Kind in groep 8, wie kletst er mee?

03-10-2017 10:36 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk, ervaringen uitwisselen etc...is toch een bijzonder jaar.

Heb dus een zoon in groep 8. Hij vindt alle schoolwerk stom. Heeft wel leuke klas. Favo vakken: pauze en gym 😄
Verheugt zich erg op kamp en musical...
En huiswerk? Tja...dat is nu al een ramp 😉
Alle reacties Link kopieren
Hier dochter..gaat graag naar school, heeft een hekel aan vakantie en rekenen en ook huiswerk is een ramp hier :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier geen problemen, maakt zijn huiswerk en mag dan even gamen.
Probleem ligt meer bij mezelf: ik zie hem nog als klein jochie en straks gaat hij al naar t voortgezet onderwijs..
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter in groep 8.
Ik merk echt wel dat haar lichamelijke en geestelijke ontwikkeling heel hard gaan.
En ik vind het ontzettend leuk om dat te zien.

Gelukkig is ze (nog) heel open en wat er op school gebeurd en wat er in haar omgaat. Ik hoop dat we dat kunnen behouden.

Standaard huiswerk gaat soepel en doet ze zelf. Leerwerk en speciale projecten heeft gaat met wat meer gemopper en heeft ze wel wat (plan) hulp bij nodig.
Follow your heart, but take your brain with you....
Alle reacties Link kopieren
Dochter in groep 8. Huiswerk wordt bloedserieus genomen (beetje te.....)
Enorm veel zin in de musical, maar totaal geen zin in kamp want heimwee...

Ze heeft vriendinnetjes die al een bh-tje nodig hebben en is zelf ook al niet meer helemaal plat van voren ;-)

Ze verteld me gelukkig nog van alles en ik hoop dat dat zo blijft ☺
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Leuk al wat reacties!
Hebben jullie kinderen al enig idee naar welke school ze straks willen?

Huiswerk moet ik hem bijna altijd zeggen te doen. Dan is het mopper, mopper, mopper..denkt ook dat hij na 5 minuten een heel blad Engels uit zijn hoofd kent ...tja...

Oei...kamp en heimwee da's niet zo'n fijne combi...

Zoon begint eindelijk wat te groeien. Is nu zo,n 1.47 meter.
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief is de 1.60 al voorbij dus ik hoop niet dat ze nog een enorme groeispurt krijgt.....
een vriendinnetje van haar was altijd heel erg klein (kleiner dan mijn jongste dochter) maar schiet nu plotseling omhoog. Dat is eek erg leuk om te zien :-)
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil heel graag naar een school het dorp naast ons.
Dan moet ze wel haar huidige niveau behouden, dus dat is een mooie stok achter de deur.
Binnenkort hebben ze op die school een soort "proefmiddag", waarbij ze al korte lesjes mag volgen. Erg leuk!

Ze is altijd al een onderdeurtje geweest en dat verandert nog niet echt. Heeft wel al volop allerlei vormen, dus ben heel benieuwd hoe lang de eerste ongesteldheid op zich laat wachten. Mag van haar nog wel even duren, maar ja, daar wordt niet om gevraagd.

Kamp heeft ze enorm veel zin in.
Ze zit zelf ook op scouting, waardoor ze kamp wel al gewend is.
Follow your heart, but take your brain with you....
Alle reacties Link kopieren
Meiden lijken ook wel eerder de lengte in te gaan he?
Alle reacties Link kopieren
He klinkt bekend Addison. Zoon wil ook naar school dichtbij maar moet dan idd zijn niveau ( TL) vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
Zo. Zoon ligt in bed. Veeeeeel te vroeg volgens hem, maar elke ochtend 7:15 moeten we hem wakker maken...

Hoe laat gaan jullie pre-pubers naar bed?

Hij was nog wel uurtje buiten van 19 tot 20 uur...( ja dan is het donker, maar ze waren op voetbalveldje om de hoek....)
Alle reacties Link kopieren
broodfan schreef:
03-10-2017 14:15
Meiden lijken ook wel eerder de lengte in te gaan he?
Die van mij nog niet.. ik wacht nog op haar spurtje, maar het blijft een ukje die iets te kort is voor haar gewicht.. verder begint ze al lekker te puberen, maar wordt tegelijkertijd ook volwassener/verantwoordelijker lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
MissHuo schreef:
04-10-2017 09:23
Die van mij nog niet.. ik wacht nog op haar spurtje, maar het blijft een ukje die iets te kort is voor haar gewicht.. verder begint ze al lekker te puberen, maar wordt tegelijkertijd ook volwassener/verantwoordelijker lijkt het.
Ja dat puberen begint idd al. Dan vraag ik: met wie was je buiten? Meteen hij: waarom wil je dat weten? Stalk je mij???😂
Ik: je bent om 17 uur thuis. Hij: Ongeveer. Ik: nee. 17 uur thuis. Hij diepe, diepe zucht: Okee...dan....pffff...

Verder is ie best lief :)
Hier ook een dochter in groep 8. Net gewisseld van school en zit daar helemaal op haar plek. Ze gaat met veel plezier elke dag en maakt trouw haar huiswerk. Zij is een van die meiden die al ruim een tijd een bh draagt en al ongesteld is. Daarnaast is ze ook al lang. Wat het uitstroomniveau wordt, heb geen idee. Ik hoop dat het een beetje overeenkomt met de uitslag van haar IQ test.

Ze gaat hier rond 21:00/21:15 uur naar bed. Dit doet ze uit haar zelf. Ze wordt rond 6:45 uur wakker gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot, gewisseld van school vanwege verhuizing of andere reden?

Wat fijn dat je dochter uit zichzelf naar bed gaat :)

Die iq-test, is dat op school gedaan?

Zoonlief is nu voetbaltrainen...echt zijn passie. Hij vindt zichzelf heel goed, nou...dat valt nog wel mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit topic. Hier ook zoon van elf in groep 8. Ze zijn al druk bezig met huiswerk en toetsen. Ze krijgen hier elke dag standaard huiswerk mee en dan nog het leerwerk voor de toetsen. Boekbespreking heeft hij al gedaan. Ik zie wel heel erg het verschil tussen de jongens en meisjes. De meisjes zijn al echt dames aan het worden terwijl mijn zoon nog heel speels is. Verder krijgen ze na de herfstvakantie het drempelonderzoek. Zijn er meerdere die dit ook krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag huiswerk? Hier 1x per week ongeveer maakwerk en af en toe een toets.

Wat is een drempelonderzoek?
Alle reacties Link kopieren
Ja ze krijgen voor elke dag huiswerk. Taal, begrijpend lezen , spelling, rekenen en werkwoordspelling.
Het drempelonderzoek bestaat uit rekenen , begrijpend lezen , woordenschat, spelling en technisch lezen. Dit om te kijken op welk niveau ze zitten en hier wordt dan ook al een schooladvies afgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Best veel huiswerk.Hoelang is je zoon daar per keer mee bezig?

Hier 19 okt infoavond over verloop schooljaar, toetsmomenten, middelbare school etc...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat dat wel meevalt. Met spelling/taal en werkwoordspelling is hij binnen 5 minuten klaar. Rekenen en begrijpend lezen wat langer want bij begrijpend lezen zijn echt 15 vragen die ze zelf moeten beantwoorden ( geen meerkeuze ). Rekenen ook vaak binnen 10 minuten klaar. Ik zeg wel vaak het gaat er niet om dat je het snel af hebt maar dat je het goed maakt. Maar als ik het nakijk dan is het vaak bijna allemaal goed. Maar hij is nogal van het snelle en daar gaat hij op school met een toets weleens de mist in. Dan is het van oh ja niet goed gekeken ....
Alle reacties Link kopieren
O dat valt nog wel mee qua tijd idd. Ja het is wel handig als je het niet te snel doet...zoon had van de week ook iets ingevuld waarvan ik dacht eh...Ik heb het hem laten zien...en toen was het ..oja...het moet toch anders..

Alle kids vrij i.v.m. de staking vandaag? Zoon was vanmorgen thuis. Had uitgeslapen. Daarna gegamed en vanmiddag was hij bij een vriendje. Man en ik hebben gewoon gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op tijd opgestaan . Lekker samen met de hond door de wind gaan wandelen. Doen jullie eigenlijk ook nog oefenen met jullie kinderen . Zoon zit in een combi klas en hij komt vaker thuis met iets wat ze gehad hebben en als kinderen het niet snappen gaat de juf toch door met de andere groep. Dan doe ik dat thuis vaak even oefenen of herhalen met hem. Ze moeten toch echt heel zelfstandig werken in die groep.
Alle reacties Link kopieren
Lekker uitgewaaid dus...
Ik oefen weinig met zoon..hij wil ook pas iets oefenen als het echt, echt nodig is. Is nu wel zover dat hij juf meteen om hulp vraagt als hij het niet snapt. Hier geen combi...alleen gr 8. 23 kids.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een dochter in groep 8. Ze zit in een combi 7/8
Vorig jaar zat ze ook in de combi 7/8 toen dus in groep 7 en dat vond ze erg lastig de eerste periode maar na de herfstvakantie ging het ineens een stuk beter. Ik denk dat dat vooral kwam doordat ze toen toetsen moest maken en zag dat ze evengoed goede resultaten behaalde.
Kijkt erg uit naar het kamp, ze is in groep 6 en 7 ook al op kamp geweest dus weet wat ze kan verwachten. De musical daarentegen kan haar gestolen worden. Ze houd niet van toneelspelen of überhaupt op het toneel staan. Tenzij het met de dwarsfluit een concert Is, dat vind ze dan wel weer heel leuk.

Verder wil ze naar de school hier dichtbij, maar moet dan het niveau behouden (vwo) dus daar is ze erg serieus mee bezig.
Huiswerk maakt ze zelfstandig. Vooral de werkstuk, spreekbeurt etc is ze nu al mee bezig. Het normale huiswerk is vaak al af voor ze thuis is of het word laatste moment werk.

En natuurlijk begint haar lichaam ook te veranderen. Dat doet het al vanaf eind groep 6 maar nu gaat het ineens sneller. Ze schiet ook de lengte in en begint lekker te puberen
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
Leuke topic! Hier oudste in gr8 en begint toch echt spannend te worden zo met de vo keuze enz.
Voor de rest heb ik niet echt het idee dat ie al aan het puberen is. Ook nog klein van stuk en heel lief. Zijn vo keuze is ook een school in de buurt, alleen werken zij met loten en ben dus wel benieuwd of hij daar überhaupt terecht kan. Fingers crossed dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven