(Jong) kind wil veel liever bij vader zijn/wonen

25-09-2017 10:29 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
G
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:09
0.00% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
Een jong kind kan toch helemaal niet weten wat wel of niet goed voor hem is? Dus als iets niet mag is het verhuizen van de één naar de ander? Papa is wat leuker dus we gaan naar papa. Nu mag ik van papa niet doen wat ik wil breng me maar terug naar mama? En dat brengt jou tot twijfelen?

o_o of begrijp ik het verkeerd?
Zou beginnen met vader vragen of dit serieus is, en hoe hij dit voor zich ziet met zijn werk. Is vader serieus dan kan je kijken wat het beste is voor je kind (eren). Blijkt dat voor zoon bij vader wonen beter zou zijn dan kijken naar mogelijkheden. Ik zou dan zelf bv kiezen voor een regeling waarbij zoon bij vader is, dochter bij jou en dan de weekenden broer en zus samen, afwisselend bij jou en bij vader. idem dito voor vakanties. Is het echter niet haalbaar of wenselijk, dan zou ik vader vragen om dit uit te leggen aan zoon zodat zoon geen valse hoop blijft koesteren.
Alle reacties Link kopieren
F
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:09
0.00% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Waarom is je zoon alleen in het weekend bij zijn vader? Misschien kunnen jullie de regeling eens omdraaien om te zien of dat beter bevalt?
Ik kan me wel voorstellen dat een kind een voorkeursouder heeft. Hier trekken oudste en jongste meer naar mij, middelste meer naar mijn vriend. Als zoon van TO meer naar zijn vader trekt snap ik dat hij vader meer mist dan moeder in dit geval, ook al kan hij dat niet direct onder woorden brengen en komt hij met kul redenen aan. Uiteindelijke beslissing ligt bij ouders, maar lijkt mij wel dat er iets moet gebeuren met het gevoel van zoon.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
25-09-2017 10:41
Waarom is je zoon alleen in het weekend bij zijn vader? Misschien kunnen jullie de regeling eens omdraaien om te zien of dat beter bevalt?
Kind moet naar school.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
H
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:09
99.82% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
K
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:09
0.00% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
En als je je opstelt als welwillende ex en samen gaat kijken of het wel mogelijk/ haalbaar is?
Waarom zou jij meer recht hebben op tijd met je kinderen dan je ex? Hij is toch gewoon de vader?
Nouschi schreef:
25-09-2017 10:43
Kind moet naar school.
Dat kan natuurlijk ook bij zijn vader.
Boeeff schreef:
25-09-2017 10:45
Vader verstopt zich ook achter zijn werk. Tijdens de korte vakanties bv wil hij ze ook niet door de week omdat dat niet gaat met zijn uren. Hoe hij dan ineens komt bij het bij hem wonen, ik snap het ook niet. Misschien denkt hij dat als kind ouder is dit wel lukt, geen idee.
Hij heeft zijn leven nu doordeweeks ingericht op dat hij de kinderen niet heeft, maar als dit verandert zou hij zijn werk ook kunnen aanpassen, net als jij dit nu doet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Ik had (heb) ook zo'n manipulatieve ex. Altijd tegen kind gezegd: "als je 12 bent, kom je bij mij wonen" en mijn kind zei dat ook altijd.
Met angst en beven heb ik de 12 steeds dichterbij zien komen. Kind is inmiddels 12 en wil helemaal niet bij 'papa' wonen.
Ex roept nog steeds dat kind graag bij hem wil wonen en zodra de gelegenheid zich maar voordoet (als ik niet doe wat hij wil) roept hij dat hij naar de rechter gaat voor volledige voogdij. Dit roept hij al ruim 10 jaar, dus ik zie het nog niet zo snel gebeuren.

Ik denk - en hoop voor je - dat het allemaal wel los loopt.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
25-09-2017 10:46
Dat kan natuurlijk ook bij zijn vader.
Ja, maar het is geen experimentje natuurlijk. Dan moet je echt goed weten wat je doet. Een 6-jarige overziet dat helemaal niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
M
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:10
0.00% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Nouschi schreef:
25-09-2017 10:50
Ja, maar het is geen experimentje natuurlijk. Dan moet je echt goed weten wat je doet. Een 6-jarige overziet dat helemaal niet.
Nee, dat snap ik. Daarom is 12 wel een mooie leeftijd, dan gaat hij naar de middelbare school en moet toch een nieuwe school kiezeren dat kan dan een goede stap zijn naar het wonen bij vader.
Alle reacties Link kopieren
Zou het een optie zijn om hierover nog eens met een bemiddelaar over rond de tafel te gaan zitten en serieus eens naar de verschillende scenario's te kijken? Niet om nu al stappen te nemen, maar om wat duidelijkheid te scheppen. Uiteindelijk staat voor jullie beiden het belang van de kinderen voorop. Niet elke gekke co-ouderschapsconstructie is even ideaal.
Alle reacties Link kopieren
I
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:10
99.71% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
25-09-2017 10:46
Waarom zou jij meer recht hebben op tijd met je kinderen dan je ex? Hij is toch gewoon de vader?
Dat zegt ze toch helemaal niet? Ze neem haar kind ook echt serieus als hij zegt dat hij bij papa wil wonen, en ze heeft ook al aan de vader gevraagd hoe hij dat voor zich ziet. Ik snap niet waarom je er zo op in loopt te hakken.
Sowieso heel serieus, want uiteindelijk is dit ook gewoon een manier van kind om aan te geven dat hij vader mist. Als vader was overleden en je kind wenst dat vader nog zou leven zou je dit toch ook serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
25-09-2017 10:54
Nee, dat snap ik. Daarom is 12 wel een mooie leeftijd, dan gaat hij naar de middelbare school en moet toch een nieuwe school kiezeren dat kan dan een goede stap zijn naar het wonen bij vader.
Ja precies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
25-09-2017 10:59
Sowieso heel serieus, want uiteindelijk is dit ook gewoon een manier van kind om aan te geven dat hij vader mist. Als vader was overleden en je kind wenst dat vader nog zou leven zou je dit toch ook serieus nemen?
Vader is zelf 100 km verder gaan wonen hè. En daarbij neemt TO haar zoon serieus. Had vader ook moeten doen toen hij ging verhuizen...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Werk jij zelf dan niet? Waarom is de situatie bij jou doordeweeks zo anders dan bij je ex?
Alle reacties Link kopieren
K
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:11
0.00% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven