Gênante ervaringen door opmerkingen kind

08-08-2017 23:53 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik vroeg me af in welke situaties andere ouders hebben gezeten waarin je kids je zwaar voor schut hebben gezet.

Aantal jaar terug moest in naar apotheek en ik zei tegen mijn dochter van toen nog 2,5 we gaan even recept ophalen daarna gaan we even douchen. Zegt ze vervolgens heel hard in de apotheek mijn mama is vies want ze heeft nog niet gedoucht! (Ik dus rood) 😊. Vervolgens loopt ze een paar minuten later naar vrouw in de rij en zegt kijk mama dat is een stoute meneer! Waarop ik antwoorde dat is een hele lieve mevrouw hoor. Gelukkig moest de vrouw lachen.

Nu is mijn dochter inmiddels 7 en stonden we laatst bij de supermarkt en daar zat een jonge jongen achter de kassa met jeugdpuistjes en ze wijst naar hem en zegt kijk mama hij heeft de waterpokken! (Haar vriendinnetje had het op dat moment toevallig).

Ik reageerde toch een beetje geïrriteerd omdat ik me lullig voelde tegenover die jongen en zei met een rode kop je mag nooit wijzen naar iemand en zoiets roepen!
Later zei ik vraag het in vervolg aan mama als we weg zijn of diegene het niet kan horen. Ondanks je weet dat het maar kids zijn en ze er niks mee bedoelen kan je je als ouder knap lullig voelen op zo een moment.

Wie heeft er ook zulke gênante momenten meegemaakt met je kids?

Vind het leuk om ervaringen van anderen te horen want kinderen zijn nou eenmaal onvoorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Somntuta schreef:
12-08-2017 23:41
Mijn zoon van destijds 3 ging met me mee naar het toilet, zo'n openbare met kartonnen muren. Ik was hoogzwanger en had wat afscheiding.

Mama is dat lijm? Lijm in je onderbroekje?

Echt keihard. Ik durfde dat hokje niet meer uit :-[
Jezus ja, hoe lul je je daar wwer uit. Ik zie het al helemaal voor me.
Iets zwaks als "Nee schatje, dat zijn de plakvleugeltjes van mijn maandverband", zou ik hebben gezegd, denk ik, maar dat is ook maar gissen, want ohhh wat kunnen ze je voor schut zetten die kleintjes...
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar huis en zoontje roept: "Mama, kijk, dezelfde auto als wij hebben!" Ik zeg om te lachen: "Ja, maar de onze is mooier." Zoontje: "Ja, da's zoals ik hé mama, ik ben ook veel mooier dan jij."

Ik had gezegd dat ik dringend naar de kapper moest en was geweest terwijl zoontje op school zat. 's Middags ga ik hem halen en vraag of hij niks aan mij ziet. "Ja, jij moet dringend naar de kapper." Nochtans was het goed zichtbaar want mijn haar was gekleurd.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Paar weken terug had mijn dochter kerstzingen op school. Dit waren echter nieuwe liedjes en mijn zoontje van 2 zong er keihard doorheen (de ouderwetse kerstliedjes) waardoor er heel veel mensen onze richting op keken. Mijn zoontje zat bij mijn moeder op d'r nek en ik zie dat mijn moeder de slappe lach heeft. Ik zei moet je daar nog steeds om lachen is nu wel geweest. Nee zegt ze weet je wat hij nu steeds (iets minder luid) zingt? Ik zei nou? MIJN MAMA LAAT ALTIJD POEPIES!!! en m'n moeder lachen! Gelukkig zat hij op haar nek en deed ik een paar stappen achteruit hopende dat de mensen die ik niet kende dachten dat het over haar ging 😊😬😂
Niet genant voor mij maar voor mijn man: ons zoontje zei vanderweek: papa maakt altijd grapjes... Dus oma vroeg: o ja, wat voor grapjes dan? Zegt ie: hij laat heel veel scheten...

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van toen 3 was heel gefascineerd door het geslachtsdeel van mijn man, juist omdat hij zijn best deed om hem te verbergen. Op een dag staan we in de rij bij de kassa en zegt ze ineens “ papa heeft een piemel he?” Dat vond ik ook niet echt een handig moment.
Het kan altijd erger beetjegek...
Opa zegt tegen mijn zoon (hij was toen volgens mij 3) dat als hij net zo groot wil worden als papa dat hij zijn boterham op moet eten. Zegt zoon: ik wil later net zo groot worden als papa en ook net zo'n grote flip als papa heeft :proud:
We waren op vakantie en de kinderen lagen op 1 kamer.
Dolle pret en keet natuurlijk een paar nachten achter elkaar en amper slapen.
wij in het zwembad met twee spookjes, lijkwit en overal overstuur over.
Dus ik zeg tegen de kinderen dat er vannacht echt geslapen gaat worden, anders gaan ze bij pappa of mamma in bed.
Oudste krijst volkomen overstuur, met schorre overslaande stem en dus wallen en lijkbleek, door het bubbelbad:
' nee! Ik wil niet bij pappa slapen! Asjeblieft niet neeeeee!.
Ahum.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn peuter 2 was, stootte ik erg hard mijn hoofd.
Ik riep toen: " Kutzooi".
Mijn man waarschuwde mij, niet handig dit, zo schelden waar peuter bij is.
Ik mopperde nog wat na, maar gaf hem gelijk.
Weken erna stap ik met peuter in de bus op zoek naar een plaatsje. Helaas, we moesten staan.
" Kutzooi", riep mijn peuter foutloos.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar gebruikte duteman in de auto vaker een "bepaalde krachtterm" als er in het verkeer iets gebeurde wat hem niet naar de zin was.
Op een dag zaten wij met dochter van 2 in de auto en moest duetman plots afremmen voor iets.
Wij schrokken en iedereen was stil, tot we van de achterbank dochter hartgrondig GVD hoorden zeggen. Oeps...
Alle reacties Link kopieren
paper-clip schreef:
05-01-2018 17:27
Het kan altijd erger beetjegek...
Opa zegt tegen mijn zoon (hij was toen volgens mij 3) dat als hij net zo groot wil worden als papa dat hij zijn boterham op moet eten. Zegt zoon: ik wil later net zo groot worden als papa en ook net zo'n grote flip als papa heeft :proud:
Haha die is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
glamourgirl schreef:
11-08-2017 20:51
Nou als ik een middagje ga shoppen met Kids (2 en 4) en dat is toevallig tijdens mijn periode, dan moet ik toch echt een keertje tussendoor naar het toilet, sámen met kids. Want ik heb hen dan toch liever bij me dan dat ik het toilet uitkom en ze nergens te bekennen zijn :-D mijn jongste heeft dan niks door maar mij oudste ontgaat niets dus die heeft ook al de nodige vragen gesteld daarna hihi

Helemaal niet erg als je er een beetje open over bent. Mijn moeder had me niks verteld en ik schrok me een ongeluk toen ik voor het eerst ongesteld werd (was 10 en op onze basisschool kregen we niet echt voorlichting en thuis al helemaal niks). En dan mijn 2 Jr jongere broer die riep wat er aan de hand was en mijn moeder die riep dat ik aambeien had. Over gênant gesproken :facepalm:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Geweldige verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen kinderen, maar mijn ouders hebben wel genante momenten gehad.

Op mijn 4e was ik met mijn ouders in een winkelcentrum. Vader en ik moesten plassen, moeder niet. Vader nam me mee naar de heren wc (de gewone). Mijn ouders durfden me nog niet alleen te laten gaan op onbekende plek. Vond ik zelf ook eng. Toen ik klaar was zag ik mijn vader in de urinoir plassen. Ik had zoiets nog nooit gezien en dacht dat het een wasbak was. Terug op het terras schreeuwde ik keihard dat papa in de wasbak geplast had. Iedereen keek naar ons.

In de kleuterklas vroeg een moeder van een klasgenootje aan mij: "Wil je nog eens bij M. komen spelen?" Ik zei: "Nee, want ik vind het bij jullie vies!"
Mijn moeder stond erbij en wist niet waar ze moest kijken. Klasgenootje woonde op een boerderijtje en daar lag natuurlijk wel eens poep. De vorige keer liep ik steeds te kijken of ik er niet in getrapt had.
Er was vorige week een monteur bij ons en zoontje liep in de weg, dus hij zei: ga eens uit de weg, pikkie. Zegt mijn zoontje: meneer, je mag geen pikkie zeggen. Dat betekent pielemoos!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweeling was 7 toen we voor de eerste en laatste keer op wintersport gingen.
Kwam heel lelijk ten val en had een scheur in mijn rug.
Zoon 1; “ Mama als jij doodgaat mag ik het grote bed dan hebben?”
Zoon 2; “ We eten nog wel patat hé.”

Heb een borstvergroting gehad.
Zegt mijn jongste toen 7. Die mevrouw heeft dikke tieten! Oudere broer;
Die van mama zijn groter.
Midden in de appie op zaterdag middag. Maand later vroegen ze waarom we nooit meer naar de appie gingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb geen mooi verhaal (wellicht heb ik het verdrongen ;-D ).

Maar misschien iemand anders nog?
Taalverwerving is wel een bijzonder iets, dat die peuters scheldwoorden binnen de kortste keer foutloos en in precies de juiste context weten te gebruiken.

Mijn zoon is heel erg gebrand op het je houden aan de (verkeers)regels en dat van jongs af aan. Dus riep hij als iemand zich niet aan de regels hield, heel hard: dat màg helemaal niet! Dus vond ik het met een jaar of 7 wel eens tijd om het over verkeersruzie te hebben en dat mensen nogal onaangenaam kunnen reageren als ze op hun fouten gewezen worden. Dus daarna riep hij nog een poos hard: ik mag niet roepen hè, dat hij dat helemaal niet mag doen!!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
05-01-2018 17:17
Mijn dochter van toen 3 was heel gefascineerd door het geslachtsdeel van mijn man, juist omdat hij zijn best deed om hem te verbergen. Op een dag staan we in de rij bij de kassa en zegt ze ineens “ papa heeft een piemel he?” Dat vond ik ook niet echt een handig moment.
Waarom deed hij zijn best om het te verbergen?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen kinderen maar was een dagje naar de dierentuin met mijn oppaskindje. Staan we bij de ingang, worden onze tickets gescand door een vrouw met gemillimeterd haar. Zegt (schreeuwt) oppaskind doodleuk: "Heeeee is dat nou een man of een vrouw? ". De mevrouw vond het duidelijk niet leuk en ik kon wel door de grond zakken.

Mijn broertje kon vroeger de f en v niet goed uitspreken en ging hiervoor ook naar logopedie. Na een afspraak bij de logopedist achterop de fiets bij mijn moeder: "Kijk mama, die mamas hebben grote tietsen! Grote tieten!". Hij bedoelde natuurlijk fietsen.. :facepalm: :rofl:
Neefje staat met mama bij de slager. In de winkel staat ook een wat slonzige mevrouw met een iets gebogen neus.
Neefje heel hard en wijzend:"mama, is dat nou een heks?"
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje vroeger uitbundig aan het vertellen op de camping " dit is de meisjes wc, daar kan je douchen, daar is de jongens wc, maar mijn papa he die plast altijd in het bos."

Het kwam die vakantie 1 x voor dat hij nodig moest plassen tijdens een boswandeling :biggrin:.

Mijn eigen dochter, toen 3, had gezien dat ik mijn tong en lippiercing aan het verwisselen was. Verteld keihard bij de zelfscan kassa aan een vrouw met ook zichtbare piercings "mijn mama stopt van alles in haar gaten, jij ook?"
In de klas van dochter zit een wat oudere moeder, qua leeftijd scheelt ze maar een jaar of 8 met mijn eigen moeder.
Toen deze moeder haar dochter bij ons op kwam halen vroeg mijn 3 jarige: Ben jij de oma van T?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik was 10 en samen met mijn moeder bij Intertoys, We gingen om een cadeautje voor een vriendin. Maar ik had ook nog wat leuks gezien voor mezelf. Ik mocht het hebben. Toen mijn moeder stond af te rekenen had ik mijn eigen cadeautje in mijn hand, maar vergat het op de balie te leggen. Dus wij liepen door. Ging het alarm af. Moeder schaamde zich rot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven