Onbeschoft neefje nichtje

24-09-2017 20:00 154 berichten
Even aan vraagje aan jullie om te zien of ik het aan mij ligt of niet.

Mijn neefje en nichtje zijn twaalf en tweeling en net op de middelbare school. Zijn net uit eten geweest omdat er een familielid jarig was. Mijn zus eiste dat het diner om 5uur zou beginnen want ze moeten op tijd op bed liggen. Ik vind dat een beetje vreemd als er een familielid jarig is maar goed.

Zijn we dus net uit eten geweest:
- die kinderen zitten continu op hun mobiel, ook tijdens het eten;
- ze starten geen gesprek, vragen niks;
- als de serveerster langskomt kijken ze haar niet aan als ze iets vraagt en zeggen geen dank je wel;
- ze bijten elkaar in hun hand als ze er klaar mee zijn;
- krijgen ze een pizza schrapen ze meteen alle groente er van af;
- als je iets aanbied: nee dat ken ik niet dat is vies;
- als ik een vraag stel over de middelbare school krijg je alleen maar antwoorden van 1 woord.

Nu heb ik geen kinderen, dus dat moet ik meenemen in mijn beoordeling, en ze zijn aan het puberen maar ik vind ze eigenlijk vrij onbeschoft en ergerde me heel erg. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
onbeschoft
Wel lekker rustig, toch?

Van mij hadden ze niet op hun telefoon gemogen, maar monosyllabisch spreken is vrij kenmerkend voor pubers.
Alle reacties Link kopieren
Dus je zus is niet zo goed in opvoeden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb zelf geen pubers, maar ben er ooit wel één geweest. Ik lees dan ook niets geks, op het onbeleefde gedrag richting de serveerster en het constant op de mobiel zitten na.
Alle reacties Link kopieren
een puber is ook niet geïnteresseerd in de vakantie van ome Badmeester. Dus nee, daar beginnen ze geen gesprek over met jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Onbeschoft gedrag, blijkbaar hebben ze weinig meegekregen vanuit huis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2017 20:04
een puber is ook niet geïnteresseerd in de vakantie van ome Badmeester. Dus nee, daar beginnen ze geen gesprek over met jou.
Oh maar dat snap ik ook wel hoor daar begin ik niet eens over. Die belevingswereld is gewoon anders.
Alle reacties Link kopieren
Maar ..... zei bijten elkaar in hun hand?

Begrijp ik nu goed dat als ze klaar zijn met eten ze vervolgens de ander in de hand bijten?
enn wijzigde dit bericht op 24-09-2017 20:06
4.25% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
it takes a village tot raise a child.
Het is goed voor de kinderen als ome badmeester eens flink met de vuisten op tafel slaat en wat corrigerende teksten prevelt
Heel onbeschoft. Puber of niet, geen telefoon op tafel, eten wat de pot schaft en netjes antwoord geven en volwassenen aanspreken lijken me hele normale basisregels.
Sommige kinderen in deze leeftijd hebben een duwtje nodig om zich aangepast te gedragen.
Ik lees niets geks. Die van mij zijn ook niet zo goed in gesprekken met volwassenen maar ze geven wel antwoord op vragen. Groente op pizza wordt er wel eens af gepeuterd, vooral als het ui is. Zelf vis ik olijven uit mijn eten :-) Die mobiel vind ik ook niet zo erg vooral als er verder alleen volwassenen zijn dus het min of meer een verplicht nummer voor ze is.
Alle reacties Link kopieren
Op tijd op bed liggen moeten mijn kinderen ook. Als dat niet lukt, vertek ik voor het eten van de verjaardag, en eet ik zelf thuis met de kids. Dus vindt het eerder gek dat dit als probleem wordt gezien.

Voor de rest: lijkt me niet heel vreemd, al verwacht ik wel een 'dankjewel' naar de serveerster.

Op mobiel kijken: kijk eens hoeveel volwassenen dat te pas en onpas doen....echt niet normaal, denk dat het gewoon een sociale verpaupering is dat dit eingenlijk 'gewoon' wordt gevonden.
Zebroliraf schreef:
24-09-2017 20:04
Ik heb zelf geen pubers, maar ben er ooit wel één geweest. Ik lees dan ook niets geks, op het onbeleefde gedrag richting de serveerster en het constant op de mobiel zitten na.
Die laatste twee dingen zie ik volwassenen ook regelmatig doen.
Alle reacties Link kopieren
Pubers weten zich soms ook gewoon niet zo goed een houding te geven en kunnen daardoor soms wat afstandelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
24-09-2017 20:06
Sommige kinderen in deze leeftijd hebben een duwtje nodig om zich aangepast te gedragen.
Kan, dit gedrag flikken mijn kinderen mij maar één keer; zijn ze nou helemaal? Als je met een groep aan tafel zit zijn er geen telefoons present, praat je op een normale wijze met anderen en eet je wat de pot schaft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
24-09-2017 20:01
Wel lekker rustig, toch?

Van mij hadden ze niet op hun telefoon gemogen, maar monosyllabisch spreken is vrij kenmerkend voor pubers.
Dit. Maar 99% van de ouders zie ik dan wel bijsturen ("Kijk mensen aan, geef antwoord als je iets gevraagd wordt"/"Van een 'dank u wel' loopt de batterij niet gelijk leeg hoor").
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als wij uit eten gaan, gaan we ook vaak vroeg. Maar mijn kinderen zijn 2, 3 en 4.
Als ze 12 zijn kunnen ze toch wel iets langer opblijven?

Verder... zit wel wat onbeschofts bij ja. Lijkt me de taak van je zus om eens op te gaan voeden.

Maar het niet starten van een gesprek/kort antwoorden is volgens mij wel redelijk 'normaal' bij pubers.

Konden ze zelf geen pizza uitzoeken, dat ze er van alles af gingen halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dan weer vreemd dat velen hier het beschreven gedrag niet als vreemd zien. Zal wel aan mij liggen dan. Puber zijn ontheft je niet van het tonen van fatsoenlijk gedrag tijdens een familieuitje.
enn wijzigde dit bericht op 24-09-2017 20:11
28.30% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja, van mij mogen ze niet op hun mobiel maar ik moet toegeven dat mijn oudste ook vaak korte antwoorden geeft als hem 'ineens' wat gevraagd wordt. Als hij echt in gesprek is dan weer niet.
En hij bestelt pizza salami, dus geen groente om eraf te schrapen. :proud:

Ik denk dat het meetelt dat de kinderen door hun ouders niet gecorrigeerd worden?
vrouwjagersma schreef:
24-09-2017 20:01
Wel lekker rustig, toch?

Van mij hadden ze niet op hun telefoon gemogen, maar monosyllabisch spreken is vrij kenmerkend voor pubers.
Dit :proud:

Eten wat je niet lust vind ik onzinnig en zie ook niet wat er onbeleefd is aan netjes weigeren.
Enn schreef:
24-09-2017 20:08
Kan, dit gedrag flikken mijn kinderen mij maar één keer; zijn ze nou helemaal? Als je met een groep aan tafel zit zijn er geen telefoons present, praat je op een normale wijze met anderen en eet je wat de pot schaft.
Mijn kinderen mogen het ook niet, maar ze zouden het misschien best graag willen.
Wat Lemoos zegt, als jij het duwtje niet geeft als ouder, dan krijg je dit.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-09-2017 20:10
Ik vind het dan weer vreemd dat velen hier het beschreven gedrag niet als vreemd zien. Zal wel aan mij liggen dan.
Als ik het eten 'uitpluizen' weg laat en het woord puber, dan beschrijft badmeester bijna 50% van de hedendaagse volwassenen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
24-09-2017 20:11
maar ze zouden het misschien best graag willen.
Oh jee ja, ik weet zeker dat ze het hier ook graag zo zouden willen. Jammer dan :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven