Spannende boeken voor puberdochter

13-07-2017 17:11 61 berichten
Voor puberdochter zoek ik spannende boeken, thrillers en horrot. Geen of weinig romantiek en van zoenende mensen gruwelt ze. Engelse boeken bij voorkeur. Het is niet echt mijn genre vandaar dat ik niet goed weet wat leuk is.
Harlan Coben.

En als ze ook van fantasy houdt, Robin Hobb, mijn puber vreet ze!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger deze boeken echt stuk gelezen: https://www.hebban.nl/auteurs/richie-tankersley-cusick
Op goodreads kun je zoeken op young adult horror of young adult thriller. Heeft vaak reviews erbij en ratings voor boeken. Meeste boeken zijn ook in Nederland gewoon te bestellen. Ze hebben elk jaar ook verkiezingen voor beste boeken van het jaar, ook voor de categorie Young Adult. Ze kan daar eens op kijken wat haar leuk lijkt, ik vind er eigenlijk altijd wel nieuwe leuke boeken, hoe specifiek mijn eisen ook zijn :P
En deze?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gone_(novel_series)
Alle reacties Link kopieren
The girl with all the gifts
Ik ken harlan coben van zijn boeken voor volwassenen. Ik zal eens naar hem zoeken.
De rest google ik ook even naar. Meer tips zijn welkom, we leggen een voorraardje aan voor op vakantie en dochter is een snellezer.
Alle reacties Link kopieren
De alfabet-reeks van Sue Grafton.
Alle reacties Link kopieren
Darkness Rising/Darkest Power serie van Kelley Armstrong (2 series elkaar opvolgend en mijn favo YA serie)
Age of legend serie van Kelley Armstrong
The blackwell pages serie van Kelley Armstong
The Maze runner serie van James Dashner
The Raven Circle serie van Maggie Stiefvater
Razor land serie van Ann Aguire
Replica serie van Jenna Black
Sign of seven serie van Nora Roberts
Snow white serie van Salla Simukka
Soul screamers serie van Rachel Vincent
Diverent serie van Veronica Roth
Gatekeepers serie van Anthony Horowitz
The soul seekers serie van Alyson Noel
Ghostland serie van Jory Strong
The immortals serie van Alyson Noel (wel met lovely dovely)
Shiver serie van Maggie Stiefvater (wel met lovely dovely)

Kan ze even vooruit, lijkt me!
Divergent
Carve the Mark (ook Veronica Roth)
Alles van Robin Hobb
Twilight
Zeven Meren
Lort of the Rings
Game of Trones
the Mazerunner
Boeken van Novik
Beautiful creatures
De Percy Jackson serie van Rick Riordan
Alle reacties Link kopieren
Blueitis schreef:
13-07-2017 17:58
Darkness Rising/Darkest Power serie van Kelley Armstrong (2 series elkaar opvolgend en mijn favo YA serie)
Age of legend serie van Kelley Armstrong
The blackwell pages serie van Kelley Armstong
The Maze runner serie van James Dashner
The Raven Circle serie van Maggie Stiefvater
Razor land serie van Ann Aguire
Replica serie van Jenna Black
Sign of seven serie van Nora Roberts
Snow white serie van Salla Simukka
Soul screamers serie van Rachel Vincent
Diverent serie van Veronica Roth
Gatekeepers serie van Anthony Horowitz
The soul seekers serie van Alyson Noel
Ghostland serie van Jory Strong
The immortals serie van Alyson Noel (wel met lovely dovely)
Shiver serie van Maggie Stiefvater (wel met lovely dovely)

Kan ze even vooruit, lijkt me!
Ja divergent en maze runner vond ik echt geweldig. Ranger's apprentice van John Flanagan schijnt ook heel goed te zijn (ik zie 'm hier overal in de boekhandel liggen, in het Nederlands 'de grijze jager'), maar die heb ik nooit gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 boek van de grijze jager gelezen. Vond het meer geschikt voor jongens van een jaar of 10-12. Persoonlijk niet mijn smaak.

Percy Jackson vond ik ook heel leuk.
Ik heb als puber de boeken van john saul verslonden. Kan me er niet veel meer van herinneren, behalve dat ik er echt verslaafd aan was. (Wrs zou ik het nu bocht vinden als ik het nog een keer zou lezen).

Is tess gerritsen trouwens niet wat?
Of HEX?
anoniem_16496 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 18:51
1.83% gewijzigd
Dystopische romans zijn vaak erg spannend. Als je daarop zoekt vind je heel wat, er is hier ook al eea genoemd. Verder zou ik gewoon ook informeren in de boekenwinkel. In Rotterdam en Groningen zit een kinderboekenwinkel met deskundig personeel.
lisbeth schreef:
13-07-2017 17:47
Ik ken harlan coben van zijn boeken voor volwassenen. Ik zal eens naar hem zoeken.
De rest google ik ook even naar. Meer tips zijn welkom, we leggen een voorraardje aan voor op vakantie en dochter is een snellezer.
Ik bedoelde ook zijn boeken voor volwassenen.
Zoek je echt alleen young adult?
De boeken van Kelly Armstrong zijn ook heel leuk.
Ze heeft series voor volwassenen (veel seks). En voor pubers. Wel af en toe een kus, maar vooral veel spannende actie.
Alle reacties Link kopieren
De Test trilogie van Joelle Charbonne.

Verder vond ik de boeken van Kate Mosse ook heel mooi, maar die zijn misschien wat te veel voor volwassenen.

Edit: de Kinderen van moeder aarde trilogie van Thea Beckman heb ik in mijn puberteit stukgelezen.
Trilogieën/series:
De geheimen van de onsterfelijke Nicolaas Flamel - Michael Scott
De Hongerspelen - Suzanne Collins
De verborgen universiteit - Natalie Koch
De test - Joëlle Charbonneau
Divergent - Veronica Roth
Silber - Kerstin Gier
Edelsteentrilogie - Kerstin Gier
Een Groene Bloem

Losse boeken:
Nodig - Joëlle Charbonneau
Hate List - Jennifer Brown
Stad van Goud - Tjeerd Posthuma
De Theeroos - Jennifer Donnelly
Met de Noorderzon - Jennifer Donnelly
Nee het hoeft niet perse young adult te zijn al moet het ook weer niet te zwaar op te hand zijn.
Hongerspelen, nicolaas flamel, divergent, maze runner heeft ze al allemaal gelezen.
Thea beckman vond ik als kind prachtig maar dochter heeft een sterke voorkeur voor engelstalig
Sorry als ik niet op iedereen reageer maar ik zoek alle boeken op
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:40
0.00% gewijzigd
lisbeth schreef:
13-07-2017 19:02
Nee het hoeft niet perse young adult te zijn al moet het ook weer niet te zwaar op te hand zijn.
Hongerspelen, nicolaas flamel, divergent, maze runner heeft ze al allemaal gelezen.
Thea beckman vond ik als kind prachtig maar dochter heeft een sterke voorkeur voor engelstalig
De Test ook?
De verborgen universiteit?
Project Persefone?

Er zijn ook boeken van de serie Once upon a Time, misschien is dat nog wat?
Summer of Night - Dan Simmons (mijn absolute favoriet, laat je niet foppen dat het geschreven is vanuit kinderen, het is een boek voor volwassenen)
The Great God Pan - Arthur Machen
Boeken van Anne Rice (vampieren, maar niet zulke shitpulp als twilight ;)), Neil Gaiman, Clive Barker. James Herbert, maar is wel soms behoorlijk seksueel getint dus zou niet voor The Cottage gaan ;)

Verder zijn gewoon The Picture of Dorian Gray en Strange Case of dr. Jekyll and mr. Hyde ook gewoon spannend.

Edit: Pride and Prejudice and Zombies is grappig. Evenals Abraham Lincoln, Vampire Hunter. Niet echt hoogstaand spul, satire.
Groot horrorfan hier :)
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 19:16
16.26% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven