Zoon jarig, Vader afwezig

12-10-2017 10:12 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even van mij afschrijven. Mijn ex heeft mij verlaten voor een ander, voor mij totaal onverwachts. Mediation geprobeerd maar mislukt. Nu ligt het bij advocaten. Zoon is binnen kort jarig en ex weigert om hiervoor langs te komen, ik heb meerdere pogingen gedaan. Hij heeft gisteren zijn cadeau' s gegeven. Zijn familie komt wel als ik zoon' s verjaardag vier. Ik word hier zo verdrietig van...
Zijn reden, het is toch niet gezellig. Ik ga niet opdraven en mooi weer spelen. Hij wil alleen iets dat nu net weer wel bij de mediator is vastgelegd, voel alsof hij dat alleen maar doet om mij te pesten.
Volgens hem snapt iedereen zijn houding en is die heel logisch want wel komen zou verwarrend zijn voor zoon, die overigens 8 wordt.
Is het nu echt zo gek om als vader je eigen gedoe opzij te zetten en gewoon wel je zoon te zien op zijn verjaardag?
Hij heeft toch gisteren zijn kado's gegeven? Ik zou het inderdaad niet gezellig vinden, dus snap zijn punt wel. Het is niet zo dat hij het kind vergeet op zijn verjaardag.
Zo te lezen gaat het tussen jou en jouw ex niet heel ontspannen en gezellig er aan toe. Ook al zou hij mooi weer spelen, dan zou jullie zoon dat ook voelen. Ik vind het dus eigenlijk helemaal niet zo'n gekke keuze.
Neemt niet weg dat ik wel snap dat jij het jammer vindt.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf erg verwarrend voor kinderen als ouders proberen te doen alsof alles nog is zoals vroeger. Het is voor je zoon maar duidelijk zo. Dus ik geef je ex wel gelijk. Niks zo verwarrend als ouders de verschillende signalen afgeven. Je wilt nou eenmaal niks liever dan dat je ouders weer samen komen, dus waarom steeds weer valse hoop geven.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jouw ouders, zussen, broers, vriendinnen etc. aardig tegen je ex zijn ? Lijkt me dat de sfeer minimaal erg gespannen wordt. Hoe leuk zou dat zijn?
Kun je niet iets anders - samen - verzinnen : dat hij bij het ontbijt van de jarige is, of zoiets? In ieder geval niet met de visite er bij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat zielig voor je zoon en wat egoistisch van zijn vader, hij snapt kennelijk niet dat het niet om hem draait maar om zijn kind die zijn verjaardag viert.

Nee, het is dus niet gek.
Hetvrijewoord schreef:
12-10-2017 10:16
Wat zielig voor je zoon en wat egoistisch van zijn vader, hij snapt kennelijk niet dat het niet om hem draait maar om zijn kind die zijn verjaardag viert.

Nee, het is dus niet gek.
Indd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je ex samen met kind wat gaan eten voor de visite komt. Heeft hij hem toch op de verjaardag zelf kunnen feliciteren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
12-10-2017 10:16
Zouden jouw ouders, zussen, broers, vriendinnen etc. aardig tegen je ex zijn ? Lijkt me dat de sfeer minimaal erg gespannen wordt. Hoe leuk zou dat zijn?
Kun je niet iets anders - samen - verzinnen : dat hij bij het ontbijt van de jarige is, of zoiets? In ieder geval niet met de visite er bij.
Dit was ook het voorstel, zelfs afgesproken bij de mediator en dan mogelijk nog iets na school.
Er hoeft verder niemand anders bij te zijn. Dat kan overigens wel, mijn familie is echt niet van plan om de verjaardag van zoon te gaan verpesten. Ik heb hem alle mogelijkheden voorgelegd maar hij wil niets ook niet wat wel was afgesproken (wel 2 maanden geleden).
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kan hoog springen, laag springen, he gelijk op een forum halen...
Maar daar wordt de situatie niet anders van.
Probeer het naast je neer te leggen, en maak er een leuke dag van met je zoon.
Alle reacties Link kopieren
waarom moet hij er bij zijn? Hij kan toch een eigen moment samen met zijn zoon hebben om de verjaardag te vieren?

ik denk dat het wijs is dat hij daar niet bij is. want het gaat wel om de verjaardag van jullie zoon, en niet over de relatie tussen jou en je ex. want de kans is groot dat daar dan toch de aandacht naar uit gaat, of dat je de spanningen gaat merken.

wie weet over een paar jaar wel, maar nu; ga gezellig de verjaardag van jullie zoon vieren.

jullie zoon begrijpt echt wel dat papa en mama niet meer samen in 1 huis wonen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Heeft vader alleen de cadeaus afgegeven of gaat hij ook nog samen met zoon de verjaardag "vieren" door samen iets leuks te doen?

Als vader uitsluitend een cadeau afgeeft en verder niet, ben ik het met je eens.

Gaat vader het weekend leuk met zoon uit eten/karten/bios, dan heeft hij misschien de situatie goed ingeschat dat het officiële feestje toch gespannen zal zijn en viert hij het op zijn eigen manier met zoon.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
12-10-2017 10:19
Dit was ook het voorstel, zelfs afgesproken bij de mediator en dan mogelijk nog iets na school.
Er hoeft verder niemand anders bij te zijn. Dat kan overigens wel, mijn familie is echt niet van plan om de verjaardag van zoon te gaan verpesten. Ik heb hem alle mogelijkheden voorgelegd maar hij wil niets ook niet wat wel was afgesproken (wel 2 maanden geleden).
Ik heb zelf gemerkt hoe ongmakkelijk het is om " normaal " om te gaan met iemand die mijn vriendin / zus / broer heeft bedrogen en bij de kersverse partner is ingetrokken. Kun je je nog zo voornemen om " gewoon " te doen ; ongedwongen en oprecht wordt het toch niet.
Maar jammer dat hij ook niet wil als er verder niemand is. Waarom zou dat zijn, denk je ? Zou het emotioneel worden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je facetimen oid afspreken met ex ? Dat hij ' s morgens vroeg jullie kind even toezingt en feliciteert?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap beide kanten wel. Spanning zal om te snijden zijn dan op zijn verjaardag en dat is echt niet leuk voor je zoon. Maar aan de andere kant is het wel raar als je vader niet op je verjaardag komt maar ook weer iets om aan te wennen. Nu is het zijn verjaardag, straks sinterklaas en kerst en verwacht jij dan dat je ex altijd gaat komen?
Ik vind het egoïstisch. Het gaat nu even niet om jullie gedoe. Het gaat nu om jullie zoon. Belachelijk dat hij geen feestje zou kunnen vieren waar de belangrijkste mensen bijeen zijn, omdat zijn ouders overhoop liggen. Vader zou aan zijn zoon moeten denken ipv aan zichzelf.

Wat is dat toch met gescheiden ouders, dat ze - zelfs niet één dag per jaar - hun eigen negativiteit opzij kunnen schuiven voor hun kind?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je ex iets leuks doen voor de verjaardag van je kind buitenshuis. Dus niet meteen op de dag zelf.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het helemaal niet gezellig, zo'n eerste verjaardag na scheiding waarbij beide ouders aanwezig waren. En dan was er geen sprake van een vechtscheiding. Dus ik begrijp de keuze van je ex. Veel kinderen van gescheiden ouders vieren hun verjaardag 2x en zien een van hun ouders niet op hun echte verjaardag.
Ik vind het ook egoïstisch, mijn ervaring met een kind in mijn omgeving is dat zij liever spanning had op haar verjaardag dan dat de familie incompleet was. Ze vond het helemaal niet leuk om haar verjaardag meerdere keren te vieren. Zij was zo verdrietig steeds, en vierde het liever helemaal niet.

En die spanning daar zorg je als ouder toch echt zelf voor. Een paar uurtjes mooi weer spelen voor de goede vrede word je kind niet slechter van.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
12-10-2017 10:30
Ik vind het egoïstisch. Het gaat nu even niet om jullie gedoe. Het gaat nu om jullie zoon. Belachelijk dat hij geen feestje zou kunnen vieren waar de belangrijkste mensen bijeen zijn, omdat zijn ouders overhoop liggen. Vader zou aan zijn zoon moeten denken ipv aan zichzelf.

Wat is dat toch met gescheiden ouders, dat ze - zelfs niet één dag per jaar - hun eigen negativiteit opzij kunnen schuiven voor hun kind?
Nou ja,.... Hoe feestelijk gaat het worden als pa zijn exschoonouders een hand geeft ? Die mensen kunnen vast zijn bloed wel drinken voor wat die man heeft aangericht. Zijn eigen ouders zullen zich vast ook wel ongemakkelijk voelen : het is hun zoon die het gezin heeft ontwricht.
Kun je allemaal nog zo goed je best doen : het blijft lastig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pieps2016 schreef:
12-10-2017 10:29
Ik snap beide kanten wel. Spanning zal om te snijden zijn dan op zijn verjaardag en dat is echt niet leuk voor je zoon. Maar aan de andere kant is het wel raar als je vader niet op je verjaardag komt maar ook weer iets om aan te wennen. Nu is het zijn verjaardag, straks sinterklaas en kerst en verwacht jij dan dat je ex altijd gaat komen?
Een verjaardag is veel persoonlijker en dat trek je je als kind veel meer aan als je vader niet komt opdraven.
Ik denk dat zijn afwezigheid meer schade aan zal richten dan een beetje spanning onderling.
Zet je beste beentje voort en maak er gewoon wat van voor je zoon.
Alle reacties Link kopieren
Westworld schreef:
12-10-2017 10:37
Ik vind het ook egoïstisch, mijn ervaring met een kind in mijn omgeving is dat zij liever spanning had op haar verjaardag dan dat de familie incompleet was. Ze vond het helemaal niet leuk om haar verjaardag meerdere keren te vieren. Zij was zo verdrietig steeds, en vierde het liever helemaal niet.

En die spanning daar zorg je als ouder toch echt zelf voor. Een paar uurtjes mooi weer spelen voor de goede vrede word je kind niet slechter van.
Nee hoor, daar zorg je als ouder niet zelf voor. Ik had echt geen zin om net zo gezellig te kletsen met degene die mijn vriendin / broer / zus had bedonderd. En al had ik daar zin in gehad : een aantal gespeksonderwerpen kunnen dan gewoon niet meer of wil je nog niet aansnijden. ( weet je nog.... / waar ga je nu wonen , etc )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt allemaal niet uit, wat wij vinden. EX komt niet. Wat TO (of wij) ook roepen. En dat is aan ex. En dat is rot
TO kan zich daar beter bij neerleggen en een leuke verjaardag voor zoon organiseren, dan in blijven hangen
Alle reacties Link kopieren
Viert hij het dan zelf helemaal niet met zoon? Dat maakt het namelijk extra sneu.
Maar ja, vader heeft er voor gekozen om er niet bij te zijn. Dat ga je niet veranderen dus gewoon vieren met degene die er wel zijn. Geniet met kind en ga zelf niet zitten sippen dat z'n vader er niet bij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven