Sauna en borstvoeding

28-05-2017 18:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik deze zomer weer eens naar de sauna. Nugeef ik borstvoeding maar lek ik (veel) melk tussen de voedingen door. Normaal geen probleem met zoogcompressen, maar in de sauna is dat lastig.
Heeft iemand tips of ervaring om het lekken te voorkomen? Badkledingdagen vind ik niks, dus dat is geen oplossing voor mij.
Privé-sauna?
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je toch niet?
Gewoon ff niet gaan, dat kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch wachten tot je klaar bent met borstvoeding.
En als je van tevoren kolft?
En anders LilyPadz. Doorzichtige, siliconen pads. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gaan... bij mij spoot het er soms gewoon echt uit bij warmte, onder de douche ofzo. Ik zie het dan wel weer voor me :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Pff.. als dat gebeurt, gewoon ff je handdoek ertegen houden, sowieso wordt dat lekken bij mij altijd wat minder in de loop der tijd, dus kijk ff aan hoe het dan is. Overigens heb ik ook al vaker in de sauna gekolft. Ze hebben altijd wel ergens een kamertje beschikbaar en als je van te voren kolft en een keer tussendoor zal het wel meevallen toch?
Niet gaan een optie?
Het kan, als reactie op de warmte, ook gaan "spuiten". Ondanks dat ik BV iets heel natuurlijks en moois vind, vind ik het nou niet bepaald een fijn idee wanneer lekkende/spuitende naakte borsten in de buurt zijn voor zowel jezelf als voor de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gaan. Ik krijg wel eens een tsr onder de douche of als het erg warm is. En sowieso als ik aan voeden denk. Lijkt me voor anderen geen pretje. Je kan er wel snel een handdoek tegenaan houden als je het voelt aankomen, als je echt wilt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kindje? Kun je van de zomer niet een x stoppen met borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
28-05-2017 20:05
Hoe oud is je kindje? Kun je van de zomer niet een x stoppen met borstvoeding?
:rofl:
Kind gewoon meenemen en live voeden is trouwens geen optie :-P ?
Zou een saunakilt een oplossing zijn? Dan heb je altijd een handdoek om, behalve onder de douche of met zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Blijven Lilly pads goed zitten als je zweet?
Kind is nu 6 weken, dus stoppen is geen optie nog (en meenemen naar de sauna ook niet;) ).
Saunakilt klinkt nog als een optie, maar anders wacht ik nog een paar maanden tot ik echt gestopt ben.
Bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het rond 6 weken voldoende om voor de sauna te voedem en een handkolf mee te nemen voor tussendoor.
Was mijn eerste echte uitje na de geboorte en ik vond het heerlijk, Dus zou gewoon gaan. Handkolf mee, melk gewoon weg gooien evt. (Ook vanwege het wijntje;)) en genieten!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch een handdoek bij je houden? Ken je de deurbeltechniek? Als je je tepel indrukt (als een deurbel) stopt het lekken meestal.
Alle reacties Link kopieren
Hier na 6 weken nog steeds lekdrama's. Deurbeltechniek ken ik, werkt voor een halve minuut helaas, daarmee blijf ik bezig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het lekken minder toen ik weer aan het werk ging, dus na 3 mnd ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet gaan. De combinatie van ontspanning en warmte werkt de toeschietreflex juist op! En dat wil je echt niet in de sauna. Als jij ook nog eens veel lekt (en dus veel melk hebt) zou ik er echt niet aan beginnen. Zo'n pad blijft (los van dat het er niet zo fraai uitziet) niet zitten bij zweten en hoge temperaturen.

Gewoon nog even wachten tot je gestopt bent.
Alle reacties Link kopieren
Of tot ze zindelijk zijn
Ik ben ook wel benieuwd hoe oud je kindje is. Mijn borsten hadden ook vrij veel moeite met zindelijk worden. Datw aren ze pas echt na zo'n twee jaar. Maar voor die tijd ben ik echt wel vaker naar de sauna geweest. Ik liet dan vooraf drinken, vervolgens kolfde ik dan nog goed en tussendoor ook nog een keer. En daarnaast had ik altijd een handdoek bij me (behalve dan in het turksstoombad). Ik heb niet tot nauwelijks last gehad van lekkage. Terwijl ik dus echt een melkoverschot had.
Oh ja... ik gebruikte ook wel eens de deurbeltechniek tot ik een handdoek bijdehand had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven