Gênante ervaringen door opmerkingen kind

08-08-2017 23:53 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik vroeg me af in welke situaties andere ouders hebben gezeten waarin je kids je zwaar voor schut hebben gezet.

Aantal jaar terug moest in naar apotheek en ik zei tegen mijn dochter van toen nog 2,5 we gaan even recept ophalen daarna gaan we even douchen. Zegt ze vervolgens heel hard in de apotheek mijn mama is vies want ze heeft nog niet gedoucht! (Ik dus rood) 😊. Vervolgens loopt ze een paar minuten later naar vrouw in de rij en zegt kijk mama dat is een stoute meneer! Waarop ik antwoorde dat is een hele lieve mevrouw hoor. Gelukkig moest de vrouw lachen.

Nu is mijn dochter inmiddels 7 en stonden we laatst bij de supermarkt en daar zat een jonge jongen achter de kassa met jeugdpuistjes en ze wijst naar hem en zegt kijk mama hij heeft de waterpokken! (Haar vriendinnetje had het op dat moment toevallig).

Ik reageerde toch een beetje geïrriteerd omdat ik me lullig voelde tegenover die jongen en zei met een rode kop je mag nooit wijzen naar iemand en zoiets roepen!
Later zei ik vraag het in vervolg aan mama als we weg zijn of diegene het niet kan horen. Ondanks je weet dat het maar kids zijn en ze er niks mee bedoelen kan je je als ouder knap lullig voelen op zo een moment.

Wie heeft er ook zulke gênante momenten meegemaakt met je kids?

Vind het leuk om ervaringen van anderen te horen want kinderen zijn nou eenmaal onvoorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Musje1989 schreef:
11-08-2017 09:30
Bij de HEMA wat gedronken, zoon moet poepen. Ik zeg tegen man: neem even geld mee, want je moet hier betalen voor de wc. Roept zoon: Moet je hier betalen om te poepen?! Dat is raar! Gelukkig mag het thuis gratis!
hij zegt wat iedereen denkt :).

Geen eigen bijdrage, want mijn zoontje is 9 maanden.
karliin schreef:
11-08-2017 09:44
hij zegt wat iedereen denkt :).

Geen eigen bijdrage, want mijn zoontje is 9 maanden.
Die bijdrages gaan nog komen.....dus hou dit topic bij de hand. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Kind van 2, zwijmelde kijkend naar eigen buik, wrijft er ern beetje over: 'Ik heb een baby in mijn buik, en X heeft die erin gestopt'

X zijnde de beste vriend van partner.

Gelukkig was het bij ons asn tafel en niet in het openbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus echt nooit mijn tampon verschonen als een van mijn kinderen erbij is.
Mochten ze het toilet binnenkomen, verzoek ik ze toch echt even weg te gaan.
Ik ben de enige vrouw in huis en leer ze toch echt wel dat sommige dingen echt privé zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben heel open in communicatie, met bloot en met verzorging.
Tampons, maandverband, borsten, geslachtsdelen, ontharing, poepen, plassen etc.......allemaal niets om in het geheim te doen, echterrrrrrrrrr verschonen van bebloede tampon doe ik niet in man's of kind's aanwezigheid. Gewoonweg daar ik dat onsmakelijk vind.

Kind hier is by the way 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
11-08-2017 11:23
Ik ben heel open in communicatie, met bloot en met verzorging.
Tampons, maandverband, borsten, geslachtsdelen, ontharing, poepen, plassen etc.......allemaal niets om in het geheim te doen, echterrrrrrrrrr verschonen van bebloede tampon doe ik niet in man's of kind's aanwezigheid. Gewoonweg daar ik dat onsmakelijk vind.

Kind hier is by the way 5 jaar.
Dit. bah.

En ik weet er nog wel een; Toen mijn dochter 4 was vroeg ze wat een inlegkruisje was. dus ik zeg dat dat voor mama is omdat ze soms wel eens een beetje moet plassen als ze heel erg moet lachen ofzo. Dus zij zegt oh een soort miniluiers. En ze bombardeerde het tot mamaluiers. blijkbaar vond ze het zo grappig dat ze het maar bleef vertellen... gelukkig aan papa, opa en oma... niet buiten de deur :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
calvijn1 schreef:
11-08-2017 11:17
Ik zou dus echt nooit mijn tampon verschonen als een van mijn kinderen erbij is.
Mochten ze het toilet binnenkomen, verzoek ik ze toch echt even weg te gaan.
Ik ben de enige vrouw in huis en leer ze toch echt wel dat sommige dingen echt privé zijn
Eens
Alle reacties Link kopieren
Snap ik hoor. Is ook vies. Ben zelf open over alles en leg veel uit maar zoiets doe ik liever ook niet in bijzijn van kids. Maar bij een openbaar toilet zal het wel moeten, als ik hem uit het hokje zet en zeg te wachten is hij zo verdwenen.

Nog eentje. Kwam een oude man in een rolstoel voorbij. Zegt mijn zoontje: "Zit die meneer in de kinderwagen omdat hij niet zelf kan lopen?"
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
11-08-2017 11:23
Ik ben heel open in communicatie, met bloot en met verzorging.
Tampons, maandverband, borsten, geslachtsdelen, ontharing, poepen, plassen etc.......allemaal niets om in het geheim te doen, echterrrrrrrrrr verschonen van bebloede tampon doe ik niet in man's of kind's aanwezigheid. Gewoonweg daar ik dat onsmakelijk vind.

Kind hier is by the way 5 jaar.
Ik ook. Precies dit.

Nog eentje van een vriendin, haar kleine is 5. Zag een cabrio voorbij rijden en zei: "Hey, die auto heeft geen dak. Kunnen die mensen dat niet betalen?"
That's just me though...
Wat een drama om een tampon. Je kunt zo'n ding er ook uit halen zonder er meteen een hele voorstelling van te maken met ongebreideld uitzicht op het betreffende lichaamsdeel. En het is maar bloed. Als je je in je vinger snijdt ga je jezelf toch ook niet privé opsluiten om er een pleister op te plakken.

Wat ik wel zorgelijk vind zijn al die moeders bij wie de onderbroekse lichaamsdelen na de partus schijnbaar zijn verworden tot een soort cloaca, ofwel 'billen'.
Lady_Voldemort schreef:
11-08-2017 16:18
Wat een drama om een tampon. Je kunt zo'n ding er ook uit halen zonder er meteen een hele voorstelling van te maken met ongebreideld uitzicht op het betreffende lichaamsdeel. En het is maar bloed. Als je je in je vinger snijdt ga je jezelf toch ook niet privé opsluiten om er een pleister op te plakken.

Wat ik wel zorgelijk vind zijn al die moeders bij wie de onderbroekse lichaamsdelen na de partus schijnbaar zijn verworden tot een soort cloaca, ofwel 'billen'.
Dat snap ik ook niet. Billen zijn je kont en hier in Brabant zijn billen bovenbenen.
TVP :popcorn:
Het-groepje schreef:
09-08-2017 06:36
Bij het peuterzwemmen stond ik met een vader te kletsen. Beiden de peuters op de arm.
Zoontje zegt : 'kijk mooie borsten' en liet er eentje even aan die man zien door mijn badpak naar beneden te trekken.

Het nieuwe zwembad was open en ik was met een andere dame per ongeluk (man zei: Dat soort ongelukjes heb jij alleen maar) met zoontje in de nieuwe vader-kind kleedkamer terechtgekomen.
Daar de dame en ik er al halfnaakt stonden wilden de vaders er geen punt van maken dus die gingen zich ook omkleden.
Zoontje (peuter) was in alle staten van blijdschap vanwege ineens naakte mannen, en begon op luide toon alle zaakjes van die mannen te beschrijven.
Hij mocht niet meer roepen en niet meer over de mensen hun piemels praten van mij, toen fluisterde hij nog even snel: 'zijn het grap piemels, over hun echte heen?'.
We waren snel weg.
Oooh prachtig, dit verzin je niet! :rofl:
Dit verhaal moet ik aan mijn vrienden vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen, maar ik ben natuurlijk wel kind geweest. Mijn vader en ik gingen naar de supermarkt. Ik wilde mijn vader zoeken en ik dacht dat ik hem gevonden had en rende naar hem toe om hem een knuffel te geven. Blijkt het een andere man te zijn :bonk:
Gelukkig kon de man het wel waarderen (hij is zich wel kapot geschrokken) :lol:
Heanig an
Lady_Voldemort schreef:
11-08-2017 16:18
Wat een drama om een tampon. Je kunt zo'n ding er ook uit halen zonder er meteen een hele voorstelling van te maken met ongebreideld uitzicht op het betreffende lichaamsdeel. En het is maar bloed. Als je je in je vinger snijdt ga je jezelf toch ook niet privé opsluiten om er een pleister op te plakken.
Eensch...en voor mij opvallend dat hier veel als gênant gezien wordt, wat ik niet gênant vindt. Zoals schaamhaar en ongesteld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik een middagje ga shoppen met Kids (2 en 4) en dat is toevallig tijdens mijn periode, dan moet ik toch echt een keertje tussendoor naar het toilet, sámen met kids. Want ik heb hen dan toch liever bij me dan dat ik het toilet uitkom en ze nergens te bekennen zijn :-D mijn jongste heeft dan niks door maar mij oudste ontgaat niets dus die heeft ook al de nodige vragen gesteld daarna hihi

Helemaal niet erg als je er een beetje open over bent. Mijn moeder had me niks verteld en ik schrok me een ongeluk toen ik voor het eerst ongesteld werd (was 10 en op onze basisschool kregen we niet echt voorlichting en thuis al helemaal niks). En dan mijn 2 Jr jongere broer die riep wat er aan de hand was en mijn moeder die riep dat ik aambeien had. Over gênant gesproken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Je dochter niks vertellen over menstrueren, zodat ze zich rot schrikt op d'r 10e vind ik wel wat anders dan je tweejarige zoon laten zien hoe je een tampon wisselt.

Ik deed overigens altijd de deur op slot, dat toiletbezoekje was overdag zo'n beetje het enige moment voor mezelf :P
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
10-08-2017 22:41
Eerder bizar.
Want? Orale seks hebben is raar? Soms kunnen kinderen goed sluipen. Dat is genant en vervelend maar ik zie niet in waarom dat bizar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar of 8, mijn ouders 12-en-een-half-jaar getrouwd. Met veel moeite hadden ze een bedrag gespaard om een foto met de hele familie te maken en daarna uit eten te gaan. Met veel precisie is het restaurant besproken, want mocht niet te duur maar moest wel chique genoeg voor de familie.

Tijdens het selectieproces was ik als kleine Gebruikersnaam83 ook aanwezig op de achtergrond en hoorde het onderhandelen en rekenen geïnteresseerd aan.

Na een avond heerlijk dineren en een -door matige wijn veroorzaakte - jolige sfeer aan tafel voel ik me ineens vrij genoeg om deel te nemen aan de grappenmakerij.

De eigenaresse van het restaurant heeft zojuist de bestelling voor de toetjes opgenomen. Ik roep 'Hee mevrouw!'

De tafel valt stil. De eigenaresse draait zich vriendelijk glimlachende naar mij toe. Mijn ouders, ooms en tantes kijken verwachtingsvol toe.

En ik maak het af met een luide solo:
'Mijn moeder zegt dat jij heel erg duur bent!'
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
11-08-2017 22:23
Je dochter niks vertellen over menstrueren, zodat ze zich rot schrikt op d'r 10e vind ik wel wat anders dan je tweejarige zoon laten zien hoe je een tampon wisselt.

Ik deed overigens altijd de deur op slot, dat toiletbezoekje was overdag zo'n beetje het enige moment voor mezelf :P
haha ja dat is zo ;) ik doelde er als vergelijking meer op dat ik soms ook uit nood even samen naar het toilet moet. Thuis overigens niet :-D
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik zie niet in wat er raar aan is dat je kind ziet hoe je (in mijn geval) maandverband verwisselt. Zoontje heeft ons al ontelbare keren naakt gezien, niks mis mee toch? Ook van grootouders vind ik dit niet raar, da's dichte familie. Ik bedoel, wij helpen onze kinderen hun poep af te vegen, hebben tientallen pampers ververst, waarom zouden ze omgekeerd ons dan niet mogen zien op zulke momenten? Waarmee ik niet wil zeggen dat zoontje standaard thuis mee naar toilet gaat, maar als dat op verplaatsing voorkomt ...

Ga nu niet beweren dat ze moeten zien hoe juf of begeleidster kinderopvang naar de wc gaat, da's iets anders, maar dichte familie? Kom op zeg. Mijn ma wist van niks, die moest als ze 30 (!) was het nog uit boeken halen en dan kreeg ze nog onder haar voeten omdat ze 'vuile boeken' las. Ja, dat was echt beter. :sarcastic:

Wat ik me trouwens afvraag: als je als ouder nog mee moet met je kind naar wc omdat je nog moet helpen, waar moet je dan eigenlijk gaan als mama en zoon of vader en dochter? Naar wc volgens het geslacht van de ouder (in mijn geval dus bij de dames) of juist naar de mannen omdat je kind een jongen is?

Eentje zonder gepraat: zoontje had in de winkel chocolade puddinkjes laten vallen. Toen we bij de slager waren, zag ik ineens allemaal bruine pudding vlekken op mijn blote benen. Andere klanten zullen wss er ook het hunne van gedacht hebben ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nichtje van 5 in de rij bij een winkel; mama, die mevrouw is net Maya de Bij... over een erg uitbundig geklede dame in de kleuren geel en zwart.
aquake82 schreef:
12-08-2017 12:59
Goh, ik zie niet in wat er raar aan is dat je kind ziet hoe je (in mijn geval) maandverband verwisselt. Zoontje heeft ons al ontelbare keren naakt gezien, niks mis mee toch? Ook van grootouders vind ik dit niet raar, da's dichte familie. Ik bedoel, wij helpen onze kinderen hun poep af te vegen, hebben tientallen pampers ververst, waarom zouden ze omgekeerd ons dan niet mogen zien op zulke momenten? Waarmee ik niet wil zeggen dat zoontje standaard thuis mee naar toilet gaat, maar als dat op verplaatsing voorkomt ...

Ga nu niet beweren dat ze moeten zien hoe juf of begeleidster kinderopvang naar de wc gaat, da's iets anders, maar dichte familie? Kom op zeg. Mijn ma wist van niks, die moest als ze 30 (!) was het nog uit boeken halen en dan kreeg ze nog onder haar voeten omdat ze 'vuile boeken' las. Ja, dat was echt beter. :sarcastic:

Wat ik me trouwens afvraag: als je als ouder nog mee moet met je kind naar wc omdat je nog moet helpen, waar moet je dan eigenlijk gaan als mama en zoon of vader en dochter? Naar wc volgens het geslacht van de ouder (in mijn geval dus bij de dames) of juist naar de mannen omdat je kind een jongen is?

Eentje zonder gepraat: zoontje had in de winkel chocolade puddinkjes laten vallen. Toen we bij de slager waren, zag ik ineens allemaal bruine pudding vlekken op mijn blote benen. Andere klanten zullen wss er ook het hunne van gedacht hebben ...
Ik zeg bij de toiletten van het geslacht van de ouder die mee gaat. Tegen de tijd dat ze dat niet meer willen zijn ze over het algemeen oud genoeg om zelf te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van destijds 3 ging met me mee naar het toilet, zo'n openbare met kartonnen muren. Ik was hoogzwanger en had wat afscheiding.

Mama is dat lijm? Lijm in je onderbroekje?

Echt keihard. Ik durfde dat hokje niet meer uit :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven