Kamer delen vader

22-08-2017 01:53 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meid van zeventien jaar, mijn ouders zijn vroeg gescheiden en ik woon bij mijn moeder.

Om het weekend en in de vakantie ben ik bij mijn vader en stiefmoeder. Ik heb hier een halfzusje van dertien.

Aangezien ik hier niet permanent verblijf heb ik een hele kleine kamer ongeveer 2,5 x 2. Mijn zusje heeft de grote kamer en verder hebben mijn ouders een slaapkamer.

In het huis is ook een zolder aanwezig die tot op heden diende als opbergruimte. Sinds kort is er een vaste trap geplaatst en wordt dit de nieuwe slaapkamer van mijn zusje. Het oorspronkelijke plan was dat ik haar kamer zou krijgen en mijn kleine kamer de werkkamer van mijn vader zou worden die nu zijn bureau in de woonkamer heeft staan.

Helaas is dit niet het geval en moet ik mijn nieuwe kamer delen met mijn vader die dit als werkkamer gaat gebruiken. Ook zal ik geen tweepersoons bed krijgen okal is hier wel de ruimte voor nu, dit is niet mogenlijk omdat al het geld gaat naar de nieuwe kamer van mijn zusje.

Zeker gezien mijn leeftijd zal ik graag een tweepersoons bed en niet gedeelde kamer hebben ivm vriendjes en verdere privacy.

Ik heb dit proberen uit te leggen en zelfs geopperd in de kleine kamer te blijven maar dit is ook niet mogenlijk aangezien dit een inloop kast word voor mijn stiefmoeder vader en zusje.

Ik heb verder nooit ergens over geklaagd niet over de mini kamer en dat mijn zusje de zolder krijgt. Ik heb zelfs nog nooit een eigen behang of dekbed overtrek gekozen.

Hierdoor voel ik me soms een stuk minder welkom, en juist nu ik vaker naar mijn vader wil gaan zou ik graag een eigen plekje willen hebben met mijn eigen spullen die niet gebruikt word als opbergruimte(zoals de kleine kamer) en waar ik gewoon wat spullen kwijt kan en kan laten staan voor volgende bezoeken.

Is dit teveel gevraagd van mij?
Zo niet hoe kan ik dit goed uitleggen aan mijn ouders en tot een goede oplossing komen?
Graag hoor ik jullie mening
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangeven hoe jij je hier bij voelt, dat jij je dus minder welkom voelt en het idee hebt dat jij hun ruimte inneemt. Dit terwijl je wel structureel bij hen bent. Ik zou hier echt een gesprek met jouw vader over aangaan waarin jij duidelijk aangeeft dat dat jij bij hen echt eigen ruimte nodig hebt. De kans bestaat namelijk dat zij zich echt niet beseffen hoe zeer dit jou aangrijpt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het niet teveel gevraagd dat jij een eigen plekje nodig hebt. De verbouwplannen snap ik ook maar ik begrijp niet waarom ze jouw plekje degraderen naar een werk/logeer/slaapkamer-voor-oudste-dochter.

Als moeder zijnde zou ik die verbouwplannen in de koelkast zetten voor een paar jaartjes. Als ik al 13 jaar zonder inloopkast kan, kunnen er vast nog wel 3 jaartjes bij. En in de tussentijd een sober werkkamertje maken van het kleinste kamertje. Ik zou niet willen dat er een kind zich slechts een bezoeker voelt.

Hoe te brengen: je schrijft het hier netjes en open, ik zou het ook zo vertellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eigen kamer lijkt me logisch. 2-p bed is geen harde eis.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-08-2017 02:44
Eigen kamer lijkt me logisch. 2-p bed is geen harde eis.
Twee persoons bed is ook mede omdat ik hier niet veel vrienden van mijn leeftijd heb, aangezien ik hier niet werk/studeer/lid ben van een sportclub, dus soms graag een vriendin mee neem om bijv. samen te gaan stappen en deze dan kan blijven slapen ipv meer dan twee uur met openbaar vervoer terug reizen.
Kan die dressing niet bij in "jouw kamer"?
Dat jouw huidige kamer zowel bureau als dressing wordt?
En dat jij toch verhuisd naar de kamer van je (stief)zus.

Ik zou me behoorlijk ongewenst voelen.
Niet alleen zit je nu in een miniem ding ... je moet het straks ook nog gaan delen met je vader.
Dat er geen dubbel bed afkan, oké.
Maar je kamer ook nog half kwijt terwijl er andere oplossingen zijn ...
Ik zou toch echt overwegen om dan gewoon maar niet meer te blijven slapen.
Ik neem immers aan dat je bij je moeder wel een eigen kamer hebt.

Of vallen er harde afspraken te maken dat je vader zijn bureau 1 weekend om de 2 weken gewoon niet gebruikt?
Het gaat om 4 of 5 dagen per maand + eventuele vakantieperiodes.
Ze moeten toch zelf inzien dat ze je anders rechtstreeks het huis uitjagen?


Wil je dat dubbel bed echt, dan zou ik zelf gaan sparen.
Ikea heeft dubbele bedden vanaf 40 à 50 euro.
Matras erop van 100 à 200 euro en je bent gesteld.

Als je ooit op kamers gaat of op jezelf gaat wonen, kan je het ook ineens meenemen.
Het is dus geen verloren geld.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
22-08-2017 03:09
Kan die dressing niet bij in "jouw kamer"?
Dat jouw huidige kamer zowel bureau als dressing wordt?
En dat jij toch verhuisd naar de kamer van je (stief)zus.

Ik zou me behoorlijk ongewenst voelen.
Niet alleen zit je nu in een miniem ding ... je moet het straks ook nog gaan delen met je vader.
Dat er geen dubbel bed afkan, oké.
Maar je kamer ook nog half kwijt terwijl er andere oplossingen zijn ...
Ik zou toch echt overwegen om dan gewoon maar niet meer te blijven slapen.
Ik neem immers aan dat je bij je moeder wel een eigen kamer hebt.

Of vallen er harde afspraken te maken dat je vader zijn bureau 1 weekend om de 2 weken gewoon niet gebruikt?
Het gaat om 4 of 5 dagen per maand + eventuele vakantieperiodes.
Ze moeten toch zelf inzien dat ze je anders rechtstreeks het huis uitjagen?


Wil je dat dubbel bed echt, dan zou ik zelf gaan sparen.
Ikea heeft dubbele bedden vanaf 40 à 50 euro.
Matras erop van 100 à 200 euro en je bent gesteld.

Als je ooit op kamers gaat of op jezelf gaat wonen, kan je het ook ineens meenemen.
Het is dus geen verloren geld.

Heb bij mijn moeder inderdaad een eigen kamer met tweepersoons bed etc. En ik zou het voor bij mijn vader eventueel kunnen aanschaffen. Het komt voor mij alleen erg oneerlijk over dat mijn zusje zelf niks hoeft te betalen en een hele nieuwe kamer met 2pbed en allemaal andere meubels krijgt en ik alles maar moet accepteren omdat ik er gewoonweg niet fulltime woon.
xx niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ga in gesprek met ze. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet meer welkom voelt. Het lijkt nu alsof hun kleding belangrijker is dan jij bent, want de kleding heeft blijkbaar voorrang op een nieuwe kamer. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.
Alle reacties Link kopieren
Bizar!
Tuurlijk zou jouw vader een tweepersoonsbed moeten regelen en jij een eigen kamer. Zou niet eens discussie voor nodig zijn. Jouw vader heeft jou slecht behandeld de afgelopen jaren door onderscheid te maken tussen jou en halfzusje. Wat vindt jouw stiefmoeder hiervan?
Ik vind dat je het heel fraai beargumenteerd en ben het met je eens. Zeker wat betreft vriendinnen meenemen. Is het de bedoeling dat je vader ook op jouw kamer werkt wanneer jij er bent?

Je stiefmoeders kast op jouw slaapkamer lijkt me een slecht plan. Dan moet ze elke ochtend jouw kamer in. Ook als jij er bent.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet naar de oude kamer van je halfzusje.

Oh lees in de reacties dat, dat een inloopkast wordt.

2 persoonsbed vind ik onzin. Luchtbed erbij kan ook.
Such a beautiful place to be with Friends.
Eigen kamer lijkt me niet onredelijk maar een 2 persoonsbed ivm vriendjes (meervoud!) vind ik onzin.
Dat je het niet leuk vindt, en je achtergesteld en minder welkom voelt, aangezien geld naar kamer zusje gaat en niet naar jouw kamer en je geen eigen plek hebt, kan ik me nog voorstellen. Maar een kamer met een 2-persoonsbed vind ik dan eigenlijk ook weer een belachelijk/onzinnig iets, zeker aangezien je het nog op je leeftijd gooit ook. Je woont er immers zelf (en je vriendje?/vriendinnen niet) en als je iemand te logeren krijgt, kan er toch ook een luchtbed/los matras bij? Een tweepersoonsbed kun je toch ook kopen als je straks eigen woonruimte hebt? Of opper een slaapbank, divanbed o.d. ; zal minder ruimte innemen en misschien zijn je vader en stiefmoeder dan wel akkoord?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 07:48
7.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
22-08-2017 06:57
Eigen kamer lijkt me niet onredelijk maar een 2 persoonsbed ivm vriendjes (meervoud!) vind ik onzin.
Waarom? Het is voor vriendinnen.....
Ik vind dat als al het geld naar zusje gaat dat TO ook iets op haar kamer mag waar haar kamer leuk van wordt of waar TO blij van wordt.

En ronduit bizar dat je je kamer moet delen..
Nereah32 schreef:
22-08-2017 07:32
Waarom? Het is voor vriendinnen.....
Inderdaad. Een 17 jarig meisje dat om het weekend en elke vakantie 2u van haar vrienden woont omdat haar ouders niet meer samen zijn en 1 van de 2 verhuisd is. Ik snap wel dat er regelmatig een vriendin mee gaat. Sowieso snap ik de moeite niet... Een korte zoektocht op marktplaats en je hebt zo een tweepersoons bed.
Stapelbed kan ook. Kan Pa ook nog z'n buro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Simi89 schreef:
22-08-2017 01:53
Zeker gezien mijn leeftijd zal ik graag een tweepersoons bed en niet gedeelde kamer hebben ivm vriendjes en verdere privacy.
Hier schrijft ze toch echt dat het bed en kamer voor privacy ivm oa vriendjes is.

Ik begrijp je wel hoor! En dat mijn vader zo met mij om zou gaan zou een reden zijn om er dan maar minder naartoe te gaan.... helaas voor hem (en mezelf).
Alle reacties Link kopieren
Kan je je vader en stiefmoeder dit topic niet laten lezen?
Misschien realiseren ze zich niet hoe dit voor jou is.

Ik snap je wel hoor, lijkt me erg vervelend dit.
Alle reacties Link kopieren
je hebt wel een eigen kamer nodig, dat van dat bed weet ik niet zo... ik heb zelf tot mijn 18e in een 1persoons gelegen en dat was prima, juist handig want extra ruimte en een luchtbed lost je probleem op.
Lorem Ipsum
Een tweepersoonsbed lijkt me hoe dan ook onnodig. Een luchtbed voor logees volstaat ook.

Kun je met je vader afspreken dat hij het bureau in jouw kamer niet gebruikt als jij er om het weekend bent? Dan heb je toch je privacy.

Is er (mogelijkheid voor) een plank aan de muur waar je wat eigen spulletjes of fotolijstjes o.i.d. kwijt kunt.

Zo kun je het toch persoonlijk maken.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 07:54
5.39% gewijzigd
En niet gedeelde kamer, die wordt ingericht naar jou smaak lijkt me logisch. Echt jouw kamer er van maken.

Ik vind niet dat vader hoeft te voorzien in een tweepersoonsbed. Hij hoeft immers alleen te zorgen dat zijn dochter kan slapen. Logees in een matrasje op de grond, en als je dat wilt jijzelf ook op de grond.

Vriend en ik sliepen vroeger samen op de grond waarbij ik dan mijn matras uit mijn bed tilde en er vervolgens weer half onder schoof omdat het anders niet paste. Sliepen we gezellig op anderhalf matras :loveys:
Wat houdt dat delen nu precies in? Ik neem aan dat je vader niet gaat zitten werken in de weekenden dat jij er bent. Dus dat betekent dat hij een bureau op jouw kamer heeft staan. Een bureau dat jij zelf waarschijnlijk ook kunt gebruiken. Als jij met vrienden/vriendinnen op jouw kamer zit, komt hij er toch niet bij om te gaan zitten werken? Dus ik begrijp dat privacy gebeuren niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eisen allemaal. Je hebt een bed in zijn werkkamer maak er een gezellig slaaphoek van. Harry Potter had de werkkast :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven