'Relletje' op een recreatieplas

19-07-2017 09:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik aanschouwde gister een soort van relletje aan op een recreatieplas.

Het verhaal;
Een meisje (5) en een jongetje (4) hadden een frisbee geleend (hadden ze netjes gevraagd en het mocht) van een ander stel die daar waren. Schijnbaar zijn ze met die frisbee het water in gegaan een heeft het jongetje of het meisje het heel ver weg gegooid, over de veiligheidslijn en dan nog een paar meter verder, naar het hele diepe toe dus. Het meisje is dat gaan vertellen aan de mevrouw van de frisbee, waarop zij op hoge poten naar de moeder van het meisje toe ging om duidelijk te maken dat ze die frisbee terug wilde.(moeder het ging halen of het meisje dat maakte niet uit, maar hij moest terug. De moeder antwoorde dat het meisje dan wel A en B diploma had maar dat ze haar zeker niet zo ver liet zwemmen, en dat de moeder het ook niet van plan was. Ze zei meteen; wat kostte dat ding? Dan pak ik even geld voor je. De moeder van de frisbee (niet echt de moeder van de frisbee natuurlijk, jullie snappen me wel) vond dat niet acceptabel genoeg en vond gewoon dat die jonge kinderen hun verantwoordelijkheid moesten nemen om die frisbee terug te brengen. Waarop de moeders (intussen was de moeder van het jongetje er ook bij gaan staan) zeiden dat ze die verantwoordelijkheid natuurlijk nooit bij die jonge kinderen moest gaan leggen, daar zijn ze echt nog te klein voor. Die mevrouw van de frisbee was echt boos..

Die discussie ging niet heel lang meer verder want grote kinderen boden aan om die frisbee te gaan halen.

Ik vraag me nu af, met welke oplossing waren jullie akkoord gegaan?
Om geld voor een nieuwe, of moesten de moeders de frisbee gaan halen, of de kinderen?

Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).

Ik had het niet eens in mijn hoofd gehaald om op hoge poten die frisbee terug te eisen. Ik zou de kindjes wel hebben gezegd dat als ze iets lenen dat ze daar dan ook goed op moeten passen omdat het ook weer terug gegeven moet worden.
Ik zou fijn zelf een stukje gaan zwemmen en die frisbee halen, niet zo moeilijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat iemand op hoge poten naar me toe zou komen zou bij mij wel verkeerd schieten denk ik (uiteindelijk is het ook het risico van iets uitlenen toch). Maar ik zou uiteindelijk wel zorgen dat de frisbee terug komt. Desnoods zelf het water in. Uiteindelijk voel ik me wel verantwoordelijk voor wat mijn kinderen doen.

Ik benader het nu als de moeder van de spelende kinderen, omdat dat dichtbij me staat.

Als het mijn eigen frisbee zou zijn, zou ik het niet terugeisen maar inderdaad aangeven aan die kinderen dat ze er wel wat beter op hadden moeten passen...
anoniem_109696 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 10:05
5.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar mensen zich mee bezig kunnen houden zeg. Als ik de eigenaar van dat dinges geweest had ik mijn schouders opgehaald en als ik de moeder van een van die kinderen was geweest ook. Risico van iets uitlenen. Wat een drama om niets. Dat die grote kids het wilde halen was fijn. Die had ik wat lekkers aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kon die moeder de frisbee niet ophalen? die kan toch wel zwemmen neem ik aan?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Het laatste, jammer van de frisbee, maar wel duidelijk maken dat als je iets leent dat je daar zuinig op moet zijn. Dat zou ik ook zeggen als ik de ouder van 1 van de kinderen was. Sowieso zijn frisbees niet zo duur. Tenzij het een officiele is, maar die zou ik niet zomaar uitlenen aan iemand die ik niet ken.
Een van die moeders had best even dat stuk speelgoed terug kunnen halen terwijl de ander op de kinderen paste. Niet alles is maar af te kopen, kinderen moeten wat dat betreft ook gewoon zien dat je iets netjes moet oplossen.

Ik laat mijn kinderen overigens al nooit dingen lenen van onbekenden. Loopt geheid slecht af.
Ik had de kinderen er zelf even op aangesproken. Dat als ze spullen lenen er zuinig op moeten zijn en ze er volgende keer beter op moeten letten. Ik was hiervoor niet naar hun ouders gegaan en als ik de frisbee heel graag terug had willen hebben was ik hem of zelf gaan halen of een van die oudere kinderen gevraagd het te doen. Dit is even afhankelijk van of dit wel of niet gevaarlijk is ivm de veiligheidslijn.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Ik zou niet op hoge poten naar de moeder zijn gegaan maar aan de kinderen gevraagd hebben of ze aan hun moeder zouden kunnen vragen om het ding te gaan halen omdat hij voor hun te ver ligt. Ik snap ook niet zo goed dat die moeder dat niet wilde en dan maar geld wilde geven. Dat ze die kinderen niet voorbij de lijn stuurt/laat gaan vind ik heel begrijpelijk, maar als volwassene kan je toch wel die 3 meter verder zwemmen? Of is daar dan opeens een hele rare stroming?

Kinderen hechten zich soms erg aan bepaalde voorwerpen dus als dat zo is met je kind en die frisbee kan ik me voorstellen dat je precies dat ding terug wil en niet geld voor een andere. Anders lijkt geld voor een andere me ook prima als er geleend speelgoed kwijt raakt.
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 12:24
Reden: Stomme autocorrect
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de moeder van de kinderen eindverantwoordelijk voor de frisbee, aangezien de kinderen zelf nog te jong zijn om die verantwoordelijkheid te dragen.

Ik snap de frisbeemoeder wel. Als het zo simpel is om die frisbee terug te halen, maar de moeder van de kinderen vertikt het, tja, waarom zou ik (frisbeemoeder) dan moeten accepteren dat ik mijn frisbee door die luiheid niet terug krijg?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
19-07-2017 10:02
Ik zou fijn zelf een stukje gaan zwemmen en die frisbee halen, niet zo moeilijk toch?
Dit

Maar als ik de vrouw van de frisbee zelf zou zijn dan zou ik nooit naar die ouders gestapt zijn en gewoon gedacht hebben ach jammer ik koop wel een nieuwe. Waarom zou je daar in in vredesnaam zoveel ruzie om moeten maken. Of ik ga het zelf wel ff halen, niet zo moeilijk doen hoor, er is al veel te veel narigheid op deze wereld
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 10:12
12.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou misschien ben ik dan wel te principieel maar ik zou ook graag die frisbee weer mee naar huis nemen hoor. Ik vind het te gek voor woorden dat ik dan maar een nieuwe frisbee zou moeten kopen.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 10:11
Nou misschien ben ik dan wel te principieel maar ik zou ook graag die frisbee weer mee naar huis nemen hoor. Ik vind het te gek voor woorden dat ik dan maar een nieuwe frisbee zou moeten kopen.
Ach ja, ik zou daar niet zo moeilijk over doen, het is maar een frisbee.
Alle reacties Link kopieren
Je laat toch geen plastic frisbee in een plas liggen, super slecht voor het milieu. Ik vind dat de leenmoeder hem had moeten halen maar als ik de frisbeemoeder was geweest, had ik er mijn schouders over opgehaald en was ik hem zelf gaan halen. Of ik had de grote kinderen een waterijsje aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij stonden die moeders net op het punt om te gaan, en was iedereen al droog en aangekleed.
Behalve die kleine kinderen.
En hij lag echt ver, je kon hem eigenlijk geen eens zien, je zag een klein oranje puntje ergens dobberen.

Dat punt van dat afkopen vind ik wel een goed punt.

Dat meisje vond het ook erg vervelend dat die frisbee daar lag, en dat de frisbeemoeder zo boos tegen haar deed.
Misschien streek dat de moeders ook wel in de haren.
Aso om op hoge poten te komen zeiken over een gratis frisbee.

Nog meer aso om niet even die frisbee te halen als jouw kind hem heeft weggegooid.

Dus al met al vind ik beide vrouwen nogal aso.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
19-07-2017 10:13
Ach ja, ik zou daar niet zo moeilijk over doen, het is maar een frisbee.
Maakt het uit wat het geleende voorwerp is? Je leent iets, het ligt -enigszins ver weg maar wel bereikbaar - gewoon in het water. Het kán dus gewoon weer gepakt worden. Als ie nou per ongeluk stuk was gegaan, tja, dat is dan pech, dat kunnen we niet meer ongedaan maken. Maar als die moeder even dat ding pakt kan ik 'm weer meenemen.

Ik vind het zonde van de frisbee om hem om zo'n onbenullige reden (moeder wil hem niet halen) in het water te laten liggen en dan zelf een nieuwe te moeten kopen. Er wordt al genoeg geconsumeerd tegenwoordig, alsof alles maar een wegwerpartikel is (pun intended). Beetje zuinig zijn op spullen en ze niet klakkeloos achterlaten kan geen kwaad vind ik.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Er waren toch 2 kinderen aan het spelen met die frisbee?
Wat een gezeik eigenlijk over een frisbee. Ja natuurlijk moet je ze leren dat je het ook terug geeft, maar er waren er 2 aan het spelen met de frisbee.
Als ik de eigenaar van de frisbee was had ik hem zelf opgehaald. Als ik de moeder van de kinderen was had ik hem zelf opgehaald. Niet waard om ruzie over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
19-07-2017 10:19
Aso om op hoge poten te komen zeiken over een gratis frisbee.

Nog meer aso om niet even die frisbee te halen als jouw kind hem heeft weggegooid.

Dus al met al vind ik beide vrouwen nogal aso.
Hoe kom je er bij dat die frisbee gratis was? Ik zie het niet staan.
Wat een hoop gezeik om een frisbee. Als het mijn frisbee was, zou ik denken: jammer dan. Als het mijn kinderen waren zou ik de frisbee zelf terug gaan halen. Ze zijn het komen melden toch, dat de frisbee te ver weg lag. Beter dat dan dat ze zelf gaan zwemmen buiten het aangegeven gebied.
Ginerva schreef:
19-07-2017 10:13
Ach ja, ik zou daar niet zo moeilijk over doen, het is maar een frisbee.
In dit geval wordt voor een ander besloten dat haar frisbee wel te vervangen is. Vind ik heel onbeschoft.
7102 schreef:
19-07-2017 10:25
Hoe kom je er bij dat die frisbee gratis was? Ik zie het niet staan.
uit de op: Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).
Alle reacties Link kopieren
Als ik de leenmoeder was, ging ik hem ook niet halen, want ik heb meestal geen zwemkleding aan. Maar ik zou wel een oplossing zoeken. Bijvoorbeeld een zwemmende puber vragen om hem op te halen in ruil voor een ijsje ofzo. (Mits het geen gevaarlijk water is uiteraard). In elk geval zou ik wel zelf een oplossing bedenken, omdat ik dat voorbeeld aan mijn kinderen wil geven.
Mocht het echt gevaarlijk water zijn, zou ik inderdaad ook aanbieden om een nieuwe frisbee te vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
19-07-2017 10:27
uit de op: Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).
Dank voor de uitleg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven