Ervaringen met een traktiebehandeling baby?

12-07-2017 12:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje haar baby wordt binnenkort voor 2-weken in het ziekenhuis opgenomen voor een traktiebehandeling, waarna ze zeer waarschijnlijk ook gaan opereren. Mijn zusje ziet enorm op tegen dit hele gebeuren, ook omdat dat een alleenstaande moeder is.

Ik ben op zoek naar ervaringen. Viel het mee of tegen voor zowel jou als voor de baby (in zoverre je dat natuurlijk kan beoordelen.)? Hoe ging het na de operatie met de baby?

Ik hoop op wat antwoorden, mogelijk kunnen ze mijn zusje wat geruststellen :)
Alle reacties Link kopieren
tractie waarvoor? heup probleempjes?

er zijn meerdere redenen om een baby in tractie te leggen, en die zijn allemaal anders. net zoals er verschillende operatie technieken zijn.

baby's zijn zich gelukkig nog niet zo bewust met wat er allemaal gebeurd, de hersenen zijn daar nog lang niet ontwikkeld voor.

gelukkig zijn er tegenwoordig in het ziekenhuis veel mogelijkheden om zelf bij je kind te zijn. en leggen ze goed uit wat er gaat gebeuren en wat je kan verwachten. je zus kan ook gewoon contact opnemen met het ziekenhuis voor meer informatie, of een keer langs gaan op de afdeling waar haar kind komt te liggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad om de heupjes, ze groeien niet goed in het kommetje als ik het goed begrepen heb.

Ze kan inderdaad 2 weken lang bij haar baby zijn (ook slapen) enkel het eten en drinken wordt voor haar niet vergoed.

Ze ziet er erg tegenop dat het kindje er last van heeft... En dat ze dit natuurlijk alleen moet doen. Ze is niet alleen, ze krijgt hulp van familie en vrienden, maar toch voelt dit als alleen, wat ik ook wel snap.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft het ook gehad, alleen geen operatie. 2 Weken ziekenhuis aan tractie daarna gipsbroek. Over het geheel genomen vonden wij het allemaal wel meevallen. Hadden van ziekenhuis een brochure mee gekregen met ervaring van een ouderpaar en dat was allemaal heel vervelend en erg, maar in de praktijk vond ik dat erg overdreven want het is allemaal goed te doen. Dus geen ervaring met operatie, maar wel met gipsbroek na de ziekenhuis periode. Wat wil je precies weten?
Alle reacties Link kopieren
Puree schreef:
12-07-2017 16:40
Mijn dochter heeft het ook gehad, alleen geen operatie. 2 Weken ziekenhuis aan tractie daarna gipsbroek. Over het geheel genomen vonden wij het allemaal wel meevallen. Hadden van ziekenhuis een brochure mee gekregen met ervaring van een ouderpaar en dat was allemaal heel vervelend en erg, maar in de praktijk vond ik dat erg overdreven want het is allemaal goed te doen. Dus geen ervaring met operatie, maar wel met gipsbroek na de ziekenhuis periode. Wat wil je precies weten?
Fijn dat het meeviel! Zijn jullie ook 2 weken nonstop in het ziekenhuis gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, nee want ik deed geen oog dicht en mijn dochter lag heerlijk te slapen. Dus ben toen maar zoveel mogelijk overdag gegaan. Maar ik werkte ook nog gewoon. dus ging voor mijn werk haar verzorgen en eten geven en na het werk. In de avond gewoon naar huis wanneer ze ging slapen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu een hele tijd geleden, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de baby gaat. Waarschijnlijk zit de baby nog wel in het gips of spreidbroek? Ik hoop op een update van to.
Ik lees ook mee. Mijn dochter moet volgende week voor een heupecho ivm vermoeden heupafwijking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven