Valse meid middelbare school

17-10-2017 17:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een verhaal wat ik mee heb gemaakt en waar ik nu in 24 ben nog last van heb. Ik wil graag andere lerarenen en ouders waarschuwen.

In 2005 ging ik naar de middelbare school. Omdat ik naar een ander niveau ging dan de meeste klasgenoten, kwam ik in 2006 in een hele nieuwe klas terecht.

De pesterijen begonnen nadat ik voor mijn eerste toetsen opvallend hoge cijfers had. Er werd slecht gewerkt en sommigen waren jaloers. Ik zou een nerd zijn en een crimineel die toetsen jat.
Omdat mijn ouders van Marokkaanse komaf zijn kreeg ik heel de dag door opmerkingen als “Marokkaanse kankerhoer” “alle Marokkanen op de brandstapel” en “ik heb jouw moeder geneukt ze is een Marokkaanse schoonmaakster en een kankerhoer.”

Hier in deze klas zat ik met een meisje C. In de klas. Ik denk dat een passende omschrijving “queen bee” zou kunnen zijn.
Zij was een van de leerlingen waar ik het meest last van had.
Heel de dag riep ze mijn naam. Ze schreef op internet de lelijkste dingen over mij. Met andere klasgenoten schepte ze op dat ze haar teamgenoten van haar sport vertelde over hoe dom ik ben.
Intussen deed ze nepaardig en zorgde zij ervoor dat we steeds verplicht moesten samenwerken.
Een keer met iets van ICT zat ze te stuiteren en leverde ze een werkje in met een foto van onze mentrix dat ze lief en aardig is. (Schijnheilig gedrag) ik schaamde me en zei dat ze dat niet moest doen. Toch deden zei en de derde groepsgenoot dat toch en zette ze er onze namen op, ik ben nog steeds blij dat mijn mentrix hier nooit wat over heeft gezegd want ik wilde dit echt niet...

Ik had geen vrienden op deze school en ging meestal aan een tafeltje leren. C ging naast me zitten en dan nepgeinteresseetd doen. Liep ok weg achtervolgde ze mij en ging ze tegen docenten klagen dat ik raar doe.

Andere keren ging ze in de kleedkamer met gym liedjes over me zingen en anderen vragen over mij stellen die zij allemaal met ja beantwoorden. Zoals of ik dik ben.

Als ik me bij mijn mentrix beklaagde deed die nooit wat. Ze zei dat ik lieg als ik me over C beklaagde en dat die niets van mij moet hebben.
Als ik screenshots van internet liet zien deed ze niks en zei ze eigen schuld had je haar maar moeten blokkeren je vraagt er zelf om.
C kreeg nooit op haar lazer, idem andere leerlingen.

Eigenlijk is de kern van het verhaal dat met name de mentrix het verpest heeft.

Het was (gelukkig) een combinatieklas en toen ik advies kreeg voor het hogere niveau, en wist dat een aantal pesters waaronder C. Dat ook hadden, besloot ik dat ik naar een andere school wil.
Ik ging in 2007 naar een andere school en hoewel de klas daar ook niet zo leuk was, kreeg ik allereerst geen enkele racistische opmerking en daarnaast had ik wel een leuke en fijne mentor die me steunde. Hierdoor ging ik naar deze school wel met plezier en kijk ik er goed op terug afgezien van dat ik hier ook nooit echt vrienden heb gehad.

Ik heb helaas nadat ik anar een andere school ging nog een aantal keer last gehad .
In 2009 werd ik in de nacht door een telefoonnummer gebeld, wat op nummerzoeker herleidde naar een woning op haar achternaam in het dorp waar ze woonde.
Ook waren er dingen ingesproken op mijn voicemail over mijn moeder.
Vodafone heeft na mijn klacht twee nummers achterhaald, maar wilde niks doen omdat ze pas na een paar weken dit lieten weten en anders slapende honden wakker worden.
Ik ben ook naar de politie geweest.
Niet alleen met die nummers maar omdat dezelfde dag deze C mijn 06 naar allemaal mensen op Hyves had gekrabbeld met dat ze mij moeten bellen.

Nooit heeft iemand mij geholpen en hoewel het pesten nu gestopt is vraag ik iedereen goed op zijn kinderen te letten.
Had ik een andere mentrix had dat een verschil gemaakt.
Tegelijkertijd was dit meisje ook negatief bezig bij haar sport (deed de trainer niets) en op internet en snap ik niet dat dr ouders van beide niks wisten en niet ingrepen...
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik hoop dat je goede hulp hebt om e.e.a. te verwerken en een plek te geven. Wat een nare ervaringen.

Overigens: je waarschuwt andere ouders, maar ik mis de jouwe in het verhaal. Ik hoop dat zij er wel voor je waren en je hielpen?
Dat nare meisje heeft een rotkarakter.
Zij moet met zichzelf en haar karma leven.
Houd je daar aan vast to!
Zo iemand heeft zelf een rotleven
Alle reacties Link kopieren
ingelise schreef:
17-10-2017 17:40
Ik hoop dat je goede hulp hebt om e.e.a. te verwerken en een plek te geven. Wat een nare ervaringen.

Overigens: je waarschuwt andere ouders, maar ik mis de jouwe in het verhaal. Ik hoop dat zij er wel voor je waren en je hielpen?
Ja ik heb er echt veel over gepraat. Ook over dat verhaal dat ze haar teamgenootjes die ik niet ken opstookt om mij te “haten” terwijl ik ze niet ken.
Zij kwamen zelf ook op een bepaald moment met j kan beter naar een andere school wij praten nu steeds met mentrix X maar dat is geen goede docent. Ze greep nooit in. Negeerde ons.
En dan kwam de mail van waarom Mn ouders me van school halen stuurt ze oké veel succes terug..:
Alle reacties Link kopieren
Mijn moederhart én mijn juffenhart bloedt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
17-10-2017 17:42
Dat nare meisje heeft een rotkarakter.
Zij moet met zichzelf en haar karma leven.
Houd je daar aan vast to!
Zo iemand heeft zelf een rotleven
Tsja, ik moet zeggen dat ik een keer nog op de schoolsite keek wie er geslaagd was, en stiekem blij was dat ik zag dat ze en moest zijn blijven zitten en een niveau omlaag is gegaan... soort karma inderdaad
Joh richt je op jezelf en wat moois maken van je eigen leven in plaats van bezig te blijven met het gedrag van een puber en een waarschijnlijk overwerkte juf. De beste 'wraak' is toch dat je het goed hebt?
Alle reacties Link kopieren
:hug: Pesten zuigt.
He verdorie, wat naar voor je dat dat k@tkind een deel van je jeugd heeft verpest. Dergelijke types bestaan helaas en ze maken het leven van andere scholieren er niet leuker op. Bedenk wel dat zij, als ze terugkijkt op haar leven, waarschijnlijk zal inzien hoe gemeen ze is geweest. Het lijkt me moeilijk om met een dergelijk schuldgevoel te moeten leven.
En dan zijn er ook nog heel nare personen die nooit ergens spijt van hebben. Wees blij dat je zelf wel een fijn mens bent met het hart op de juiste plaats!
Maar het is vreselijk en oneerlijk dat je nu nog lijdt onder wat je toen is aangedaan! :hug:
Wat vreselijk dat je dit hebt meegemaakt. Ik werk zelf op een basisschool en ik vind dat klachten over pesten altijd serieus genomen moeten worden. Het is de taak van de mentor en de schoolleiding om uit te zoeken wat er gebeurd is of nog steeds gebeurt.
Racisme is ook vreselijk. Ook daar moeten docenten en mentoren iets tegen doen.

Goed van je ouders dat ze ervoor gezorgd hebben dat je naar een andere school kon.
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval was het puur de kift. Jij kon goed leren. Ik vind het wel beneden alle peil dat ze jou zo behandeld hebben, echt schandalig. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen! Dat die leraren nooit iets daarvan opgevangen hebben, slappe zooi daar!

Gelukkig mocht je naar een andere school.

ik ben zelf gepest op de lagere school en ik weet dat dit je hoe dan ook onherstelbaar beschadigd. Ik hoop dat het jou lukt om er helemaal boven uit te stijgen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst adviseer ik je het om los te laten dat als de juf in gegrepen had het verschil had gemaakt.. geloof mij dan wordt het meestal erger.. voor de rest adviseer ik het je om het los te laten eventueel er met mensen over praten op professioneel vlak... Voor de rest knuffel..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Meestal bereiken pesters uiteindelijk niet veel in hun leven. Hun hoogtijdagen zijn op de middelbare school.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
17-10-2017 19:03
Meestal bereiken pesters uiteindelijk niet veel in hun leven. Hun hoogtijdagen zijn op de middelbare school.
Daar ben ik het zeker mee eens. Op due tweede middelbare school had ik weer een rotklas, maar het wel naar mijn zin. En ik vind het desondanks best confronterend als ik mijn (echt vervelende) schoolgenoten van toen op internet zoek en zie wat ze nu doen een groot deel helemaal geen opleiding heeft afgerond na de middelbare school. Degenen die op de middelbare school ook gepest werden of in ieder geval geen pester waren doen het als ik naar hen kijk echt veel beter dan de toenmalige pesters...
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-10-2017 18:31
In jouw geval was het puur de kift. Jij kon goed leren. Ik vind het wel beneden alle peil dat ze jou zo behandeld hebben, echt schandalig. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen! Dat die leraren nooit iets daarvan opgevangen hebben, slappe zooi daar!

Gelukkig mocht je naar een andere school.

ik ben zelf gepest op de lagere school en ik weet dat dit je hoe dan ook onherstelbaar beschadigd. Ik hoop dat het jou lukt om er helemaal boven uit te stijgen.
Echt een paar weken nadat ik in een nieuw schooljaar op een andere school begon stond mijn oude school onder toezicht! Niet dat ik er veel aan heb, maar gelukkig kwam er toen een nieuwe directie en zijn heel veel leraren ontslagen omdat ze geen orde konden houden.
Ik herinner mij nog dat onze aardrijkskundeleraar zich maar even om hoefde te draaien en hij werd met brood en echt van alles bekogeld.
Erg sneu eigenlijk want het was nog een van de weinige en goede docenten maar er zaten zoveel vervelende mensen op die school dat hij weg moest.
Gelukkig schijnt het nu wel een stuk strenger te zijn op die school.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je?
Heb je een leuke baan/studie etc? en een fijne groep vrienden en familie om je heen?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
17-10-2017 21:59
Hoe gaat het nu met je?
Heb je een leuke baan/studie etc? en een fijne groep vrienden en familie om je heen?
Het gaat nu prima, heel goed zelfs, ik moet zeggen dat ik door die tweede middelbare al flink war opknapte en toen ik ging studeren helemaal.
Vrienden kreeg ik pas tijdens mijn studie en met mijn middelbare schoolgenoten heb ik al jaren geen contact meer, maar de docenten op die tweede school waren zo aardig en nog enigszins behulpzaam dat ik me op die tweede middelbare school alleen ziekmeldde als ik echt ziek was omdat school weer leuk was! (Op die eerste was ik elke week wel “ziek”)
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
17-10-2017 18:29
Wat vreselijk dat je dit hebt meegemaakt. Ik werk zelf op een basisschool en ik vind dat klachten over pesten altijd serieus genomen moeten worden. Het is de taak van de mentor en de schoolleiding om uit te zoeken wat er gebeurd is of nog steeds gebeurt.
Racisme is ook vreselijk. Ook daar moeten docenten en mentoren iets tegen doen.

Goed van je ouders dat ze ervoor gezorgd hebben dat je naar een andere school kon.
Ja klopt! Ik herinner me ook heel goed dat in 2012 een meisje zelfmoord heeft gepleegd door pesten in de buurt van Delft. Heel erg vond ik dat. Het was een meisje van 13 dat achtervolgd zou zijn, ziekelijk dat dat gebeurde terwijl ze met een half jaar in de eerste zat. Snap echt niet dat de school en ouders van die pesters er niet bovenop zaten. Van mij mag er veel meer aandacht op scholen komen voor pesten.
Alle reacties Link kopieren
BedanktRotjuf schreef:
17-10-2017 22:09
Het gaat nu prima, heel goed zelfs, ik moet zeggen dat ik door die tweede middelbare al flink war opknapte en toen ik ging studeren helemaal.
Vrienden kreeg ik pas tijdens mijn studie en met mijn middelbare schoolgenoten heb ik al jaren geen contact meer, maar de docenten op die tweede school waren zo aardig en nog enigszins behulpzaam dat ik me op die tweede middelbare school alleen ziekmeldde als ik echt ziek was omdat school weer leuk was! (Op die eerste was ik elke week wel “ziek”)
Die oude ervaringen zullen je altijd wel bijblijven, maar probeer je dan zoveel mogelijk te focussen op het heden en de toekomst. Moet je zien hoe ver je al bent gekomen en gelukkiger dan eerst.;) Er zijn ook zat mensen die een geweldige middelbareschooltijd hebben gehad maar dat de latere periodes op het gebied van vriendschap en gezelligheid nooit het niveau van die vroege 'schooltijd' halen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je dit hebt moeten meemaken TO.
Helaas weet ik hoe het voelt, ik ben ook behoorlijk gepest op de middelbare.
De brugklas was vreselijk!
Halverwege dat jaar heb ik om overplaatsing gevraagd, ik trok het daar gewoon niet meer.
Ik vergeet nooit meer(en het is al meer dan 20 jaar geleden) dat ik uit de klas werd gehaald, om het over mijn overplaatsing te hebben, en de hele klas begon te juichen omdat ik wegging.
Vreselijk was dat, en wat voel je je dan alleen.
Ook hadden wij een leraar die er voor mijn gevoel niet veel aan deed.
Als ik een keer een schrift of boek was vergeten, werd mijn hele tas leeg gegooid boven mijn tafel. En de hele klas maar lachen.
Vreselijk gewoon!
Soms kom ik nog een enkele pester tegen. Mijn vriend vertelde me in het begin van onze relatie, dat een van die pesters een hele poos achter hem aan heeft gelopen, hij moest er niks van hebben.(dat vind ik dan wel weer grappig). Want nu ben ik gelukkig met hem😁.

Hopelijk kun je het een beetje achter je laten TO. De beste wraak is laten zien dat je gelukkig bent. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit allemaal lees... verschrikkelijk.
Ik denk als 1 van mijn kinderen zo gepest wordt ik niet voor mezelf insta.
Alle reacties Link kopieren
Och arme meid.
Ik hoop dat je intussen veel mooie vriendschappen hebt!

Hier ben ik zo bang voor bij mijn kinderen. Ze zitten nu op de basisschool maar ik hou mijn hart vast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven