moet laten gaan voor haar eigen ervaring en zal dat dan ook doen.
Soms plaats ik misschien onzin topics dat komt omdat ik niet goed weet wat wel en niet normaal is.
Ik weet wel dat ik mijn kind alles gun en wil geven. En ik mijn broer vertrouw.
Soms wil ik het van buitenstaanders horen. Ik heb veel levens ervaring maar niet hoe je geliefs kunt zijn en wat het is om een kind te zijn.
Dus ik weet van veel een heleboel maar niks van kinderen en een jeugd.
Vandaar nu weer zo'n stom topic.
Zal vast vaker gebeuren.
Dit klinkt heel triest :hug:
Maar gun je kind een fijne vakantie.
Dan kans dat IS een bommetje gooit op een willekeurige camping lijkt me niet bijster groot. Dat weet je zelf toch ook wel?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat ze met je broer mee mag!
Dat verlof gaat wel een punt worden. Dit valt onder luxe verzuim en daar wordt scherp op gelet. Ik zou mijn dochter ook zeker niet de laatste twee weken van groep 8 willen laten missen.
Daar gaat het niet zozeer om.
Maar het is niet raar als ik haar wel laat gaan lees ik.

Ik bedenk gewoon achterlijke dingen soms.
Ik gun het haar wel. Weet alleen niet of ze er vrij voor zal krijgen en of ze het afscheid wil missen van haar klas. Die musical vind ik niet zo boeiend als Frankrijk maar zij is 11 en ik weet niet of je er vrij voor krijgt.

2 weken vrij nemen als je als schoolverlater 8 weken vrij hebt.

Dat is nu opeens een dingetje want toen ik het topic opende wist ik dat niet.

Verder vind ik het mooi dat ze kan gaan en wil ik mij niet laten beïnvloeden door mijn eigen angsten en zeker niet in haar nadeel dus als ze vrij kan krijgen zal ik haar laten gaan.

Maar vind het wel moeilijk.
Zal er wel bij horen.

Toen ik 11 was woonde ik niet meer thuis. Dus ik weet niet wat ouders horen te doen en wat normaal is.
Vakanties heb ik nooit gehad want ik hoorde nergens dus ging ook met niemand ergens heen.

Mijn lieve dochter kan die kansen wel krijgen en ik ben de laatste die haar ooit iets wil ontnemen.

Daarom open ik Zul je topics als ik twijfels heb.
Omdat ik het echt niet weet.

Het klinkt vanzelfsprekend in de oren van zovele maar voor mij is alles nieuw.

Ik wil het beste voor haar.
Niet nalatig maar wel dat ik haar alles gun en geef.
Daarom open ik belachelijke topics die voor iedereen vanzelfsprekend zijn behalve voor mij misschien.
2 hele weken school missen zou hier dan weer een "no go" zijn.
1 of 2 dagen oké, maar meer niet.

Dan gaat ze maar een andere keer mee als haar oom es in een schoolvakantie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven