Kraamcadeaus voor een tweede

21-10-2017 11:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna uitgerekend van nr 2. Ik krijg van familie en vrienden al de vraag of ik wensen heb. Ik heb gezegd dat ik niets hoef of anders aan een goed doel wil geven. Tot mijn verbazing geven een aantal mensen aan dat niet leuk te vinden ( ' das toch niet leuk, ik wil iets aan jullie geven!').
Ik heb al zoveel van de eerste en nog een boekje, rammelaar, knuffel hoe goedbedoeld ook voegt weinig toe. Daarnaast kan ik het naast speelgoed van oudste gewoonweg niet kwijt in de kamer.
Mijn ouders en schoonouders willen ook graag iets geven. Ze doen als iets op de spaar, zullen voor ons ook donatie doen maar daarnaast staan ze erop cadeautjes te geven. Iemand tips voor wat dan handig is te vragen?
' doe maar geld' is ook zowat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan iedereen Hema-bonnen gevraagd! Daar heb ik het hele eerste jaar rompertjes / sokjes / slaapzakken / drinkbekers / kleertjes van kunnen kopen. Dat vond iedereen prima (en geeft net wat leuker dan geld).
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat bij de derde. Ik heb h en m
, Hema bonnen etc gevraagd. En op een enkeling na kreeg ik dat ook. En ik was sowieso blij met wat ij kreeg. Mensen doen moeite voor je en dat is genoeg
Alle reacties Link kopieren
Cadeaukaarten van de Hema, Prenatal ed.
Kleine is nu bijna 3 en ik kan nog spul voor hem kopen :proud:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Tripp trapp stoel?
Iets voor zijn/haar kamertje?
Badcape, slaapzakje of andere dingen afgedragen zijn.
Muziekdoosje
Armbandje met bedeltjes
Besteksetje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Weet je of het een jongen of een meisje is? En wat is je eerste?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat naaste familie iets wilt geven. Je zou kunnen denken aan:
- bonnen
- spaarpot
- zilver bestek met naam erin gegraveerd
- stoeltje (met naam of geboortekaartje erop)
- iets voor in de babykamer als decoratie/ aan de muur
- geboorteknuffel met geboortedatum etc erop
- praktische cadeaus die je nooit genoeg hebt zoals verzorgingsproducten, hydrofiele luiers, luiertaart, zwemluiers etc
- kinderseries
Alle reacties Link kopieren
ik ken het gevoel wel. Dacht ook dat ik niets zou willen maar was toch teleurgesteld toen ik bij de tweede juist helemaal geen kleding kreeg, terwijl ik bij de eerste overspoeld werd door mooie kleertjes en bonnen van babyboetiekjes. Vond ik erg jammer, want hoewel nr 2 van hetzelde geslacht is vind ik niet dat hij altijd maar de afdankertjes van zijn broer moet krijgen.

We kregen wel prentenboeken, cadeautjes voor mij (dus niet voor baby), bestekje, wikkeldeken (winterbaby). Schoonouders hebben een dure lamp voor babykamer gekocht, mijn ouders wat kleertjes (op mijn verzoek) en geld. En bonnen van de HEMA en Prenatal, waar ik nooit kom.

Van een vriendin kreeg ik een echt grote badcape, met zo'n mutsje. Waar ik de standaard capes nooit gebruikt heb, is deze echt wel handig en mijn 2- en 3-jarige zijn er allebei gek op! Geen idee welk merk ofzo maar hij is zeker 100x100 cm groot, misschien nog iets groter. Iemand anders had zelf een grote slab gemaakt, die past vooral voor oudere kinderen maar is ook erg handig en ik vond het een leuk/lief cadeau.
Kies voor bonnen, geld op rekening laten storten met eigen tekst van de gever (kan kind later zelf lezen van wie het wat kreeg en met welke boodschap); praktische en houdbare cadeau’s zoals een meubel of een abbonement voor iets zoals een binnenspeeltuin of dierentuin etc.

Goede doelen laten sponsoren is een nobel idee van je, echter waarom jezelf te kort doen. Je bevalt dadelijk van een tweede kind en dat kind zal duur genoeg zijn en nog duurder worden. Geld en bonnen en goed bruikbaar spul is dus altijd nodig.

Speelgoed en het zoveelste van hetgeen je reeds hebt zou ik ook niet blij mee zijn. Dus goed dat je hierover nadenkt en alternatieven gaat aandragen. Wel doen dan ook he, en niet denken dat iets stom is om te vragen. De manier waarop je iets zegt scheelt. Overtuigd mededelen dat je het een of het ander wenst is daadkrachtiger dan vragend of twijfelend vertellen dat je overweegt om iets te vragen.
Ik vind het echt absoluut legitiem om te kaderen en te begrenzen in een richting die voor jou/jullie prettig en praktisch is.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 21-10-2017 16:43
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boekjes zijn hier altijd welkom. Daarnaast: wij krijgen een tweede zoontje maar ik vind het toch ook leuk om voor hem nieuwe kleertjes te hebben ipv alleen maar tweedehands dingen.

Ik heb in ieder geval drie mini pakjes aangeschaft afgelopen weken :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Buggyboard of iets anders zinvols voor de oudste? Een baby fotoalbum? Babydekentje krijgt bij ons elke kleine een nieuwe, in de hoop dat de kleinkinderen er ooit gebruik van maken :)
En wat lekkers voor de moeder :)
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
21-10-2017 13:18
Boekjes zijn hier altijd welkom. Daarnaast: wij krijgen een tweede zoontje maar ik vind het toch ook leuk om voor hem nieuwe kleertjes te hebben ipv alleen maar tweedehands dingen.

Ik heb in ieder geval drie mini pakjes aangeschaft afgelopen weken :)
Dit dus, hier ook 2 jongens, maar vond het toch ook erg leuk om kleding voor jongste te krijgen zodat hij niet alleen maar in afdankertjes loopt. Daarnaast ook al wat dingen aan jassen en andere kleding moeten kopen omdat jongste qua seizoen anders loopt met maten als oudste (wat verjaardag betreft zit er 6 weken tussen). Dus Hema bonnen of H&M of C&A is altijd welkom (en je hoeft er natuurlijk niet perse iets voor je jongste van te kopen, als het zo uitkomt kan het ook voor de oudste of jezelf)
Alle reacties Link kopieren
En verder, oudste had een lettertrein met zijn naam gekregen, dat is natuurlijk ook leuk voor jongste. Oudste had een muziekdoosje, dat kun je natuurlijk ook voor jongste doen. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet doorgeven.
Slofjes (de fleece variant van lodger vond ik heel fijn)
Badponcho of xxl hydrofieldoeken
Van die kwijlsjaals met hippe printjes erop
Iets met naam: trein, herrinneringendoos, besteksetje
Iets moois voor in de babykamer: muurschildering, schilderij, lamp, vloerkleed oid
Alle reacties Link kopieren
Veel dingen die hier worden genoemd staan ook op mijn lijstje voor de tweede. Zijn vast wel een paar kleine persoonlijke dingen die je hebt gekregen voor de eerste die je nu ook bij een tweede wilt doen. Met de naam of bijvoorbeeld iets met gipsafdruk.

Daarnaast heb ik ook bonnen van Bol.com op de lijst. Omdat het zo'n diverse winkel is kun je daar ook veel leuks halen wat handig is. Bijvoorbeeld al luiers enzo.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n treintje met naam vind ik leuk. Trouwens ook handdoeken gekregen met naam en geboorte datum geborduurd kwamen ook wel van pas.
verder dingen die op gaan: badolie, luiertaart, wijn voor moeder ofzo :p
En van boekjes heb je toch nooit genoeg??
Alle reacties Link kopieren
Kleding.. hoewel ik twee meisjes kort op elkaar kreeg, was de ene in juli geboren en de ander in februari. Wanneer de zomerkleertjes van oudste passen, is het winter en andersom. Later, als ze langer in een maat zitten zal dat anders zijn, maar in de babytijd kon ik wel wat nieuwe dingen gebruiken
Het dikke boek van Jip en Janneke, van Pluk, van Liselotje of van Dikkie Dik.
Liedjes boek met cd.
Kleertjes inderdaad!!!! Is toch leuk om voor de tweede eigen kleertjes te hebben.

Een rugzakje met naam.
Een boek waar zijn/haar naam in voor komt.
Bestekje met naam.
Armbandje met naam.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat ik daar niet aan gedacht heb. Cadeaubonnen! Voelt iets minder bezwaarlijk als geld. Dat komt altijd van pas. Praktiscbe cadeaus ook heel slim, die komen altijd van pas.

Kleertjes vind ik lastig te vragen want is zonde als je dingen krijgt die met liefde zijn uitgezocht maar echt niet je smaak zijn.

Ik heb een klein lijstje nav jullie suggesties. Handig! Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven