Stiefmama's aan de zijlijn!

25-09-2017 09:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het verhaal wat duidelijker neerzetten.
Ik en mijn vriend zijn bijna 4 jaar samen, wij willen ook gaan samen wonen enkel zit de woningmarkt ons nu niet echt mee.

Vorig jaar mei is de ex van mijn vriend komen vertellen dat zij een zoon van toen 2 heeft van mijn vriend. Het kindje is verwerkt in de periode dat het al uit was tussen mijn vriend en zijn ex. Zij heeft hem nooit los willen laten en heeft ook met enkele regelmaat geprobeerd om tussen onze relatie in te komen.
Tot aan vorig jaar wisten wij niet zeker dat het kindje van hem was. Er waren meerdere mannen in ons dorp die vermoedes hadden dat hunzelf de vader waren. Er zijn dan ook meerdere DNA testen geweest uiteraard zonder succes.

Toen de ex het kwam vertellen wou zij aan alles meewerken, zoals DNA, erkenning en omgangsregeling. Helaas hield dit op op het moment dat zij besefte dat ik nog steeds een relatie heb met mijn vriend. Hierna kreeg mijn vriend enkel nog maar berichten van haar dat ze het kind zou laten erkennen en dat mijn vriend hem nooit te zien zou krijgen. Mijn vriend heeft op dat moment een advocaat ingeschakeld.

Ondertussen is de oma van het kindje nog bij mijn vriend aan de deur geweest. Zij vond ook dat het zo niet hoefde maar als haar dochter (de moeder van het kindje) het niet wou kon zij ook niets doen. Zij bevestigde wel de verhalen die wij hoorde over onder andere dat er een ongeluk was geweest waarbij moeder dronken en onder invloed was en dat haar zoontje hier bij was. Oma beloofde wel dat mijn vriend zijn zoon voor augustus 2016 zou zien. Dit was helaas een loze belofte.

Afgelopen Januari is de rechtzaak geweest, hierbij heeft mijn vriend de DNA test gewonnen. Mijn vriend heeft deze direct in februari af laten nemen en toen was het wachten op zijn ex. De uiterlijke datum dat ze moest gaan was eind mei. De datum verstreek en ze was niet gegaan. Dit is 3x zo gegaan tot we uiteindelijk eind augustus 2017 bericht kregen dat mijn vriend de biologische vader is van de kleine.

Nu hebben we inmiddels ook weer bericht gehad van de Bijzondere Curator (advocaat van de kleine) en zij staat volledig achter mijn vriend en vind het dan ook belangrijk dat hij in het leven komt van die kleine. Hierbij kregen we ook bericht van de rechtbank dat zij vervangende toestemming voor de erkenning geven. Dit hebben we dus ook al binnen.

Wij zijn alle3 nog vrij jong, ik ben zelf 23 en de moeder van de kleine is 22. En de moeder en ik zijn in onze tienerjaren (12 t/m 16) vriendinnen geweest. Ik heb verder totaal geen haat naar haar toe. Enkel vind ik het niet kunnen wat haar moeder en de mensen erom heen vertellen. Ik ben zelf mijn vader verloren aan alcohol en mijn ouders waren ook gescheiden toen ik vrij jong was. Ik hoop gewoon dat de kleine er zo min mogelijk van meekrijgt.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het even:). Met alles wat er de afgelopen jaren gespeeld heeft slaat mijn hoofd een beetje op hol als ik aan het typen ben.
anoniem_355287 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 13:55
77.36% gewijzigd
Hoe lapt de ex de regels van het moeder zijn aan haar laars?

Ging jouw vriend vreemd met jou toen hij nog met zijn ex was? Waarom is ze anders tegen gaan werken toen ze hoorde dat jij zijn vriendin was?
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend zijn problemen eerst zelf uitzoeken en aanpakken,. En maak het voor hem niet lastiger, door een rol op te eisen. Er is voor jou nog geen enkele rol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend betrekt mij hier zelf bij in.
En zij is zwanger geraakt 2/3 maanden voordat wij een relatie kregen. De moeder is zelf labiel, dit is laatst ook door een deskundige vastgesteld die betrokken is bij deze rechtzaak.
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 09:43
Mijn vriend betrekt mij hier zelf bij in.
En zij is zwanger geraakt 2/3 maanden voordat wij een relatie kregen. De moeder is zelf labiel, dit is laatst ook door een deskundige vastgesteld die betrokken is bij deze rechtzaak.
Houdt het zakelijk, wacht de rechtszaak af. Ga niet met moddergooien.
Deze mevrouw was ooit leuk genoeg voor jouw vriend om als partner te zien. Leuk genoeg om onveilig mee te vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hier altijd wat jeuk van... in jouw situatie ben je wat mij betreft niks. Je kent het kind niet eens.
Ik heb na mijn scheiding een nieuwe vriend gekregen en na nog veel langer verteld tegen de kids en nu na nog veel veel langer gaan we binnenkort samenwonen maar hij is niet hun stiefpapa, hij is gewoon mijn vriend van wie ik veel hou, die leuke dingen doet met hun en gezellig is en het beste met ze voorheeft want hij weet dat zij heel belangrijk voor mij zijn. Hij heeft ook bijna nooit "de oppas" want mijn kids mijn verantwoording. Hij gaat mee naar een optreden maar zal nooit bij een ouderavond meegaan. Ik denk dat het heel belangrijk is je plek te kennen als "stief..." In jullie geval laat eerst je vriend een relatie met m opbouwen. Tis al moeilijk genoeg voor zo'n joch als vader en moeder niet normaal kunnen scheiden. En geef je vriend daarin ook de ruimte. Ik ga elk jaar met vriend op vakantie want relatie, elk jaar met elkaar weg want iedereen is elkaar dierbaar en ze zijn ook echt wel gek op Mn vriend en daarnaast doe ik ook veel alleen met de kids, zonder vriend en zeker de oudste heeft inmiddels aangegeven dat enorm te waarderen.
Alsjeblieft, backoff!

Jij bent geen stiefmama, je hebt geen moederrol, en je bent al helemáál niet in de positie om de moeder te veroordelen.

Echt, hoe kom je er op om te zeggen dat zij 'de regels van het moederschap aan haar laars lapt'.

Recept voor heel veel ellende. Laat je vriend het oplossen, en hou jezelf erbuiten. Oók als jouw vriend je om raad vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo, alleen helaas maakt liefde blind. De moeder van het kindje is in de periode dat ze zwanger raakte gestopt met de pil om te zorgen dat hij bij haar zou blijven. Enkel is het pas naar buiten gekomen dat zij zwanger was toen ik al enkele maanden met hem een relatie had. Zij heeft altijd gezegd dat een ander de vader was tot vorig jaar dan ..
Alle reacties Link kopieren
Je noemt jezelf stiefmama terwijl jij of zelfs je vriend het kind nog nooit van dichtbij hebben bekeken? Tsjah...
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
25-09-2017 09:47
Alsjeblieft, backoff!

Jij bent geen stiefmama, je hebt geen moederrol, en je bent al helemáál niet in de positie om de moeder te veroordelen.

Echt, hoe kom je er op om te zeggen dat zij 'de regels van het moederschap aan haar laars lapt'.

Recept voor heel veel ellende. Laat je vriend het oplossen, en hou jezelf erbuiten. Oók als jouw vriend je om raad vraagt.
Alsjeblieft zeg doe even normaal,
dus jij vind het normaal dat een moeder drugs gebruikt waar een kleine bij is? Dat zij het kind meeneemt als ze dronken is en strak van de drugs in de auto? En dat zij dit enkel en alleen doen om haar pleziertjes te maken? Dat is normaal wil je zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Anders zet je je voeten weer even op de grond en bemoei je er niet mee.
Ga vooral na hoe dit voor het kind moet zijn.
Stiefmoeder :facepalm:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Gabje- schreef:
25-09-2017 09:48
Alsjeblieft zeg doe even normaal,
dus jij vind het normaal dat een moeder drugs gebruikt waar een kleine bij is? Dat zij het kind meeneemt als ze dronken is en strak van de drugs in de auto? En dat zij dit enkel en alleen doen om haar pleziertjes te maken? Dat is normaal wil je zeggen?

Dat schrijf je nu, niet in je openingspost. Had ik dat moeten ruiken ofzo?

Maar dan nog, bemoei je er niet mee. Dat is je vriend zijn taak, en die van instanties. Niet van jou.
En doe niet zo hysterisch, dat maakt je net zo labiel als het hele gebeuren al is.
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 09:48
Alsjeblieft zeg doe even normaal,
dus jij vind het normaal dat een moeder drugs gebruikt waar een kleine bij is? Dat zij het kind meeneemt als ze dronken is en strak van de drugs in de auto? En dat zij dit enkel en alleen doen om haar pleziertjes te maken? Dat is normaal wil je zeggen?
Dat is niet normaal maar dan nog is het niet aan jou. Jij bent niks van het kind.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Heeft ze gezegd dat ze stopte met de pil om je vriend aan haar te binden of is dit iets wat je vriend jou vertelt?

Waar er twee kijven hebben vaak twee schuld. Ik zou me heel erg op de achtergrond houden als ik jou was en de ouders het samen uit laten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 09:48
Alsjeblieft zeg doe even normaal,
dus jij vind het normaal dat een moeder drugs gebruikt waar een kleine bij is? Dat zij het kind meeneemt als ze dronken is en strak van de drugs in de auto? En dat zij dit enkel en alleen doen om haar pleziertjes te maken? Dat is normaal wil je zeggen?
Daar weet jij net zo min iets van als wij. Als je het gezien had, had je haar wel tegengehouden.
Kortom: je gelooft gewoon graag de roddels die jou goed uitkomen
Alle reacties Link kopieren
Ik bemoei me eigen er ook niet mee maar dat wil niet zeggen dat ik het niet lastig vind. Ik zie mijn vriend eraan kapot gaan.

En voor de duidelijkheid.
Het kindje heeft nooit meegemaakt dat zijn ouders bij elkaar waren. Dit is nooit geweest in zijn levensjaren. Ook zijn we met een rechtzaak bezig om de volledige voogdij te krijgen dus hierin word ik vanuit de advocaat ook betrokken.
Bilf schreef:
25-09-2017 09:46
Ik krijg hier altijd wat jeuk van... in jouw situatie ben je wat mij betreft niks. Je kent het kind niet eens.
Ik heb na mijn scheiding een nieuwe vriend gekregen en na nog veel langer verteld tegen de kids en nu na nog veel veel langer gaan we binnenkort samenwonen maar hij is niet hun stiefpapa, hij is gewoon mijn vriend van wie ik veel hou, die leuke dingen doet met hun en gezellig is en het beste met ze voorheeft want hij weet dat zij heel belangrijk voor mij zijn. Hij heeft ook bijna nooit "de oppas" want mijn kids mijn verantwoording. Hij gaat mee naar een optreden maar zal nooit bij een ouderavond meegaan. Ik denk dat het heel belangrijk is je plek te kennen als "stief..." In jullie geval laat eerst je vriend een relatie met m opbouwen. Tis al moeilijk genoeg voor zo'n joch als vader en moeder niet normaal kunnen scheiden. En geef je vriend daarin ook de ruimte. Ik ga elk jaar met vriend op vakantie want relatie, elk jaar met elkaar weg want iedereen is elkaar dierbaar en ze zijn ook echt wel gek op Mn vriend en daarnaast doe ik ook veel alleen met de kids, zonder vriend en zeker de oudste heeft inmiddels aangegeven dat enorm te waarderen.
Hier zouden veel gescheiden stellen iets van kunnen leren!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-09-2017 09:52
Daar weet jij net zo min iets van als wij. Als je het gezien had, had je haar wel tegengehouden.
Kortom: je gelooft gewoon graag de roddels die jou goed uitkomen
Er is een politierapport van een ongeluk dat ze gehad heeft met die kleine. Dit kwam uit haar verklaring .. Haar eigen moeder heeft dit ons verteld.
Jouw vriend vond het blijkbaar prima om een relatie te hebben met een dronken, drugsgebruikende vrouw. Of is dit uit de lucht komen vallen?
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 09:52
Ik bemoei me eigen er ook niet mee maar dat wil niet zeggen dat ik het niet lastig vind. Ik zie mijn vriend eraan kapot gaan.

En voor de duidelijkheid.
Het kindje heeft nooit meegemaakt dat zijn ouders bij elkaar waren. Dit is nooit geweest in zijn levensjaren. Ook zijn we met een rechtzaak bezig om de volledige voogdij te krijgen dus hierin word ik vanuit de advocaat ook betrokken.
En dat is het beste voor het kind?
Weghalen bij mama en bij 2 onbekenden neerzetten?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Volledige voogdij eisen terwijl jouw vriend het kind nog nooit heeft gezien?!
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nou die man weet ze wel uit te kiezen zeg...
TO, bemoei je er niet mee. Het is niet jouw zaak. Je bent op dit moment helemaal niets van dat kindje en al helemaal geen stiefmama. Jij hebt het er moeilijk mee, omdat je het kind tegenkomt met zijn moeder? Get a grip. Jij ziet alleen jouw belang, jij wilt moedertje spelen. Wacht de rechtszaak af en hou je gedeisd. En geloof niet alles wat je vriend je vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je gewoon niks aan, het kind is niks van jou... je vriend die kan als t echt zo bar en boos is er werk van maken. Maar laat m dat zelf doen en alleen doen en bemoei je niet.
Als t echt zo is heeft het joch het al moeilijk zat, moet ie wennen aan zn vader... dan nog een vriendin van papa (wat als t volgend jaar of over een paar jaar stuk loopt?)
Echt laat dat stiefmoeder spelen plan gaan... als je iets wil doen kan je misschien lezen over veilige en onveilige hechting en bespreek je dat eens met je vriend. Maar verder nee, gewoon niet doen. Het recept voor ellende
Alle reacties Link kopieren
Nomad schreef:
25-09-2017 09:53
Hier zouden veel gescheiden stellen iets van kunnen leren!
Klopt! Zo hoort het ook te gaan alleen bij ons is het toch een tikkeltje anders. Ik bemoei me eigen ook zo min mogelijk, ik ben ook pas bij de rechtszaak betrokken geraakt toen de advocaat mij op riep.

Ik wil niets liever dat het dadelijk allemaal zo makkelijk mogelijk gaat voor de kleine. Ik heb hem enkel in supermarkten voorbij zien komen en dan is hij zo aan het babbelen tegen zijn oma. Het is gewoon erg dat het zo allemaal moet voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven