Mijn ex zal nooit "moeder van het jaar" worden

19-10-2017 11:29 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: lees mijn titel met een knipoog. Verwar dit bericht niet met diepe woede.

Ik ben 25 jaar samen geweest met de moeder van mijn twee kinderen. We hebben een goed huwelijk gehad, genoeg sex, goede gesprekken en onze kinderen waren belangrijk voor ons beiden. Ik vond destijds ons huwelijk bovengemiddeld.

Anderhalf jaar geleden heeft ze haar bedrog opgebiecht en kwam plots vanalles naar boven:
- Ze was ongelukkig bij (en door) mij
- Ze voelde zich te vaak alleen (ik werk lange dagen)
- de kinderen hadden haar niet meer nodig (meer leegte)
- Haar minnaar maakte haar uiteraard supergelukkig (ook getrouwd)

Ze wilde dus bij me weg, maar van in het prille begin was er niet de minste twijfel in haar hoofd: de kinderen bleven bij mij ! Ik heb zelden gehoord van een moeder die, zonder verpinken, haar eigen geluk boven alles zet en haar kinderen daarvoor achterlaat. Nu waren die kinderen op dat moment 15 en 18 jaar, maar toch was dit een zeer ongewone situatie.

Er is bij mij in tussentijd veel veranderd, ik heb een huis gekocht met mijn nieuwe vriendin, heb haar zelfs ten huwelijk gevraagd. Want het vreemde is dat ik mijn ex dankbaar ben voor haar bedrog. Dat heeft me van het huwelijk verlost en me doen inzien dat ik ook (onuitgesproken) niet gelukkig was. Het geluk dat ik nu ken heb ik nooit eerder in mijn leven gevoeld.

Maar iets dat me blijft verbazen is hoe een moeder haar kinderen kan achterlaten om haar persoonlijk geluk na te jagen. Ik veracht haar voor dat punt. Er is geen bezoekrecht, geen co ouderschap. Haar appartement is te klein voor de kinderen. Haar nieuwe leven is opgebouwd rond haar en haar vriend. Ik woon daarentegen in huis met 5 kinderen, want mijn vriendin heeft er ook 3. Ons huis telt 6 slaapkamers en 2 woonkamers voor die reden. Terwijl leidt mijn ex een lekker eenvoudig leventje. De kinderen gaar een keer per week op afspraak bij haar eten en voorts heeft ze nergens last van. Dat vind ik extreem egoïstisch.

Edit 2: basseer je niet te hard op enkel deze post. Doorheen de reacties heb ik enorm veel nuances geschreven en vragen beantwoord. Het is een hele brok maar lees de reactie voor je commentaar geeft. Dat vermijd nieuwe frustraties.
anoniem_356974 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 08:03
Reden: Edit
7.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.

En je hebt je speciaal aangemeld voor al deze toch wat bijzondere topics?
Het is je ex. Zij richt haar leven anders in dan jouw standaard. Dat mag. Haar keuze. Daar win je geen prijzen mee, maar dat hoeft ook niet.

Blijf wel goed kijken naar de behoefte van je eigen kinderen ten aanzien van de omgangsregeling met de moeder.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als mannen het doen kijkt niemand er raar van op. Waarom is het wel geaccepteerd als een man het doet? Waarom is dat niet net zo schandalig?
Alle reacties Link kopieren
Tja, en nu? Wat verwacht je van ons? Dat wij massaal je ex gaan veroordelen? Zij maakt een keuze die niet de jouwe is. So be it.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Mannen mijn ex incluis doen dit zo vaak. Minus het 1 keer in de week eten...
Ik vind dat je gelijk hebt en zal ook nooit begrijpen dat ouders zich zo gedragen na een scheiding.

Let wel: zo denk ik er ook over als het de vader betreft. Maar van een man vinden het heel veel mensen het nog steeds normaal, terwijl jouw ex waarschijnlijk door heel veel mensen wordt uitgekotst.
Alle reacties Link kopieren
Je ex klinkt als een egoïstische trut. Maar jij hebt in die anderhalf jaar ook niet stilgezeten. Nieuwe lover, huis gekocht, drie kinderen erbij en trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-10-2017 11:32
Tja, als mannen het doen kijkt niemand er raar van op. Waarom is het wel geaccepteerd als een man het doet? Waarom is dat niet net zo schandalig?
Dit.

"Maar iets dat me blijft verbazen is hoe een moeder haar kinderen kan achterlaten om haar persoonlijk geluk na te jagen. Ik veracht haar voor dat punt."

Je bedoelt vast een ouder. Of een moeder of vader dit doet zou niet uit moeten maken.

En het lijkt me trouwens voor jouw kinderen en stiefkinderen ook wel heftig om binnen zo'n relatief korte tijd met elkaar in een huis te moeten wonen. Lijkt me ook niet helemaal vrij van egoïsme.
timetraveler wijzigde dit bericht op 19-10-2017 11:43
17.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon interesse hoor, maar wat wil je met dit topic?
Of wil je gewoon even lekker van je afschrijven?

Tip: een dagboek helpt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijkt, het is ook stom dat moeders niet meer omkijkt naar haar kinderen. Al moet ik zeggen dat je post op mij overkomt alsof je haast een beetje jaloers bent. Jij moet in een groot huis met x slaapkamers, terwijl de moeder lekker niet meer naar ze hoeft om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij lezen één kant van het verhaal...zij zal er ongetwijfelt een reden voor hebben welke jij hier niet vermeld...
Alle reacties Link kopieren
Jij zal zelf ook niet genomineerd worden voor vader van het jaar hoor denk ik
Binnen een jaar een nieuwe vrouw, kudde (stief) kinderen erbij
Lijkt me voor je eigen gebroed ook niet echt een heel fijn gevoel

persoonlijk zou ik me zeker als 15 jarige puber zo ontzettend gaan afzetten bij 2 zulke egoïstische ouders
Denken beide alleen maar in het belang van zichzelf ipv de kinderen als eerste prioriteit te zetten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Pff, belachelijke topic dit. Waarom hier speciaal voor aanmelden en moet alles zo stereotype?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat ook wel eens om me heen, en ik vind het ook onbegrijpelijk dat een ouder na een scheiding niet meer omkijkt naar de kinderen. Of ook nog heel ver weg gaat wonen. Gewoon, alsof er niet eens kinderen zíjn. Ik vind dat ook verachtelijk. Man of vrouw doet er niet toe.
nessemeisje schreef:
19-10-2017 11:39
Je ex klinkt als een egoïstische trut. Maar jij hebt in die anderhalf jaar ook niet stilgezeten. Nieuwe lover, huis gekocht, drie kinderen erbij en trouwen.
Dit. Alsof een weglopende moeder en een scheiding al niet genoeg verandering voor de kinderen was.
En bijzonder dat je je huwelijk bovengemiddeld goed noemt maar nu achteraf zegt dat je eigenlijk niet gelukkig was.
En het lijkt me trouwens voor jouw kinderen en stiefkinderen ook wel heftig om binnen zo'n relatief korte tijd met elkaar in een huis te moeten wonen. Lijkt me ook niet helemaal vrij van egoïsme.
Dit.
En leuke profielfoto ook TO.
anoniem_260363 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 11:47
1.65% gewijzigd
Tja, ze heeft misschien wel fulltime voor die kinderen gezorgd en heeft nu van de vrijheid geproefd. Het is niet zo dat je nu met 2 kleine kinderen achter bent gelaten. Ze heeft zich van haar taak gekwijt en nu is het jouw beurt. Doe het er maar gewoon mee.
Oh laat maar, even geloept. Rare kerel
Alle reacties Link kopieren
Als jouw kinderen 15 en 18 waren op het moment van uit elkaar gaan, dan zat het grootste deel van de opvoeding er al op. En uitgaande van de redenen die zij noemde: leegte (de kinderen hadden haar minder nodig) en jouw lange werkdagen, denk ik wel te begrijpen hoe het jarenlang is gegaan.

Ik kan me voorstellen dat je je nu achter je oren krabt... met de 3 (waarschijnlijk jongere) kinderen van je nieuwe vriendin erbij.
Zo te lezen nam je ex het grootste deel van de opvoeding op zich ("lange werkdagen"). Ben je er nu wel zelf voor je kinderen of neemt je verloofde het stokje over?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zo'n verhaal hier wel vaker op het forum, alleen dan is het de vader die er vandoor gaat. Ik vind haar niet fouter dan een vader die het doet. Ik denk alleen wel dat ze er meer voor verketterd wordt dan wanneer een vader dit doet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Voor een vrouw is dit inderdaad niet zo gebruikelijk.

Van de andere kant: het is nu wel eerlijker en duidelijker naar de (ex)man en kinderen wat jullie van haar kunnen verwachten.
En dat geeft waarschijnlijk meer rust dan wanneeer zij met een hoop trekken en duwen een rol/positie zou claimen die zij dus eigenlijk helemaal niet eens wil hebben?
Hoe ervaren jullie kinderen (nu 20 en 17 jaar?) de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft zelf aan dat je lange dagen werkt. Is zij toen degene geweest die voornamelijk voor de kinderen heeft gezorgd? Misschien vindt ze inmiddels dat het 'jouw beurt' is.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet hoe ouders hun kinderen in de steek kunnen laten, ongeacht of het de vader of moeder is. Ik snap de nadruk op het feit dat zij de moeder is niet zo, ze is een ouder en daar gaat het om.

Je ex is een egoïstische trut en verre van een goede moeder inderdaad. Maar ik vind binnen anderhalf jaar samen gaan wonen met je nieuwe verloofde en haar drie kinderen nou ook geen nominatie voor vader van het jaar waard. Jij stelt jouw geluk duidelijk ook boven dat van je kinderen die niet eens de tijd krijgen de scheiding van hun ouders en het gemis van hun moeder te verwerken. Dus ik vind het wel een pot verwijd de ketel verhaal..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven