Partner weigert samen te wonen met gezin

23-08-2017 00:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Hallo,

Ik zou graag advies willen van iemand die mij en mijn vriend niet persoonlijk kennen.
6 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. De bevalling was erg zwaar. Spoedkeizersnede en de kleine was met 36 weken erg klein. 1615 gram. Hierdoor heb ik bijna 6 weken met haar in het ziekenhuis gelegen. Ik kon gelukkig daar een bed krijgen.
Sinds ik thuis ben stond ik er voornamelijk alleen voor.
Mijn vriend waarmee ik 3.5 jaar samen ben wil nog niet samen wonen omdat hij ervan overtuigd is over een jaar of 2 een huis te kunnen kopen. Hij heeft sinds een paar dagen werk gevonden na zijn studie en wil bij zijn ouders blijven wonen tot ie het geld heeft gespaard dat ie nodig heeft. Tot die tijd vindt hij het meer dan genoeg om 3 a 4 dagen in de week bij mij te zijn. Zijn werk is straks in ploegendienst en hij zegt dat het erg zwaar gaat zijn voor hem. Ondertussen pak ik mijn studie weer op waarbij ik het eerste jaar oversla en deze in de eerste 10 weken doe terwijl ik het tweede jaar volg. Dit samen met de zorg van mijn nu 6 maanden oude dochter.

Een paar weken geleden was het plan als hij werk had gevonden na zijn studie dat hij bij mij en onze dochter zou komen wonen. Sinds hij gehoord heeft dat ie beter kan thuis wonen en sparen voor een huis wil hij dat doen. Dit idee komt van zijn vader. Het kopen van het huis doet hij overigens alleen. En ik kan dan volgens hem bij hem intrekken. Ik heb dan geen rechten en mocht het stuk lopen sta ik op straat.

Het feit dat ik erg moeilijk doe over het niet willen samen wonen begrijp ik niet. Hij beweert dat als hij thuis blijft wonen dat het in het belang van mij en onze dochter is. Zelf ben ik van mening dat hij zijn verantwoordelijkheden moet nakomen en bij zijn gezin hoort te zijn.

Ik ben erg benieuwd naar wat anderen van deze situatie vinden.

Alvast bedankt voor de reactie(s)
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 24 en hij is 26
Alle reacties Link kopieren
Als je hem tegen je wil in bij je laat wonen, dan lijkt mij deze optie inderdaad beter...

Sterkte!
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
En jullie vonden het wel slim om alvast een kind te nemen?
en jullie hebben samen gekozen voor een liefdesbeeb?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door de pil heen zwanger geraakt en hebben samen de keuze gemaakt om er voor te gaan. Ik had al een woning en hij was bijna klaar met zijn studie. Hij heeft nu een goede baan met een aardig salaris.
Maar betaalt hij wel mee aan de opvoeding en de tijd dat hij bij jullie is?
Wilde hij een kind? En wat hadden jullie voor en tijdens de zwangerschap afgesproken hierover?
Het betreft dus een 26-jarige, volwassen, thuiswonende man die zijn vriendin groteldeels alleen voor hun half jaar oude dochter laat zorgen zodat hij in alle rust zijn studie kan afmaken, een carrière kan beginnen en een toekomst kan creëren waarin alleen hij zekerheid heeft.

Wat vind je zelf van deze samenvatting?
Wat een lul.
Ik hoop dat hij een goede alimentatie betaald to!
En heel snel op zoek gaan naar een leuke man.
Die zijn er namelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt dus latten of alleenstaande moeder. Je mag zelf kiezen.
Mmmm hij wil straks alleen een huis kopen, jij mag erbij komen wonen en meebetalen. Als hij je zat is, sta jij op straat met je kind.
En schoonouders moedigen dit idee aan. Ga niet bij haar wonen! Ga geen verplichtingen aan met haar!
Altijd zo won derlijk he, elke vrouw op viva die een topic opent over dit, zijn allemaal door de pil heen zwanger geworden.Als ik de viva statistieken mag geloven is de pil zo onbetrouwbaar als wat.
Kom op dames, het kind is er al. Op je 23e of 24e met vaste relatie de keuze maken om een kind te laten komen als je onbedoeld zwanger raakt is geen hele gekke. Ze zouden immers gaan samenwonen en als ik het zo hoor kan vriend prima zelf z'n broek ophouden.
Alle reacties Link kopieren
Hij had tot voor kort alleen een bij aan en ik moest helaas tijdelijk de bijstand in vanwege de extra zorg die ons kindje nodig had en heeft en heb helaas in de tussentijd geen werk kunnen vinden. Tijdens de zwangerschap hadden we afspraken gemaakt over het samenwonen. Hij zou bij ons komen wonen zodra ik naar school ging en hij hopelijk een baan zou hebben. In zijn vakgebied is veel werk te vinden en erg veel vraag naar mensen dus dit is best snel gegaan gelukkig. Achteraf schijnt zijn vader al vlak na de geboorte te hebben gezegd dat mijn vriend de komende jaren thuis blijft wonen en sparen voor een koophuis.
En TO zit in de bijstand :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een heel slecht mens als ik schrijf dat ik denk dat de schoonvader TO aan het lijntje wil laten houden door zijn zoon (geen vaste bedragen voor de zorg van dochter maar 'wanneer het nodig is') te laten latten zodat de zoon zoveel mogelijk geld kan oppotten en TO in de tussentijd maar de gaten moet vullen? En na een jaartje of twee staat TO met lege handen.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 00:27
7.67% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Door de pil heen zwanger raken gebeurd helaas nog best vaak. Ook omdat vrouwen expres onvoorzichtig hiermee omgaan. Dit was bij ons niet aan de orde. Wij wilden eerst allebei een goede baan hebben en een stabiel inkomen. Het liefst zouden we dan ook nog eerst sparen en wie weet zelfs kunnen kopen. Een baby zat in onze planning pas over een jaar of 4 a 5.
Uiteindelijk hebben we samen de keuze gemaakt het kindje te houden en ik zou niets anders meer willen. Ze is echt een toppertje ondanks dat ze zoveel te voortduren heeft gehad haar eerste weken.
Pluisi schreef:
23-08-2017 00:24
En TO zit in de bijstand :facepalm:
Als je met 36 weken via keizersnede bevalt van een ukje qua gewicht ver onder de p2.3 en zelf nog studeerde, snap ik wel dat je even thuis komt te zitten. To gaat haar school weer oppakken en gaat verder. De bijstand is juist voor tijdelijke noodsituaties.
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 00:29
0.69% gewijzigd
TO, nog een keer. Betaalt hij wel mee aan jullie kind en zijn verblijf bij jullie?
TO heeft bijstand. Als hij bij haar intrekt krijgt zij geen uitkering meer, en moet hij zn eigen gezin onderhouden. Heeft ie helemaal geen zin in, zijn geld houdt hij lekker zelf zodat hij straks een huis kan kopen waar TO zeker geen mede eigenaar van wordt.
lemoos2 schreef:
23-08-2017 00:26
Ben ik een heel slecht mens als ik schrijf dat ik denk dat de schoonvader TO aan het lijntje wil laten houden door zijn zoon (geen vaste bedragen voor de zorg van dochter maar 'wanneer het nodig is') te laten latten zodat de zoon zoveel mogelijk geld kan oppotten en TO in de tussentijd maar de gaten moet vullen? En na een jaartje of twee staat TO met lege handen.
Ik ben het met je eens. Die man lult zijn zoon uit zijn verantwoordelijkheden en het lulletje rozenwater gaat nog akkoord ook.
Alle reacties Link kopieren
Toetoe schreef:
23-08-2017 00:26
Door de pil heen zwanger raken gebeurd helaas nog best vaak. Ook omdat vrouwen expres onvoorzichtig hiermee omgaan. Dit was bij ons niet aan de orde. Wij wilden eerst allebei een goede baan hebben en een stabiel inkomen. Het liefst zouden we dan ook nog eerst sparen en wie weet zelfs kunnen kopen. Een baby zat in onze planning pas over een jaar of 4 a 5.
Uiteindelijk hebben we samen de keuze gemaakt het kindje te houden en ik zou niets anders meer willen. Ze is echt een toppertje ondanks dat ze zoveel te voortduren heeft gehad haar eerste weken.
Ohja?
Ik hoor het alleen hier, niet in mijn IRL (en dat zijn heel veel vrouwen die al enorm lang aan de pil zijn) Toeval zeker.
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 23-08-2017 00:30
8.73% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
emmetje2 schreef:
23-08-2017 00:27
TO, nog een keer. Betaalt hij wel mee aan jullie kind en zijn verblijf bij jullie?
Wat denk je zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven