Amandelen trekken bij kleuter

26-06-2017 20:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week werden de keel en de neusamandelen van onze 4jarige getrokken. Ze waren zo groot dat ze elkaar aanraakten waardoor hij snurkte en slaapaneus had. Omdat hij ook veel last van oorontstekingen had werd de beslissing genomen.

Ik dacht dat dit bij kleine kinderen maar enkele dagen pijn betekende. Het tegendeel is waar hier. Tot op heden betekende dit al 5 dagen pijn, zelfs met 24/24 paracetamol en ibuprofen. 5 dagen nauwelijks eten of drinken en 2 helse nachten.

De KNO arts adviseerde per telefoon naar de HA te gaan achter Antibiotica omdat ze een infectie vermoed, de pediater ziet echter geen duidelijke signalen hiervoor, maar schreef toch ab voor, in geval het woensdag nog niet beter zou zijn.

Ik weet het niet meer en wordt er knettergek van. Wat is nu de juiste beslissing?

Heeft iemand hier ervaring mee? Duurde het bij jullie kind ook zo lang vooraleer er beterschap was? Was er bij jullie een infectie?

Ter verduidelijking: het betreft hier de keelamandelen!
Alle reacties Link kopieren
Trekken? O_O

Wat een gemeen volk die Belgen.
Ik zou bellen met de kno en eisen dat hij kind ziet. Raar dat hij naar HA verwijst!
Alle reacties Link kopieren
Getrokken? :proud: Het zijn geen tanden hè?
Alle reacties Link kopieren
MarietjeHoekstra schreef:
26-06-2017 20:42
Trekken? O_O

Wat een gemeen volk die Belgen.
Haha

Geen compassie hier ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eerste wat ik dacht! Auw auw auw, bij mij werden ze geknipt en dat was al hels :D

Ontopic, het is ook gewoon een verschrikkelijke kloteoperatie. Logisch dat dat een tijdje duurt. Het even laten nakijken door de behandelend arts lijkt me echter niet gek, gewoon voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Fade78 schreef:
26-06-2017 20:47
Haha

Geen compassie hier ;-)

Ben je wel al begonnen met de antibiotica?

Mijn neefje had laatst net zoiets, maar dan na het plaatsen van buisjes in zijn oren. Dat viel ook tegen, hij moest ook aan de antibiotica. Hij knapte zienderogen op.
Gebruik je de paracetamol en ibu tegelijkertijd? Ik dacht altijd: als ik dat nu om en om neem (dus maximale dosering van beide, en dan zo verdelen dat je elke 2-3 uur iets inneemt) dan werkt het vast het best. Dat bleek niet waar te zijn: apotheker raadde me met klem aan om pcm en ibu tegelijk in te nemen, dan werkt het het best, en het langst. Dus mocht je dat nog niet doen, dan is dat mijn tip om het (hopelijk) wat dragelijker te maken voor je kleine man.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjesolifant schreef:
26-06-2017 20:54
Gebruik je de paracetamol en ibu tegelijkertijd? Ik dacht altijd: als ik dat nu om en om neem (dus maximale dosering van beide, en dan zo verdelen dat je elke 2-3 uur iets inneemt) dan werkt het vast het best. Dat bleek niet waar te zijn: apotheker raadde me met klem aan om pcm en ibu tegelijk in te nemen, dan werkt het het best, en het langst. Dus mocht je dat nog niet doen, dan is dat mijn tip om het (hopelijk) wat dragelijker te maken voor je kleine man.
Ga ik zeker proberen vannacht. Bedankt voor de tip.
Zeer pijnlijke ingreep!
Rond dag 5/6 is de pijn soms nog het grootst. Hierna wordt het echt beter.
Vooral veel waterijsjes geven. En zeer regelmatig een slokje water. Zo blijven de wonden/korsten soepeler.
En inderdaad de pijnstilling geven die voorgeschreven is.

Eten is nu echt minder belangrijk. Zorg voor veel vocht. Steeds kleine slokjes.
Hou in de gaten of hij geen koorts heeft en twijfel je, neem contact op met de HA..

Sterkte!
Hier heeft het overigens wel goed geholpen tegen slaapapneu.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor jullie berichtjes.
Het was een heel intense en pijnlijke periode. Inderdaad was dag 5/6 het ergste.
We zijn uiteindelijk toch gestart met een AB kuur en 24 uur later was het al een gans pak beter. 2 dagen later was er bijna geen pijnstilling meer nodig. Uiteindelijk heeft de grote pijn dus een dikke week geduurd, maar wellicht omdat er een kleine ontsteking aanwezig was.

Nu heeft hij er absoluut geen last meer van. Hij snurkt niet meer, heeft geen slaapapneus meer en je hoort ook zijn ademhaling niet meer. Top dus. Wel blij dat het achter de rug is.
Gelukkig gaat het nu beter! Het is zo zielig als ze pijn hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven