Te kleine schoenen dreumes

19-10-2017 08:33 19 berichten
Mijn zoontje van nu 16 maanden loopt sinds een kleine maand, maar nog af en toe. Heeft nog de voorkeur voor kruipen. Wel loopt hij al wat langer achter loopwagentjes of aan de hand, korte stukjes. Nu heb ik 2,5 maand geleden de eerste schoentjes voor hem gekocht, maat 21 en daarin had hij ruimte voorin, ongeveer een cm. Sinds afgelopen week merk ik op dat ze te klein zijn, maar vraag me nu af of ze dat niet al even waren. Ik heb het niet steeds gecontroleerd eigenlijk, en daar voel ik me nu wat schuldig over. Want ze zijn nu echt wel te klein, dus misschien zijn ze dat al even. Het zijn van zichzelf wat stugge schoentjes die al vanaf het begin niet makkelijk aangingen.

Hoe slecht is het als hij bijvoorbeeld al een maandje te kleine schoenen aan heeft gehad? Hij loopt nog niet volledig maar natuurlijk wel dagelijks een stukje aan de hand of achter loopwagen. Ik ga dit weekend zijn voetjes laten opmeten om er nu voor te zorgen dat hij een goed passende schoenen krijgt. :-$
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat nergens over TO!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe slecht het is. Maar ik vind dat je wel erg vroeg schoenen hebt gekocht. Bij de kinderschoenenwinkel hier waren ze heel duidelijk: geen schoenen tot ze zelfstandig lopen en liefst minimaal al een paar weken. Daarvoor kun je ze prima van die slofschoentjes aan doen buiten, maar gene echte schoenen. Schoenen zijn niet zo goed voor de ontwikkeling van de voeten. En veel lopen buiten doet hij toch niet? Loopwagen is toch normaal ook binnen? Dan loopt hij toch gewoon op blote voeten of sokken?

En wees je er van bewust dat als je schoenen koopt nu je binnen no time nieuwe kan kopen. Als kindjes vol gaan lopen gaat de voetboog nog wat inzakken, waardoor ze een grotere maat schoen nodig zullen hebben. Dochter liep al twee maanden langs de meubels en achter een loopauto en nog gebeurde dit bij haar ook (ze had nog geen schoenen, maar had haar voeten een keer laten opmeten toen we schoenen voor haar zus gingen kopen).
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft trouwens bepaald dat hij een cm had voorin? Ze houden vaak hun voeten heel erg gebogen als je ze schoentjes aan doet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb dit meerdere keren bij mijn dochter gehad , ik voelde me ook steeds schuldig, maar ze heeft er niks aan over gehouden hoor behalve maat 40!
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet druk,heb ik ook wel eens gehad.
Was er ook heel alert op maar meneer wist het te presteren nadat hij nieuwe schoenen had weer binnen 3 weken uit die maat te groeien ;-)
Als je geen uitneembare zooltjes heb kun je het makkelijk controleren met een rietje.
Voetje op het rietje,aftekenen hoe lang zijn voetje is en daarna rietje in het schoentje plaatsen.
Ik heb trouwens een schoenmaat meetlint gekocht, is ook handig.
Nouschi schreef:
19-10-2017 08:38
Dit gaat nergens over TO!
Jouw reactie ook niet, als je 't mij vraagt :roll:
Kan geen kwaad hoor. Hij loopt binnen toch op blote voeten of sokken?
@sprietgras, ja misschien wat te vroeg gekocht ook dan. Hij liep ook buiten achter de loopwagen aan. Het waren wel schoentjes met flexibele zool enzo... maar ik denk dus dat ze gewoon al een tijd te klein waren. Zeker als hij z'n tenen destijds misschien opgekruld heeft toen we het voelde..
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
19-10-2017 08:40
Ik weet niet hoe slecht het is. Maar ik vind dat je wel erg vroeg schoenen hebt gekocht. Bij de kinderschoenenwinkel hier waren ze heel duidelijk: geen schoenen tot ze zelfstandig lopen en liefst minimaal al een paar weken. Daarvoor kun je ze prima van die slofschoentjes aan doen buiten, maar gene echte schoenen. Schoenen zijn niet zo goed voor de ontwikkeling van de voeten. En veel lopen buiten doet hij toch niet? Loopwagen is toch normaal ook binnen? Dan loopt hij toch gewoon op blote voeten of sokken?

En wees je er van bewust dat als je schoenen koopt nu je binnen no time nieuwe kan kopen. Als kindjes vol gaan lopen gaat de voetboog nog wat inzakken, waardoor ze een grotere maat schoen nodig zullen hebben. Dochter liep al twee maanden langs de meubels en achter een loopauto en nog gebeurde dit bij haar ook (ze had nog geen schoenen, maar had haar voeten een keer laten opmeten toen we schoenen voor haar zus gingen kopen).
Soms zijn schoentjes wel handig hoor. Mijn zoontje liep nog niet helemaal maar op een gegeven moment gingen we naar een buitenlocatie op Koningsdag, toen toch maar schoentjes gekocht. Verder thuis altijd schoenen uit.
@Uvita,
Ja binnen altijd op blote voeten of sokken met antislip. Het zijn nog geen hele km's die hij erop gelopen heeft, maar las dit over vergroeiingen enz... toen dacht ik ojeee, hij loopt misschien al een maand in te kleine schoenen zonder dat ik het in de gaten had
Alle reacties Link kopieren
Voeten kunnen ook ineens een heel stuk groeien. Hij hoeft dus niet al een tijd pijn te hebben gehad en heeft ze ook geen 10 uur per dag aan dus. Ik zou er niet mee zitten.

Laatst riep mijn peuter 'ik wil niet wandelen, zere voetjes' en toen bleken haar schoenen ook ineens enorm te klein geworden te zijn. Ik zou er niet mee zitten en idd gaan shoppen voor andere schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Daar zal hij heus niets aan overhouden hoor, hij heeft ze neem ik aan ook niet uren aangehad op die leeftijd dus dat zal de ontwikkeling verder niet in de weg staan. Dit soort dingen overkomt de beste ouders hoor dus schaam je niet. Ik (niet de beste ouder ooit) ben weleens schoenen met mijn zoon (toen aan jaar of 5) gaan kopen ivm ander seizoen, zelfde maat gepakt als hij had maar die zaten straks zei hij. Dus een maat groter gepakt en die zaten beter, ook beter dan zijn eigen schoenen.. Bleken zijn eigen schoenen ook te klein en aangezien hij niets zei had ik het niet door. Ondanks dat loopt hij nu rustig 10 kilometer hard dus met zijn voeten is het niet hopeloos misgegaan blijkbaar. Kinderen kunnen gelukkig wel tegen een stootje anders waren we allang uitgestorven ;)
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
newbie1987 schreef:
19-10-2017 08:44
Jouw reactie ook niet, als je 't mij vraagt :roll:
Dan voel je je toch lekker schuldig. Wat jij wilt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit is me al meerdere malen overkomen bij mijn kleuter en ze heeft nog steeds geen voetafwijking ;-)
Alle reacties Link kopieren
Opmeten hoeft niets te zeggen. Als de schoenen te klein zijn merk je dat meestal omdat ze vaker vallen. Ik heb wel eens schoentjes voor dochterlief gehad waarvan ze in een speciale kinderschoenenwinkel zeiden dat ze nog prima waren, maar toen ik een week later alsnog nieuwe kocht bleek het lopen toch een stuk beter te gaan.

Koop geen stugge schoentjes, maar met een flexibele zool. Ze hoeven ook niet duur te zijn, ze moeten langs de voet gewoon goed aansluiten. Je mag dus gewoon schoenen kopen bij de bristol.

Overigens kochten wij de eerste schoentjes met 19 maanden en zes weken later waren ze te klein. Is heel normaal op die leeftijd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bedankt voor de reacties. Kan me inderdaad weleens ineens druk maken om zulke dingen, vind het dan ook zo stom van mezelf dat ik er niet eerder op heb gelet. Maar goed, gaande weg leer ik het vast wel :-?
Alle reacties Link kopieren
En wat heb je nou geleerd spelende vrouw?
Iedere week checken, ze zijn er zó uitgegroeidl En geen stugge schoenen meer kopen. Hij voetbalt nog niet.

Heb eens hele leuke bootschoentjes gekocht. Leuk voor vakantie dacht ik optimistisch. 2 weken later gingen we, en kon hij de schoenen niet meer aan :D
Ja ik ga echt vaker checken!
Ze waren overigens niet zo heel stug, alleen met aantrekken stroef, maar komt door het leer dacht ik. De zool enz verder flexibel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven