Gênante ervaringen door opmerkingen kind

08-08-2017 23:53 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik vroeg me af in welke situaties andere ouders hebben gezeten waarin je kids je zwaar voor schut hebben gezet.

Aantal jaar terug moest in naar apotheek en ik zei tegen mijn dochter van toen nog 2,5 we gaan even recept ophalen daarna gaan we even douchen. Zegt ze vervolgens heel hard in de apotheek mijn mama is vies want ze heeft nog niet gedoucht! (Ik dus rood) 😊. Vervolgens loopt ze een paar minuten later naar vrouw in de rij en zegt kijk mama dat is een stoute meneer! Waarop ik antwoorde dat is een hele lieve mevrouw hoor. Gelukkig moest de vrouw lachen.

Nu is mijn dochter inmiddels 7 en stonden we laatst bij de supermarkt en daar zat een jonge jongen achter de kassa met jeugdpuistjes en ze wijst naar hem en zegt kijk mama hij heeft de waterpokken! (Haar vriendinnetje had het op dat moment toevallig).

Ik reageerde toch een beetje geïrriteerd omdat ik me lullig voelde tegenover die jongen en zei met een rode kop je mag nooit wijzen naar iemand en zoiets roepen!
Later zei ik vraag het in vervolg aan mama als we weg zijn of diegene het niet kan horen. Ondanks je weet dat het maar kids zijn en ze er niks mee bedoelen kan je je als ouder knap lullig voelen op zo een moment.

Wie heeft er ook zulke gênante momenten meegemaakt met je kids?

Vind het leuk om ervaringen van anderen te horen want kinderen zijn nou eenmaal onvoorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 7 die mij wist te vertellen dat de mevrouw achter de kassa een stoppelbaard had. Gelukkig was het niet in Nederland.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Tvp :popcorn:
Herkenbaar!

Kort geleden, ik loop met kind van 5 op straat. Komt ons iemand tegemoet die zeer opvallend en vreemd gedrag vertoonde. Van het kaliber dat je liever even oversteekt om afstand te bewaren van zo iemand daar je het eigenlijk een beetje griezelig vind.

Ik zat nog volop in de modus waarin ik persoon in de gate wilde houden én mezelf en kind op veilige afstand wilde houden.

Roept kind keihard: Mama.......waarom doet die meneer zo raar??


Ik kon wel door de grond zakken. Ditmaal niet van schaamte, wel van schrik. Ik doe mijn best geen aandacht te trekken en kind doet het tegenovergestelde.
En toen kind een jaar of 3,5 was kwam een man in elektrische stoel zonder benen langs. Kind kijken, staren en opmerken dat meneer geen benen heeft.


Opzich vind ik dat soort situaties niet zo erg. Man keek er niet van op. Echter je wil niemand verdrietig maken. En kind leren dat dergelijk kijken en opmerken niet altijd zomaar netjes is. Niet iedereen kan het verdragen.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 17:12
6.35% gewijzigd
lemoos2 schreef:
09-08-2017 00:17
Nou, weet niet waar te beginnen.
Meest recent (vandaag): we reden de parkeerplaats op van een grote bouwmarkt (zo'n XL-store). Ik rijd het vak in en zie een gigantische SUV op ons afkomen met hoge snelheid, de bestuurder graaiend in een tas op passagiersstoel. Ik claxonneren als een gek en riep iets als 'f*cking Hell zeg!'
De vrouw zag net op tijd de auto (ik was al achteruit aan het rijden), schrikt en gaat vol in de ankers. Ze stapt ontdaan uit en informeert naar welzijn van zoon (6 jaar). Dus ik zeg dat alles prima in orde is en dat we vandaag allemaal wat geluk hebben gehad. De vrouw staat nog een beetje na te shaken en verontschuldigd zich nogmaals. Ik weer zeggen dat het niet zo'n shock was waarop zoon zegt: "Ja, mijn moeder roept wel vaker f*cking Hell" (niet waar).

Vorige week, vakantie. Meerdere NL gezinnen. Een best vervelend mannetje van 15 maakt de kleintjes belachelijk om hun Minecraftdingetjes. De kleintjes spraken de Engelse termen best goed uit, een van de jochies kreeg al Engelse les. Hij kon een Engels versje opzeggen dus aanwezige volwassenen zeggen hoe knap hij het deed. De puber voelde zich genoodzaakt om de 7-jarige te kakken te zetten en herhaalde het gedichtje op hoge toon inclusief nep Drents accent (en zei 'lice' ipv van 'mice'). Zijn moeder wees hem daar op (de fout, niet het belachelijk maken van de 7-jarige) waarop zoon zei: "Engels is niet echt jouw ding hè", draait zijn hoofd naar de kleintjes en maakt het losergebaar.

Zelfde puber tegen zoon: "Ey kill, je mag meedoen met bommetjes maar je stuitert volgens mij weer op de kant whahaha". Zoon: "Vindt je het gek, na jou zit er geen water meer in dat bad".
Minuut later: "Anders gooi ik je wel in het zwembad garnaaltje". Zoon: "Ha, zo diep kun jij niet eens bukken om aan mij te komen".
Lemoos, die van jou is wel tof zeg. Die komt voor zichzelf op, goed hoor!
Toen onze zoon klein was zag hij voor het eerst een jongen van een jaar of 13 in een elektrische rolstoel. Wauw, riep hij keihard, dat is gaaf dat wil ik ook. Maar snel uitgelegd dat die jongen niet kon lopen.

Toen de dochter van mijn vriendin naar school ging en voor het eerst zwarte kindertjes zag kwam ze thuis en zei dat ze die blauwe kindjes in de klas niet zo leuk vond.
Leuk die verhalen van iedereen hier!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een grappige ervaringen allemaal 😊
Mijn dochter (van toen 3) was gevallen met haar gezicht tegen de salontafel. Ik heb toen een poosje een koude, natte doek tegen haar gezicht gehouden om te voorkomen dat het heel blauw en dik zou worden. Helaas had ze toch de volgende dag een behoorlijk blauw oog en blauwe wang.
Ze kwam op de psz en één van de leidsters vraagt aan haar wat er gebeurt was. Zegt ze: "ja, dat heeft mama gedaan".

Ze dacht natuurlijk dat het door die natte doek kwam.

Ik kon wel door de grond zakken.
In de zomer, jurk aan. Goed opletten en dan.......midden op een marktplein te midden van tal van terrasjes die druk bezocht waren......trekt kind jurk even gezellig omhoog om eronder te gaan staan. O_O
Troeteltje schreef:
09-08-2017 17:15
In de zomer, jurk aan. Goed opletten en dan.......midden op een marktplein te midden van tal van terrasjes die druk bezocht waren......trekt kind jurk even gezellig omhoog om eronder te gaan staan. O_O
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
09-08-2017 10:19
Hij was een tijdje gefascineerd van de Islamitische gebedsoproep, en zei elke keer als hij dat hoorde (bij ons thuis of bij schoonmoeder) 'akkepep akkepep' ipv Allahu Ekber.
Ik corrigeerde het steeds maar hij zei stug akkepep akkepep.
Tot we in een bomvolle bus langs de plaatselijke moskee reden en hij kei en keihard ALLAAAAHU EKBER door de bus riep.
Ik was behoorlijk blij toen we op het station waren en de bus uit konden.
De rest van de bus ook geloof ik.
Haha, deze vind ik grappig.
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 7!! die een jongen achter de kassa aanwijst en zegt, kijk mama hij heeft waterpokken???? :O
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Aangezien ik (momenteel) thuis ben en ons zoontje van 3 supernieuwsgierig is en een enorme flapuit maak ik me best wel zorgen dat ie ooit iets eruit flapt dat privé is. Maar hij is bijzonder discreet. :biggrin: Bijvoorbeeld een paar maanden geleden geopereerd aan een fistel. Hij houdt dan héél netjes zijn mond dicht in de wachtkamer, terwijl hij wel degelijk weet dat ik naar de 'billendokter' moest :rofl:

Heb wel een leuke anekdote: een maand geleden deden we mee aan een 'no spend challenge'. En toen zei mijn zoontje in de supermarkt opeens keihard tegen de kassamedewerker: meneer, wij gaan niet betalen hoor. Het is de no spend maand :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn toen bijna 4 jarige in een buitenlandse supermarkt waar best veel NLers liepen: "papa, eigenlijk heb jij best een hele dikke buik!"


Mijn jongste van toen 3 in de Action: "mama, hoe komen baby's eigenlijk in jouw buik"
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn zoon van toen 5 toen de burgemeester langs kwam op het buurtfeest en met mij een praatje maakte: "kijk mama, kijk! Die kale dikke meneer kijkt scheeheeeeeeeeeeeeeeel"!
Ik ben toen net niet door de grond gezakt.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
09-08-2017 11:29
Lemoos, die van jou is wel tof zeg. Die komt voor zichzelf op, goed hoor!
Dat mag wel een paar tandjes minder. Hij heeft ook zeker niet de fysieke afmetingen om zo'n bekwerk te ondersteunen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
09-08-2017 10:19
In de bus, toen er een Afrikaanse moeder met haar zoon in stapte...
'Mama KIJK nou die zijn helemaal bruin'
Ik zei ja en jij bent helemaal wit...
'Bruin is vies mama baaaaah'

Hij was een tijdje gefascineerd van de Islamitische gebedsoproep, en zei elke keer als hij dat hoorde (bij ons thuis of bij schoonmoeder) 'akkepep akkepep' ipv Allahu Ekber.
Ik corrigeerde het steeds maar hij zei stug akkepep akkepep.
Tot we in een bomvolle bus langs de plaatselijke moskee reden en hij kei en keihard ALLAAAAHU EKBER door de bus riep.
Ik was behoorlijk blij toen we op het station waren en de bus uit konden.
De rest van de bus ook geloof ik.
:rofl: Wat erg. Hoe reageerden de mensen in de bus?
Dochter van 2,5;

Voor het stoplicht;

"Mama kun je aaaaalsjeblieft broertje zusjes voor mij maken? Alsjeblieffffft"

In de rij van de supermarkt:

Alle lichaamsdelen opnoemen. Neus, mond, haar, voeten en DIKKE KONT DIKKE KONT!!!!!!
:rolling:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic TO:

Mijn oudste dochter...

Mijn man en ik zijn in blijde verwachting van onze vierde.
Wij hebben het na drie maanden aan onze drie kinderen verteld en toen zei onze oudste als reactie zeer droog: "Ik dacht dat jullie klaar waren".

Vervolgens mocht ze het bij een bezoekje aan opa en oma het blijde nieuws vertellen.
Zegt ze: mama heeft een baby in de buik en de piemel van papa heeft dat gedaan!
Over voor schut zetten gesproken :-D
Alle reacties Link kopieren
Op de school van mijn kinderen is de traditie dat aan het eind van de sportdag de ouders die zijn komen kijken een wedstrijdje hardlopen. Dochter riep tijdens het aanmoedigen: 'Kom op, mama! Duw die dikke mevrouw uit de weg!'
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
09-08-2017 19:48
Leuk topic TO:

Mijn oudste dochter...

Mijn man en ik zijn in blijde verwachting van onze vierde.
Wij hebben het na drie maanden aan onze drie kinderen verteld en toen zei onze oudste als reactie zeer droog: "Ik dacht dat jullie klaar waren".

Vervolgens mocht ze het bij een bezoekje aan opa en oma het blijde nieuws vertellen.
Zegt ze: mama heeft een baby in de buik en de piemel van papa heeft dat gedaan!
Over voor schut zetten gesproken :-D
Misschien is ze er na 2 kinderen na haar ook wel klaar mee
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zahraha schreef:
09-08-2017 19:23
:rofl: Wat erg. Hoe reageerden de mensen in de bus?
Die werden een beetje witjes
:-D
Verder geen reacties gehad gelukkig haha.
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
09-08-2017 10:19
In de bus, toen er een Afrikaanse moeder met haar zoon in stapte...
'Mama KIJK nou die zijn helemaal bruin'
Ik zei ja en jij bent helemaal wit...
'Bruin is vies mama baaaaah'

hier zou ik dus niet om kunnen lachen


Hij was een tijdje gefascineerd van de Islamitische gebedsoproep, en zei elke keer als hij dat hoorde (bij ons thuis of bij schoonmoeder) 'akkepep akkepep' ipv Allahu Ekber.
Ik corrigeerde het steeds maar hij zei stug akkepep akkepep.
Tot we in een bomvolle bus langs de plaatselijke moskee reden en hij kei en keihard ALLAAAAHU EKBER door de bus riep.
Ik was behoorlijk blij toen we op het station waren en de bus uit konden.
De rest van de bus ook geloof ik.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven