Activiteiten jongen 12 jaar

28-05-2017 17:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik doe vrijwilligerswerk en elke donderdagmiddag begeleid ik van 2 tot half 6 een jongen van 12 jaar. Het is de bedoeling dat ik zijn ouders ontlast en wat leuks met hem doe. De jongen in kwestie is 12 jaar maar heeft een ontwikkelingsachterstand (ik schat hem 8 jaar) en heeft autisme.
Hij doet graag iets leuks buitenhuis en het mag niet teveel geld kosten.
Hebben jullie leuke ideeën? We gaan nu regelmatig naar het bos, kinderboerderij etc. Maar wil niet elke week hetzelfde doen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Geocaching? Schatzoeken (voor volwassenen) mbv een GPS of app op je telefoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zwembad, activiteiten in de bibliotheek ( al zijn die misschien vaker op woensdagmiddag), rondje fietsen/skaten, vissen (ieuw, maar veel jongens vinden dat hier leuk), vliegeren.
Ik weet niet waar je woont maar deze speeltuin is erg leuk en geheel gratis
https://www.anwb.nl/landvananwb/speeltuin-roeffen-mart
Het belevenissenbos in Lelystad
https://www.anwb.nl/landvananwb/belevenissenbos
Heeft hij hobby's?
Leuk dat je dit voor hem doet, bedoel het dan ook niet onaardig, maar hem gewoon vragen wat hij leuk/interessant vindt is misschien ook een plan ?
Alle reacties Link kopieren
Jij kan wel niet iedere week hetzelfde willen doen maar denkt hij daar ook zo over? Misschien vind hij het juist fijn dat je de ene week naar de boerderij gaat en dr week erop naar het bos. Voorspelbaar en bekent kan voor hem juist fijn zijn. Vraag het hem eens. Of hij liever iedere week iets anders/nieuws doet of hij het zo prima vindt.
Je zou met dit weer ook een vlot kunnen bouwen, bootje/waterfiets/kano kunnen gaan varen, een strand bezoeken en een zandkasteel bouwen.
Is er scouting in de buurt, misschien kun je daar iets doen?
Klimbos bezoeken, stormbaan lopen, naar een grote speeltuin.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil niet iedere week hetzelfde, maar misschien vindt hij dat wel fijn, lekker voorspelbaar.
Misschien vindt hij het leuk om vogels te zoeken, bij boekenvoordeel en dat soort winkels heb je vaak kindergidsen voor een redelijke prijs
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waarom wil jij niet iedere week hetzelfde doen? Ik begeleid een meisje met autisme en wij hebben iedere week een vast programma. Af en toe wijken we af, maar dat weet ze dan ook ver van te voren. Is voor haar fijn, de wereld is al onvoorspelbaar genoeg.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-05-2017 18:50
Jij wil niet iedere week hetzelfde, maar misschien vindt hij dat wel fijn, lekker voorspelbaar.
Misschien vindt hij het leuk om vogels te zoeken, bij boekenvoordeel en dat soort winkels heb je vaak kindergidsen voor een redelijke prijs
Je kunt nu bij volgens mij natuurmonumenten een gratis wandelroute boekje met kinderen bestellen, dat is ook wel een idee om te doen. Staan leuke bossen en paden door heel nl in.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen
Bioscoop
Fietsen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij snel overprikkeld is Dan si een dagje naar een grote speeltuin oid wellicht niet zo een goed idee. Dan heeft hij het wel leuk maar krijgen zijn ouders hem dubbel en dwars terug.
Alle reacties Link kopieren
Als hij autistisch is heb je kans dat hij het juist wel prettig vindt om vaak hetzelfde te doen. Nieuwe dingen betekent ook veel nieuwe prikkels. Bekende dingen geven meer rust.
Alle reacties Link kopieren
Leuke wandelingen maken in de natuur, incl. bomen klimmen, hutten bouwen etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Het eerste wat hij altijd vraagt is wat we gaan doen dus vandaar dat ik wat dingen probeer te verzinnen. Maar ga inderdaad proberen of ik uit hem zelf ook wat dingen krijg!
Heb iig al aantal leuke dingen gelezen nu:)
Samen Pokémon go spelen! Kost niks, je bent lekker buiten, je kunt het ook alleen doen.
"Wat gaan we doen?" kan ook gewoon zijn dat hij vraagt om duidelijkheid, om een planning, om overzicht. Het hoeft niet te betekenen dat je iedere week iets anders moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
green_girl schreef:
28-05-2017 20:47
Bedankt voor jullie reacties!
Het eerste wat hij altijd vraagt is wat we gaan doen dus vandaar dat ik wat dingen probeer te verzinnen. Maar ga inderdaad proberen of ik uit hem zelf ook wat dingen krijg!
Heb iig al aantal leuke dingen gelezen nu:)
Je bespreekt niet deze week wat jullie volgende week gaan doen? :-[
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
To, tip: lees je in over autisme.
Alle reacties Link kopieren
Natuur activiteiten centrum vonden mijn jongens altijd geweldig.... kikkervisjes zoeken, uilevallen uitpluizen, enz....
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Voetballen
basketballen
skeeleren
fietsen
vissen
vliegeren
blaaspijp
trampoline springen
spel waarbij je elkaars fles water om moet schoppen/rollen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven