Uitnodigen op school mag niet meer

17-10-2017 15:36 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
k had een tijdje terug een portofoon op marktplaats gezet, zo'n ding:

foto

Splinternieuw voor maar 160 euro.

Krijg ik opeens een reactie van iemand die interesse had voor 150 euro. Ik heb daarop een voorstel gedaan om tussen mijn prijs en zijn bod in te zitten namelijk 155 euro, hij ging akkoord.

Hij vroeg mijn telefoonnummer en een kleine week later werd ik gebeld.

Wat volgde was een gesprek van meer dan een uur... Die gozer wist niet wat een portofoon was dus ik moest hem echt alles uitleggen. Blijkt dat hij dat ding te willen gebruiken om stiekem backstage te gaan bij concerten, optreden en evenementen. Dat men dan denkt dat hij bij de beveiliging hoort... Daarna nog een hoop onzin aan moeten horen en dat hij enorme fan was van Jantje Smit en piratenmuziek... Tot mijn grote ergernis bleef hij maar doorpraten en ik bleef beleefd want het was een potentiële klant. Als redding heb ik maar het excuus verzonnen dat de batterij van mijn telefoon bijna leeg was en ik heb toen de verbinding verbroken..

Belt hij me enkele dagen later weer op of hij hem kan komen ophalen, dat was prima want ik was die avond thuis. Nadat hij niet op de afgesproken tijd was aangekomen ging mijn telefoon weer over. Wat was nou het geval, hij was in Ede op de trein gestapt, maar stond op het verkeerde perron, namelijk die waar de trein richting Arnhem gaat in plaats van richting Utrecht. Dus hij stond ergens in de middle of shit en het was al laat dus die dag kon hij hem niet meer ophalen.

Gaat mijn telefoon een aantal dagen later weer over, of hij hem op kon halen. Dat kon en ik vroeg of we op een makkelijke plek af konden spreken omdat hij met het OV reisde. (en ik wil liever niet zo'n malloot over de vloer)

Even later belt hij me op dat hij mijn woonplaats inrijdt met de bus dus ik pak de fiets en rij naar de halte 300 meter verderop. Wat ik vervolgens aantref:

Een gozer die languit op zijn buik op het koude beton in een bushokje ligt, lezend in een tijdschrift. Links van hem lag zijn telefoon, rechts een mp3-speler, en een rugtas. Viel me nog mee dat hij geen tentje had opgezet.... Roept hij: "ben jij die gozer van die portofoon", toen kreeg ik spontane hartkramp dat ik mij met zo'n figuur in het openbaar moest vertonen. Zijn uiterlijk trok namelijk nogal het bekijks van gehaaste reizigers die in en uit de bussen stapten.

Ik wilde zo snel mogelijk ter zake komen en dit even snel afhandelen, dus doos open en portofoon in zijn handen gedrukt. Voordat ik dat kon doen begon hij weer over zijn hobby's en wat hij ermee wilde doen, of ik ook dezelfde hobby's heb enz. enz. enz. Toen ik hem zowat luid schreeuwend tot bedaren moest brengen om hem duidelijk te maken dat ik daar was om iets te verkopen, begon het hele uitleg gebeuren weer van voor af aan. "Kan je met de politie praten" was een vraag, mijn antwoord was negatief. "Kan je met de brandweer praten" was zijn volgende vraag, mijn antwoord was weer negatief en ik legde hem nogmaals uit dat het om een vergunningsvrije portofoon gaat. Toen ik bij de uitleg was aanbelandt waar de zendknop zit, barstte zijn eigen feestje los: "HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN" en zijn feestje ging zo nog even door.

Toen het moment van betalen, hij had maar 150 euro bij zich en zei dat ik die 5 overige euro's maar moest vergeten. Vooral de manier en toon hoe hij dit bracht stond mij niet aan, anders had ik het best willen laten zitten. Maar zaken zijn zaken, afspraak is afspraak. Ik zei dat ik de beroerdste niet ben en dat hij die 5 euro naderhand op mijn bank mag storten. Dat was prima, ik wenste hem plezier met zijn aankoop en wilde mijn weg vervolgen.

Vraagt hij me of hij op plek van uitstappen weer op de bus kan stappen. Nee zeg ik, dan ga je naar Breda. "Waar moet ik dan instappen", viaductje onderdoor naar de andere kant van de snelweg was mijn antwoord. Na 30 keer uitleggen begreep hij me nog niet en ik moest hem naar de overkant dirigeren... Vervolgens vraagt hij welke bus hij moet nemen richting Utrecht, wat ik vervolgens nog 100 keer heb moeten uitleggen. Toen hij het eindelijk begreep (of deed alsof hij het begreep) begon hij weer over van alles en nog wat te blaten. Wederom moest ik een redding verzinnen, ik keek op mijn horloge, 19:40, dus ik moest zogenaamd nog even snel boodschappen halen en ik vluchtte weg.

Thuis aangekomen een mailtje gestuurd met mijn bankgegevens en hem nogmaals succes gewenst met zijn nieuwe aankoop.

Na een week nog geen geld...

De week daarop ook niks...

Toen maar een mailtje gestuurd, die werd beantwoord met:

ik ben jeroen dit is niet edwin emiel adres hoor beetje raar groetjes jeroen

Terwijl de naam Edwin toch in het e-mail adres staat en eerdere mailtjes van hetzelfde IP adres zijn gepost...

Die 5 euro kon mij geen ene fuck meer interesseren, dit werd een principekwestie!

Toen bedacht ik me dat hij mij de eerste keer met nummerweergave had gebeld, de keren daarna anoniem. Dus even de logboek in mijn telefoon nachecken en het nummer stond er nog!

Afgelopen avond dat nummer gebeld, neemt een vrouw op, waarschijnlijk zijn moeder.

Woont Edwin hier?
Ja die woont hier, ik geef hem even.
Met Edwin.
Hallo met mij, waar blijft mijn geld?
Wie ben jij?
Dat weet je maar al te goed!
Ik ben gisteren op mijn hoofd gevallen en kan me niks herinneren.
Nou dan zal ik je er even aan herinneren dat je vorige week wat bij me hebt gekocht.
Ik heb een slechte korte termijn geheugen.
Nou, ik krijg nog 5 euro van je.
Vervolgens begint hij te zingen.
(schreeuwend over zijn gezang heen) Maar we hebben een afspraak, ik zal maar snel die 5 euro overmaken!
Wie ben jij?
Edwin je moet me niet voor de gek houden, je maakt grappen met de verkeerde!
Haha, ik maakte maar een grapje, hoe is het er mee?
Dat gaat je geen flikker aan, ik wil dat jij afspraken na komt!

Vervolgens probeerde hij het onderwerp weer te veranderen, maar met luid schreeuw (sorry buren) heb ik hem toch weten te overtuigen dat hij moest betalen! Hij ging meteen het bedrag overmaken en hoorde hem op de achtergrond typen.

Als klapper op de vuurpijl zet hij muziek aan en begint keihard mee te zingen op Frans Bauer!

Ik was het inmiddels helemaal zat en verbrak de verbinding.

Even later checkte ik mijn bankrekening, de 5 euro was overgemaakt! De principekwestie was voor mij gesloten.

Maar de lezer van dit topic weet dat die gozer altijd wel weer voor verrassingen kan zorgen, ja dat hebben jullie goed geraden!

De omschrijving van de bankoverschrijving:

ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl

Was de zaak afgedaan, verkloot die mongool het weer!

Omdat ik best medelijden met hem heb, heb ik 1 cent terug gestort als goed gebaar:
anoniem_356845 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 21:37
92.50% gewijzigd
Dat deed ik 20 jaar ook niet. Gewoon bij de kinderen thuis door de bus doen. Het is gewoon sneu als je die sippe gezichtjes ziet als ze geen uitnodiging krijgen. Ik vind het een prima maatregel.
Alle reacties Link kopieren
Veel scholen in Nederland hebben die regel ook al hoor.
Alle reacties Link kopieren
Op de school waar mijn zoontje straks op terecht komt mag het al jaren niet. Uitnodigingen worden via de post verstuurd of aan huis bezorgd. Leidt tot minder onrust in de klas. Ik zie het probleem niet zo, of waarom dit nieuwswaardig is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd ook raar om op school uitnodigingen te gaan uitdelen. De uitnodigingen zou ik dus ook bij de genodigden in de brievenbus doen, net zoals ik vroeger ook deed. Nog een leuke wandeling ook! Niks mis mee.
Op de school van mijn kinderen mag dit ook al jaren niet. Uitnodigingen brengen we hier thuis langs, is altijd leuk om bij iedereen langs te fietsen en een kaartje te brengen. Prima regel!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook niet. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen veel te enthousiast zijn en ook kinderen gaan uitnodigen waar ze helemaal geen uitnodiging voor mee hebben. Dus jaar 1 was dat een zure les: ik had 13 kinderen thuis. :facepalm:

Sindsdien maken we gewoon 2 weken van tevoren een rondje door de wijk en doen de enveloppen gewoon even in de brievenbus.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er al veel eerder een topic hier over verwacht..
Beetje laat dit keer. :proud:
Alle reacties Link kopieren
TisTochNietTeGelofuh schreef:
17-10-2017 15:36

Het is toch te belachelijk voor worden dit? Henkje hoort na het weekend toch wel over het feestje waar hij niet was dus wat maakt die uitnodiging uit.
Dat is op zich waar, maar ik kan me voorstellen dat de leraren dit niet hun verantwoordelijkheid vinden en deze toestanden graag buiten de klas houden en aan ouders en kinderen onderling overlaten.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch te belachelijk voor woorden dat dit nieuws is.

Bij mijn kinderen op school is dit al jarenlang zo. Ik vind het niet echt nieuwswaarde hebben.
O
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 25-10-2017 15:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier in Zweden is dat al lang gebruikelijk en ik vind het helemaal prima.
Ik vind het wel watje creeeren. Vroeger kreeg je op school uitnodigingen van de gene waar je ook naar op verjaardagsfeestje wilde, van de gene waar je niet heen wilde kreeg je ze ook niet, hoewel het ook wel eens voorkwam dat je alsnog een uitnodiging te pakken kreeg van iemand waar je niet heen wilde.

Hoe treed de school op dan tegen kinderen die graag buitenspeelgoed willen waar een kindje mee speelt en deze af probeert te troggelen door te zeggen: Als ik hem niet mag mag je ook niet op mijn feestje komen.
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
17-10-2017 15:42
Ik doe het ook niet. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen veel te enthousiast zijn en ook kinderen gaan uitnodigen waar ze helemaal geen uitnodiging voor mee hebben. Dus jaar 1 was dat een zure les: ik had 13 kinderen thuis. :facepalm:

Sindsdien maken we gewoon 2 weken van tevoren een rondje door de wijk en doen de enveloppen gewoon even in de brievenbus.
Ik begrijp dat je er niet op zat te wachten maar ik vind 't wel schattig. :-D
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de maatregel aan de ene kant wel, maar aan de andere kant kan het wellicht geen kwaad om kinderen ook met teleurstellingen om te leren gaan? Op school leren ze toch óók sociale omgang met anderen? Ik vind het nu zo...sneaky. Alsof het feestje iets stiekems is. Wat TO zegt: kinderen komen er toch wel achter dat er een feestje is geweest. En ze zien het ook wel als ze op het schoolplein staan en de kinderen worden verzameld om met de jarige mee te gaan. Of moet dat dan ook stiekem in een achterafstraatje? Feit blijft dat het ene kind niet uitgenodigd wordt en het andere wel. En als er zicht op is, kan er in de klas wellicht over worden gesproken.

Ik vind het overigens geen enkel probleem om de kaartjes in de brievenbus te doen hoor. Maar ik betwijfel of het zoden aan de dijk zet qua gekwetstheid.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
17-10-2017 15:38
Dat deed ik 20 jaar ook niet. Gewoon bij de kinderen thuis door de bus doen. Het is gewoon sneu als je die sippe gezichtjes ziet als ze geen uitnodiging krijgen. Ik vind het een prima maatregel.
Helemaal mee eens! We zijn pas verhuisd en hier op school is dit ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier geldt het ook voor kerstkaarten.
Scheen dus voor te komen dat Marietje 6 kaarten op 1 dag kreeg en Suusje helemaal niets.
Lekker makkelijk om het op tere kinderzieltjes te gooien. Tot het jouw eigen kind betreft die geen enkele kaart of uitnodiging krijgt. Kan me voorstellen dat je het dan niet meer zo makkelijk wegwuift.
Alle reacties Link kopieren
Mag er dan wel over gesproken worden hoe ze het hebben gehad op het feestje van Henkie in de klas?
Alle reacties Link kopieren
Onzin. Moet gewoon aan het einde van de schooldag of aan het begin gegeven kunnen worden. Dat het niet IN de klas is ala maar voor of na school? Moet prima kunnen hoor. Bij het jas ophangen oid.
Waarom moet je een hele klas uitnodigen? Dát vind ik nou onzin Iedereen snapt heus wel dat dat niet gaat. Er zullen heus wel meer dingen zijn waar jantje wel naar toe gaat en pietje niet. Deal with it.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
17-10-2017 15:46
Dat doe je als volwassene op je werk toch ook niet? In een kamer met 10 collega's er 5 openlijk uitnodigen voor een borrel en de rest laten zitten? Dat heeft niks met tere kinderzieltjes te maken, dat is gewoon goed fatsoen.
Dit is wel een goed voorbeeld eigenlijk. Zo had ik het nog niet bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
17-10-2017 15:43
Dat is op zich waar, maar ik kan me voorstellen dat de leraren dit niet hun verantwoordelijkheid vinden en deze toestanden graag buiten de klas houden en aan ouders en kinderen onderling overlaten.
Ook weer waar, maar je kunt als leraar niet je ogen sluiten voor sociale structuren in de klas. Die kinderen zitten zo'n 26 uur per week in de week in de klas met hun klasgenootjes. Er is op school ook altijd aandacht geweest voor samenwerken en samen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch gewoon non-nieuws; dat was hier 10 jaar geleden al zo. En van wat ik om mij heen hoorde was dat overal zo.
Met kinderfeestje in het verschiet fietsen wij altijd een rondje om de kaarten rond te brengen; dat vond dochter minstens net zo leuk als het feestje zelf.
In groep 8 gaf ze met 2 andere meisjes een fuif voor de hele klas en toen hebben ze de kaartjes wel uitgedeeld op school.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-10-2017 15:52
Ik snap de maatregel aan de ene kant wel, maar aan de andere kant kan het wellicht geen kwaad om kinderen ook met teleurstellingen om te leren gaan? Op school leren ze toch óók sociale omgang met anderen? Ik vind het nu zo...sneaky. Alsof het feestje iets stiekems is. Wat TO zegt: kinderen komen er toch wel achter dat er een feestje is geweest. En ze zien het ook wel als ze op het schoolplein staan en de kinderen worden verzameld om met de jarige mee te gaan. Of moet dat dan ook stiekem in een achterafstraatje? Feit blijft dat het ene kind niet uitgenodigd wordt en het andere wel. En als er zicht op is, kan er in de klas wellicht over worden gesproken.

Ik vind het overigens geen enkel probleem om de kaartjes in de brievenbus te doen hoor. Maar ik betwijfel of het zoden aan de dijk zet qua gekwetstheid.
Hoe doe jij dat als je bijvoorbeeld een paar collega's voor een verjaardag, etentje of lunch wil uitnodigen? Ook zo op en bloot waar de rest ook bij zit die je er niet bij wil hebben?

Ik niet in elk geval. Ik stuur ze een berichtje of spreek ze even apart aan, zonder anderen erbij. Gewoon omdat ik dat netjes vind. En tuurlijk zal de rest er dan ook achter komen dat ik een feestje heb gehouden of dat we wat zijn gaan eten. Maar ik hoef niet iedereen uit te nodigen, maar ik hoef dat ook niet iemands neus in te boren dat ik diegene er niet bij wil hebben,

Kinderen leren wel op andere manieren met teleurstelling om te gaan. Uitnodigingen buiten de klas uitdelen, gaat dan weer om fatsoen
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
17-10-2017 15:42
Ik doe het ook niet. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen veel te enthousiast zijn en ook kinderen gaan uitnodigen waar ze helemaal geen uitnodiging voor mee hebben. Dus jaar 1 was dat een zure les: ik had 13 kinderen thuis. :facepalm:

Sindsdien maken we gewoon 2 weken van tevoren een rondje door de wijk en doen de enveloppen gewoon even in de brievenbus.
Hoe gebeurt zoiets?
Je schrijft toch uitnodigingen/kaartjes en die deel je uit aan de kinderen die mogen komen? Hoe kan het dan dat je dan kinderen op het feestje had die geen uitnodiging hadden gehad? Ik ga als moeder pas een cadeautje halen en mijn kind naar een feestje brengen zodra ik een uitnodiging heb gezien. En het eerste jaar dat kinderen een kinderfeestje geven zijn ze meestal 6/7, dus daarbij regelt de ouder toch zijn of haar agenda, kind gaat toch niet op eigen initiatief "party-crashen"?
nina1966 schreef:
17-10-2017 15:58
Onzin. Moet gewoon aan het einde van de schooldag of aan het begin gegeven kunnen worden. Dat het niet IN de klas is ala maar voor of na school? Moet prima kunnen hoor. Bij het jas ophangen oid.
Waarom moet je een hele klas uitnodigen? Dát vind ik nou onzin Iedereen snapt heus wel dat dat niet gaat. Er zullen heus wel meer dingen zijn waar jantje wel naar toe gaat en pietje niet. Deal with it.

Zeg je dat ook als je kind nooit wordt uitgenodigd en altijd wordt buitengesloten? Tja, deal with it.

Hoe moeten die kinderen leren met teleurstellingen om te gaan als er nooit hoogtepunten zijn? Dan zijn die teleurstellingen alleen maar heel pijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven