6 weken weg zonder zoontje

19-09-2017 15:27 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een dilemma en ben benieuwd of jullie misschien ooit hetzelfde gedaan hebben en hoe dit ervaren werd. Het is namelijk zo dat ik nog studeer. Nu zit ik in mijn laatste jaar en heb ik de mogelijkheid om voor een stage van 5 weken naar het buitenland (Suriname) te gaan. Dit lijkt mij erg leuk om te doen en omdat mijn vader hier ook vandaan komt en ik er nog nooit bent geweest. Het lijkt het me tevens een goede mogelijkheid om een beeld te krijgen bij alle verhalen. Nu is het zo dat het niet mogelijk is om mijn zoontje van 3 dan mee te nemen. Hij zal dan gewoon alleen met zijn vader blijven (en een beetje opa en oma). Wellicht is een vakantie wel te plannen en dan samen terugreizen. Dit zou de tijd eventueel 2 weken of misschien 3 weken korter maken, maar dit alles is afhankelijk van het werk van mijn vriend.
Nu twijfel ik heel erg om dit te doen omdat het toch een paar weken weg is, maar je hebt tegenwoordig wel weer veel mogelijkheden om beeldcontact te leggen zoals skype.
Ik vraag me af of jullie ook ooit voor een dergelijke beslissing hebben gestaan en wat de ervaring zijn!
Alle reacties Link kopieren
6 weken is toch niks joh! Gaan natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Doen.
Alle reacties Link kopieren
ik denk ook dat je moet gaan, al zal je hem natuurlijk wel veel missen.
Kan je niet de vakantie beter in het midden plannen? Dus een week stage, dan 3 weken stage en kan je hun savonds zien en in de weekenden echt vakantie houden, en dan nog maar een weekje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen als je het kan.
Kunnen je vriend en je zoontje anders niet tussendoor langskomen?
Week 3 tm 4 bijvoorbeeld ?

Ik zou het zelf niet doen omdat ik weet dat ik er teveel moeite mee zou krijgen omdat ik nu ongeveer 24/7 zoontje in de buurt heb en hem al mis als hij ren nachtje naar oma is.
Maar eigenlijk zou je dit soort ervaringen echt niet moeten laten liggen.
Ik zou het niet doen omdat ik mijn kinderen niet zolang kan missen. Maar dat is voor iedereen anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een stage in de buurt zoeken en gewoon een vakantie plannen naar Suriname met m'n gezin, als ik dat land zo graag eens zou willen zien. Ik kan zelf echt geen maand zonder m'n kindjes..
Ik zou t nooit doen, maar ik kon nog geen week zonder mn kinderen.
Als ik het kon vermijden zou ik er niet voor kiezen. Zes weken vind ik zelf te lang.
Voor mij zou zes weken te lang zijn om mijn kind niet te zien. Als het mogelijk is dat zij tussendoor een paar weken langskomen, dan zou dat het totaal anders maken. Daar zou het dus voor mij van afhangen.

Los van de stage zou ik in jouw situatie sowieso een keer naar Suriname gaan om het land te zien waar je vader vandaan komt.
Geen kinderen, maar ik denk dat ik ze toch écht niet zo lang zou kunnen missen.
Na 1 à 2 weken word ik waarschijnlijk gek.
Is hij het gewend dat zijn moeder er wel eens een tijdje niet is? Voor mezelf zou ik het zeker doen want buitenland ervaring is zeer waardevol. Maar ik kan niet beoordelen of het misschien schadelijke gevolgen heeft voor hem, zolang zonder moeder op die leeftijd.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:55
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doen!
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik denk dat ik zou kijken of man mee zou kunnen. Jullie zoon is nog niet leerplichtig, echt grote reizen kunnen nu nog, dus ik zou kijken of hij al dan niet onbetaald zes weken met je mee zou kunnen. Dan kan hij overdag voor jullie zoon zorgen en zijn jullie 's avonds gewoon met zijn drieen. In de weekenden kunnen jullie dan het land verkennen.
Pantax schreef:
19-09-2017 15:54
Ik denk dat ik zou kijken of man mee zou kunnen. Jullie zoon is nog niet leerplichtig, echt grote reizen kunnen nu nog, dus ik zou kijken of hij al dan niet onbetaald zes weken met je mee zou kunnen. Dan kan hij overdag voor jullie zoon zorgen en zijn jullie 's avonds gewoon met zijn drieen. In de weekenden kunnen jullie dan het land verkennen.
Dit zou ik een goede optie vinden.
Alle reacties Link kopieren
Achter elkaar gaan! Maar goed ik volg blijkbaar niet altijd de norm. Ik heb mijn 9 jarige ook alleen op het vliegtuig naar Afrika gezet voor vier weken om haar vader te bezoeken. 5 weken is zo voorbij, facetime of WhatsApp zo af en toe en veel bezig zijn. Zijn vader kan prima voor hem zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Tja heel persoonlijk dit.
Ik kan niet zo lang zonder mijn kinderen dus ik zou het nooit doen maar als je het zelf ziet zitten: gaan!
Alle reacties Link kopieren
Pantax schreef:
19-09-2017 15:54
Ik denk dat ik zou kijken of man mee zou kunnen. Jullie zoon is nog niet leerplichtig, echt grote reizen kunnen nu nog, dus ik zou kijken of hij al dan niet onbetaald zes weken met je mee zou kunnen. Dan kan hij overdag voor jullie zoon zorgen en zijn jullie 's avonds gewoon met zijn drieen. In de weekenden kunnen jullie dan het land verkennen.
Dit vind ik wel een goede optie.

Zoon 6 ,weken niet zien zou voor mij echt geen optie zijn.

Niet alleen omdat ik hem zelf vreselijk zou missen maar ook omdat ik mijn kind geen verdriet wil doen wanneer het niet nodig is. Want natuurlijk gaat hij jou ook heel erg missen. Ook al zorgt papa goed voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-09-2017 15:45
Ik zou t nooit doen, maar ik kon nog geen week zonder mn kinderen.
Nu wel?

TO, zes weken is niks op een leven of op 18 jeugdjaren van een kind. Hartstikke mooie kans, doen.
Zitten geen nadelen aan.

Tuurlijk, je zult je kind wel eens missen en hij jou, maar dat is dan maar zo. Niet erg, hoort ook bij het leven. Voordelen zijn veel groter.
Leuk zeg!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen. Mijn kinderen zouden er niet dood aan gaan, maar zouden het wel echt heel naar vinden als ik (of mijn man) 6 weken weg zou gaan.

Als de mogelijkheid tot vakantie er niet is, zou ik het sowieso niet doen. Mocht hij wel (deels) mee kunnen, zou ik het overwegen.

Maar ik heb ook stage gelopen in Suriname en ik zou met de kennis die ik nu heb niet voor 6 weken stage naar Suriname gaan. Dan zou ik eerder een familievakantie daarheen plannen.
Waarom stage in Suriname?
Alle reacties Link kopieren
Doen hoor! Hele mooie kans, genoeg communicatiemogelijkheden, perfecte "opvang" en met een beetje geluk is het dus 3 of 4 weken. Had ik niet meer aan getwijfeld.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel, wat vindt de vader van jullie kind? Vindt hij het geen enkel probleem om de zorg 6 weken op zich te nemen?
Dan zou ik het overwegen, daar zou het bij mij voor een groot deel van afhangen namelijk. Dat ik zeker zou weten dat mijn kinderen goed achterblijven.
Maar in de praktijk vind ik een weekje zonder kids best lekker, maar langer eigenlijk niet;-)
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik het dan weer helemaal niet van af laten hangen.

Je partner moet toch gewoon voor zijn kind kunnen zorgen.

Al zou ik man eigenlijk ook niet zo lang willen missen. En zou ik ook niet blij zijn als man voor de leuk mij zomaar 6 weken achter laat.
Je kan namelijk ook pima stage lopen in Nederland.

Eigenlijk vind ik het best egoïstisch van je. Jij wil een leuke ervaring en dan moet de rest zich maar aanpassen. Jij stelt eigen belang boven gezinsbelang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet eens over na hoeven denken : no way dat ik zo lang zonder man en kind(eren) zou willen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kan doen!
Maar... ik wil na een week echt bij mijn kinderen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven