krampjes door lucht happen flesvoeding

21-07-2017 20:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mijn dochter is nu aan het overschakelen van borstvoeding naar flesvoeding, maar hapt continue lucht blijkbaar. Ze klakt heel de tijd met haar tong en de vroedvrouw zegt dat dit naar de voedingsspeen ligt.

Ik heb al avent, nuby en nu difrax flesjes/spenen gebruikt, maar dit blijft hetzelfde. Ondertussen sta ik hier al met zeven flesjes en weet nu niet meer wat ik het best doe: nu een andere soort proberen of afwachten?
Ze begint wel enorm last te krijgen van krampjes. Iemand tips?
De dr Brown staat bekend als goed tegen krampjes. En de brede hals fles is ook nog eens makkelijker in de overgang van de borst.
Maar ja, ik snap ook dat je niet zoveel trek hebt om weer een nieuwe fles te kopen.
Heb je wellicht iemand in je omgeving die je zo'n flesje even kan uitlenen? Dat je alleen een eigen speen hoeft te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaringen met de dr brownfles. Krampjes waren bij onze zoon heel snel over.
Alle reacties Link kopieren
Dr Brown of Breastflow proberen. Mijn eerste dronk uit Breastflow (kv en bv door elkaar heen) en had nooit krampjes. Mijn tweede fv met Dr Brown en niet/nauwelijks last van krampjes.

Mijn tweede doxhter drinkt heel erg snel en gulzig, dus die geef ik op driekwart van de fles een pauze voor een boertje.

Succes, krampjes zijn de hel.
Alle reacties Link kopieren
Een speen met een heel klein gaatje kan ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dr. Brown is echt super. Kun je ook online bestellen heb je hem morgen in huis. Wij gebruikten daarop de difrax speen.

Dat klakken kan ook wijzen op spruw dus dat zou ik ook even checken.
Een Dr Browns fles was hier de ultieme tip. Zoon had erg veel last van krampen en lucht maar met die flessen was het zo over. Difrax flessen vond ik echt verschrikkelijk, die zogen continu vacuüm. Zaten soms net te strak dichtgedraaid etc.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
21-07-2017 20:49
Dr. Brown is echt super. Kun je ook online bestellen heb je hem morgen in huis. Wij gebruikten daarop de difrax speen.

Dat klakken kan ook wijzen op spruw dus dat zou ik ook even checken.
Dit las ik laatst ook al ergens (Difrax speen) waarom die speen? Is die kleiner?
Alle reacties Link kopieren
Ja volgens mij scheelt het iets. En er zit niet zon raar tuutje op als op de dr Browns speen.
Alle reacties Link kopieren
Munchkin Latch en Dr Brown zijn heel fijn. Playtex VentAire ook wel.

(Als je toevallig ook nog kolft en Medela gebruikt, kan ik ook de Calma aanraden).
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook een dr brown fles met een difrax speen. Goede combinatie bij onze dame. De dr Brown speen hapte ze niet goed op.
Alle reacties Link kopieren
Oké, merci alvast voor alle tips.

Maar wat is spruw juist?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een 'klakkende' drinker vanaf de geboorte, ik geef alleen fv. Ik heb dr brown difrax (smal en breed) en avent geprobeerd maar het bleef, ik heb het er toen maar bij gelaten maar ze kreeg er geen krampen bij. Ze is nu 5 maanden en doet het nog steeds, ze knoeit ook veel. Ik denk dat ze gewoon een slechte drink techniek heeft.. maar mocht hier nog de ultieme tip komen voor een goede fles hoor ik het graag!
Ons zoontje had dit ook al baby zijnde. Ik heb toen contact gezocht met de flesvoeding deskundige van mijn kraamzorg maatschappij.
Zij gaf als tip om de fles vacuüm te laten leegdrinken. Dat gebeurt met borstvoeding namelijk ook.
Je doet het als volgt:
Houd de fles rechtop en knijp goed in het tuutje van de speen (niet het uiterste topje maar net bij de overgang van tuutje naar brede deel van de speen). Draai de fles dan op de kop. Laat de speen dan los. Als het goed is merk je dan dat hij vacuüm zit. Zodra je de fles weer rechtop houdt (door neerzetten oid) dit uiteraard weer opnieuw doen.
Het vergt een kleine oefening maar hier hielp het echt! Zoon kreeg toen veel minder/geen lucht binnen en deed langer over de fles omdat het wat meer moeite kost om zo te drinken. Daardoor kon hij minder gulzig alles naar binnen schrokken.
Het kan deels de fles zijn, maar soms zijn krampjes ook gewoon krampjes. Bij de oudste ging ik ook over van BV naar FV en dat ging vrij soepel met een Avent fles. Maar de jongste begon direct met flesvoeding en dat was zelfs met de Dr. Brown fles een ramp. Dat ging pas beter toen we overstapten op hypoallergene voeding.

Dat even vanuit het krampjes-oogpunt. :)
Hier was bij de eerste Sab simplex (druppeltjes) de oplossing en bij de tweede Dr. Brown flessen :).

En ook werd nr. 2 veel gedragen in een draagdoek, door het "gehobbel" had hij ook minder last van krampjes (en spugen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven