Baby's tweede helft september 2017

10-10-2017 17:51 294 berichten
Onze kuikens zijn allemaal geboren! Gefeliciteerd allemaal.

Hier schrijven we verder met meiden die uitgerekend waren in de tweede helft van september 2017!

Ons oude topic is hier te vinden: zwanger/uitgerekend-tweede-helft-septem ... #p25659197
Naam Leeftijd Geslacht Kindje Bevaldatum!
Bloemmmmie - meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
just_sabina 31 meisje 1e kindje 8 september 2017
Raymasa 27 jongen 2e kindje 10 september 2017
Stella 28 jongen 1e kindje 15 september 2017
Summer87 29 meisje 1e kindje 20 september 2017
Dekentje 24 meisje 1e kindje 20 september 2017
Chantilly 28 meisje 1e kindje 24 september 2017
CaptainKitten 29 meisje 1e kindje 25 september 2017
Zapppie meisje 1e kindje 26 september 2017
Boertje037 29 jongen 2e kindje 27 september 2017
Didedo 27 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Mataranka 33 jongen 2e kindje 10 oktober 2017
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 22:25
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Gefeliciteerd Mataranka! Vlot gegaan. Nu heerlijk genieten van je mannetje. Zijn jullie ondertussen al thuis?

Hier ook een baby met krampjes en het hardverscheurende huilen. Ik heb al een keer meegehuild met dr hoor. Zo zielig.

Ze is ook verkouden zo lijkt het. Ze knort, piept en kreunt. Vanavond haar matrasje aan het hoofdeinde iets omhoog leggen, misschien geeft dat iets verlichting.

Baby is ook meer wakker. Gezellig hoor! De nachten gaan nu weer goed: om 24.00 uur voeding en dan mogen we haar laten slapen tot ze zelf komt en dat is meestal rond half 6. Daarna slapen we met z'n allen weer tot 9.00 uur en dan gaan haar ogen op standje wakker.

Ik ga binnenkort ook beginnen met kolven en flesvoeding. Ze moet er aan wennen en ik vind het fijn als manlief ook eens een voeding over kan nemen. Ik weet ook nog niet of ik wil kolven op werk. Lastige keuzes allemaal.

Vandaag wel voor het eerst zonder baby op pad geweest. Was wel een beetje gek. Was maar een uurtje weg en ik ging ook nog een babyshoppen Haha. Kleertjes omruilen voor een maat groter (hier ook flink gegroeid: afgelopen week 400 gram) en ik heb gelijk een lekkere fleecedeken gehaald voor ons koukleumpje.

Luiers vliegen er hier echt doorheen. Ze poept het liefst als je net haar schone luier omdoet... en dat soms ook gewoon 2x Haha. Wij moeten trouwens wel erg lachen om de geluiden van baby hoor: haar scheten en boertjes zijn net grote mensen geluiden.
Alle reacties Link kopieren
Hè goed gedaan Chantilly! Leuk!

Zappie heerlijk hè die geluidjes! Haha, ik kan ook zo heerlijk naar haar kijken als ze wakker wordt en ze allemaal verschillende gezichten trekt en die armen de lucht in gaan om te strekken.

Hoe gaat het allemaal met jullie herstel? Ik ben echt verbaasd hoe snel een lijf kan herstellen. Wil zelfs volgende week alweer proberen op de fiets te stappen. Vloeien was al met iets meer dan 3 weken gestopt. Erg bijzonder wat wij als vrouw kunnen.

Oh ja Chantilly, bij mij mag de leeftijd inmiddels naar 31.
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik meld me ook!

Wat fijn dat je dochter al zoveel uur achter elkaar slaapt Zappie! Herkenbaar van die luiers. Zoon besluit ook vaak om te gaan poepen of plassen, precies wanneer ik zijn schone luier dicht maak, zodat we weer helemaal opnieuw kunnen beginnen ;-D

Leuk he Sabina, dat rekken en strekken bij het wakker worden. Zo schattig zo'n klein mensje :heart:

Ik ben ook al volledig hersteld. Vloeien is sinds deze week gestopt en ben ook weer alle zwangerschapskilo's kwijt :yes:
Leeftijd is aangepast Sabina!

Mochten andere gegevens aangepast worden of mochten jullie graag iets toegevoegd hebben, let me know!

Hier ook heel erg verbaasd over het snelle herstel. Ik had me heel wat voorgesteld van de knip, hechtingen etc. maar al met al valt het me gewoon reuze mee. Nu 16 dagen na de bevalling en ik voel me eigenlijk bijna weer zoals ik me voelde voor de zwangerschap.
Moet zeggen dat mijn hormonen ook weer op beginnen te spelen, want waar ik de laatste paar weken van de zwangerschap niet moest denken aan seks met man, kijk ik nu weer met hele andere ogen naar 'm. Niet dat het überhaupt al zover is hoor, eerst maar eens goed alles laten herstellen, maar ik herken mezelf eindelijk weer een beetje! Nog 1 kg van de 20 kg en ik zit op mijn startgewicht. Zo bijzonder vind ik dat..
De VK begon ook gelijk over de anticonceptie tijdens de laatste controle thuis.. Nou,nog even niet, dank je wel ;-) Man dacht er helemaal hetzelfde over, volgens mij vindt ie het allemaal ook nogal spannend hoe het dan moet gaan ;-)

Vloeien is hier zo goed als voorbij, vooral bruinverlies lijkt het nu.

Onze dame had vandaag echt een goede dag. Ik ben rust en regelmaat aan het invoeren, wat inhoudt dat ze slaapt in haar eigen bedje overdag, met de gordijnen wat open. Daar lijkt ze nu goed op te reageren, lekker getukt. Maar goed, dat kan morgen weer totaal anders zijn. Donderdag naar de osteopaat om te kijken of er toch iets met haar aan de hand is. Haar hoofdje blijft ze raar bewegen/overstrekken, zowel bij het aanhappen van de fles als wanneer ze tegen je aan ligt. Waar we eerst heel trots waren dat ze zo goed al haar hoofdje overeind kon houden en kon ophouden, maak ik me daar nu wel een beetje zorgen om.

Ook voor het eerst naar het weegmoment geweest met onze dame, schoonzusje ging mee om me wegwijs te maken en ze is gewoon 300 gram aangekomen in 9 dagen! :-O.

Moet nu even uit zien te vinden wat ik aan flesvoeding kan aanbieden, ik wil niet dat ze van de honger omkomt, maar overvoeden wil ik ook niet. Morgen misschien toch even het CB bellen voor advies. Ze komt nu 6-7x per dag, de ene keer drinkt ze 120 cc, de andere keer 70-90 cc. Ze komt lang niet altijd aan haar maximum.. Ik zit nu in dubio, moet ik haar flessen verhogen en daarmee een fles afbouwen of gewoon dit volhouden, want ze lijkt het er prima mee te doen..

Hier krijgt ze de laatste fles om 23.45 en slaapt dan door tot 04:00, soms iets langer. De volgende fles is dan rond 08:00. Soms wijken we wat af, afhankelijk van hoe de dag verloopt. Een heel strak schema hebben we hier nog niet, ik laat haar de structuur enigszins bepalen en wij vormen ons daarom heen.

Het lekkere weer komt eraan en ik kan me nu al verheugen op het weekend met wandelingen!
Hey wat leuk, een nieuw topic! Gefeliciteerd Mataranka, eindelijk is 'ie er bij jou ook! En een leuke naam heeft 'ie!

Wij hebben de kraamweek achter de rug en merk dat ik eindelijk weer een beetje mens wordt. Haha ik snap alleen niet hoe jullie zo actief hier op het forum kunnen zijn want mijn telefoonminuutjes zijn echt nog heel schaars en dan is het nu vooral om kraambezoek in te plannen/appjes te beantwoorden etc. Maar ze ligt nu lekker op mn buik te slapen en we hebben een redelijk goede nacht gehad dus eindelijk weer even wat tijd/puf om te schrijven!

Hier kwam de borstvoeding erg moeilijk op gang, mede door de ultra snelle bevalling.. lactatiekundige over de vloer gehad en inmiddels mbv kolven geef ik haar de fles! Tepelhoedjes heb ik ook maar dat vind ik van die ondingen en ook vervelend dat je dan niet precies weet hoeveel ze binnenkrijgt. Plus dat voedingen dan wel een uur kunnen duren en zeker snachts ben ik dan toch even te egoïstisch en kies ik voor meer slaap.. Maar nu krijgt ze gelukkig wel gewoon moedermelk binnen dus ik ben blij! Het aantal cc gaat alleen elke dag omhoog natuurlijk dus ik kolf me nu wel echt een slag in de rondte om maar aan haar voedingen te kunnen voldoen maar het gaat tot nu toe gelukkig nog elke keer goed en met genoeg melk. En anders mogen we aanvullen met kunst dus wie weet dat dat binnenkort nodig is..

Wat slapen sommige babies van jullie al lang door! Wat fijn! Wij halen hier snachts net aan de 3 uur en dat voelt al als een overwinning; 3 uur achter elkaar kunnen slapen! Man is gelukkig deze week nog thuis dus we verdelen de zorg (hij luiers en flesje en ik kolven en ook flesje) en smiddags proberen we dan ook samen nog even een uurtje of 2 te pakken.

Sabina inderdaad echt knap dat jij het zo alleen doet! Het is toch echt wel een hele zorg en dagtaak maar fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Fijn dat rust en ritme lijken te werken Chantilly en lekker dat ze zo goed groeit!
Wel even spannend dus met haar nekje, hopelijk is het eenvoudig te verhelpen.

Herstel gaat hier ook goed, afgelopen vrijdag zijn mn hechtingen eruit gehaald en sindsdien voel ik me eigenlijk gewoon weer de oude! Verbazingwekkend hoe snel m'n buik met 1 week al bijna weer weg is en hoe je lijf zichzelf weer herpakt!

Zijn jullie verder nog druk met kraambezoek? Hier begint nu alles op gang te komen en moet zeggen dat ik me er soms over verbaas wie zich soms aanmelden voor bezoek. Tantes met wie je niet veel hebt die dan al in de eerste week langs willen komen bijvoorbeeld.. we houden het nu op 2 bezoekjes per dag maar tussendoor sluipen daar dan ook weer ouders en zussen/broers tussen waardoor je soms echt de hele dag alleen met sociale afspraken bezig bent. Even kijken hoelang we dat nog leuk vinden :p zeker nu de hulp weg is en het huishouden ook weer normaal gedaan moet worden, haha. Maarja ze is nu nog zo mini en ben ook zo trots dus vind het ook leuk om haar zo klein nog aan mensen te laten zien. Maar aan de andere kant, over 2 weken zijn ze ook nog klein..
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:47
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Didedo, in de eerste week heb ik mijn telefoon ook amper vast gehad hoor, maar wij zijn inmiddels bijna 5 weken onderweg dus dan komt de rust vanzelf meer!
Geniet eerst maar lekker van de tijd samen!
Fijn dat je je alweer zo goed voelt en een manier hebt gevonden om toch borstvoeding te kunnen geven!

Wij zijn niet druk met kraambezoek want hebben dat afgehouden. In de kaart hadden wij een inlegvel dat we de eerste 4 weken geen bezoek wilde en mensen hebben daar naar geluisterd. Nu begint het lanngzaam wat te komen maar doen maar 1 bezoek per weekend omdat manlief al zo weinig tijd met de kleine heeft. Collega’s ontvang ik doordeweeks als ik alleen ben en sommige vriendinnen ook. Dus het verspreid zich mooi hier.

Chantilly je zou bijna denken dat ze last heeft van reflux! Heb je zelf dat idee?

Ik blijf dat voeden ook lastig vinden qua hoeveelheid. Ze krijgt elke 3 uur 100 cc. Veel te veel op 4 kilo lichaamsgewicht. Maar als ik volledig ga voeden op behoefte ben ik bang dat ze geen ritme krijgt. Soms komt ze al na 2 uur en sus ik haar tot 3 uur maar gister avond heb ik haar wakker moeten maken om 12 uur en was ze na 50 cc echt klaar met drinken. Vervolgens kwam ze dus om 3 en om 6 uur en nu ligt ze weer volledig in coma. Dit hou ik ff zo want kan nu eindelijk een keer rustig douchen. Hahaha. Misschien toch maar volledig op behoefte gaan voeden. Dan altijd maar een flesje mee nemen onderweg.
Hoe doen andere dit?
Lastig he Sabina? Hier altijd extra voeding mee onderweg, voor het geval dat.

Ik heb niet het idee dat het reflux is, ze is heel erg tevreden na haar voeding, alleen drinkt ze soms haar flesje wel leeg en soms niet.
vannacht hebben we haar maar wakker gemaakt, er zat bijna 6 uur tussen haar voedingen..

Vanochtend kwam ze wel iets eerder, wat niet gek is na een nacht bijna volledig doorslapen.

Mocht het vandaag nog steeds zo gek lopen met de voedingen, dan bel ik aan het einde van de dag het CB. Ik hou bij wat ze drinkt, nu bijna een week, en haar gemiddelde is keurig over 24 uur. Wat idioot hoe druk je je kunt maken om voeding, terwijl ze zo is gegroeid en verder heel tevreden lijkt te zijn..

Nu ligt ze weer lekker in haar wiegje te pitten en ik zit lekker op de bank TLC te kijken. Zo fijn dat dit af en toe kan.. Vanochtend was het vanaf 08.30 huilen, huilen, huilen, veel krampjes en veel windjes. Is dat eenmaal afgelopen, dan is het weer een gelukkige baby, die veel contact maakt en haar stem aan het ontdekken is lijkt het.

Ik ben erg benieuwd naar morgen en ik hoop dat het haar wat verlichting kan brengen!

Kraamvisite is hier gelukkig erg rustig, moet zeggen dat ik het ook wel prima vind zo. Familie is allemaal langs geweest, de goede vrienden ook. Langzaamaan komen wat tantes en nichten/neven voorbij en ergens eind november zullen mijn collega's wel de tijd vinden om langs te komen ;-)
Het hoeft van mij ook niet zo nodig, ze ligt vaak net te slapen als bezoek komt ( een echt vast ritme hebben we nog niet, zolang ze maar om de 4 uur komt ben ik tevreden). Slapen doet ze in haar wiegje boven en ik vertik het om haar uit haar slaap te halen om haar te showen. Soms lopen mensen even snel naar onze slaapkamer, maar vasthouden hebben maar bar weinig mensen gedaan. Ze lijkt daar ook niet goed op te reageren.

Van tevoren dacht ik dat ik niet zo moeilijk zou doen met vasthouden, maar als je een nacht lang een huilende baby vasthoudt na kraambezoek wat haar vast heeft gehouden, ga je er anders over denken ;-)

Ouders, schoonouders, broers en zussen moeten komen zo vaak ze willen. Mijn moeder is ook alweer onderweg mijn kant op en schoonmoeder komt even koffiedrinken zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niet veel kraamvisite gehad. De eerste maand alleen ditecte familie en afgelopen weekend voor het eerst wat vrienden over de vloer gehad. Straks komen er een paar collega's. Verder is het heerlijk rustig en dat wil ik graag zo houden. Eén bezoekje per week vind ik eigenlijk wel prima. Ouders en broers/zussen zijn uiteraard altijd welkom.

Zoon slaapt meestal beneden overdag, dus visite kan hem vaak wel bewonderen, maar vasthouden houd ik liever ook een beetje af.

Wat betreft voeding heb ik geen tips. Ik geef borstvoeding op verzoek, dus heb geen idee hoeveel hij binnen krijgt. Zolang je kindje goed groeit en tevreden is, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken, maar je kan natuurlijk altijd even het cb bellen voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Jeej, gefeliciteerd Mataranka met jullie zoon :cheer2: . Dat is een super snelle bevalling geweest zeg. Hopelijk zijn jullie inmiddels lekker thuis.

Zappie, gemeen zijn die krampjes he. Je ziet dat ze pijn hebben en je kunt niets voor ze doen. Ik heb de eerste paar nachten ook hard mee zitten huilen :cry:

Sabina, fijn dat het allemaal zo goed gaat, zowel lichamelijk als de routine met jullie dochter. Ik vind het ook verbazingwekkend hoe snel ik weer op de been was. Had het van te voren niet zo snel verwacht. Ook alle zwangerschapskilo’s kwijt, gewone kleding weer aan en alleen nog maar een beetje bruinverlies nu. Ook fijn dat ik me weer mezelf voel net als voor de zwangerschap zoals Chantilly ook zegt.

Chantilly, bedankt voor het nieuwe topic! Hopelijk kan de osteopaat jullie dochter helpen. Ik herken wat je zegt dat je blij bent dat je even rustig kunt aankleden, ontbijten of douchen. Dat is ineens een hele verademing als je dat zonder onderbrekingen voor elkaar krijgt. En ja af en toe TLC kijken tussendoor hoort daar ook bij 😉.

Didedo, fijn dat het kolven in elk geval goed gaat. De eerste week ben ik ook nergens aan toe gekomen. Leven bestond alleen even uit de verzorging van onze zoon, kraambezoek en tussendoor slapen. Gelukkig is het nu alweer iets beter en heb is af en toe mijn handen even vrij. Wij gaan voor de familie een kraamborrel geven (begin november) dat scheelt een hoop ooms en tantes over de vloer. Allemaal heel lief en aardig maar dan blijf je bezig inderdaad. Een tante belde de tweede dag al op wanneer ze langs mocht komen, ik lag nog in het ziekenhuis toen… Gelukkig nu rustig met kraamvisite en dat vind ik helemaal niet erg.

Over de speen, hier duurde het ook even voordat zoon snapte hoe het werkte. Nu kan hem hij een paar minuten inhouden. Maar daarna raakt hij hem alsnog kwijt en dat is het weer jammeren. Vooral als hij net in slaap is gevallen en daardoor de speen uit zijn mond valt schrikt hij hiervan weer wakker :facepalm: .

Ik kijk wel uit naar een nacht doorslapen. Hier meestal voeding tussen 23.00-00.00, dan rond 04.00 en tussen 7.00-8.00. We mogen echt niet klagen want het is natuurlijk super netjes zo maar voordat je na een voeding zelf weer in bed ligt en uiteindelijk weer slaapt…..

Over de luiers, hier ook het probleem dat zoonlief het liefste in een schone luier poept…. Je kunt aan de gang blijven, hahah.

Hier ook de komende dagen lekker gebruik maken van het mooie weer door te gaan wandelen. Toen het zo’n slecht weer was en ik niet naar buiten kon kwamen echt de muren op me af.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Oh, die speen.. Ik ben vanaf 8 uur in de weer met dat ding! Een paar minuten is het stil en dan draait mevrouw en voilà, weg speen. Ik heb nu, tegen de 'regels' in, een hydrofiel aan de speen bevestigd en als een propje tegen de spijlen van het wiegje gedrukt. Wel zo dat ze gewoon kan ademhalen ;-) Het is nu al 10 minuten stil, dus ik heb de hoop dat ze in slaap is gevallen! Babyfoon mooi op stil gezet, dus ik hoor niet alle kreuntjes.. de lampjes zeggen me genoeg!

Andere vraag.. Hebben jullie al nagedacht over AC? De VK begon hier over en het zit nu in mijn hoofd.
We willen op den duur vast nog een kind en eerlijk gezegd bevalt het pil-vrije bestaan mij wel. Ik zie alleen vreselijk op tegen condoomgebruik..Maar goed, we zullen toch een vorm van AC moeten gaan gebruiken, want ik zie het niet zitten om kind nr. 2 volgend jaar al te krijgen! ;-)
Alle reacties Link kopieren
De verloskundige begon hier ook gelijk over AC. Bij ons is het heel simpel: condooms. De pil had mijn cyclus compleet in de war geschopt. Mede daarom duurde het een paar jaar voordat ik zwanger werd. We willen een tweede en dat willen we vrij vlot (in de zin van geen jaren er tussen). Dus geen geklooi met de pil, maar condooms. Manlief zei dat ook gelijk trouwens, dus geen discussiepunt hier :-D .
Ah logisch Zapppie! Moet zeggen dat mijn cyclus na 3 maanden weer was hersteld na het stoppen met de pil en al met al heeft het een half jaartje geduurd bij ons. Niets te klagen..Natuurlijk wel de vraag of dat de volgende keer ook zo is en of het ons nog een keer gegund is een kind te krijgen.

Maar die pil.. Ik merk gewoon dat ik veel beter in mijn vel zit zonder en dat ook mijn libido een stuk verbeterd is sinds het stoppen met de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de speen Chantilly? Zit ie er nog in? ;-D

Ik was ook aan de pil, maar voel er weinig voor om daar weer mee te beginnen. Condooms vind ik ook zo'n gedoe. We willen misschien nog wel ooit een derde kindje, maar daar hebben we geen haast mee en dat mag best nog 3-4 jaar duren. Voor de tussentijd wil ik waarschijnlijk een spiraaltje nemen over een paar weken.
Haha, speen zit er nog in! Nu duimen dat ze het volhoudt tot 22.45 ;-) Dan hebben we zowaar een gelijk ritme aan dat van gisteren :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook in dubio over AC.
Ik ben na de bevalling toch aan de medicatie gegaan ivm de bevalling en wat er allemaal gebeurd is. Dit moet ik sowieso ongeveer een jaar slikken. Na het stoppen met de pil werd ik al wat wiebelig en tijdens de zwangerschap helemaal dus wil vooral nu stabiel blijven. Dus waarschijnlijk hier ook condooms, ook omdat we als alles een beetje verwerkt is ook wel een tweede willen dus is het het overwegen waard om dat met medicatie te doen ( niet dat ik binnen het jaar zwanger ben, maar dan blijf ik wat langer aan de medicatie ). Wil niet straks vd medicatie af en bij een 2de zwangerschap weer met de ellende zitten.
Vind condooms ook niet ideaal maar moet toch wat.
Meestal kun je een advies gesprek bij huisarts aanvragen om alle vormen van AC te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al nagedacht over AC. Ik was tevreden over de pil. Ik had geen bijwerkingen en vond het fijn om eventueel een menstruatie een keertje over te slaan. Echter zolang je borstvoeding geeft wordt de pil niet aangeraden. Er blijven eigenlijk maar een paar opties over: condooms, spriaaltje, hormoonstaafje of de mini pil.

Wij willen ook graag een tweede kindje als het ons gegund is. Het heeft 9 maanden geduurd voordat ik zwanger was van onze zoon. En als het kan willen we geen jaren leeftijdsverschil (al besef ik goed dat je hier niets over te zeggen hebt). Dus een spiraaltje of hormoonstaafje vind ik meer iets voor daarna omdat het een mooie lange termijn oplossing is. Waarschijnlijk wordt het de minipil en terug naar de gewone pil zodra ik gestopt ben met borstvoeding. Tenzij ik op korte termijn stop met de voeding. Dan condooms zolang ik voeding geef en daarna de gewone pil. Momenteel gaat het goed met de borstvoeding en mijn planning is om het te blijven geven tot ik ga werken (begin januari). Op het werk gaan kolven zie ik niet zo zitten.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Jaa wat leuk, een nieuw topic! Iedereen die ik nog niet gefeliciteerd had, hierbij alsnog!

Fijn om te lezen dat jullie ook overal onzeker over zijn. Ik geef ook borstvoeding maar kolf ongeveer de helft van de voedingen, omdat m'n man dan ook een flesje kan geven en ik dan wat eerder naar bed kan. En omdat ik dan een beetje zie wat ze krijgt. Eerst deden we flesjes met 80 cc maar de vrouw van het CB had gezegd dat je ook 100 cc mag aanbieden als ze er naar vraagt. Probleem is nu dat ze soms nog steeds meer wil na die 100 cc, maar of dat nou honger is of alleen zuigbehoefte dat vind ik lastig te ontdekken. Ik heb me sowieso wat verkeken op die borstvoeding, had het me wat gemakkelijker voorgesteld ofzo. Maarja, zo lang ze volle plasluiers blijft hebben schijnt alles goed te zijn. Maandag maar weer wegen bij het CB.

Ze krijgt nu 7 voedingen per dag, elke 3 uur en alleen snachts op verzoek, dus dat is vaak rond 3 a 4 uur. Omdat m'n man maandag weer met werken is begonnen doe ik die nachten door de weeks en mag hij de weekenden doen. Afgelopen zaterdag geprobeerd, maar ik werd alsnog gewoon wakker van haar (bij elk kreetje schiet ik al wakker) dus komend weekend maar de herkansing. Lijkt me heerlijk om ook weer een keer te kunnen doorslapen!
Ah ook het topic ontdekt Summer!

Wat fijn dat ze zulke volle plasluiers heeft, dat zegt wel dat de BV goed zijn werk doet :)

Hier was de nacht een ramp en eigenlijk vandaag overdag ook. Heb flink gebruld, samen met dochterlief..Vanaf 02.45 was het huilen, veel honger en erg moe, waar ze niet aan toe wilde geven. Tot 14.00 heeft ze dit volgehouden..
Daarna naar de osteopaat en de weg ernaartoe heeft ze geslapen.

Er lijkt wel wat aan haar klachten gedaan te kunnen worden.
We verdenken haar nu wel van reflux, zeker toen de osteopaat een aantal handelingen verrichte bij haar, werd duidelijk dat ze toch best veel voeding teruggeeft ( en dat na ruim een uur na de fles). Daarna ook overstuur.

Haar sleutelbeentje lijkt ook niet helemaal lekker te zitten aan de rechterkant, wat man en ik al hadden opgemerkt tijdens het verschonen, waar ze altijd moord en brand schreeuwt.

3 behandelingen moeten voldoende zijn om de klachten te verminderen.
Morgen bel ik wel even de huisarts om de reflux te bespreken. Wellicht dat hij wat kan betekenen voor de kleine meid.

En verder zijn het denk ik de regeldagen, waardoor ze vaker om voeding vraagt/meer huilt.
Nog een paar dagen aankijken en hopen dat het zich herstelt.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly fijn dat de osteopaat haar kan helpen! Wat gaat hij dan precies doen? Hopelijk is het snel over en kan de huisarts iets doen tegen de reflux.

Wij zitten met een apathische baby die vanmiddag nergens meer op reageerde: eng!! We wilden de huisarts bellen en toen was ze er weer helemaal. We moesten naar cb en die zeiden dat als het weer gebeurt we de huisarts zeker moesten bellen. Dus nu zitten we niet rustig en checken elke 5 min of baby 'het nog doet'.

Summer, nachtje doorslapen is zeker lekker! Hopelijk lukt het komend weekend.
Jeetje wat eng Zapppie! Hopelijk blijft het bij deze ene keer!

Het zijn hele lichte aanrakingen waar hij mee werkt. Hij zoekt eigenlijk opstoppingen/drukpunten in haar lichaam die hij probeert weg te nemen met licht drukken van zijn vingertoppen en het vastpakken van armpjes/beentjes en haar in bepaalde houdingen leggen. Het ziet er allemaal heel liefdevol en zacht uit en ze was volkomen ontspannen. Totdat hij bij de opstoppingen kwam ;-)

Ze ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen en we hebben zo alweer 4 uur tussen de voedingen zitten. Heerlijk! Ik voel me een stuk beter ;-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Chantilly! Klinkt goed! Hopelijk heeft ze er veel baat bij en jullie daardoor ook :high5:
Alle reacties Link kopieren
Zappie wat naar! Ga je wel gerust de nacht in? Ik zou denk ik ondanks het advies cb alsnog bellen.

Summer ik hoop dat je snel bij kunt slapen. Ik krijg het ook moeilijk voor elkaar ook al neemt man de nacht maar het is al lekker als je er niet uit hoeft.

Chantilly wat naar dat je zo met de kleine meid gezeten hebt. Ben blij dat je een goed gevoel hebt bij de osteopaat.
Hier geeft de kleine ook veel mondjes terug en heeft ze wat last van maagzuur maar ze komt keurig aan en tussen door is ze wel rustig dus gaan er voorlopig niks mee doen.
Kan me voorstellen dat je er zelf ook onrustig en verdrietig van werd. Hopelijk vannacht een goede nacht.

Wij hebben vanmiddag gesprek gehad in het ziekenhuis na aanleiding vd bevalling.
Ze hebben eerlijk gezegd dat dit nooit had mogen gebeuren hoe het gegaan is. Gaf erg veel voldoening en bevestiging dat het niet normaal is om 5 uur lang te moeten persen.
Dat haar geboorte zo “fout” gegaan is en dat de kleine hierdoor op de high care is beland komt door de lange duur en haar grote hoofdje.
Bij een eventuele volgende zwangerschap kom ik vanaf 30 weken weer onder behandeling van het ziekenhuis en wordt een bevalling van te voren besproken en heb ik een soort van keus om voor keizersnee te gaan.
Al met al wel een goed gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Kom ik er nu pas achter dat jullie hier al een paar dagen zitten :bye:
Ik zit nu nog vooral in de meeleesstand en hoop de komende weken weer wat actiever te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie ook weer gevonden 😊 Wat goed, een nieuw topic! Ik was ook aardig van de wereld, de eerste anderhalve week ook weinig online geweest... Gefeliciteerd Mataranka! Eindelijk :-)

Wat een pittige dag Chantilly! En wat spannend Zappie, je kindje zo apathisch!
Fijn dat het een goed gesprek was Sabina! Waarschijnlijk hard nodig om de bevalling wat te verwerken.

Ik herken wat jullie zeggen, ik vind het heerlijk om steeds fitter te worden, in plaats van steeds zwaarder en logger... Ook hier in de kraamweek lekker weinig bezoek gehad en zoontje bijna niet uit handen gegeven. Hij voelt nog te veel 'van mij'! Ook bewust zo weinig bezoek voor dochter, ze is gelukkig gek op haar broertje, maar zoveel bezoek vind ik te onrustig voor haar.
Zoontje is echt een heerlijk relaxte baby, slaapt en drinkt en dat is het zo'n beetje. S avonds een beetje kramp, maar op mijn buik slaapt ie dan toch goed, zometeen maar weer in z'n bedje leggen.
Luiers gaan ook hier hard, we gebruiken wasbare luiers, dus veel werk...
Wat voor merk speen hebben jullie? Voor dochter gebruikte ik MAM, heel fijn en zacht, maar misschien hebben jullie andere tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven