Het grote baby vragen topic!

03-10-2017 19:14 3009 berichten
Hoi hoi allemaal!

Er komen op dit forum regelmatig vragen voorbij mbt babyzaken. Zelf heb ik een dochtertje van ruim 8 maanden, en ik merk dat ik regelmatig kleine vragen heb, waarvoor ik het onzin vind om een heel topic te openen.
Daarom dacht ik... Waarom geen heel topic voor al onze babyvragen?! Dus heb je grote vragen, kleine vragen, vragen over ritmes, slapen, voeding, flesjes, luiers etc etc, stel ze vooral!
Laten we elkaar proberen te helpen en gezellig samen kletsen over onze baby's! :)

Ik trap wel af! Ik heb een praktische vraag over het gebruik van een autostoel. Ze past nu nog in de maxicosi. Ik breng haar sochtends naar kdv, laat maxicosi daar staan, en vriendlief haalt haar weer op. Met een autostoel die 'vast' zit in je auto kan dat natuurlijk niet... En ze zijn best prijzig, dus twee autostoelen is ook zo wat... Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg! Ben over 10 weken uitgerekend dus zal dan ook wel eens een vraag hebben
Leuk idee voor een topic. Mijn dochter is nu 2,5 maand en ik heb veel van dat soort vraagjes :) (al kan ik me er nu geen een bedenken :) )
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie om met de fiets te halen en of brengen?
Anders zou ik geen andere oplossing weten naast twee stoeltjes. Wellicht een tweede stoeltje via mp die dan met name voor het ophalen wordt gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Hier een kleine van een week oud en al zoveel vragen gesteld aan de kraamhulp. Die is nu weg, dus moet nu elders m'n antwoorden zoeken 😊.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden twee autostoelen inderdaad; bij de prenatal krijg je korting als je twee dezelfde producten koopt, dus we hebben gewacht op een kortingsactie op autostoelen, en toen hadden we dus korting op korting omdat we er twee kochten. Gaan sjouwen met die stoelen is echt niet te doen!
mozzarellala wijzigde dit bericht op 03-10-2017 19:28
1.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Alvast voorbereiden voor over 4 maanden :)
Ik zou denk ik gaan voor 1 echt goede stoel en voor andere auto voor goedkopere veilige autostoel van bijvoorbeeld Hema.

Hier trouwens zoon van 7,5 maand. Maar een auto maar ben er nog niet uit welke stoel het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik heb ook al een vraagje. Dochter is bijna 4 maand en ik lees verschillende dingen over het beginnen met hapjes. Sommige beginnen met 4 maand, anderen zeggen dat het beter is om te wachten tot 6 maand. Wanneer zijn jullie begonnen met hapjes en hoe is dat bevallen? :)
Alle reacties Link kopieren
Geweldig initiatief. Ik dacht hier (onder een andere nick) ook aan toen mijn zoontje nog wat kleiner was.

Laat ik dan de vraag van emmsje beantwoorden: Je hebt inderdaad mensen (vooral vrouwen denk ik) die heel stellig beweren dat het pas met 6 maanden mag en vanuit het CB wordt geloof ik vanaf 4 maanden aangeraden. En ik geloof niet dat er wetenschappelijk bewijs is om het één of het ander te doen. Wij zijn iets voor 6 maanden begonnen met wat oefenhapjes. Wat zegt je gevoel?
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Autostoeltjes: Wij hebben ook 2 autostoeltjes. Een wat duurdere voor de lange stukken en een wat goedkopere.

Hapjes: wij zijn met 4 maanden begonnen en dat ging wel goed. Het was vooral een hoop oefenen met de lepel. Ik denk dat je ook even moet kijken of je baby er aan toe is. Mijn zoon vond alles wel interessant, dus hij was er wel voor de porren. Hij eet nu als een bootwerker en zit vaak schreeuwend aan tafel omdat het niet snel genoeg gaat. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic en komt altijd wel goed van pas! Ons dochtertje is bijna 6 weken en regelmatig heb ik vragen.

Qua autostoel: kennissen van ons hebben de optie gebruikt die MN geeft: de auto waar het kindje het meeste in vervoerd wordt een goede degelijke autostoel en de andere auto een goedkopere variant. Wij zelf gaan voor de maxi cosi axissfix zodra de maxi cosi overbodig wordt.

Ik heb zelf ook wel een vraag: dochter is nu 5,5 week maar heeft altijd mamahonger. Overdag is ze eigenlijk altijd bij mij, zodra ik haar in bedje, wieg, nestje of box leg gaan de oogjes licht open en begint ze binnen een paar tellen te huilen. Ze stopt niet vanzelf en daar vind ik haar ook nog te klein voor. In de nachten slaapt ze overigens wel gewoon goed in het nestje bij ons in bed. Moeders die het aanvankelijke overdag herkennen? Ging het vanzelf beter (hoop van wel) of wat hebben jullie gedaan? Ik vind het absoluut niet erg om de hele dag met dochter op de arm te zitten maar ik krijg zo niets in huis gedaan en soms vind ik het wel lekker om even bezig te zijn ipv te bankhangen zodat dochter kan slapen :)
cupcake1988 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 19:52
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 autostoeltjes. Merk dat dit toch echt makkelijker is dan al dat gesleep.

En ook begonnen met 4 maanden met hapjes. Hij had er toen echt al interesse in.
Alle reacties Link kopieren
@cupcake1988: Bij mijn dochter is dat vanzelf overgegaan na een maandje of twee. Ze is nu bijna 4 maand en slaapt nu juist altijd het fijnste in haar ledikant, ook overdag!
Alle reacties Link kopieren
@compromis, tinkeltje & snowgirl: Thanks voor jullie reacties. Voor mijn gevoel is 4 maand al best vroeg en ik vind het best lastig om in te schatten of ze al aan hapjes toe is. Ik neig nu vooralsnog naar ergens rond de 5 maand, als middenweg :biggrin:
Cupcake: Hier was dat echt de eerste 5 maanden zo. Oplossing was draagzak en draagdoek. Bedoel je met nestje een bednest? Wist je dat deze gevaarlijk zijn? Op samenslapen.nl kun je er meer over vinden.

@emmsje: Wij hebben ivm darmrijping heel bewust gekozen voor 6 maanden. World health Organisation raadt dit ook aan. Ook geven wij volgens methode van Rapley met regie bij het kind en juist geen prakjes voeren.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
03-10-2017 19:50
Leuk topic en komt altijd wel goed van pas! Ons dochtertje is bijna 6 weken en regelmatig heb ik vragen.

Ik heb zelf ook wel een vraag: dochter is nu 5,5 week maar heeft altijd mamahonger. Overdag is ze eigenlijk altijd bij mij, zodra ik haar in bedje, wieg, nestje of box leg gaan de oogjes licht open en begint ze binnen een paar tellen te huilen. Ze stopt niet vanzelf en daar vind ik haar ook nog te klein voor. In de nachten slaapt ze overigens wel gewoon goed in het nestje bij ons in bed. Moeders die het aanvankelijke overdag herkennen? Ging het vanzelf beter (hoop van wel) of wat hebben jullie gedaan? Ik vind het absoluut niet erg om de hele dag met dochter op de arm te zitten maar ik krijg zo niets in huis gedaan en soms vind ik het wel lekker om even bezig te zijn ipv te bankhangen zodat dochter kan slapen :)
Heb je wel eens aan een draagdoek of draagzak gedacht? Mamahonger opgelost, jij hebt je handen vrij en geloof me; het is heerlijk om zo met je dochter te wandelen/lopen
Wat fijn dat iedereen enthousiast is! Bedankt voor de reacties op de autostoelen vraag. Op de fiets is helaas nog geen optie. We gaan verhuizen en dan zou het wel kunnen, maar dat duurt nog te lang. Voor die tijd moeten we al wel over naar de autostoel!

Wat betreft hapjes, het ligt ook heel erg aan je kind! Je kunt het beste beginnen tussen 4 en 6 maanden. Niet eerder ivm darmen en niet later ivm kans op allergieën. Onze dochter had altijd honger, bewoog zeer veel en snapte op de dag dat ze 4 maanden was precies wat ze moest doen :) ze at direct veel meer dan 'oefenhapjes'. Als ik kijk naar ons nichtje, nu 5,5 maand, die heeft nog geen idee wat ze ermee moet! Krijgt het wel aangeboden maar werkt het allemaal net zo hard weer uit haar mond 😂
Tinkeltje30 schreef:
03-10-2017 19:46
Autostoeltjes: Wij hebben ook 2 autostoeltjes. Een wat duurdere voor de lange stukken en een wat goedkopere.

Hapjes: wij zijn met 4 maanden begonnen en dat ging wel goed. Het was vooral een hoop oefenen met de lepel. Ik denk dat je ook even moet kijken of je baby er aan toe is. Mijn zoon vond alles wel interessant, dus hij was er wel voor de porren. Hij eet nu als een bootwerker en zit vaak schreeuwend aan tafel omdat het niet snel genoeg gaat. :facepalm:
Precies hetzelfde hier :facepalm: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Nu ruim 31 weken zwanger en af en toe vragen zat.
Cupcake1988, hier was het precies hetzelfde! Kind heeft de eerste 3 maanden in mn draagdoek gewoond o_o toen was ik er helemaal klaar mee, nu mis ik het :biggrin: hier ging het na drie maanden echt vanzelf over, niks voor gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic dit!

Cupcake: hier ook hetzelfde, tot 6 weken ongeveer, toen was ik helemaal klaar met het hele dagen rondsjouwen in de draagzak. Ben een heel strakke regelmaat gaan invoeren, niet meer te snel oppakken bij elk geluidje (dat deden ik en man namelijk). Overdag slaapjes in bed, ik in de kamer ernaast en maar steeds erheen om speen in te doen/ aai te geven. Zoontje pakte dit eigenlijk vanaf dag 1 goed op en nu slaapt hij zo'n 16/17 uur per etmaal :) (hij is nu bijna 4,5 maand oud). Tip om te lezen: baby in een droomritme van Stephanie Lampe.

Hier ook net begonnen met hapjes, maar gaat nog voor geen meter. Hij gaat helemaal kokhalzen en hoesten en lijkt het verschrikkelijk vies te vinden. Nu 3 dagen wortel aangeboden en op aanraden van cb toch maar weer een weekje wachten en dan wat anders aanbieden.
Ik sluit aan! Hier een kleine man van 3,5 maanden en ik zit ook altijd vol met vragen.
Leuk topic! Tvp!

Ik heb nog geen vragen. Maar ben 22wkn zwanger van de 2e dus die vragen gaan vast wel weer komen.
Alle reacties Link kopieren
Hapjes: bij oudste met ruim 5 mnd begonnen, bij jongste net begonnen.. Ze is 4,5 maand.

Mamahonger: vooral jongste had dit, heeft 2 maanden in de draagzak gewoond met mijn pink in haar mond. Nu slaapt ze al haar slaapjes in haar eigen bed.. Ging vanzelf eigenlijk

Autostoeltjes: wij hebben er 2

Wat doen jullie tegen het slijm bij verkoudheid? Jongste krijgt het soms slecht opgehoest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven