hoe lang samen

19-09-2017 09:02 91 berichten
Hoii!
Hoe lang waren jullie samen voordat je zwanger werd van jullie eerste?
Ik heb een ex, die wilde persee 8 jaar wachten (ik 23, hij 24), dan wist hij zeker dat het goed zou gaan samen en hij dreigde ook weg te gaan als ik eerder zwanger werd en geen abortus zou laten doen. Nou vind ik 8 jaar lang wachten echt veel te lang. Nu ben ik 24, en mijn eierstokken rammelen behoorlijk. Nu heb ik gisteren een date gehad met iemand die ook graag kinderen wil. We gaan binnenkort nog een keer afspreken, omdat het goed klikte.
Natuurlijk zal ik niet in de eerste maanden zwanger raken, eerst maar wij willen ook geen jaaaren wachten.. sowieso gaan we er geen 'tijd' aan vastzetten want: als het gebeurt, dan gebeurt het. maar ben gewoon benieuwd naar hoe lang het bij jullie duurde. natuurlijk wil ik niet in de eerste paar maanden al zwanger raken, ik wil geen gepraat dat ik dan vroeg ben haha
liefsxx
Ik zou minimaal 1 tot 2 jaar wachten, tot je zeker weet dat je elkaar goed kent.
Rationeel gezien zou ik minimaal 2 jaar wachten. Eerst eens samenwonen en de hysterische verliefdheidsvlinders laten zakken.
Alle reacties Link kopieren
Op de eerste date het onderwerp "kinderen" al besproken?!
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Ik zou minimaal 2 jaar wachten(helemaal als je leeftijd nog geen issue is). Onze zoon werd geboren toen we iets meer dan 3 jaar samen waren.

En natuurlijk zet je er wel een tijd aan vast, of je moet stoppen met anticonceptie maar dan betekent het gewoon dat je ervoor gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je bent in juni gestopte de pil, schreef je in je andere topic. Nu weer begonnen, of gok je het er op vanwege je klepperende eierstokken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nu goed dat je gisteren een date hebt gehad en dit besproken hebt? Ik zou zeker een jaar of twee willen wachten alvorens aan een kind te willen beginnen. Rammelende eierstokken of niet, maar elk kind verdient een stabiele basis om in geboren te worden en die is er echt niet zomaar....
Alle reacties Link kopieren
Oef dit klinkt wel erg hoteldebotel snel zeg. Je bent 22?
Fijn dat je een leuke eerste date hebt gehad, maar ga in vredesnaam eerst samenwonen en een goede basis opbouwen. Een kindje kan best pittig zijn, en een kindje verdiend het dat zijn / haar ouders een goede relatie hebben.
Wij zijn bijna 10 jaar samen en hebben afgelopen lente ons eerste kindje gekregen. Dat is wel vrij lang maar voor onze omgeving is het vrij normaal om rond onze leeftijd (~30) voor kinderen te gaan, en ik ben zelf wel blij dat we eerst konden studeren, werken (wat we overigens nog steeds doen hoor), reizen. We zijn hier zelf en samen naartoe gegroeid.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 6 jaar samen toen onze eerste geboren werd. Noem me gek maar ik wou weten dat het goed zat tussen ons en o ja, ook dingen als een goede job, financiële basis en een huis vond ik wel mooi meegenomen.
10 jaar.

Twee jaar vind ik best kort, zeker als je tijd zat hebt. Ik zou zeggen wacht 4 jaar. Je hoeft enkel maar het relatie pijler te lezen waarom je niet op stel en sprong een kind wilt krijgen met de eerste de beste.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren niet samen ( ook niet van plan een relatie te beginnen met elkaar ) toen ik zwanger raakte.
Sterker nog, ik kende hem net drie maanden toen ik ook al drie maanden zwanger bleek ( van hem ).
Dit was bijna 5 jaar geleden en we zijn nu 4 jaar samen en verwachten ons tweede kindje.

Als ik de keuze zou hebben gehad, had ik in een relatie toch wel een paar jaar gewacht.
Niet alleen omdat je elkaar dan echt leert kennen, maar ook omdat je dan nog genoeg tijd hebt om van jullie vrijheid samen te genieten en te kunnen gaan en staan waar jullie willen.
Alle reacties Link kopieren
verstandige man, die ex. wachten tot dat je een jaar of 30 bent voordat je met kinderen gaat beginnen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
19-09-2017 09:25
Wij waren niet samen ( ook niet van plan een relatie te beginnen met elkaar ) toen ik zwanger raakte.
Sterker nog, ik kende hem net drie maanden toen ik ook al drie maanden zwanger bleek ( van hem ).
Dit was bijna 5 jaar geleden en we zijn nu 4 jaar samen en verwachten ons tweede kindje.

Als ik de keuze zou hebben gehad, had ik in een relatie toch wel een paar jaar gewacht.
Niet alleen omdat je elkaar dan echt leert kennen, maar ook omdat je dan nog genoeg tijd hebt om van jullie vrijheid samen te genieten en te kunnen gaan en staan waar jullie willen.
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Onze kinderen zijn nu 7 en 4.
Echter als ik het over zou kunnen doen zou ik ook kiezen voor eerst een aantal jaren elkaar leren kennen. Samen reizen, samen een basis opbouwen en ontdekken of deze basis voldoende is om een leven lang met elkaar door te brengen en samen gelukkig oud te worden.
Hoe belangrijk dat is besef ik me nu pas, nu wij erachter komen dat 8 jaar keihard vechten om het te laten werken, niet genoeg blijkt te zijn.
Wij zijn bijna 9 jaar samen als onze eerste geboren wordt ( binnen nu en 2 weken).
Beiden nu eind 20, waren dus al relatief jong bij elkaar.
We wonen nu 3 jaar samen, bijna 2 jaar getrouwd en vooral die jaren met z'n tweeën samenwonen heeft ons heel erg goed gedaan.

Ik zou minimaal eerst twee jaar gaan samenwonen, om elkaar echt goed te leren kennen. Een basis op te bouwen met elkaar en dan pas een volgende stap.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 09:44
6.11% gewijzigd
*Visje* schreef:
19-09-2017 09:14
Op de eerste date het onderwerp "kinderen" al besproken?!
heel subtiel een beetje, niet heel uitgebreid.. wij wilden het beiden van elkaar weten.. nadat we van elkaar wisten dat we geen tig jaar willen wachten, zijn we meteen op andere onderwerpen over gegaan, de rest komt evt. later wel.
Alle reacties Link kopieren
*Visje* schreef:
19-09-2017 09:14
Op de eerste date het onderwerp "kinderen" al besproken?!
Tsja, ik heb ook op de eerste date met mijn nu man meteen het onderwerp kinderen besproken. Enig verschil was wel dat ik "al" 30 was en dus geen tijd wilde verspillen aan iemand die geen kinderen wilde.
Uiteindelijk zijn we na 2,5 jaar relatie begonnen voor kinderen, wat pas na ruim een jaar (met meerdere miskramen) is gelukt.
Nu 5,5 jaar samen en zwanger van de tweede.
Alle reacties Link kopieren
Minstens een jaar wachten. Liefst twee.
In het begin ben je nog zo verliefd, dat je alle negatieve kanten nog lollig vindt. Je moet echt eerst die fase in, waar je door hebt, dat de ander een normaal mens is, geen god op aarde
himalaya schreef:
19-09-2017 09:17
Je bent in juni gestopte de pil, schreef je in je andere topic. Nu weer begonnen, of gok je het er op vanwege je klepperende eierstokken?
het liefst begin ik niet weer opnieuw met de pil, wil condoom gaan gebruiken.. wel straks in overleg met hem natuurlijk, als hij goede redenen heeft, maar ik begin liever niet weer aan de pil, daar word ik zo chagrijnig en ziek van dat ik beter af ben zonder. En als ik weer begin kan mijn lichaam weer opnieuw gaan ontpillen..
Alle reacties Link kopieren
pippeltje22 schreef:
19-09-2017 09:38
wel straks in overleg met hem natuurlijk, als hij goede redenen heeft,
voor iemand die net 1 date achter de rug heeft, loop je wel keihard van stapel, als je nu JOUW ac al in zijn handen legt
Niet doen hoor, word je ongelukkig van
Ben je op zoek naar een zaaddonor of een levenspartner?
Ik was binnen 1 jaar zwanger en getrouwd. Dat raad ik je absoluut niet aan. Als ik het over zou kunnen doen had ik minstens 3 jaar gewacht, om te kijken of de relatie stand zou houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe stabiel ben je zelf? Ben je in staat om alleen een kind opvoeden en onderhouden?

Je klinkt nog erg jong voor je leeftijd.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
pippeltje22 schreef:
19-09-2017 09:38
het liefst begin ik niet weer opnieuw met de pil, wil condoom gaan gebruiken.. wel straks in overleg met hem natuurlijk, als hij goede redenen heeft, maar ik begin liever niet weer aan de pil, daar word ik zo chagrijnig en ziek van dat ik beter af ben zonder. En als ik weer begin kan mijn lichaam weer opnieuw gaan ontpillen..

Er zijn nog andere voorbehoedsmiddelen dan de pil en condooms, die een stuk betrouwbaarder zijn, jij klinkt als het schoolvoorbeeld "oeps, door de pil/condoom heen zwanger geworden".

En je zegt steeds 'niet binnen een paar maanden natuurlijk", daar gaan mijn haren van overeind staan, je moet in jaren en niet in maanden denken bij een nieuwe relatie.

Realiseer je dat een kind krijgen niet gaat over jouw rammelende eierstokken, het gaat over een klein leven dat volledig afhankelijk is van de ouders. Als jij nu al zo impulsief, ongeduldig en onrealistisch in het leven staat ben jij eigenlijk nog helemaal niet klaar voor kinderen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Wij waren zes jaar bij elkaar toen we de beslissing namen dat we voor een kind wilde gaan, maar zolang is niet perse nodig. Voor mezelf zou ik denk ik minstens twee jaar bij elkaar willen zijn en ook langere tijd willen samenwonen, voordat ik zo'n grote stap aan zou durven. Ik zie veel relaties nog na anderhalf jaar stranden, omdat dan de eerste spanning wegebt. Natuurlijk kan ook daarna je relatie over gaan, maar ik denk dat de kans kleiner is als je tenminste twee jaar bij elkaar bent, in een goede sfeer samenwoont en samen de taken verdeelt en al het nodige samen hebt doorstaan.

Als ik jou zo hoor, dan zou ik zeker nog twee jaar wachten. Je hebt net een date gehad en je dromen slaan nu op hol, maar dat is niet realistisch. Je hebt geen idee wat voor man dit is, dus het is erg onverstandig om je nu ergens in te storten en je te laten bevruchten. Je bent nog zo jong! In jouw geval zou ik dus minstens twee jaar met iemand samen zijn, gezien je leeftijd zou nog wat langer wachten ook prima zijn. Waarom die haast?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen minstens twee jaar samenwonen en daarnaast een stabiele basis qua inkomen.
En het baart me zorgen dat je zegt: 'als het gebeurt, gebeurt het' want als je het echt wil voorkomen dan gebeurt het over het algemeen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven