Schoentjes brede voet en hoge wreef

22-08-2017 22:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 13 mnd is begonnen met lopen dus het is tijd voor goede schoenen. Nu heeft hij echter brede en dikke voeten en een hoge wreef. Hij paste dus niks vandaag in de winkel.
Mijn vraag is dus of er misschien bepaalde merken zijn die wat bredere schoenen verkopen welke ook groot vallen bij de wreef?
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet voor de gek houden door mensen die zeggen dat duurder beter is. Dat is niet zo. Een kinderschoen moet een beetje flexibel zijn en op het goede punt buigen, maar dat doen dure en goedkope. Misschien kun je eens bij van Haren, Bristol of Scapino kijken. Loopt hij trouwens ook buiten? Anders zou je ook gewoon anti slip sokken of van die leren slofjes kunnen overwegen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Geox.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-08-2017 22:56
Laat je niet voor de gek houden door mensen die zeggen dat duurder beter is. Dat is niet zo. Een kinderschoen moet een beetje flexibel zijn en op het goede punt buigen, maar dat doen dure en goedkope. Misschien kun je eens bij van Haren, Bristol of Scapino kijken. Loopt hij trouwens ook buiten? Anders zou je ook gewoon anti slip sokken of van die leren slofjes kunnen overwegen.
iemand met echt brede voeten past niet in de schoenen van de zaken die jij noemt.
alleen als je 4 maten groter neemt, is ook geen optie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht vaak schoenen in een schoenwinkel waar ze op breedtemaat verkopen.. Mss even googlen?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad verschillende merken die breedte-maten verkopen.
Als je kind idd echt brede voetjes heeft moet je soms flink op zoek naar iets dat past.
Bij mijn dochter was het echt drama, erg brede voet.
Mensen geloven ook niet dat als een voet echt breed is, dat gangbare merken niet passen, ze doen dan net of je overdrijft.

Ik herken het probleem dus.
Bij ons hoefde een schoen niet eens mooi te zijn of een mooie kleur te hebben, als hij maar goed paste.
Succes!
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft redelijk brede voeten, past daardoor niet alle schoenen. Maar Develab past hem goed. Red rag ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Adidas heeft ook bredere schoenen trouwens.
net als Geox schijnen ze lekkerder te zitten bij de wreef, die bij mijn zoon ook hoog is.
voetbalschoenen had hij ook altijd van Adidas, de andere merken waren veel te smal.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ShoesMe of idd RedRag.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Geox, Superfit, Elefanten (Duitse firma met breedtemaat), Keen.
Alle reacties Link kopieren
Skechers
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens bestaan er ook gewoon breedtematen. Ze worden aangegeven door een letter.
Even op zoeken met een zoekmachine.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind shoesme eigenlijk helemaal niet zo breed.. Althans, voor mijn telgje niet breed genoeg. Adidas heeft idd ook brede schoenen, afgelopen jaar liep ze op puma, nu in de zomer op teva. . Ging ook goed. Het is echt even passen en meten
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
22-08-2017 23:12
Er zijn inderdaad verschillende merken die breedte-maten verkopen.
Als je kind idd echt brede voetjes heeft moet je soms flink op zoek naar iets dat past.
Bij mijn dochter was het echt drama, erg brede voet.
Mensen geloven ook niet dat als een voet echt breed is, dat gangbare merken niet passen, ze doen dan net of je overdrijft.

Ik herken het probleem dus.
Bij ons hoefde een schoen niet eens mooi te zijn of een mooie kleur te hebben, als hij maar goed paste.
Succes!
Zelfde hier dus ik lees even mee. Mijn zoon loopt nu bijna een jaar en het wordt nog niet beter. Zelfs in een goede (kinder)schoenenwinkel zijn we een uur bezig en soms alsnog zonder resultaat.

Ik kom regelmatig in Duitsland en het lijkt daar iets makkelijker om brede schoentjes te vinden (Breite W=weit). Kleur/model maakt me idd niet eens meer uit. Hij heeft nu lelijke groene sandalen met een voetbal erop, kostten 80 euro maar ze zitten perfect.

Laatst in de uitverkoop nog wijde schoenen van het merk Trackstyle gevonden (meisjesvariant heet Twins). Ik vond de afwerking en het model niet helemaal top, maar wederom: ze pasten en zo hebben we iig iets voor herfstachtige dagen.

Crocs past hij met moeite. Passende regenaarzen heb ik nog niet gevonden. Ik hoop dat zijn voeten nog een beetje bijtrekken maar vrees het ergste want mijn man heeft ook vreemde, brede voeten.
nootboek wijzigde dit bericht op 23-08-2017 22:26
4.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Ik ben fan van Geox. Breed, maar ook hufterproof.
Voor meisjes Twins en dan idd een breedtemaat.
Shoesme was bij geen van mijn 4 kinderen breed genoeg helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Hier heeft dochter een hoge wreef. Ook behoorlijk lastig toen we voor zomerschoentjes aan het kijken waren (ze is bijna 2). We hebben hier allemaal voettroubles, vriendlief kleine voeten, ik smalle voeten en dochter hoge wreef :P
Dochter heeft ook brede voeten met een hoge wreef. Schoenen met klittenbandsluiting werken voor haar sowieso het beste want verstelbaar voor haar. Adidas is ons favoriete merk nu, en Puma is ook geschikt!
Wij hadden (en hebben!) precies hetzelfde probleem, er passen amper schoenen. Kom je soms alsnog bij duurdere schoenwinkels uit, gewoonweg omdat daar meer keuze is in breedte maten. Zoon is nu ruim 3 jaar, hoop van harte dat het laatste babyvet verdwijnt en zijn voeten nog een beetje van vorm veranderen. I

Mijn tips:
Bij van Haren verkopen ze bobbi-shoes, die vallen vaak breed.
trackstyle is in meerdere breedtematen te koop
bunny's soms ook in meerdere breedtematen.
Piedro's.
En in kleine maten vallen Vans ook breed, en sommige adidasmodellen. Maar ik weet niet of dat bij een kind van 13 maanden dat net loopt ook geschikt is. Als ie halfjaartje ouder is misschien wel.
nootboek schreef:
23-08-2017 22:16
Zelfde hier dus ik lees even mee. Mijn zoon loopt nu bijna een jaar en het wordt nog niet beter. Zelfs in een goede (kinder)schoenenwinkel zijn we een uur bezig en soms alsnog zonder resultaat.

Ik kom regelmatig in Duitsland en het lijkt daar iets makkelijker om brede schoentjes te vinden (Breite W=weit). Kleur/model maakt me idd niet eens meer uit. Hij heeft nu lelijke groene sandalen met een voetbal erop, kostten 80 euro maar ze zitten perfect.

Laatst in de uitverkoop nog wijde schoenen van het merk Trackstyle gevonden (meisjesvariant heet Twins). Ik vond de afwerking en het model niet helemaal top, maar wederom: ze pasten en zo hebben we iig iets voor herfstachtige dagen.

Crocs past hij met moeite. Passende regenaarzen heb ik nog niet gevonden. Ik hoop dat zijn voeten nog een beetje bijtrekken maar vrees het ergste want mijn man heeft ook vreemde, brede voeten.
Crocs pasten hier ook niet, terwijl die bekend staan om het feit dat ze breed vallen. Regenlaarzen past alleen Bergstein tot nu toe, wel een maat groter dan eigen maat. Maar die laarsjes zijn flexibel genoeg om toch aan te krijgen. Wellicht heb je er iets aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven