Niet uitgenodigd

22-10-2017 19:34 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is niet uitgenodigd voor een verjaardag door een vriendje en erg verdrietig. Ik heb de moeder gebeld die aangeeft dat mijn kindje een druktemaker is.

Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gevraagd hoe ze dit bedoelt. Nou die van mij zou op meubels springen bij het bij elkaar spelen. Dat heb ik tot nu toe nooit gehoord?

Ergste is dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd en praten over dat ze deze vakantie naar het piratenfeestje gaan... terwijl mijn zoon zo leuk met de bijna jarige speelt.

Mijn zoon is zo verdrietig. :(
Alle reacties Link kopieren
Ja je bent te druk, met vakantie vieren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, volgende keer beter. Uitleggen dat niet iedereen naar het feestje kan en weer doorgaan
Vervelend.
Ik zou morgen de psycholoog bellen. Je hebt het nodig als je ouders gaat opbellen over uitnodigingen.
Jammer, maar je gaat toch die moeder niet bellen? Ga zelf wat leuks doen die dag met zoon.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Fee de Goede zegt. Dat je serieus verhaal gaat halen omdat je kind niet uitgenodigd is :facepalm: het is niet anders, teleurstellingen horen nou eenmaal bij het leven. En hup, weer door.
Wat is je vraag?
Vind echt bizar dat je die moeder gaat bellen!! Blijbaar vind ze je zoon niet leuk. Dat kan toch. Ik vind ook niet alle kinderen leuk en sommige nodig ik dan ook niet uit. Maken dingen stuk, zijn druk, luisteren niet. Als een moeder mij zou bellen zou ik er helemaal klaar mee zijn. Bizar! Echt waar. Geef je zoon een knuffel als hij verdriet heeft. Meer kan je er niet aan doen.
Wat treurig dat je het door je gebel nog treuriger hebt gemaakt dan nodig is. Je had het heel makkelijk af kunnen doen met een 'iedereen moet weleens keuzes maken, volgende keer misschien beter' maar nu maak je het zelf zo beladen. Dat is veel zieliger voor je zoontje dan niet uitgenodigd worden voor een verjaardagsfeestje.
Alle reacties Link kopieren
Er kunnen nu eenmaal maar een max aantal kindjes in een auto, een huis of in iemands budget.

Volgende keer krijgt een klasgenootje een ipad in zijn schoen van sinterklaas en is de jouwe zo verdrietig. Wat doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
De jongens zijn vriendjes volgens to. Dan is het toch raar dat hij niet wordt uitgenodigd en alle andere jongetjes van zijn klas wel.

Er wordt soms wel erg gemakkelijk gezegd moet die moeder toch zelf weten.

Als een vriendin van jezelf een feestje geeft en iedereen uitnodigt behalve jou dan voel je je toch ook gepasseerd.
Die moeder vind jou zoon te druk, dus Jammer de bammer.
Ga je voortaan altijd bellen als je kind niet wordt uitgenodigd voor een feestje? Dan krijg je het nog druk.
Volgens mij zit jij er meer mee dan je kind.
Mensen zijn niet verplicht je kind uit te nodigen. Daarbij moet je hun antwoord respecteren. Wellicht is je kind inderdaad irritant.
Leg je kind zonder drama uit dat je niet op elk feestje aanwezig kunt zijn en sta er voorderest niet te lang bij stil.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel hoor, Tedruknietwaar. Wij hebben ook wel eens gebeld toen onze dochter niet door een van haar speelvriendinnetjes was uitgenodigd. Ze was zooo teleurgesteld en verdrietig en begreep er niets van. Wij ook niet, want was een vriendinnetje waar ze op school en BSO mee speelde. Wij hebben gebeld om te vragen of er misschien iets voorgevallen was waarvan wij niets wisten. Ook gezegd dat teleurstellingen inderdaad bij het leven horen en dat ze daarmee om moet leren gaan, dus als er geen speciale reden was, dan was het aan ons om dit dochter duidelijk te maken. Maar we vonden dat je best kan vragen of er misschien iets is als je kind deze 'afwijzing' totaal niet verwacht had en er verdrietig om is. Dat doen we zelf als volwassenen immers ook bij je vrienden die je teleurstellen of verdriet doen? Omdat onze dochter nog zo jong was, konden we van haar nog niet verwachten dit zelf met vriendinnetje te bespreken (bovendien bepaalden de ouders hoeveel kinderen / wie er uitgenodigd werden).
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
22-10-2017 19:49
De jongens zijn vriendjes volgens to. Dan is het toch raar dat hij niet wordt uitgenodigd en alle andere jongetjes van zijn klas wel.

Er wordt soms wel erg gemakkelijk gezegd moet die moeder toch zelf weten.

Als een vriendin van jezelf een feestje geeft en iedereen uitnodigt behalve jou dan voel je je toch ook gepasseerd.
Ik ben het hier mee eens.

Wat ik ook sneu vind is dat moeder blijkbaar bepaalt wie haar zoontje mag uitnodigen en het kind zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach weer een ongeloofwaardig topic door een nieuwe forummer met als thema kinderen / feestjes of in de andere variant kinderen / traktaties op school.

Het begint een beetje vervelend en saai te worden.
Bedenk eens een keer iets origineels
Alle reacties Link kopieren
vikingbabe schreef:
22-10-2017 19:55
Ik begrijp het wel hoor, Tedruknietwaar. Wij hebben ook wel eens gebeld toen onze dochter niet door een van haar speelvriendinnetjes was uitgenodigd. Ze was zooo teleurgesteld en verdrietig en begreep er niets van. Wij ook niet, want was een vriendinnetje waar ze op school en BSO mee speelde. Wij hebben gebeld om te vragen of er misschien iets voorgevallen was waarvan wij niets wisten. Ook gezegd dat teleurstellingen inderdaad bij het leven horen en dat ze daarmee om moet leren gaan, dus als er geen speciale reden was, dan was het aan ons om dit dochter duidelijk te maken. Maar we vonden dat je best kan vragen of er misschien iets is als je kind deze 'afwijzing' totaal niet verwacht had en er verdrietig om is. Dat doen we zelf als volwassenen immers ook bij je vrienden die je teleurstellen of verdriet doen? Omdat onze dochter nog zo jong was, konden we van haar nog niet verwachten dit zelf met vriendinnetje te bespreken (bovendien bepaalden de ouders hoeveel kinderen / wie er uitgenodigd werden).
En wat was de reden?
Oh dat was laatst nog in het nieuws, dat de uitnodigingen voor kinderfeestjes dan maar niet meer op school moeten worden uitgedeeld maar ergens stiekem in een donker steegje. Wat grappig dat er dan altijd meteen weer topics worden geopend over zo'n onderwerp :D .
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-10-2017 19:56

Het begint een beetje vervelend en saai te worden.
Bedenk eens een keer iets origineels
Saai seksleven? Kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Of het topic 'seks met een getrouwde man' effe weer uppen.
Kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nog meer van die klassiekers
Alle reacties Link kopieren
Een praktische, absor. Kleine auto en onze dochter woont in een dorp verderop, dus een paar vriendinnetjes uit het eigen dorp uitgenodigd waar dat meisje vaak speelafspraakjes mee had. Onze dochter speelde alleen veel met haar op school en op de BSO. Maar de moeder vond het heel erg dat onze dochter zo verdrietig was en had daar helemaal niet aan gedacht. Is helemaal goed gekomen en de dames spelen nu ook wel eens buiten school / BSO bij elkaar :-]
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: ritalin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
22-10-2017 19:49
De jongens zijn vriendjes volgens to. Dan is het toch raar dat hij niet wordt uitgenodigd en alle andere jongetjes van zijn klas wel.

Er wordt soms wel erg gemakkelijk gezegd moet die moeder toch zelf weten.

Als een vriendin van jezelf een feestje geeft en iedereen uitnodigt behalve jou dan voel je je toch ook gepasseerd.
Vind ik ook! Ik ben erg verbaasd over de reacties van de andere moeders, weinig begrip vol. Stelletje heksen. Als hún kind thuis zit te huilen om dezelfde reden, piepen ze wel anders.

Wat ik me afvraag, is of die moeder van de aanstaande jarige mogelijk een punt heeft. Ik zou eens proberen er achter te komen hoe andere moeders haar zoontje ervaren. Stel dat het zo is, dan zal ze haar zoontje moeten opvoeden en uitleggen dat dit een gevolg is van zijn eigen gedrag.
Niet leuk voor je kind... maar helaas weinig aan te doen. :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven