Welk slot keukenkastjes?

22-10-2017 20:28 53 berichten
Over welke (magnetische) sloten op de keukenkastjes of laden ben jij tevreden? Van die plastic stengeltjes, welke je naar beneden moet doen om de lade/kast te openen passen hier niet op de laden.
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag: waarom moeten er sloten op de keukenkastjes?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dus wel van die plastic stengeltjes.
Maar de discussie zal hier wel weer worden dat je je kinderen moet leren er niet bij te zitten
Tot nu toe werkt het hier nog om heel streng ‘nee, dat mag niet’ te zeggen zodra die kleine handjes om de handgreep komen.
-Nienke- schreef:
22-10-2017 20:33
Oprechte vraag: waarom moeten er sloten op de keukenkastjes?

Wat dacht je van kleine kinderen? :idee:

Ik weet niet meer precies welk merk wij hadden, er zat een magneetje bij en daarmee ging er een deeltje omhoog waardoor het kastje open kon. Werkte perfect. Deze past ook -anders gemonteerd- in lades.

Afbeelding
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:44
14.10% gewijzigd
Die plasticen had ik in huis gehaald maar passen hier ook niet.
taxi87 schreef:
22-10-2017 20:38
Wij hebben dus wel van die plastic stengeltjes.
Maar de discussie zal hier wel weer worden dat je je kinderen moet leren er niet bij te zitten

Oh ja dom van me daar zal het inderdaad wel weer op uitdraaien... :frusty:
Niks. Gewoon erbij blijven en zeggen dat het niet mag.

En 1 la voor kind reserveren met bakjes en trechters en wasknijpers en een wc rol, lekker 'meedoen' in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2017 20:40
Wat dacht je van kleine kinderen? :idee:

Ik weet niet meer precies welk merk wij hadden, er zat een magneetje bij en daarmee ging er een deeltje omhoog waardoor het kastje open kon. Werkte perfect. Deze, pas ook -- anders gemonteerd in lades.

Afbeelding
Ja, dat vermoedde ik al, gezien de pijler...maar ik begrijp niet zo wat een kind daar voor kwaad kan (als uiteraard alle enge schoonmaakmiddelen opgeborgen zijn). Hier kan hij hooguit plastic bakjes of dichte pakken eten uit de onderste lades halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de de schoonmaakmiddelen en andere gevaarlijke dingen hoog weggezet. Er stonden alleen nog maar pannen en andere niet breekbare dingen op kinderhoogte. Dat werkte hier goed. Ja en soms lag alles er dan uit met een intense tevreden éénjarige ertussen, maar ja. Ook die fase gaat over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Oh, volg! In het nieuwe huis wil ik ze ook.
Ik ben vrij pragmatisch in dat soort dingen. Toen we dit huis betrokken, zat er beveiliging op een van de keukenkastjes, met zo'n plastic pal die je naar beneden moet drukken. Ik vond het onzin hem er uit te slopen, maar beide kinderen taalden gelukkig sowieso niet naar vaatwastabletten, rvs-reiniger en/of schuurmiddel.
-Nienke- schreef:
22-10-2017 20:46
Ja, dat vermoedde ik al, gezien de pijler...maar ik begrijp niet zo wat een kind daar voor kwaad kan (als uiteraard alle enge schoonmaakmiddelen opgeborgen zijn). Hier kan hij hooguit plastic bakjes of dichte pakken eten uit de onderste lades halen.


En bij TO waarschijnlijk niet.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:49
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
22-10-2017 20:33
Oprechte vraag: waarom moeten er sloten op de keukenkastjes?
Misschien omdat je een open keuken hebt en ook naar de wc wil kunnen zonder dat je kind schoonmaakmiddel en scherpe messen kan pakken? En dat je daarmee met kleine kinderen geen risico wil lopen?
Het gezeik is alweer begonnen.

Toedels. :bye:
Alle reacties Link kopieren
my-little-appletree schreef:
22-10-2017 20:48
Misschien omdat je een open keuken hebt en ook naar de wc wil kunnen zonder dat je kind schoonmaakmiddel en scherpe messen kan pakken? En dat je daarmee met kleine kinderen geen risico wil lopen?
Het was serieus niet aanvallend bedoeld, hoor. Ik heb hier een ondernemende dreumes van anderhalf rondlopen en vroeg me vooral af of ik iets verkeerd doe; hier inderdaad een open keuken, maar ik heb dus - net als Belle - alles wat gevaarlijk is ver (hoog) weggestopt. Nooit over nagedacht om daarnaast nog sloten op de lades te doen. Maar ik lees dat er meerderen zijn die dat ook niet gedaan hebben, dus dat lucht weer wat op ;)
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag opletten door naast de keukenkastjes te gaan zitten. Soms moet ik kakken of wil ik gewoon lekker forummen of de voordeur open doen. Zeker bij mijn jongste werkte dat nee dat mag niet als iets wat juist leuk op te doen als mama even wat moet doen.

Ik had dus alles wat snel breekt en giftig is naar een andere plek verhuist en deurvergrendeling erop gemaakt.
Van die plastic strips die je moet indrukken voor de deur verder open gaat. Ik heb namelijk gewoon meer ruimte onder in de kasten dan boven de keuken. Ook zonde van die kasten als je ze jaren leeg moet laten staan.


Ik had trouwens ook een traphekje. Zelfde reden. Ik had wel eens wat anders te doen dan als een havik de hele dag op het kind te letten. Lijkt me ook heel irritant voor zo'n kind als moeder en vader je de hele dag aanstaren. En ja natuurlijk heb ik nee dat mag niet geleerd. Maar dat was echt niet al als kind een paar maanden oud is. En pas na een jaar of 2/3 was dat helemaal ingedaald.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:58
17.63% gewijzigd
-Nienke- schreef:
22-10-2017 20:53
Het was serieus niet aanvallend bedoeld, hoor. Ik heb hier een ondernemende dreumes van anderhalf rondlopen en vroeg me vooral af of ik iets verkeerd doe; hier inderdaad een open keuken, maar ik heb dus - net als Belle - alles wat gevaarlijk is ver (hoog) weggestopt. Nooit over nagedacht om daarnaast nog sloten op de lades te doen. Maar ik lees dat er meerderen zijn die dat ook niet gedaan hebben, dus dat lucht weer wat op ;)
Hier hetzelfde hoor. De gevaarlijke dingen staan hoog en verder geen slotjes ofzo.

Traphekjes hebben we wel trouwens.
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:57
2.97% gewijzigd
Ik vond het traphekje nog wel het handigste voor mezelf. De jongste zorgde bij man en mij voor vrij chronisch slaapgebrek gedurende een jaar en ik ben toch zeker wel 5 keer door dat hekje gered van een val van de trap met mijn slaperige hoofd.
Leuk dat er mensen zijn die een kind hebben dat luistert maar dat vroeg ik niet. Mijn dreumes zat vandaag in het leeggehaalde keukenkastje tegen de zwanenhals van de wasbak te beuken waardoor ik de rest van de dag een lekkage had.

En ook leuk dat andere mensen zo veel plek hebben dat ze al hun laden leeg kunnen maken en daar plastic zooi in kunnen dumpen. Maar dat was wederom de vraag niet.

Dus: Over welke (magnetische) sloten op de keukenkastjes of laden ben jij tevreden?
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2017 20:40
Wat dacht je van kleine kinderen? :idee:

Ik weet niet meer precies welk merk wij hadden, er zat een magneetje bij en daarmee ging er een deeltje omhoog waardoor het kastje open kon. Werkte perfect. Deze past ook -anders gemonteerd- in lades.

Afbeelding


Deze zijn van Jippie dacht ik. Klinkt dat bekend?
Fee-de-Goede schreef:
22-10-2017 20:54
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag opletten door naast de keukenkastjes te gaan zitten. Soms moet ik kakken of wil ik gewoon lekker forummen of de voordeur open doen. Zeker bij mijn jongste werkte dat nee dat mag niet als iets wat juist leuk op te doen als mama even wat moet doen.

Ik had dus alles wat snel breekt en giftig is naar een andere plek verhuist en deurvergrendeling erop gemaakt.
Van die plastic strips die je moet indrukken voor de deur verder open gaat. Ik heb namelijk gewoon meer ruimte onder in de kasten dan boven de keuken. Ook zonde van die kasten als je ze jaren leeg moet laten staan.


Ik had trouwens ook een traphekje. Zelfde reden. Ik had wel eens wat anders te doen dan als een havik de hele dag op het kind te letten. Lijkt me ook heel irritant voor zo'n kind als moeder en vader je de hele dag aanstaren. En ja natuurlijk heb ik nee dat mag niet geleerd. Maar dat was echt niet al als kind een paar maanden oud is. En pas na een jaar of 2/3 was dat helemaal ingedaald.

:hihi:

Maar die strips kunnen hier dus niet.
Hier kregen ze alles los. Uiteindelijk traphekje in de toog tussen de keuken en kamer (kiddyguard oprolhekje) eerst paar keer waarschuwen, daarna ging het hek dicht. Na 2 weken was het niet meer nodig. En de gevaarlijke spullen hoog gezet voor het geval dat ze toch wat te pakken kregen.
BahcoBarbie schreef:
22-10-2017 21:05
Deze zijn van Jippie dacht ik. Klinkt dat bekend?

Ik weet het echt niet meer, zou kunnen...
Kind is inmiddels 9 dus het is al wel een poosje terug, toen was dat best uniek geloof ik. Wist ook niet dat er inmiddels verschillende soorten bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar ook als je iets van bescherming op je kastje hebt, zou ik toch de echt gevaarlijke dingen wegzetten, je weet maar nooit hoe vindingrijk jouw kind kan zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven